Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk ..men undres jo på om det er mulig å bli så apatisk? ...Null energi .
Men jeg skal prøve å gjøre som du sier...veit jo at d vil gjøre alt myyyye enklere for meg.
Ser at jeg skal ta både menopur og gonal-f fra den 27/4 og i 10 dager..Har du no erfaring med det?
Noen som vet hvor mange dager det går fra uthenting til innsetting? Fikk beskjed om 2-5 dager men hva er mest vanlig?
Hvor stor sjanse er det forresten for overstimuli ?
Tror 2 dager er mest vanlig, 5 dager da er det dyrket til blastocyst![]()
De med f.eks høy amh, pcos har større sjans for overstimulering. Klinikken din vil følge nøye med hvis du er i faresonen for å bli det.Jeg har lav amh, skal gå på maksdose 450 ie puregon. Er ikke redd for overstimulering, tror nesten det ikke er mulig for meg å bli det![]()
SpennendeDa kjører vi snart igang og Skal til samtale nå den 13, med planlagt oppstart i mai. Så det blir vell sprøyter fra ca 29 denne mnd vil jeg tro Det er våres første forsøk, skal ha icsi kort. Er virkelig spent på hva jeg skal igjennom! Gruer meg veldig mye!!! Spesielt til uttak Noen som kan "roe" meg litt ned? Er det så vondt som alle sier det er??
Så merkelig at du har så lite energi. Kanskje du begynner å bli syk?
Det har jeg ikke noe erfaring med. Har bare gått på enten menopur eller puregon.
Da kjører vi snart igang og Skal til samtale nå den 13, med planlagt oppstart i mai. Så det blir vell sprøyter fra ca 29 denne mnd vil jeg tro Det er våres første forsøk, skal ha icsi kort. Er virkelig spent på hva jeg skal igjennom! Gruer meg veldig mye!!! Spesielt til uttak Noen som kan "roe" meg litt ned? Er det så vondt som alle sier det er??
Okei nei jeg har ikke fått påvist noen som helst.
Btw mange ord du kom med som jeg vet lite om hehe...amh? Blastocyst?
Bor ett stykke unna Tromsø og har kun 1 UL ( samme dag som sprøyte-kurset) før selve uthentingen og 1 på selve dagen.
Er det lite?
Nei, gravid nå, bare innom og leserOkei godt å høre da...Går du på den nå eller?
Nei, gravid nå, bare innom og leser![]()
Åååh...masse lykke til ! Da blir det en like spennende mai på dere som på oss
Når har du egguthenting?
SpennendeNår det gjelder uttaket så synes ikke jeg det var spesielt vondt, var litt ubehagelig men absolutt overkommelig.. Du vil jo få smertestillende i forkant
![]()
Gubben blei misunnelig på hva jeg skulle få (han skal ha tesa)Kanskje jeg ikke bør grue meg så mye da![]()
Gubben blei misunnelig på hva jeg skulle få (han skal ha tesa)
Tusen takk! Ja nå etter 9 år ufrivillig barnløs håper jeg det er vår tur Vet ikke så mye mer om egguthenting osv før samtalen på onsdag Regner med jeg får vite litt mer da
Ja da heier jeg skikkelig på dere.![]()
Vi har vært sammen totalt i 9 år. Vært uten prevensjon i 6 og prøvd for alvor i 3 år. . .Han har en jobb som gjør at han har vært mye borte. . ..Opptil 6 uker noen ganger.
Nå har han heldigvis fått jobb i Norge ( for 1 år siden )....men kanskje alt presset på at NÅ skal vi bli gravid. ..gjør at d har ikje skjedd noe som helst
Begge er sjekket og ingenting er "galt" med noen av oss..
Så håper virkelig det går rette veien for oss nå![]()
Gubben blei misunnelig på hva jeg skulle få (han skal ha tesa)
Blastocyst er et befruktet egg som er dyrket i 5-6 dager. Det er noen betydelige fordeler ved å dyrke til blastocyst. For det første tåler blastocyst frysing mye bedre enn frysing på tidligere stadier i utviklingen. Derfor er sjansen for graviditet etter tilbakesetting av opptint blastocyst veldig gode. Den metode som brukes til frys av blastocyst kalles for vitrifikasjon. En annen fordel ved dyrkning til blastocyst er at det gir optimal mulighet til å vurdere kvaliteten på befruktede egg før tilbakesetting til livmoren og/eller frys.
AMH (Anti-Müller Hormon) er et viktig hormon som vi måler i forbindelse med utredning av barnløshet. Det produseres i kvinnens eggstokker og kan måles i kvinnes blod. Enklet sagt forteller AMH hvor mange egg som er igjen i eggstokkene.
AMH oppgis i dag i pikomol per liter. Når verdien er mellom 3 og 60 oppfattes kvinnen å være i fruktbar alder.
AMH skal du ha tatt når du var på utredning
Det var jo ikke mye kontroller , men da mener de vel at du ikke har behov for mere. Jeg skal først på kontroll etter 8-9 på sprøyter, for å bestemme når eggløsningssprøyten skal settes.
Under innlegget Status oppdateringer ligger alle forkortelsene beskrevet. På side nr 1Ja hva er tesa? Er helt ny på alt av ord som blir skrevet her inne