Magekommentarer

Jeg har stor mage, men ligger perfekt på linja ift symfyse fundus målene, men har fått høre sååå mye i det siste. "Herregud, du har jo eksplodert"

Samme her, jeg har alltid var stor jente så magen min er også stor. Men folk vil gjerne kjøre meg til fødeavdelingen hver gang de ser meg. Jeg ler av det, jeg er stolt og glad i min kjempe stor mage. Har ingen strekkemerker ennå og føler meg pent.

Jeg var faktisk litt redd at gutten er for stor men på oul lege sa at han har perfekt størrelse for sin alder. Han kan vokse mer nå, det er sant, men akkurat nå alt er greit :) Og det er barn som er mest viktig! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fått hørt så mange historier om hvor stor jeg kommer til å bli, at jeg ikke kommer til å få på meg skoene, og når det gjelder trening så får jeg høre: JA BARE VENT, snart er du så stor at den eneste treningen du greier å gjennomføre er å få på deg sokkene dine!! og lignende. Jeg opplever også at folk som jeg gikk i parallellklasse med på videregående kommer og tar meg på magen, som om det er noe de hadde gjort til vanlig liksom, mens mine beste venninner alltid venter til jeg sier at de kan ta på magen min. Rart det der ;p

Det er den allemannseien altså. Sindige nordmenn som vanligvis aldri sier direkte noe om utsende verken på godt eller vondt, får plutselig "lov" til å kommenter andre:-P Satt med tre karer på jobb og han unge sier "Er det normalt å være så svær når der det er så lenge igjen?" De to andre (fedre med flere barn bak seg) sa skikkelig i fra! Følte meg lykkelig reddet, og glad fordi noen har takt og tone:-D Tror og han tredje har lært til neste gravide han møter:-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Nei det er som om folkeskikken forsvinner i det folk ser en babymage :-/

Mååå bare nevne ene magekommentaren jeg fikk når jeg var på vors med mine fulle venninner i gårkveld ... :p Jeg har da ifølge alle de på vors altfor liten mage, og hun ene presterte å si dette: "Det ser bare ut som om du er tykk nå når du sitter, du har ikke litt babymage engang!"
Og jeg som hadde pynta meg og som endelig føler at jeg begynner å se gravid ut.. Hadde lyst å reise meg for å stå resten av kvelden, og følte ikke at jeg så nooe fin ut :p

Får også hele tiden høre hvor stor jeg er, og stadig vekk kommentaren om at nå kan ikke termin være langt unna.. Veldig festlig å da svare at termin er 26.oktober! Men syns folk som vet at det kun er 8 mnd siden jeg fødte dødfødte tvillinger fint kunne spart seg for kommentaren ; er du sikker på at det ikke er 2 inni der?? Ehh..ja, tro meg, jeg er sikker!

Helt utrolig hva folk klarer å lire fra seg når de treffer på gravide. Hjelper sikkert ikke på at vi er litt ekstra sensitive i denne perioden.
Det er ikke fritt frem å ta på en gravid mage, men det virker som om folk synes det.

Får også hele tiden høre hvor stor jeg er, og stadig vekk kommentaren om at nå kan ikke termin være langt unna.. Veldig festlig å da svare at termin er 26.oktober! Men syns folk som vet at det kun er 8 mnd siden jeg fødte dødfødte tvillinger fint kunne spart seg for kommentaren ; er du sikker på at det ikke er 2 inni der?? Ehh..ja, tro meg, jeg er sikker!

Når folk spør "sikker på at det ikke er to der inne?" så lurer jeg virkelig på hva dem tror vi gjør på legesjekker og ultralydtimer.... Det går vel ikke ann å ikke oppdage tvillinger før fødsel? Folk altså...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg var på fest på fredag hos en gjeng kamerater, og første jeg fikk høre var "Åh- NÅ har du blitt tjukk nå!!" Jo takk, du har ikke blitt tynnere siden sist du heller ville jeg si, men jeg beit det i meg :P

-Fra appen-

Mååå bare nevne ene magekommentaren jeg fikk når jeg var på vors med mine fulle venninner i gårkveld ... :p Jeg har da ifølge alle de på vors altfor liten mage, og hun ene presterte å si dette: "Det ser bare ut som om du er tykk nå når du sitter, du har ikke litt babymage engang!"
Og jeg som hadde pynta meg og som endelig føler at jeg begynner å se gravid ut.. Hadde lyst å reise meg for å stå resten av kvelden, og følte ikke at jeg så nooe fin ut :p
Trivelig kommentar.. Sånt står på topp tre av ting gravide IKKE vil høre! :P

-Fra appen-

I dag fikk jeg en smart kommentar fra en av de få på jobben som jeg ikke liker noe særlig. "Sikker på du har regna rett da", når jeg sa det var drøyt to måneder igjen. Dumme ku...

I dag fikk jeg en smart kommentar fra en av de få på jobben som jeg ikke liker noe særlig. "Sikker på du har regna rett da", når jeg sa det var drøyt to måneder igjen. Dumme ku...

Er vel ikke du som har regna deg fram til termin akkurat.. herregud

Nei, nemlig. Det var jo en måte å si at jeg var diger på... Har du ikke noe pent å si så ja...

Sent from my iPad using BV Forum
Ikke sant.. Noen mennesker kan ta seg en bolle! De eier ikke sosiale skills stakkars.

-Fra appen-

I dag fikk jeg den berømte "Sikker på at det er bare én"-kommentaren igjen, fra kiropraktoren (!). Blæh. Og deretter klarer han å spørre hvor mye jeg egentlig VEIER nå.....? Jaddah... Mannfolk... Kan'ke skylde på noe annet. Han er litt merkelig generelt sett da.

I dag fikk jeg den berømte "Sikker på at det er bare én"-kommentaren igjen, fra kiropraktoren (!). Blæh. Og deretter klarer han å spørre hvor mye jeg egentlig VEIER nå.....? Jaddah... Mannfolk... Kan'ke skylde på noe annet. Han er litt merkelig generelt sett da.

"Rister på hodet" kan jo bli sliten av sånne kommentarer

Jeeeez... Mange, særlig mannfolk, er interessert i hvor mye jeg har lagt på meg også..

-Fra appen-

Får høre hele tiden at jeg er så liten, syns ikke det er noe gøy.
i bryllupet mitt fikk jeg kommentaren får du ikke noe mat hjemme du eller? frustrerende, spesielt med tanke på at babyen i magen er mindre enn han skal være og vi får oppfølging pga dette, prøver å ikke bekymre seg og ikke tenke så mye på det, men ikke lett når alle har noe å si om størrelsen på magen min..

Nå begynner jeg altså å bli lei disse kommentarene og må bare spyyyy ut frustrasjonen her inne! Igår var jeg på en handletur som tok i underkant av en time og på den lille turen møtte jeg altså tre bekjente som måtte lire av seg hver sin kommentar om hvor "liten magen er". Hu ene hadde ihvertfall vett til å pakke det inn i "så søt liten mage du har", men hu siste klarte å si "herlighet jeg syns det virker så lenge siden jeg hørte du var gravid også er du ikke lenger på vei enn hva, er det 5måneder ca?" Mens hu studerte og vurderte magestørrelsen *arghhh*

Back
Topp