Madrass til sprinkelseng

Eirin85

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Hvilken madrass har du eller skal du kjøpe til babyen, og hvorfor? Hva vektlegger du? Skal du ha overmadrass eller tisselaken? Det er jo en del prisforskjeller, noen som vet hva som f.eks er bedre med de dyrere?

vi har den dyreste fra ikea. men kommer til å bytte den ut etterhvert.også kommer jeg til å bruke tisselaken [:)]

Takk Bina. Er det seriøst ingen flere som kan bidra litt? Snälla?

Vi har Vyssa Väcker fra IKEA til begge våre, kjempegode madrasser. Nå er den over 300 kr billigere enn da vi kjøpte den første, men både denne og den dyreste dem har er brukbare (men valgte den fasteste). Pocketfjærer og trekk som kan vaskes og tromles.

Bruker heldekkende tisselaken fra Princess for å beskytte madrassen, så overmadrass (IKEA) og vanlig sengetøy over der [:)]

ORIGINAL: Bina

vi har den dyreste fra ikea. men kommer til å bytte den ut etterhvert.også kommer jeg til å bruke tisselaken [:)]

Den har vi også kjøpt til babyen (Vyssa Somnat), samt overmadrass og tisselaken. (Sønnen min har en madrass fra Wonderland, men jeg synes faktisk at den fra Ikea virker mer behagelig å ligge på). Vet ikke om jeg kommer til å bruke overmadrassen med det første, men har den i hvert fall liggende[;)] Tisselaken kommer jeg til å ha under det vanlige lakenet, for man vet aldri hva som kan komme av gulp, tiss og bæsj...
Dersom det blir bruk for overmadrass, blir det til at jeg har tisselakenet på selve madrassen, så har jeg overmadrassen oppå der, og så vanlig laken[;)]

vi har den dyreste til ikea og overmadrass
og så bare vanlig tisselaken før man tar på vaanlig laken

Vi kjøpte en på happyland i svinesund med overmadrass. Mer vet jeg ikke, har ikke tittet så nøye på den. Ligger ute i boden :P

Har stokke sleepi seng, så har den madrassen som følger med, også tisselaken.

Kommer nok til å kjøpe på Ikea når jeg så hvor mange som var fornøyd med de madrassene [:)] Vi skal uansett kjøpe seng der også så [:)]

Har også Vyssa somnat madrass og Vyssa trøst overmadrass med tisselaken over der igjen. Tror det skal funke fint!

Takk igjen! meeen, er det liksom noe spesiell grunn til at dere har valgt den typen madrass som dere har f.eks? Var litt det jeg var ute etter. Forskjellene på alle disse madrassene. Og trengs det egentlig overmadrass?

Jeg kjøpte den dyreste på babycomfort. Storesøster har akkurat samme.Den heter "traumeland"[8|] Høres litt grusomt ut men...
Har ikke overmadrass og heller ikke tisselaken, da jeg vet hvor klamt og ekkelt det er å ligge på... Men ingen problem å ta av trekket på madrassen og vaske det på 60 grader... Har man en god madrass er det ikke et must med overmadrass! [:)]

ORIGINAL: Eirin85

Takk igjen! meeen, er det liksom noe spesiell grunn til at dere har valgt den typen madrass som dere har f.eks? Var litt det jeg var ute etter. Forskjellene på alle disse madrassene. Og trengs det egentlig overmadrass?

For å være ærlig så ble jeg stående en liten stund på Ikea og titte på de forskjellige madrassene. Aner ikke hva som er best av springfjærmadrass og syntetisk madrass[&:] Men så er det litt typisk meg å bare velge det dyreste når jeg er usikker på hvilket valg jeg skal gjøre. Ser for meg at den dyreste madrassen er den som er av best kvalitet, selvom de andre madrassene er sikkert oppimot like gode[:)]

Når det gjelder overmadrass, så bruker i hvert fall sønnen min det fordi hans madrass er litt i overkant hard. Babyer og småbarn skal jo ha faste madrasser, men jeg synes det er greit å ha en tynn overmadrass oppå som er god og myk å sove på. Tenker hvordan jeg selv liker å ha det når jeg sover: god og fast madrass, men med en myk overmadrass[:)]

vi har enkelt og greit en tynn madrass fra jysk.
skal vel ha et tisselaken over, men har et tykt laken.

Vi har ei Svane-madrass, kjøpt hos Møbelringen, som eg syns er genial. Dette fordi trekket kan takast av (glidelås) og vaskast på 60 grader. Inni madrassen er det 5 tynne lag med skumgummi, så om nokon av desse blir våte, kan også desse skyllast av - og resten av madrassa kan framleis brukast med laken over til natta er over og uhellet er gjort opp for. [;)] Har verken overmadrass eller tisselaken (eller jo, har tisselaken, men aldri brukt det). Er litt skeptisk til tisselaken pga. den har plast under. Ser for meg at om babyen snur seg og får nasen nedi, så vil det vere vanskeligare å puste gjennom plastlaken og er redd for krybbedød i så måte. Brukte det med førstemann, men har liksom ikkje hatt behovet for tisselaken med den andre madrassen i og med at den er så enkel å vaske.

Kjøpte madrassen for 2 år sidan, då kosta den vel rundt 500 kr, kanskje 600.

Kjøpte en sånn allergivennlig madrass på refleks. Har ei tynn overmadrass over og et engangstisselaken som jeg har kjøpt på apotek under. Har hørt at det ikke er bra med heldekkene tisselaken da det hindrer madrassen fra å puste.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40150182
kjøpte denne på ikea og den billigste overmadrassen ;)

ORIGINAL: Rappo

Kjøpte en sånn allergivennlig madrass på refleks. Har ei tynn overmadrass over og et engangstisselaken som jeg har kjøpt på apotek under. Har hørt at det ikke er bra med heldekkene tisselaken da det hindrer madrassen fra å puste.

Oooj, det har jeg aldri tenkt på engang... Selvsagt puster ikke madrassen når man har et tett tisselaken over... Hmmm, nå må jeg kanskje endre litt på ting her...

ORIGINAL: Miu

Oooj, det har jeg aldri tenkt på engang... Selvsagt puster ikke madrassen når man har et tett tisselaken over... Hmmm, nå må jeg kanskje endre litt på ting her...

Godt poeng.. de engangstisselaknene, puster de?

ORIGINAL: Eirin85

ORIGINAL: Miu

Godt poeng.. de engangstisselaknene, puster de?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40143304 <-- duger dette som tisselaken? Det står spesifisert at materialet ikke puster, så derfor bør det ikke plasseres under babyens hode.. Da skal det vel være greit så lenge man ikke gjør det?

Back
Topp