Madrass til sprinkelseng

Grunnen til at jeg bruker overmadrass over tisselakenet er nettopp for at det ikke skal bli bli for tett for babyen [:)]

Noen har ikke behov for madrassbeskyttelse i det hele tatt, men av erfaring med førstemann så sparer det meg for mye arbeid med å vaske madrasser og krangle med trange overtrekk [8D]

Har ikke kjøpt madrass enda til sprinkelsengen, han skal sove i vogge første mndene. Men vil ha noe som er hardt og godkjent av astma og allergi forbundet. Krybbedødforeningen anbefaller ivertfall harde madrasser til de små.

De er ikke så store, dekker bare litt av ryggen og rumpa, slik at det ikke er tett ved hodet.
ORIGINAL: Eirin85

ORIGINAL: Miu

ORIGINAL: Rappo

Kjøpte en sånn allergivennlig madrass på refleks. Har ei tynn overmadrass over og et engangstisselaken som jeg har kjøpt på apotek under. Har hørt at det ikke er bra med heldekkene tisselaken da det hindrer madrassen fra å puste.

Oooj, det har jeg aldri tenkt på engang... Selvsagt puster ikke madrassen når man har et tett tisselaken over... Hmmm, nå må jeg kanskje endre litt på ting her...

Godt poeng.. de engangstisselaknene, puster de?

Har fjærmadrass, overmadrass og tisselaken.

[:)]

Har madrass fra Jysk, overmadrass fra samme sted.
Når storesøster var nyfødt hadde vi tisselaken fra begynnelsen, men det ble veldig klamt, så vi tok et av til hun begynte å bevege seg litt mer rundt, og hadde det da heller under overmadrassen.

Har selv sovet på tisselaken i tilfelle vannet går, og det blir ganske klamt, ja...[:)]

dyreste fra ikea... med overmadrass, og tisselaken på...

Back
Topp