Måltidserstatter

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg vurderer å årøve ut en shake, men vet ikke hvilken jeg skal velge. Jeg sliter med å få i meg mat, så jeg kommer ikke til å bytte ut et måltid. Jeg er egentlig ikke for å bytte ut vanlig mat med barer og shaker, så jeg tenker at dere bare skal vare i en periode forhåpentligvis.
Jeg har hørt mye bra om Herbalife av folk som driver med det, og mye negativt fra de fleste andre. Det er såpass dyrt at jeg igrunn ikke vil prøve det ut heller. Mend et finnes mange andre typer. Jeg ønsker å prøve noe som er godt, næringsrikt, mye proteiner og lite sukker.

Erfaringer? :)

Jeg vurderer å årøve ut en shake, men vet ikke hvilken jeg skal velge. Jeg sliter med å få i meg mat, så jeg kommer ikke til å bytte ut et måltid. Jeg er egentlig ikke for å bytte ut vanlig mat med barer og shaker, så jeg tenker at dere bare skal vare i en periode forhåpentligvis.
Jeg har hørt mye bra om Herbalife av folk som driver med det, og mye negativt fra de fleste andre. Det er såpass dyrt at jeg igrunn ikke vil prøve det ut heller. Mend et finnes mange andre typer. Jeg ønsker å prøve noe som er godt, næringsrikt, mye proteiner og lite sukker.

Jeg begynte på Allévo shaker og noen barer for en uke siden. Sjokolade shake smakte greit og var drikkenes. Smakt andre som har vært fæle, bl.a Yokebe.
Spiser alt for lite/sjeldent til vanlig så har lagt til måltider med shake eller en bar. Spiser frokost og middag men lunsj og kvelds blir shake eller bar. Jeg tar dette for å få en boost på vektnedgang i en periode og det har hjulpet veldig.
Jeg kjøpte først hos Farmasiet.no når det var på 40%, ser nå at det er 30% på shaker og barer. Ser nå at noen av smakene er det tom av på Farmasiet. Var på Rusta forrige uke og hadde de av det samme merke, 199 for en pakke med 24. Så kjøpte det pluss noen proteinbarer som var 3 for 69. Vet ikke om det var et tilbud for forrige uke eller om det er det fortsatt.

https://www.farmasiet.no/category/1807/kosttilskudd-og-mat/vektkontroll?nlevel=18§1807&hits=48

Har kun smakt på Herbalife. Den eneste gode smaken var sjokolade og kun om den blandes ut i melk. Nå er jeg laktoseintolerant (og de hadde ikke laktosefri melk den gangen), så det ble ikke det helt store for meg. Men dette var kanskje 15 år siden, mye kan jo ha skjedd siden da :p

Whey gourmet har mye gode smaker.

Hvilke måltid hopper du over? Jeg personlig mener det er bedre å få inn gode matvaner. Feks om du hopper over frokost, ville jeg prøvd å lagd en liten porsjon havregrøt og hatt som mål å gjennomføre det.

Ellers hvis det er pga. ønske om vektnedgang så er det ingenting i veien for å spise færre måltid. Jeg har gått ned mange kg med å spise færre måltid. bare man gjør det riktig :) Du kan lese om periodisk faste.

Jeg har også noen venninner som bruker keto kaffe som frokost. De har gått ned mange kg, usikker om det er pga den. Men er nå et alternativ. har aldri prøvd selv da.

Jeg sliter til tider med å få i meg frokost, og har hatt veldig god nytte av herbalife sin formula 1 shake. Det er den eneste shaken jeg har smakt (jeg har vært innom veeeldig mange type merker) som jeg syntes går fint å få i seg. Jeg har kun smakt vanilje, som jeg blander med vanlig melk.

Bruker allevo, men det er for å gå ned i vekt.
Kjøpes på 123 apotek til 205 kr fot 24 poser.

Whey gourmet har mye gode smaker.

Hvilke måltid hopper du over? Jeg personlig mener det er bedre å få inn gode matvaner. Feks om du hopper over frokost, ville jeg prøvd å lagd en liten porsjon havregrøt og hatt som mål å gjennomføre det.

Ellers hvis det er pga. ønske om vektnedgang så er det ingenting i veien for å spise færre måltid. Jeg har gått ned mange kg med å spise færre måltid. bare man gjør det riktig :) Du kan lese om periodisk faste.

Jeg har også noen venninner som bruker keto kaffe som frokost. De har gått ned mange kg, usikker om det er pga den. Men er nå et alternativ. har aldri prøvd selv da.

Jeg er enig med deg i det, men tanken på mat er frastøtende for tiden, så det blir fort at det blir fullstendig feil mat bare for å få i meg noe. Da er tross alt en shake bedre tenker jeg. Det ligger jo i hodet, så det er derfor jeg tenker at det bare blir for en periode. Prøver å gå ned i vekt, men slik som matvanene mine er nå så blir det bare feil over hele linja.

Jeg spiser nå lunsj og middag, og eventuelt kveldsmat. Og det er egentlig bare lunsjen jeg har lyst på, fordi jeg kjøper ferske rundstykker hver dag omtrent.

Jeg prøvde Nutrilett nå, bare for å sjekke hvordan kropen reagerte på å få frokost. Den var skikkelig ekkel blandet ut med melk. Må prøve igjen i morgen eller noe, men da med vann. Kroppen føltes bedre i dag enn den har vært de siste dagene, så det var verdt det håper jeg. Men Nutrilett er ikke en shake jeg kommer til å kjøpe igjen. Satser på å kjøpe Allevo eller noe neste gang (det selges på apoteket her). Men det er jo så mye å velge mellom om man kjøper på nett, så jeg blir så usikker igjen.

Jeg prøvde Nutrilett nå, bare for å sjekke hvordan kropen reagerte på å få frokost. Den var skikkelig ekkel blandet ut med melk. Må prøve igjen i morgen eller noe, men da med vann. Kroppen føltes bedre i dag enn den har vært de siste dagene, så det var verdt det håper jeg. Men Nutrilett er ikke en shake jeg kommer til å kjøpe igjen. Satser på å kjøpe Allevo eller noe neste gang (det selges på apoteket her). Men det er jo så mye å velge mellom om man kjøper på nett, så jeg blir så usikker igjen.
Et lite tips (kan hende du vet det allerede): Nettbutikkpriser er gjerne billigere enn prisene på apoteket. Hvis du skal kjøpe Allevo på apotek1 så bestill på nett og hent bestillingen i butikken for da sparer du deg ca 35 pr pakke :) (hvis apoteket har varen på lager)

Last edited:
Jeg prøvde Nutrilett sjokoladeshake (jeg og bestevenninnen min) og vi brakk oss ved første slurk :hilarious:

Et lite tips (kan hende du vet det allerede): Nettbutikkpriser er gjerne billigere enn prisene på apoteket. Hvis du skal kjøpe Allevo på apotek1 så bestill på nett og hent bestillingen i butikken for da sparer du deg ca 35 pr pakke :) (hvis apoteket har varen på lager)

Takk for tipset :)

Jeg prøvde Nutrilett sjokoladeshake (jeg og bestevenninnen min) og vi brakk oss ved første slurk :hilarious:

Hihi ^^ Fæle saker ja ^^ Jeg elsker barene med caramel da, så jeg tenkte at for en kort periode kunne jeg prøve ^^

Back
Topp