Vi fikk beskjed om at de kan få kumelk i mat fra 10 mnd og drikke det fra 12 mnd.Har jeg ikke hørt om??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi fikk beskjed om at de kan få kumelk i mat fra 10 mnd og drikke det fra 12 mnd.Har jeg ikke hørt om??
Lurt! Det tenkte jeg på i butikken i dag. Å kjøpe de for åtte måneder. Frøkna her vil heller ikke ha de glassene. Som du sier så er det veldig greit å ha av og til.Favoritten her er laks, potet, gulrot og brokkoli krydret med hvitløk og dill.
I helgen lagde jeg viltgryte med rotgrønnsaker og søtpotet, den ble også godt mottatt.
Vi har forøvet slitt med at hun ikke vil ha middagsglass kjøpt på butikk. Fikk tips fra HS om å heller kjøpe 8mnd glass, og det gikk mye bedre Veldig greit at hun vertfall godtar noen middagsglass når vi er ute på reise.
Vi er med i en allergistudie på Ullevål og har fått beskjed om å gi egg fire ganger i uka fra 13 uker. Null stress - bortsett fra at han hater detKan man gi egg? Før fikk vi høre at vi måtte vente med det til de var 1 år.
Forsøkte eggeplomme i går og det resulterte i oppkast. Det er visst ganske vanlig har jeg hørt.Vi er med i en allergistudie på Ullevål og har fått beskjed om å gi egg fire ganger i uka fra 13 uker. Null stress - bortsett fra at han hater det
Akkurat det samme her, vi er maks oppe i 500ml i døgnet. Ofte nede i 300... I det siste har jeg hatt en skje grøtpulver i melka siden hun ELSKER grøt Da spiser hun hele flaska, for da smaker det jo grøt Gir ellers grøtx2, lunsj og middag.Har et eller ti spørsmål i forbindelse med mat. Tassen min viser ingen interesse for melk lengre. Han vil bare ha det vi spiser. Han har gått ned 0,5 kg i tillegg. Fikk beskjed om å bare gi fast føde ( ikke bare, men gi grøt to ganger, middag).. Det gjør jeg. Ser han trives med det. Men hvor går grensen på hva som er minimum av mme per døgn? Det står mye om max men lite om minimum. Han drikker ca 500 ml i døgnet nå mrn ser han vil ha mindre og mindre
Har vært nede i 300 ml vi også. Han vrir seg vekk og vil ikke ha. Drikker Max 100 ml om gangen. Skal prøve litt grøtpulver på flasken. Tenkte litt på velling. Kjøpte i Sverige men har ikke testet den enda. Man kan vel bruke mme i stedet for vann i blandingen vil jeg tro..Akkurat det samme her, vi er maks oppe i 500ml i døgnet. Ofte nede i 300... I det siste har jeg hatt en skje grøtpulver i melka siden hun ELSKER grøt Da spiser hun hele flaska, for da smaker det jo grøt Gir ellers grøtx2, lunsj og middag.
Det går som regel bare 100ml hver gang her også. Men med grøt i spiser hun 200ml... Det har hjulpet for oss vertfallHar vært nede i 300 ml vi også. Han vrir seg vekk og vil ikke ha. Drikker Max 100 ml om gangen. Skal prøve litt grøtpulver på flasken. Tenkte litt på velling. Kjøpte i Sverige men har ikke testet den enda. Man kan vel bruke mme i stedet for vann i blandingen vil jeg tro..
Jeg gir grøt morgen og kveld, og smoothie innimellom og fikk beskjed på 6-månederskontrollen om å begynne med middag også.. Ammet til han ble ett halvt år. Nå gir vi mme og har pupp som kos.oi, så mye mat de får allerede... jeg har fullammet til hun ble nesten 6måneder, men har bare begynt å gi henne litt fruktmos om morgenen og litt grøt med fruktmos i om kvelden. Ellers bare ammer jeg hele dagen og et par ganger om natta! Burde jeg begynne å gi henne mer fast føde?
Hvorfor har du begynt med mme i stede for å amme? Tenker vi å skal begynne med grøt om morgenen å nå, og så smoothe/fruktmos som mellom måltid.Jeg gir grøt morgen og kveld, og smoothie innimellom og fikk beskjed på 6-månederskontrollen om å begynne med middag også.. Ammet til han ble ett halvt år. Nå gir vi mme og har pupp som kos.
For jeg mistet mye melk etter vi begynte med fast føde, og så gikk han bare nedover i vektaHvorfor har du begynt med mme i stede for å amme? Tenker vi å skal begynne med grøt om morgenen å nå, og så smoothe/fruktmos som mellom måltid.
Skjønner, det var kjedelig da Jeg ammer alltid før jeg gir henne noe annet, ble anbefalt det om jeg ville beholde melka så lenge som mulig. Mi hadde ikke gått opp så mye på sist kontrol så ble anbefalt å begynne med grøt da, men prøve å fortsette å amme like mye som før.For jeg mistet mye melk etter vi begynte med fast føde, og så gikk han bare nedover i vekta
Her det vel egentlig bare pupp fortsatt! Han er 5,5mnd.. Vi gir smaksprøver, men grøt brekker han seg av og lukker munnen for, det samme med grønnsaksmos/purè.. Så det skal bli morsomt å få i han hele måltider :/ men vi fortsetter videre og satser på at han plutselig vil ha
Her det vel egentlig bare pupp fortsatt! Han er 5,5mnd.. Vi gir smaksprøver, men grøt brekker han seg av og lukker munnen for, det samme med grønnsaksmos/purè.. Så det skal bli morsomt å få i han hele måltider :/ men vi fortsetter videre og satser på at han plutselig vil ha
Det er akkurat sånn vi hadde det!! Masse grimaser og brekninger og alt.. Jeg fortsatte og prøve og tilby han mos og grøt hele tiden. Så begynte jeg å gi han små biter og staver/pasta o.l. på brettet foran han.. Og han begynte å putte det i munn selv.. Plutselig så endret det seg helt!! Da fikk jeg jammen meg også lov til å gi han grøt og mat og alt mulig! Så nå går det meste ned han er snart 6,5 mndHvo
Hvordan går det med spisingen? Min tulle vil verken ha grøt eller andre ting, kjenner jeg blir litt frustrert. Hun snurper igjen munnen og lager grimaser/spytter ut hvis jeg får lurt noe inn i munnen hennes. Hun er 5,5 mnd nå og fullammes..
Bare vært et styr hele maten Han er egentlig ikke interessert i det hele tatt, men godtar det om han er sulten. Ammer jeg først vil han ikke ha noe annetSkjønner, det var kjedelig da Jeg ammer alltid før jeg gir henne noe annet, ble anbefalt det om jeg ville beholde melka så lenge som mulig. Mi hadde ikke gått opp så mye på sist kontrol så ble anbefalt å begynne med grøt da, men prøve å fortsette å amme like mye som før.