M
Mam
Guest
.
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
For oss som har flaskebaby har det vært helt likt. Er vant til faste tider på mating, så vi har bare byttet ut melken med mat. Så tipset mitt er å få faste tider og rutiner på det. For oss ser det ca sånn ut - 06:flaske mme, 09:grøt, 12: mme, kokt eggeplomme, avkoado/frukt, 15:middag, 17.30:grøt, 18.30: så mye mme hun vil ha i sengen.Jeg syns dette med mat er kjempevanskelig! Han får litt frukt-/grønnsaksmos til litt ymse tider på dagen, og grøt med sviskemos til kvelds. Prøver som regel å amme først, men hvis han ikke vil ha pupp tilbyr vi annen mat, og noen ganger vil han ha det, andre ganger ikke. Gutten liker alt, så det er ikke noe problem å få i ham mat, og han legger godt på seg så jeg er ikke bekymret for om han får i seg nok, men skjønner ikke helt hvordan overgangen blir nå som han snart blir seks måneder.
Det er vel veldig forskjellig fra unge til unge tenker jeg. For vår del nektet hun mme, så da var vi nesten nødt til å gi annen mat. Mens andre kanskje ikke har begynt å smake når de er 6mnd. Man må jo se det litt anHer får hun mme hele dagen, og grøt til kveldsmat. Her brekkes det uansett hva hun smaker på. Har prøvd banan, gulrot, blåbær/eple(kjøpt). Blåbærgreia likte hun litt om jeg blandet i grøten.
Trudde det ikke var normalt med mat flere ganger dagen enda ? :s
Jeg var på seksukerskontroll i dag (en uke "forseint) og legen sa at jeg burde gi to fulle måltider nå. Men det kan jo ha vært individuelt. Jeg har jo ikke den største jenta, men hun følger sin egen kurve da.Her får hun mme hele dagen, og grøt til kveldsmat. Her brekkes det uansett hva hun smaker på. Har prøvd banan, gulrot, blåbær/eple(kjøpt). Blåbærgreia likte hun litt om jeg blandet i grøten.
Trudde det ikke var normalt med mat flere ganger dagen enda ? :s
Seks uker? Er ikke det litt tidlig å starte med fast føde?Jeg var på seksukerskontroll i dag (en uke "forseint) og legen sa at jeg burde gi to fulle måltider nå. Men det kan jo ha vært individuelt. Jeg har jo ikke den største jenta, men hun følger sin egen kurve da.
Hun var også veldig opptatt av at vi skulle gi fra vår middag slik at hun lærer seg å spise det samme som oss. Det er en tankegang jeg kan like.
Haha.. sorry.. stavekontroll. Seks måneder så klart! Ellers hadde jeg vært på feil forum.Seks uker? Er ikke det litt tidlig å starte med fast føde?
Jeg synes også det virker bra, men synes så lite av maten vi spiser er babyvennlig... Må nok finne på noen nye retterHun var også veldig opptatt av at vi skulle gi fra vår middag slik at hun lærer seg å spise det samme som oss. Det er en tankegang jeg kan like.
Jeg var på seksukerskontroll i dag (en uke "forseint) og legen sa at jeg burde gi to fulle måltider nå. Men det kan jo ha vært individuelt. Jeg har jo ikke den største jenta, men hun følger sin egen kurve da.
Hun var også veldig opptatt av at vi skulle gi fra vår middag slik at hun lærer seg å spise det samme som oss. Det er en tankegang jeg kan like.
Gir dere biter med fisk/grønnsaker? Han her er ikke superflink på ting som ikke er nokså most ennå. Fisk går vel kanskje greit å mose litt, men vi liker grønnsakene våre ganske crispy, så de er det verre med Han pleier å få smake litt på sauser og sånt daHer er vi et stykke unna to fulle måltider, men var omtrent det samme min hs sa. Varierer veldig fra dag til dag hvor mye han spiser foreløpig.
Mini her er veldig interessert i vår mat, og har gitt han ulike fiskeslag og kokte grønnsaker fra vår tallerken. Han elsker tydeligvis fisk, ihvertfall når han får smake vår Liker mye bedre disse settingene fremfor spising med skje som han ikke liker spesielt godt Får bli flinkere til å finne retter han kan spise fremover tenker jeg.
Gir dere biter med fisk/grønnsaker? Han her er ikke superflink på ting som ikke er nokså most ennå. Fisk går vel kanskje greit å mose litt, men vi liker grønnsakene våre ganske crispy, så de er det verre med Han pleier å få smake litt på sauser og sånt da
Hehehe.. Regnet med at det var detHaha.. sorry.. stavekontroll. Seks måneder så klart! Ellers hadde jeg vært på feil forum.
Leverpostei, kyllingpålegg, brunost, avakado feksJeg har bakt brød nå og skal prøve litt biter av det. Hva bruker dere som pålegg?
Oj.. trodde man måtte vente med ost jeg. ???Leverpostei, kyllingpålegg, brunost, avakado feks
Har jeg ikke hørt om??Oj.. trodde man måtte vente med ost jeg. ???