Måle nakkefold?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det fler som skal i uke 12 og sjekke organer og måle nakkefold/nesebein? Vi har veldig lyst men finner ingen som gjør det! Ikke det at det hadde hatt noe å si på avgjørelse, men hvis man kan vite og forberede seg så vil jeg det. Vi bor i Oslo/Akershus men er villig til å kjøre litt.

Noen som har tips???

Skal til ultralydklinikken 8.jan, er 12+4 da, og regner med vi får vite noe der om det ikke skulle være normalt mtp oppfølging på sykehuset.

Jeg er også i 20 årene, men får tilbud siden vi har et funksjonshemmet barn

Var på UL 12+0 og da sa hun at nakkefold og alt så normalt ut . Vet ikke om det er standard å gjøre dette..

Var 11+1 når jeg var, og hun sjekket alt da :) og sa at alt var i skjønneste orden :)

Jeg får også ultralyd neste uke, da er jeg 13+3. Jeg blir fulgt opp pga PCOS og lavt stoffskifte. Vet ikke om det har noe med nakkefolden osv å gjøre, men kjekt med en ekstra kontroll :)

Jeg er avhengig av å dra til privat. Ingen som vet om noen som gjør det privat?

Jeg var på ultralydklinikken i Bergen på fredag, var 11+1 i da. Spurte henne om nakkefolden og nesebeinet, hun målte det og sa alt var helt normalt :)

Forrige gang fikk vi alt målt i Ultralydklinikken på Lysaker. Da var jeg 11+ et eller annet.
Usikker om jeg vil anbefale ham videre, for vi fikk mye dårligere service i forrige uke - ingen 3d, ingen ekstra målinger, bare en muntlig bekreftelse på at alt er i orden... Men begrunnelsen var dårlig tid siden jeg var 10 min forsinket (sto i en kø i bussen). Så det går an å prøve å komme tidsnok og spørre eksplisitt etter de målingene. Hvis du ikke synes at 1400,- er for dyrt for et forsøk da :)
Eller ringe og spørre - det kan jo være en løsning :)

Forrige gang fikk vi alt målt i Ultralydklinikken på Lysaker. Da var jeg 11+ et eller annet.
Usikker om jeg vil anbefale ham videre, for vi fikk mye dårligere service i forrige uke - ingen 3d, ingen ekstra målinger, bare en muntlig bekreftelse på at alt er i orden... Men begrunnelsen var dårlig tid siden jeg var 10 min forsinket (sto i en kø i bussen). Så det går an å prøve å komme tidsnok og spørre eksplisitt etter de målingene. Hvis du ikke synes at 1400,- er for dyrt for et forsøk da :)
Eller ringe og spørre - det kan jo være en løsning :)

Ja tror jeg får ringe dem når de åpner og høre spesifikt om de gjør det :)! Takk:)

Sniker litt fra januar.. :)
Vi var i uke 11. Da var vi på ultralydklinikken i København (og tok en romantisk weekend i samme slengen) Var veldig fornøyd med undersøkelsen her. Fikk sjekket det meste, inkludert nakkefold og neseben. Fikk en kalkulert risiko, og senere ettersendt en ny ut fra blodprøver de tok i tillegg.
De har dessuten noe annet utstyr i Danmark, så fikk utvendig ultralyd selv om det var tidlig :)

De måler nakkefold på Oslo City legesenter.

Jeg var på ultralydklinikken i Bergen på fredag, var 11+1 i da. Spurte henne om nakkefolden og nesebeinet, hun målte det og sa alt var helt normalt :)
Der skal jeg 8.januar! :)
Fikk du inn eller utvendig? Jeg er ca.12+4 når jeg skal.
Fikk du 3d også?

Back
Topp