Lutinus?

Kvalme er en vanlig bivirkning på Lutinus ja.
 
Jeg har vært skikkelig dårlig etter uttak og mistenker lutinus. Snart 1 uke etter uttak og fortsatt litt oppblåst og ubehagelig i magen. Den er ikke hard, men bare blaut. Oppkast i 5 dager og 1 kg mer på kroppen.
 
Hva sier klinikken da? Sier de at det er pga lutinusen?
 
Men dersom en kaster opp daglig i fem dager, og likevel legger på seg bør en sjekkes. Dette kan være fordi det danner seg væske i buken f.eks.
 
Når jeg var på kontroll på mandag var det eggstokkene blitt noe forstørret ig hadde litt væske i buken men ikke som kunne tyde på overstimulering så legen mente det måtte være lutinus.....
 
Synes du bør ta kontakt igjen, for det er noe som skurrer der..
 
Jeg har fått beskjed av ivf-enheten at om jeg blir gravid nå, så skal jeg bruke lutinus til jeg er 10 uker på vei. Starter med det i morgen, dagen etter eggutak. Betalte rundt 1500,- for 3 pakker.
 
Jeg har fått beskjed av ivf-enheten at om jeg blir gravid nå, så skal jeg bruke lutinus til jeg er 10 uker på vei. Starter med det i morgen, dagen etter eggutak. Betalte rundt 1500,- for 3 pakker.

Gikk uttaket bra? Spennende tid!!! Lykke til :) :)
 
Hvilke symptomer har du nå?
Vel.. Ikke så mye.. Ømme pupper, litt kvalm i små perioder og er litt "støl" i eggstokk/livmorområdet når jeg strekker på meg. Kjenner jeg har mistet trua litt, men det er vel bare å vente og se
Hvordan går det med deg da?
 
Vel.. Ikke så mye.. Ømme pupper, litt kvalm i små perioder og er litt "støl" i eggstokk/livmorområdet når jeg strekker på meg. Kjenner jeg har mistet trua litt, men det er vel bare å vente og se
Hvordan går det med deg da?
Litt bedre idag. Mindre vondt men fortsatt kvalm. Puppene er faktisk mindre ømme også...
 
Vel.. Ikke så mye.. Ømme pupper, litt kvalm i små perioder og er litt "støl" i eggstokk/livmorområdet når jeg strekker på meg. Kjenner jeg har mistet trua litt, men det er vel bare å vente og se
Hvordan går det med deg da?
Er det Lutinus som gjør at man får sånne "strekke-smerter" ved eggstokkene, i går gjorde det sykt vondt bare og le, da i livmor-området.. Jeg satte inn på onsdag, så det var på dag 2...
 
Er det Lutinus som gjør at man får sånne "strekke-smerter" ved eggstokkene, i går gjorde det sykt vondt bare og le, da i livmor-området.. Jeg satte inn på onsdag, så det var på dag 2...

Tror ikke det har noe med Lutinusen, tenker det er mer fordi mye har skjedd oppi der gjennom stimulering, egguthenting og innsett. Etter uttak var min eggstokk dobbelt så stor som en normal eggstokk. I tillegg blir vi perforert av ei stor nål ved uttak. Elsprøyta gir også endel bivirkninger.

Ønsker deg lykke til :)
 
Fortsetter man med Lutinus etter gravditet er bekreftet? Står i felleskatalogen at man skal fortsette i 30 dager dersom fraviditet bekreftes.
Jeg prøver meg her. Jeg har hatt iui og går på lutinus. Men vet ikke når jeg skal avslutte behandlingen. er på 17 dpo har negativ graviditetstest men ingen mens! Hvor lenge skal man vente? Er så sliten og trist. Klinikken er stengt i sommer så der får jeg ikke noe svar desverre
 
Last edited:
Back
Topp