Lukte som gravid

Er i uke 12 nå, reagerer på det meste, både ting som egentlig lukter godt og ting som lukter vondt.

Fikk arve mye klær av en venninne, men jeg takler ikke lukten av vaskemiddelet de bruker, så jeg har pakket vekk alle klærne, spydde da jeg skulle prøve noe av det på, og det var etter en runde i maskinen :grumpy:
 
Jeg lukter alt hele tiden...
Forferdelig slitsomt...
Når mannen har vært på trening og kommer hjem brekker jeg meg for jeg synes han lukter våt mose:p:hilarious:
 
første svangerskap hadde jeg også utfordringer med rått kjøtt en periode.

bæsjebleier er helt grusomt!
 
Hatet lukten av :

-generelt søppelområdet under vasken der det ikke var blitt rengjort (sausflekker ol
- alkoholånde , (nyåpna corona m lime lukta fantastisk men ikke hvis mannen slapp en øl-rap ..kjente det fra mange meter
- reinskav og annet viltkjøtt -skikkelig stramt
 
Men første så jobbet jeg i ferskvaredisken på Meny.. Har enda stygga på stekt kylling og kjøtt generelt, sånn 6 år etterpå:laughing002
Ble sykemeldt tidlig da. Reagerte på alt av lukter.

Også denne gangen reagerer jeg på ALT som lukter mer enn «nøytralt».

Blir dårlig hver gang jeg går i nærheden af den disken de lager/selger mat på Meny faktisk, asj! For ikke lyst på mat i det hele tatt :yuck:
 
Dampen når man lager mat og lukten av pizza i ovnen er værst! Egentlig alt som har med mat å gjøre :shifty: Lukten av hund og akvarievann :D
 
I første svangerskap kunne jeg hverken lukte eller spise kjøttdeig.. som jeg inutgangspunktet syns er kjempegodt!
Andre gangen og tredje gangen klarer jeg hverken tanken på eller å se en pakke med piano jordbærgele eller lakris av noe slag!... usj ble kvalm av å skrive det
 
Kjøleskapet på jobb lukter helt forferdelig. Så langt takler jeg ikke lukta av kinamat eller julemat (det er jo krise :hilarious:).
 
Klare ikke lukta av søppel,løk og kaffe. Klare ikke gå i en matbutikk. Kjenner en så kraftig råtten lukt. Så her må gubben handle hehe :). Det som e rart er at xør elsket jeg løklukt og hadde løk i så og si alt av mat. No klare jeg ikke lukta av løk :)
 
Hei! Da dere var gravide/dere som er nå, har dere noe bestemt dere bare IKKE klarer og lugte på? :spitoutdummy:

Personligt klarte jeg ikke lugten af søppel og kjøleskap i 1. trimester, akkurat nå er jeg i uke 18 - og at se råt kjøt eller lugten af kjøt som på Meny der man kan kjøpe ting ferdiglaget giver mig SKIKKELIG kvalme, blir helt dårlig med en gang jeg lugter det.

Andre som har det sånn? :anyone
Orket ikke være på mitt eget kjøkken i mange uker av første trimester. Vasket det ned og kjøpte mange forskjellige såper men både kjøkken og kjøleskap fikk meg til å spy . Upraktisk når man mye av tiden bor alene med 2 barn ble noen ferdig retter og pizzaer i denne perioden .....
 
Alt av lukter i første trimester, nå i tredje er det røyklukt(den værste er den innrøyka lukten som du kjenner av de som røyker inne, den andre takler jeg litt), parfyme er totalt hat, svettelukt, søppel, mugglukt, rødløk fikser jeg ikke, liker ikke lukten av meg selv :hilarious:, og fikser ikke lunken av gamle folk:hilarious::hungover:
 
Kinamat, oppvaskmaskinen, kjøleskapet og stekeos :grumpy:
 
Orket ikke være på mitt eget kjøkken i mange uker av første trimester. Vasket det ned og kjøpte mange forskjellige såper men både kjøkken og kjøleskap fikk meg til å spy . Upraktisk når man mye av tiden bor alene med 2 barn ble noen ferdig retter og pizzaer i denne perioden .....
Jeg hadde det likt i første trimester. Tålte virkelig ikke å se i kjøleskapet en gang, eller se på rått kjøtt, og ville ikke risikere å lukte "feil" ting, for da ble hele dagen ødelagt av kvalmen. Så jeg unngikk kjøkkenet og åpnet ikke kjøleskapet på månedsvis, det måtte mannen ta seg av. Men bare tanken på "feil" mat fikk meg til å bli kvalm. Hadde jeg ikke hatt mannen til å lage mat til meg, så hadde det kun gått i ferdigretter de månedene. Jeg klarte nesten kun frossen pizza og smoothies om jeg skulle "lage" mat selv. Matos var grusomt, da brakk jeg meg tvert.
 
Back
Topp