Lukte som gravid

Danskeren

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Hei! Da dere var gravide/dere som er nå, har dere noe bestemt dere bare IKKE klarer og lugte på? :spitoutdummy:

Personligt klarte jeg ikke lugten af søppel og kjøleskap i 1. trimester, akkurat nå er jeg i uke 18 - og at se råt kjøt eller lugten af kjøt som på Meny der man kan kjøpe ting ferdiglaget giver mig SKIKKELIG kvalme, blir helt dårlig med en gang jeg lugter det.

Andre som har det sånn? :anyone
 
Røyk i første svangerskapet, kom det uventet på ute kastet jeg opp uten forvarsel. Holdt alltid pusten på vei ut av døra og måtte puste langsomt og skynde meg bort om noen var i nærheten.
 
Kokt torsk, det var drepen når de eldre skulle ha det til middag og jeg skulle servere :wacky:
 
Kinamat. :p Taklet det ikke. Spiste noen det, spydde jeg med en gang jeg kjente det. De måtte dusje, pusse tenner og full pakke. Fytti. Den lukta var grusom :p Hahaha uff.
 
Røyk i første svangerskapet, kom det uventet på ute kastet jeg opp uten forvarsel. Holdt alltid pusten på vei ut av døra og måtte puste langsomt og skynde meg bort om noen var i nærheten.

ohh, liker ikke lugten af røyk heller! Men gjorde jeg ikke før graviditeten heller, så blir ikke dårlig, prøver bare skynde meg forbi folk :dead:
 
Kinamat. :p Taklet det ikke. Spiste noen det, spydde jeg med en gang jeg kjente det. De måtte dusje, pusse tenner og full pakke. Fytti. Den lukta var grusom :p Hahaha uff.

Uff! Høres ikke bra ut, lettere for andre ikke at spise det da, så man slipper dusje og full pakke for at være med dig, haha :laughing002
 
Det er rett og slett ganske mye jeg ikke tåler lukten av. Luktesansene min har blitt som om jeg skulle være en hund, forskjellen er bare at jeg synes det meste lukter ekelt og ikke er intresert i å undersøke den lukten noe nærmere. Jeg må holde pusten når jeg skal inn i kjøleskapet, når jeg skal tømme søpla og når jeg er i nærgeten av fisk eksempelvis en fiskedisk. Bare tanken på fiskepinner gjør meg kvalm.
 
Er 14 +4 og klarer ikke lukten av noe omtrent :hungover: men spesielt kjøleskap er grusomt altså .. og gå forbi potetgull hylla i butikken.. brekker meg som bare det.. flott at luktesansen har blitt så ekstremt god også, når man plutselig ikke takler lukter :hungover::hilarious:
 
Det er rett og slett ganske mye jeg ikke tåler lukten av. Luktesansene min har blitt som om jeg skulle være en hund, forskjellen er bare at jeg synes det meste lukter ekelt og ikke er intresert i å undersøke den lukten noe nærmere. Jeg må holde pusten når jeg skal inn i kjøleskapet, når jeg skal tømme søpla og når jeg er i nærgeten av fisk eksempelvis en fiskedisk. Bare tanken på fiskepinner gjør meg kvalm.

Uff, kjenner meg igen! Skjønner ikke hvorfor man får så god lukt når man er gravid :confused004
 
Oppvaskmaskin. Vaskemaskinen vaskedama bruker på jobb. Røyk (ikke "fersk" men om det lukta røyk av klærne til noen) sterk parfyme. Kyllingwok. Kalverull.

Heldigvvis mye bedre nå i uke 33.
 
Er 14 +4 og klarer ikke lukten av noe omtrent :hungover: men spesielt kjøleskap er grusomt altså .. og gå forbi potetgull hylla i butikken.. brekker meg som bare det.. flott at luktesansen har blitt så ekstremt god også, når man plutselig ikke takler lukter :hungover::hilarious:

Haha, ja! Er presis samme jeg tenker, kroppen er bygget opp på en rar måte! :laughing002
 
Oppvaskmaskin. Vaskemaskinen vaskedama bruker på jobb. Røyk (ikke "fersk" men om det lukta røyk av klærne til noen) sterk parfyme. Kyllingwok. Kalverull.

Heldigvvis mye bedre nå i uke 33.

Ohh! Har heldigvis bare opplevet det med parfyme 1 gang, var litt nervøs da jeg fant ut jeg var gravid om jeg skulle begynne at blive dårlige af min egen parfyme :confused005 Men er heldigvis ikke det da! :happy:
 
Ikke jeg heller. Det er kanskje hormonene... Ikke ser jeg helt hvilken funksjon den ekstreme luktesansen har heller.

Nei, er sikkert pga. hormonene - ville ønske man luktede litt dårligere, siden man blir kvalm så fort, haha :hilarious:
 
Stekt pølse og de maispinnene barna spiser er det første jeg kommer på. Helt grusom lukt fra de maispinnene mens jeg var gravid :yuck:
 
Bleiene til storebror i første trimester:hungover: nå er jeg i utgangspunktet ferdig ned barn men om vi bestemmer oss for fler blir det etter at begge er ferdige med bleier
 
Back
Topp