Lue på sykehuset

Strikket lue i ull er jo gull hvis man får det da. :happy: Tenkte at man sikkert ikke får ull på sykehuset, men at man kanskje får bomull hvis man er heldig :p

Hadde nok vært sånn ja. Her er det frivillige som strikker til sykehuset :P

Var det slik at de får på lue av sykehuset når de først blir født? Eller skal vi bruke våre egne? Er det da lurt å bruke den fineste luen man har hvis barnet er full av blod og annet "tilbehør" som følger med? Tenker hvis de får lue med en gang etter fødselen? :rolleyes: Jeg har forøvrig pakket en lille lam ullue og en bomullslue. I tillegg er det en lue som følger med hentesettet som mamma har strikket, men den ser så liten ut så helgarderer meg tilfelle den ikke passer :joyful:
Jorsmor sa til meg at om de kom drassende med lue umiddelbart etter fødsel så skulle jeg bare ta den av igjen. :joyful:
Da får den lille nok varme fra meg (forutsatt at alt går greit og babyen kan ligge hud mot hud med en gang selvfølgelig) og lue dessuten forstyrrer nærkontakten.

Men når babyen ligger alene var hun for lue, altså.

Jorsmor sa til meg at om de kom drassende med lue umiddelbart etter fødsel så skulle jeg bare ta den av igjen. :joyful:
Da får den lille nok varme fra meg (forutsatt at alt går greit og babyen kan ligge hud mot hud med en gang selvfølgelig) og lue dessuten forstyrrer nærkontakten.

Men når babyen ligger alene var hun for lue, altså.
Ja jeg tenker også at det må være unødvendig med lue rett etter fødsel? Hud mot hud gir jo mye god varme :happy: Jeg er utrolig varmblodig av natur og blir ikke bedre etter en treningsøkt så hvis babyen får komme til meg etter fødselen så skal han nok få kjenne på en ganske så varm kropp :hilarious:

Jeg har pakket med et par bomullsluer som jeg kjøpte på HM. De tar niks plass i bagen, så tenkte jeg like godt kunne slenge de med.

Lurer på å strikke en lue om jeg får tid.. må bare lage et nytt hentesett og genser til mamma først. :rolleyes: Har med kyse som hører til den første hentesettet også.

Back
Topp