Lue på sykehuset

Sniker :)

Da jeg fødte, brukte vi bare en bomullslue uten knyting som baby fikk på rett etter fødsel og i de to timene hen lå på brystet før vi ble flyttet på barsel. Kaller det bare fødeluen, baby nr tre skal bruke den nå. Ingen behov for lue på barsel før hjemreise ifølge de som jobbet der da jeg fødte i 2017 :)

Her fikk han også på seg en hjemmestrikket lue direkte etter fødsel.. men den skulle brukes om igjen, så de hentet den fort i mangel på luer....
Jøsses. Fikk beskjed om at det måtte vi beholde fordi de kunne ikke koke det for gjenbruk :)

Jøsses. Fikk beskjed om at det måtte vi beholde fordi de kunne ikke koke det for gjenbruk :)

Ja ikke sant. Det fikk venninna mi også beskjed om ett år før meg, på samme sykehus... Men når jeg fødte skulle de bruke den om igjen... veldig rart!

Trodde at om babyen skal/bør ha lue på de første timene/døgna etter fødsel kom helt ann på barnets kroppstemperatur?:-) Med første (født i januar) hadde hun helt fin kroppstemperatur og skulle derfor ikke ha lue, og med andre som var lav i temperaturen (født i juni) hadde han på Lie de første timene etter fødsel til han ble varmere. Samme jordmor og barnepleier på begge fødslene.

Vi bruker lue på babyene våre blant annet fordi det er lunt og godt for dem, samt at mesteparten av kroppsvarmen mistes nettopp gjennom hodet:) Har født i mai og juni, hvor begge var skikkelige varmeperioder med over 25 grader (2011&2013), men likevel var det ingen som reagerte på bruk av lue på sykehuset:)

Når jeg nå denne gangen skal føde i januar, tar jeg nok med luer i både merinoull og bomull til bruk på sykehuset:) Syns de "strømpene" man får utdelt ved fødsel er skrekkeligeo_O

Kjøpte en søt liten lue fra newbie med ører på fra den nye basic serien som vi tar med oss ❤️❤️ Så får vi se om vi får bruk for den :) bomull da vel og merke, tror vi ikke kjører på med ull rett på kroppen med det første! Er jo ikke sikkert ungen tåler ull engang om hun er som mor si! Hater ull!!

Ble du noe klokere av tråden? :hilarious:
mye delte meninger...
Klok og klok, ble i allefall bevisst på det :joyful: Må uansett ha med lue i ull siden vi bor i nordnorge, og skal reise hjem med fly. Så kan jeg vel se om jeg finner noen blant klærne til storebror :rolleyes:

Klok og klok, ble i allefall bevisst på det :joyful: Må uansett ha med lue i ull siden vi bor i nordnorge, og skal reise hjem med fly. Så kan jeg vel se om jeg finner noen blant klærne til storebror :rolleyes:

Ja lue må du ha da :D
Hadde tatt med en inne lue og en ute lue om jeg var deg :)

Kjøpte to søte bomullsluer idag, pluss det var med en lue i et sett jeg bare MÅTTE ha og- så nå er jeg godt dekket på inneluefronten hvertfall..

Har kun brukt lue første timene pga mye hår og de mister mye av varmen når de er våt av gugge i håret :p brukt helt enkel Janus eller joha lue, kan nok bruke det meste

Vet ikke hvordan tempen er på sykehuset. Med de to første barna fikk barna lue på av de( typ nesten som bandasje av noe slag).

Får ta med en tynn ulllue om det er kaldt der.

Jeg har bare kjøpt en helt enkel (og rimelig) bomullslue på HM. Aner ikke hvilken linje sykehuset her ligger på, men jordmor var opptatt av det. Jeg tenker at førstemann ikke led noen nød uten lue overhodet, og tar det hele med stor ro. :hilarious: :dummy:

Var det slik at de får på lue av sykehuset når de først blir født? Eller skal vi bruke våre egne? Er det da lurt å bruke den fineste luen man har hvis barnet er full av blod og annet "tilbehør" som følger med? Tenker hvis de får lue med en gang etter fødselen? :rolleyes: Jeg har forøvrig pakket en lille lam ullue og en bomullslue. I tillegg er det en lue som følger med hentesettet som mamma har strikket, men den ser så liten ut så helgarderer meg tilfelle den ikke passer :joyful:

Hvilken lue skal dere ha til babyen inne på sykehuset? Bomull? Ull? Bambus? Med eller uten knytting? Finnes det noen som er litt ekstra fine kanskje?
Hadde en bomullslue til første frøkna. Denne gang har jeg kjøpt den tynne til lille lam :-)

Har kjøpt to tynne luer i ull fra Janus i dag. Tenker å ta med de to, men håper jeg får en liten bomullslue fra sykehuset som han kan bruke aller først :rolleyes:

Har kjøpt to tynne luer i ull fra Janus i dag. Tenker å ta med de to, men håper jeg får en liten bomullslue fra sykehuset som han kan bruke aller først :rolleyes:

Her får de på seg lue fra sykehuset i det de kommer ut. Gjerne strikket ull lue her da :)

Her får de på seg lue fra sykehuset i det de kommer ut. Gjerne strikket ull lue her da :)

Strikket lue i ull er jo gull hvis man får det da. :happy: Tenkte at man sikkert ikke får ull på sykehuset, men at man kanskje får bomull hvis man er heldig :p

Back
Topp