Lucyna's overraskelse

Lucyna

Februar 2014's Miss Alenemor
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg er 25 år gammel, bor for meg selv og har en kjæreste som jeg har vært med siden slutten av mai, begynnelsen på juni...

Fikk meg en overraskelse i slutten av juli når eg begynte å tenke over at jeg ikke hadde sett noe til mensen siden begynnelsen på mai når jeg hadde blødning i to dager.. For meg er det ikke så rart, jeg går på blodfortynnende medisiner og legen sa at for meg og min lille feilverdi på blodet ville være ganske umulig å bli gravid. Så jeg har ikke tatt p piller eller noe annet siden januar for 6 år siden.. hatt perioder på 18 mnd uten mensen, så fra mai til juli var ikke så rart...

Jeg fant for morro skyld ut at jeg skulle google tegn på graviditet, siden jeg lett kunne sove 20 timer i døgnet, puppene vokste noe ekstremt og gjorde så vondt at selv når jeg gikk var det vondt... To uker etter dette igjen, så nesten slutten av juli fant eg ut at eg skulle ta en test, har en liten stabel liggende siden jeg pleier å sjekke bare for at jeg ikke skal for lenge evt uten å vite at eg er gravid...
Så en kveld i leiligheten min tok eg testen og ble lettere satt ut når eg så den var positiv... bestilte meg legetime og fikk den da bekreftet at jeg var gravid mellom uke 10-18 så legen ville ha meg inn på kontroll ganske kjapt..

Så fikk jeg innkalling til ultralyd 10. september og fikk da vite at jeg var akkurat 18 uker på vei.

Jeg var så heldig at første trimester var egentlig over før det gikk opp for meg, siden jeg sov så og si hele tiden.. jobbet 100% hele tiden, og greit, venner og kjæresten klager fordi jeg 1. jobber, 2. sover, 3. orker ikke finne på ting...

Jeg fikk termin 13 februar 14 og no gleder eg meg :)

No har jeg ikke så mange venner som venter barn eller har barn selv.. så har ikke så mange å snakke med om dette, siden min single frie venninner ikke synes babysnakk er så gøy :p hehe.. Skal innrømme at frem til jeg ble gravid likte jeg det ikke så godt heller.. hehe..

Jeg har så mange spørsmål og ting å fundere på og vet egentlig ikke helt hvor jeg skal snu meg.. Kommer tilbake og skriver mer senere :) Nå må eg bare avgårde til kjøkkenet og lage meg tomatsuppe :)
 
oj, hehe, det har alltid vært min store skrekk, å ikke oppdage at jeg er gravid før langt uti!!!

Gratulerer allikevel :)
 
Tusen takk :) ja ikkje noe kjekt å oppdage det så sent egentlig.. tiden har gått så ekstremt fort, enda verre, legene blir ikke enige om terminen min... Så ene legen sier at eg er 25 uker på vei og så noen dager etterpå når eg var på privat undersøkelse fordi sykehuset mente blodverdien min ikke var nødvendig å ta hensyn til så sa privatlegen at jeg er 27 uker på vei..... Men det er 13 februar som står på papirene.. så får eg se..

Har vekkenproblemer, det er så ekstremt vondt å gå.. så når eg jobber 100% så klarer eg en dag på jobb men har ikkje krefter til å gjøre noe hjemme... Og siden jeg bor for meg selv og kjæresten ikke er hos meg hele tiden så blir ikke oppvasken tatt (ønsker meg oppvaskemaskin til jul). Eg orker ikkje vaske klær.. stortsett er det bare om å komme meg fra bilen og inn på sofaen så blir eg sovende der frem til eg går å legger meg... Vurderer høre med legen om en evt gradert sykemelding sånn at eg får kortere dager.. men føler eg svikter kollegaene mine da og eg stortrives på jobb... Bortsett fra at det er vondt og slitsomt...

Eg burde sove no, skal åpne kontoret vårt klokken syv, heldigvis skal eg jobbe inne i morgen morgen så får sitte på en god stol og slappe av.. i stedefor å løpe rundt og gjøre alt mulig.. fin fordel å bo 10 min kjøring fra jobb..

Eg trodde ikkje eg var så veldig hormonell av meg.. men når det gjelder typen så er han den eneste som får meg så irritert... Han vil nekte meg å gå på julebordet med jobben, fordi han ikkje får være med... Og han ville og at eg skulle bli sykemeldt 100% sånn at eg kunne være i leiligheten hans, som ligger i et ekkelt nabolag, som han deler med en kompis, som er halve størrelsen av min, ligger i femte etasje sånn siden eg hadde vanskeligheter med å gå... Og det er ikke heis i det gamle bygget.. men han mente da at eg trengte jo ikke gå ut, eg kunne bare være hos han hele tiden.. er det rart at eg blir sint på han?
Når han da ikke jobber annet enn lørdag og søndag og kun 8 timer totalt hver helg, og ellers i uken sitter han hjemme og spiller Playstation... Han var hos meg fra søndag til torsdag forrige uke og da gjorde han ingenting... Eg jobbet kveldsvakter, og kom hjem klokken ett om natten, gikk rett i seng.. han gikk da og la seg need meg men vekket meg klokken fire hver natt bare for å si at han gikk å spilte for han fink ikkje sove.. når jeg stod opp dagen etter og begynte å rydde etter han så ble eg møtt med: eg e trøtt, vekker du meg før du går på jobb? Så gikk han å la seg igjen... Og når han sendte melding til meg på jobb var det bare for å klage på at sofaen ikke var god å ligge på, det var ikkje noe god mat i kjøkkenet og om ikkje eg kunne vaske klørne hans når eg kom hjem....

Eg hadde en prat med han tidlige i dag uten å miste besinnelsen der eg forklarte han h korfor dette irriterte meg og at han er nødt til å få seg en jobb, og at så lenge han holder på slik er det uaktuelt å flytte sammen med han.. pga en annen vane han har om å røyke litt innimellom med kompiser er det uaktuelt at han har min sønn i sin leilighet...

Eg har nesten begynt å lure på hvorfor i alle dager eg forelsket meg i han i utgangspunktet og eg prøver å finne ut om eg faktisk elsker han... Og så er eg redd for at eg overreagerer... At det er hormonene som gjør dette...
Eg tror eg må slutte å tenke på dette og heller sove og så eg kommer meg på jobb i morgen...

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
huff, det hørtes jo ikke bra ut... umulig for meg som totalt fremmed og utenforstående å ha innsikt i din situasjon, men utifra hva du skriver her, høres det ut som du gjør svært lurt i å stille krav til kjæresten din før du flytter inn til han... håpoer dere finner utav det :)
 
Ja eg måtte bare få ut litt frustrasjon :p hehe.. Foreldrene mine liker ikkje helt at jeg skal være alene i leiligheten min når eg begynner på permisjonen, så da blir det å pakke en bag og flytte hjem til mor og far en stund.. skal og bo hjemme de første dagene etter fødselen.. gleder meg og gruer meg.. hehe..
Jobber seinvakt på jobb i dag så begynner kl 1500 og jobber til 2400 en time overtid :) Så no blir det å slappe av før jobb.. finne meg noe frokost kanskje..

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Last edited:
No har eg kommet meg fra jobb og hjem i sengen.. bare en dag til med jobb så på onsdag har eg fri og skal tilbringe fridagen med å være med en kompis eg ikkje har sett på nesten ett år... Og så burde eg kanskje få tatt oppvasken og ryddet det døde klesskapet... Det falt fra hverandre, så hyller og klær ligger strødd på rommet... Har og endel annet småplukk i hele leiligheten som må fikses på.. klesskapet skal eg få spesialbygget av en kamerat som er snekker.. så skal eg få opp en hylle over sengen min til å sette litt diverse til på.. så har eg et nattbord å selge, og så må det kjøpes inn seng og stellebord... Tror eg må få satt opp en liste..
Fikk en overraskelse på jobb i dag.. eksen min som jeg gjorde det slutt med rett før eg ble gravid krever farskapstest... Eg har jo tenkt tanken inne i hodet mitt at kanskje muligens... Men så sa eg det til typen men han mener ha kan nekte at det blir tatt farskapstest fordi han vil være faren uansett... Sa rett ut det kan han ikkje nekte så det må gjøres.. til hans store irritasjon så er meg og eksen kollegaer og gode venner.. hvis det er rolig på jobb så vasker han bilen min innvendig og utvendig uten å kreve betaling :p siden det er jobben hans så tar det han bare ti min å vaske den :p
Men no har jo eg begynt å lure på hva i alle dager eg skal gjøre om det viser seg at eksen er faren... For om ikkje typen tar seg sammen så holder ikkje forholdet så det vet han.. og eg må tenke først og fremst på lillegutt og så på meg... Og eg kan ikkje være sammen ned typen bare fordi han er faren.. og eg synes ikkje helt det er riktig å være med eksen heller bare fordi han er faren... Uff.. som om eg ikkje hadde nok å gruble på??
Om typen er faren, og forholdet ikkje holder, så blir jo eg alene mor...Han gjør så mye dumt hele tiden... Kan ikkje akkurat si eg har gjort ett kupp når det gjelder kjæreste... Eg forstår enda mindre hva eg gjør i lag med han...
Han ble sur når eg skulle tilbringe fridagen min med husarbeid og så treffe kompisen min... Eg hadde ikkje spørt han om lov til å være med en annen gutt....

Nei, eg får gruble mer en annen dag no er det natta...

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Så utrolig deilig med en fridag etter 8 dager i strekk på jobb.. så no er det bare to skift 7-15, og så helg.. Ikkje like kult å bli nødt til å parkere bilen.. greit det er 6 km til jobb, det er jo ikkje sååå langt, men på en strekning med mye trafikk og smal veg uten fortau så er det litt skummelt å gå til jobb.. heldigvis.. naboen kjører meg til jobb, så før eg godsnakke med en av gutta på jobben om ikkje en av de kan kjøre meg hjem etter jobb... og på fredag blir bilen min hentet av en kamerat for å bli kjørt vekk og få fikset bremsene.. de henger så ekstremt godt at eg ikkje klarte å rikke bilen... hjulene gikk ikkje rundt engang :( stakkars bilen min... der får eg svi for å gå å snakke om at eg burde gjøre noe de siste mnd.. men er andre ting som har blitt prioritert...
Siden eg har hatt fri i dag har ca 70% av tiden blitt tilbrakt på sofaen sittende og slappe av, se på serier på pc'en og brodere ett bilde eg holder på med.. har strikke så mye babyklær i det siste, eg fikk et infall av å ikkje begynne på noe nytt, men heller gjøre meg ferdig med alt eg har liggende i kommoden min.. Så da er det prosjektet påbegynt så får vi se når eg blir ferdig :p hehe..

Jeg har walkin skap på soverommet.. forsåvidt greit nok det, litt teit innredet i øyeblikket... det er ca 2x3 meter, står en kommode på høyre siden, et skap med noen hyller som faller ned når de får mer enn fire plagg i seg, og så en stor hylle på venstre siden helt oppunder taket der eg har noen ikea oppbevaringsesker, og så en stang rett under hyllen til å henge ting på... No har eg snakket med en kamerat om å få han til å rive dette alt vekk, mest sannsynlig la kommoden stå det og kanskje den øverste hyllen.. men resten skal rives ut og så bygges nytt.. :) spurte typen om dette og fikk da: joda, det kan eg vel.. men vet ikkje når... Spurte til slutt no etter to-tre mnd en kompis som er snekker, og fikk da: joda det kan eg sikkert fikse for deg.. men vet ikkje når eg får til, denne uken her er litt hektisk men har ingen planer neste uke etter jobb om dagene :) og han skaffer alt av materiale for å ordne det, alt han ønsker er at eg mekker middag til han :p så veldig billig snekker :) hehe..
Ikkje at eg skal utnytte dette med at eg er gravid, men ganske mange av kompisene mine viser hensyn til meg fordi eg er gravid og lar meg ikkje gjøre tungt arbeid... hadde eg ikkje vært gravid hadde eg ordnet bremsene på bilen selv.... men får ikkje lov...
Så dagen i dag har eg fått gjort mye småplukk rydding i hele leiligheten, uten å ta for mye av gangen.. vært flink å slenge meg ned igjen på sofaen før eg har fått for mye vondt.. no har eg en mistanke om at eg får to lett hektiske dager med mye vandring på asfalt... men så neste uke skal eg kun jobbe på kontoret så da blir det stille og rolig.. så skal nok klare frem til neste helg uten sykemelding... eg føler det å sykemelde seg er pinglete og er redd for at de på jobb skal få for mye å gjøre... :/ Selv om sjefen sier at eg ikkje må overanstrenge meg og må ta det rolig... vanskelig for meg det... omtrentlig like vanskelig å ta det rolig som å spørre folk om hjelp til ting eg pleier å gjøre selv... men de siste ukene har eg fått beskjed fra flere av vennene rundt meg, deriblandt damen til min bror som har to gutter fra før av, at eg MÅ lære meg å akseptere at eg ikkje kan ordne alt alltid og at det er bedre å spørre om hjelp en gang for mye enn en gang for lite....

No er det 7 timer til eg skal opp igjen så på tide å finne sengen... heldigvis er eg faktisk trøtt, så satser på å få sove litt mer enn eg har gjort de siste nettene... har så mye rare drømmer og våkner hele tiden...

I juni mnd stilte eg meg på vekten, da viste den 89kg... og på første svangerskapskontroll viste den 85.. på siste kontrollen jeg var på var den 70,6... tror kroppen min har misforstått hvordan dette skal fungere med et svangerskap... eg har gått litt ned i vekt...
 
så flott at du har mulighet til å bo litt hos foreldrene dine den første tiden da, det kan jo høres lurt ut :)

Det stemmer jo som du sier at dersom eksen din mener det kan være hans, kan han kreve farskapstest. Lettere å bare gi seg med en gang enn å måtte gå rettens vei vel...

Det høres vel også ut som om du blir alenemor uansett, om du ikke flytter sammen med kjæresten mener jeg :)
 
Ja eg har ingen problem med farskapstest, eg sa fet var helt i orden.. men han eg er sammen med mener han kan nekte meg å gjennomføre farskapstest fordi han har stilt opp for meg så han vil være faren uansett... Eg har brukt flere dager på å få han til å forstå at det ikkje er slik det fungerer... Men han vil ikkje høre på det.. han har heller ikkje vært hos meg på to uker fordi han mener det er for tungvindt og dyrt å ta bussen opp til meg.. og vel, eg kan ikkje kjøre han for eg har ikkje bil... Pluss at det er fire ganger så dyrt for meg å kjøre å hente han enn om han tar bussen... Eg sitter allerede med alle utgiftene og så skylder han meg mye penger i tillegg... Føler ikkje det er riktig... I stede for å gi meg noen tusen av det han skylder meg når han fikk penger så tok han og kjøpte ny hardware til dataen sin for at gaming opplevelsen skulle bli bedre....

Ja, eg har en følelse av at eg blir alenemor uansett oppi dette... Men eg har gode venner, familie og herlig kollegaer så eg får tenke positivt og som min mor alltid sier.. det ordner seg for snille piker :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Den fyren hadde jeg dumpa uavhengig av hvem som viser seg å være faren! Du klarer deg MYE bedre aleine! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Eg er jo glad i han og vil jo det beste lillegutt... Fikk beskjed i dag om at siden eg sa at når eg begynte å gå trilleturer så skulle eg gå til jobben min, det er 5,5 km.. så kan eg få preike med kollegaer og slik og alle kollegaene mine elsker babyer og har begynt å omtale seg selv som tanter og onkler.. da sa typen så fint at eg oppførte meg som om han ble ekskludert fordi eg ikkje sa at han kunne være med... Så førte det til en lett opphetet diskusjon som han tapte....

Endelig helg og kan slappe av.. skal gjøre en tjeneste for jobben i morgen med å levere en bil noen hundre meter fra der foreldrene mine bor, så da har eg bil :D og så har eg og en god kompis levert bilen min til en som skal forhåpentligvis fikse den for meg :) så håper eg får en melding i morgen om at bilen er klar og at eg kan komme ut der og spise middag og hente bilen :p verdens beste pizza :D men på tide å komme deg fra sofaen til sengen :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Så hadde en herlig travel helg vært og bilen er fikset, eg fikk tilbrakt helgen hjemme hos foreldrene mine med resten av søskenflokken og nevøene mine.. Jobbet i går og i dag har eg fri :) vært oppe siden klokken var halv 7 men egentlig ikkje gjort så veldig mye fornuftig.. holder på med hjemmelagde julegaver i år, det blir billigere for meg... samt hjemmelagde julekort og hjemmelagde gavekort på forskjellige ting.. Har en venninne som holder på med utdanning til hudpleie og dermed så skal min søster få gavekort på ansiktsbehandling hos henne.. og broren min aner eg ikkje ka han skal få av meg.. nevøene mine får vel eg spleise med i lag med søsteren min... så får eg se hva eg finner på til foreldrene mine :)

Derimot har eg fått noen billy bokhyller fra husverten som eg skal bytte ut med noen andre hyller som har stått i boden en stund.. hun trengte de til barnebarnet sitt, og vel, eg brukte de egentlig ikkje.. mer praktisk for meg med de bokhyllene.. Så har disse bokhyllene stått i gangen i snart to mnd no og har ikkje orket, giddet, tatt meg tid til, fått noen til å gjøre det for meg siden det veier endel... så no gikk eg lei og tok alt som var i boden inn i stuen, flyttet ut møblene og har no bært bokhyllen halveis bort til boden, så føler eg har fått gjort litt fornuftig :p Så skal eg mase på kompisen min som skal orde klesskapet mitt... :) Har funnet ut hvordan eg vil ha det no så da er det vel bare å få det gjort :p to hele vegger med hyller og så kjøpe på IKEA en stang å skru fast i taket til å henge klær på :) Så vil eg få mye bedre utnyttelse av plassen.. så har eg endel puzzlespill og broderier som eg må få ramme på og få opp på veggen.. og et sverd eg kjøpte i Sverige som eg må henge opp... Så har eg innsett at eg burde skaffe meg gardiner i stuen for det er litt tomt ellers..

Begynner nesten å kjenne litt panikk i at eg har alt for mye å gjøre før termin... og siden eg ikkje kommer til å være i leiligheten gjennom jul og kanskje nyttår, pluss at eg flytter til foreldrene mine noen dager for å slippe å sitte alene i leiligheten, så føler eg at eg bare har en mnd igjen på å ordne alt.. Selv om det er begynnelsen på november no... så har eg jo to mnd til jul... Nei, no er det avgårde på butikken en tur.. Må finne noe middagsmat og så treffe en venninne og se på ny bil.. hun trenger ny og jeg trenger kanskje en som er litt større...
 
Pcen gikk i heng og postet samme innlegg flere ganger :p noen dom har gode tips til hvordan eg kan ta opp med husvert at internett og canal digital er inkl i leien men det er så dårlig nett, faller ut hele tiden og canal digital har ikkje virket de siste mnd etter et lynnedslag... Å det å sitte slik uten internett og uten TV er veldig kjedelig, men vil jo ikkje kjøpe noe eget heller siden er i teorien inkl i leien...
 
Last edited:
Laaang dag, og så ligge kvelden og slappe av på sofaen med litt snop, julebrus og serier på pcen.. var hos fysio i dag, i følge hun så har eg ingen problemer med bekkenløsning, derimot har eg vondt i ryggen, men smertene setter seg i lysken for vet ikkje hvor smertene ellers de skal gå :p noe eg må innrømme at er litt morsomt... Men fikk beskjed om at smertene er og fordi kroppen min ber meg roe meg ned, så hun anbefalte meg å gå til legen og bli sykemeldt.. eg måtte tenke på meg selv..

Ellers har eg fått tømt boden min og ommøbler, halvveis.. må bare få tingene inn igjen :p er ikkje så lett å få gjort alt... Og så har eg kjøpt babysete til bilen og er litt på jakt etter barnevogn, nå bare finne ut hvilken type vogn eg vil ha...

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Siden eg ble gravid har eg blitt veldig familiekjær... Ringer mamma mer bare for å preike om ingenting, stikker innom i butikken hennes uten å planlegge det på forhånd og i helgene eg har fri når eg vet at ho og pappa enten skal ha min søster og bror hjemme med familiene sine så tar eg turen og sover der... Slapper helt av og bare nyter snøen herlig irriterende familien min :) og så når det blir søndag ettermiddag reiser eg tilbake til leiligheten.. og ja da er det deilig med stillheten, men allerede etter noen timer savner eg litt det lettere kaoset med 9 personer under samme tak og masse styr.. :) fant ut at når eg hadde gjort ferdig fire julebroeerier, fire søte små bilder så var det på tide å fortsette med det store bildet som heter vampire kiss. Det er fremdeles litt på pause for når eg på hadde bilen min på innbyttetakst så var eg innom butikken til mamma, var der i tre timer og gikk derfra med en bærepose garn og et mønster... Så no holder eg på å strikke et teppe, sengeteppe.. :) så helgen med å sitte hjemme hos mor og far og preike om løst og fast med min mor, søster og svigerinne mens vi spiller Wordfeud på mobilene og strikker har vært veldig avslappende.. fikk utrolig god middag og sovnet tidlig.. diskuterte og barnevogner og senger og diverise utstyr som eg trenger... Føler meg litt overveldig for innimellom de vvanlige regningene og nedbetalingen på kredittkortet typen brukte 14 000 på for å betale regninger for seg, uten å tenke på hvordan han skulle betale meg tilbake, så er det dyrt å måtte kjøpe inn alt selv... Men ja, lekse lært.. ikkje la typen fucke opp økonomien mer enn den allerede er... Eg hadde klart meg mye bedre om han ikkje hadde brukt det kortet... Han har ikkje god nok økonomi til at noen telefonselskap vil gi han abonnement så han er nødt til å ha kontantkort...
Kjenner eg blir bare mer og mer frustrert over han...
Nei, får legge meg, blir lang uke med 5 dager jobbing ute i kulden og ha en kollega på opplæring i morgen...

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Var på kontroll hos jordmor på onsdag.. alt bra.. :) må snart inn til legen for ny glukosebelastning.. gruer meg for det smaker så utrolig ekkelt.... Har funnet ut at eg ikkje liker legekontoret mitt, eller legen, så får ny fra 1. Desember.. litt greit for da har eg byttet til et legekontor der damen til broderen jobber, så er veldig greit.. og hun kjenner jo legene der så hun anbefalte meg den legen.. og eg har dårlige erfaringer med kvinnelige leger som er nyutdannet... De jobber kanskje i 7-8 mnd og så får man vikarlege fordi fastlegen skal ut i mammapermisjon :p
Har fått snakket med han på hovedkontoret på jobb så han har sendt lønnspapirene mine til nav så da er det bare for meg å ta kopi av terminbekreftelsen og sende den i lag med søknaden.
Har egentlig ikkje gjort noenting denne uken, har holdt på å strikke babysengeteppe.. :) det er nesten ferdig.. men har så vondt i noen muskler i ryggen.. i morgen skal eg hjem til foreldrene mine så skal mammaen min kna på ryggen med peppermynteolje og satse på det løser opp litt..
Har fremdeles en haug med rene klær som ligger på stuebordet som burde bli lagt sammen og få på plass i skapet.... Men det har bare ikkje skjedd.. faren min skal skru opp noen hyller på soverommet mitt, og så blir for snekkerkompisen min å fikse garderobeskapet mitt sånn at det blir klart... Så må eg vinne i lotto og gå på ikea og handle litt, og en tur på kid... :p
Har ikkje sett noe til typen etter at eg sa eg ikkje hadde energi og penger til å kjøre på han hele tiden.. tror det er sånn 3-4 uker.... Han har sagt han vil være med meg når eg ikkje er så trøtt og sliten og har vært på jobb... Og vel, eg jobber 100% enda... Og siden han går hjemme alt unntatt 8 timer i uken så har jo han mye tid til overs... Og han sover til 12-15 tiden hver dag og legger seg i 7-8 tiden om morningen... Så eneste vi s.skjer sammen er god morgen og god natt...

Det er en ting eg har merket... Spørsmål som hvordan går det, hvordan er formen, alt bra med deg, gått bra på jobb, og når en voksen person snakker til meg som en baby med aaawww, Dakar liten har du vondt, nnaaawww, så søtt, elsker deg super masse pusen min sin..... Eg blir så hissig av det.... 1. Eg har et navn for svarte, 2. Hvor mange ganger må eg si slutt å spørre om det!!!
Og i hvertfall når eg får spørsmålet 10-15 ganger for dagen.....

Urk, nei eg får sove litt no...

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Hvordan har det seg at når eg omsider innser at eg er så utslitt og sliten at eg rett og slett ikkje klarer mer så får eg ikkje sykemelding.... har fri i dag, sov til eg våknet, har småryddet litt uten å gjøre så veldig mye og når eg no trillet vognen rundt i butikken så ble eg bare satt ut over hvor sliten eg faktisk var, hadde to poser, egentlig ikkje tunge poser, men måtte trille de i vognen ut til bilen for tanken på å bære de var bare grusom.... Så ringte eg legekontoret for å be om få deltidssykemelding, og fikk da beskjed om at fastlegen min ikke har ledig time før mandag om to uker, men hun kunne sette meg opp da.... Evt om det var veldig krise så fikk eg kanskje ringe i morgen og spørre om ledig haste time selv om det vanligvis ikkje ble gitt til gravid som var sliten, for vel, det var slik livet er når man er gravid, man er trøtt og sliten, det er ingen grunn for å ikke jobbe... så la damen på.... det er noe av det frekkeste... da får eg vel bare gå rundt og være trøtt og sliten og ikkje orke noen ting da....
 
Ukens første dag på jobb og eg fikk en rolig start med snøfall og mye kjøringing rundt om.. de neste tre dagene skal eg tilbringe på en parkeringsplass uten spesielt mye å gjøre, vel onsdag, torsdag og fredag etter lunsj pleier være hektiske... Men satser på formen holder... Har seinvakter i helgen og neste uke så det blir bra.. gleder meg nesten.. teller ned til julebordet fordi eg aner ikkje ka eg skal gå med...

Eg er veldig tankefull om dagene fordi eg har begynt å tenke på termin og det at unnfangelsen kanskje skjedde en annen dato enn eg har trodd... Så det kan være at det er eksen sin.. Det er vel snart 6 uker siden eg så han eg er sammen med sist... Fremdeles har han ikkje 29 usle kroner til å besøke meg eller giddis til å gjøre det.. derimot snør han og fortalte hvor koselig, deilig, kjekt og digg det var at han og roomien hadde kjøpt noe å røyke.... for det har han penger til....
Lørdag morgen kom eksen min tilbake, han jobber turnus, 6-10 uker her og så reiser han hjem i 1-4 uker.. det siste året har han vært fem turer hjem, to av de på tre uker og de siste tre kun 2 uker fordi han ikkje vil være lenge vekke fra meg... Så siden eg har hatt fri siden fredag så har eg ikkje sett han før i dag... Så når vi møttes fikk eg en utrolig deilig klem... Og eg savner det å få en skikkelig klem uten å være redd for å knekke... Han tørr å ta i meg... Det er deilig.. men før eg fikk helt med meg hva som skjedde så var det mer enn bare en klem... Eg vet eg burde ha dårlig samvittighet, men er eg helt ærlig, så har eg ikkje det... Eg føler eg ikkje er sammen med han, så da kan eg ikkje være utro... Og det at eg ikkje har dårlig samvittighet og kysset eksen senere etter jobb når eg kjørte han hjem, han bor sånn 2 km fra meg og jobben så ikkje noe omvei akkurat.. det er forstyrrende... Sa til han det kom til å bli rart at eg ikkje skulle jobbe det neste året... Han bare smilte til meg og holdt armene rundt meg og sa han visste hvor eg bodde så skulle ikkje bli noe problem å treffe meg... Eg får vel prøve å sove før eg grubler meg ihjel..... Natta :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Har vært en lang uke på jobb, noen dager går lettere enn andre.. skulle klart meg fint uten senebetennelse i ryggen.. men men.. sjefen er så fornøyd med jobben eg gjør og no har han snakket med andre sjefen min om at han er redd eg ikkje skal komne tilbake.. så laget han ny skiftplanen som skal gjelde fra 1/1 2014 og selv om eg bare jobber frem til 22/1 så har han lagt den til rette for meg og han har sagt til min supervisor at han er så fornøyd med jobben eg gjør at han er villig til å justere på tidene mine og har på en fire ukers turnus gitt meg kun fire seinvakter.. det er eg veldig fornøyd med.. gleder meg allerede no til å begynne å jobbe igjen.. litt småbekynret for barnehageplass og hvor eg får og om eg får siden eg er nødt til å klare meg alene og en far som ikkje er så involvert... Har ikkje sett han på nesten to mnd no... Husker faktisk ikkje når eg så han sist.. fremdeles være syter han over at han aldri treffer meg men han gjør ingenting med det... Han har begynt å true med at om ha ikkje får være med på fødselen og bo hjemme hos foreldrene mine med meg så skal han be om å få omsorgen for lillegutt.. eg er egentlig ikkje bekymret for eg vet at han har ikkje sjanse... Ikkje så lenge han holder på med hasj og synes det er ukult og ikkje ser at det er et problem.. og han klarer seg ikkje økonomisk alene så er ikkje sjanse om å ta seg av et lite barn... Og hele vennegjengen hadde fått høre han si på byn at det var ikkje noe stress eller dyrt å bli far fordi eg sku jo ha ungen hos meg så eg måtte kjøpe alt han slapp å betale noenting.... Kjenner eg blir provosert... Men han har omsider gått med på å ta farskapstest... Så slipper eg å gå rundt og ikkje vite... Fikk en sportsvogn av foreldrene mine.. kjempe fin... Og mamma har sagt at ho skal kjøpe det stellebordet eg vil ha som en gave, fordi det er noe praktisk som eg kan beholde og fortsette å bruke.. og så har eg fått seng av tanten min :)
Mest spennende som har skjedd var de siste ukene er at eksen er tilbake på jobb, og eg ble så glad for å se han at eg kysset han.... Forran mange av kollegaene våre og alt.. og på fredag var eg hjemme hos han og vi lå å så på TV i noen timer og preiket og hadde det kjempe koselig.. så når eg sa at eg måtte gå så nektet han meg og dro meg ned igjen i armene sine og ble liggende og stryke og kose med magen min og lillegutt valgte det øyeblikket å komme med noen kraftige spark og slag.. han synes det var kjempe gøy å kjenne... Godt å være med en som faktisk viser interesse.. og når eg kom på jobb dagen etter så fikk eg veldig mange komplimenter av han, rett og slett fordi han vet at eg ikkje liker gravid kroppen min... Høres rart ut... Men det at folk ikkje ser meg i øynene når de snakker med meg men stirrer på magen i stede er veldig forstyrrende for meg... Og så får eg da komplimenter av han på engelsk og polsk... Det er så sjarmerende når han begynner.. hmmm.. no har tanken på han roet meg så mye at det ikkje blir noe problem å få sove... Natta...

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Back
Topp