Lucyna's overraskelse

Var på julebord i helgen. Det var kanongøy! Eg var riktignok eneste tilstede som var edru men i denne sammenheng fant eg ut at det var egentlig ikkje så gale.. var ikkje i seng før seint på natten så døgnrytmen er jo helt tullete.. sov tre timer på sofaen etter jobb.. og no får eg ikkje sove når eg vil sove...
Eg pleier alltid skrive lister og slikt.. planlegge ting nøye... No så har eg egentlig mistet litt oversikt over ka eg trenger... Eg bare regner med at det ordner seg :p har fått en sportsvogn av foreldrene mine, de skal og kjøpe stellebordet til meg, eg skal få en seng fra tante og klær som ho har på loftet.. så han mulig far nr 1 sin familie begynt å mase om hva vi ønsker til jul, og hva vi trenger og slikt.. han nekter å fortelle foreldrene sine at forholdet mellom oss ikkje fungerer for han håper at eg skal ta han tilbake når hormonene forsvinner.. eg derimot har innsett at eg fremdeles er forelsket i mulig far nr 2.... Og begge to har gått med på å ta test for å få vite hvem som er biologisk far...

Så no er eg singel, gleder meg til en rolig jul hjemme hos foreldrene mine, skal prøve å bake pepperkaker og kakemenn i helgen... Og pynte til jul i leiligheten.. :) i morgen skal eg ha fri og være hjemme og slappe av og senere på ettermiddagen til en kompis og spise middag og se film.. :) han lovet og å massere meg så mye mulig eg lot meg overtale :p men det kjennes ut som om 130 kg med dødvekt er løftet fra skuldrene mine når eg gjorde det slutt med typen.. no er eg overbevist om at det skal bli bra...

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Må si det er litt godt å lese at du er blitt singel ;) og så bra at det føles rett for deg!
 
Må si det er litt godt å lese at du er blitt singel ;) og så bra at det føles rett for deg!

Ja som sagt det er allerede myyyye lettere for meg... Beste valget eg har gjort!

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
No er det snart jul.. Er bare en uke igjen.. har 6 arbeidsdager... og så har eg klart å ordne meg fri fra 24 til 02 januar :) Så det skal bli deilig.. Siden det er jul skal eg være hjemme hos foreldrene mine :) og så på nyåret er det 3 uker med jobb før det er permisjon.. når eg ser på det slik, så er det plutselig ikkje så veldig lenge til termin.. Leser om dere andre som har pusset opp og laget klart og alt mulig.. eg har fortsatt ikkje fått orden på noe... dvs eg har babysetet til bilen stående i boden :p og har strikket endel babyklær.. men det er og alt... hehe.. Vurderer ka eg skal gjøre når terminen nærmer seg.. har to mulige barnefedre og er egentlig ikkje sikker på om eg vil ha noen av de der... Vi kan si ene er Alex og andre er Sindre.. bare for å gi de navn :p Alex er den eg helst ville hatt der om eg absolutt måtte velge noen... han blir i hvertfall den første eg ringer etter fødselen... Sindre vil eg helst ikkje ha noe å gjøre med.. eg er bare så glad eg har gjort det slutt med han.. Han har begynt å ringe til venner av meg for å høre hvordan det går med meg fordi han tror ikkje på at eg sier det går bra... og så spørr han alltid om å få være med på svangerskapskontrollene men eg vil ikkje ha han med og det har eg sagt til han... Så i dag skulle eg egentlig på kontroll men fikk meg ikkje til å gå.. ringte helsestasjonen og sa at eg ikkje fikk mulighet til å komme på timen... og så når klokken var fem min før eg skulle egentlig vært der så ringte han meg, eg svarte ikkje.. så fikk eg melding med spørsmål om hvor eg var og om ikkje eg skulle på kontroll og at han satt og ventet på meg... så en times tid etterpå dukket han opp på døren.. eg gikk på badet slik at han ikkje kunne se meg og etter over to timer med dunking på døren og vinduene så gikk han.... Føler han er litt stalker av seg.. så no har han blitt sint og sendt masse sinte meldinger og ringt og lagt beskjed på svareren om at han er dritforbanna på meg.. Regner med det blir slik som når eg gjorde det slutt med han, det går noen dager så roer han seg og kommer tilbake og sier unnskyld for å ha blitt sint og tigger meg om å bli sammen med han igjen....
og siden meg og Alex er så gode venner, selv etter at eg gjorde det slutt med han i mai, så blir han fremdeles så utrolig glad når han sier meg, smiler alltid.. og han sier fremdeles sier han at han elsker meg, og at han alltid skal være der for meg uansett ka eg velger å gjøre.. og det kan være at eg var på jobb på fredag, ikkje sett han på flere dager, så når eg traff han utenfor, så gav han meg en goood klem og kysset meg.. :) så sa han at han var ferdig på jobb og skulle hjem.. seff når eg jobber seinvakt så fikk ikkje sett han mer den dagen.. og hatt fri siden så da regner eg ikkje med at eg får se han før på onsdag :p Litt rart, men kjenner fremdeler at eg har litt.. okey... ganske mye følelser for han enda... det er så forvirrende... Men eg skal få tatt den farskapstesten så snart som mulig og så skal eg i hvertfall få svaret på det.. men uansett, eg har bestemt meg for å klare meg selv... :)
No venter de to maskinene med klær eg må henge opp og må fyre i ovnen for det er litt kaldt.. :) Så skal eg finne meg en film eller noe og sitte og slappe av og strikke resten av kvelden... Har ikkje direkte matlyst for tiden og er nesten aldri sulten.. blir mett kjempefort.. litt frustrerende...
 
Så hadde juleb vært her og eg fikk faktisk lite baby relatert.. no derimot har eg begynt å merke at eg blir litt stresset når eg tenker på alt eg må få kjøpt inn og alt som må ordnes osv.. min kjære mor er så avslappet av seg: ikkje stress, vi har god tid.. hennes holdning har de siste mnd smittet over på meg, så eg har ikkje stresset.. men no hjelper det ikkje lengre.. eg må ha seng, stellebord, barnevogn, (min mor har dafunnet ut at vi kanskje skal ta en tur til Sverige for å kjøpe denne) og eg må kjøpe flere klær som passer meg, (går å daffer rundt i joggebukse og singlet hele dagene).. ammebh, noe annet enn tanga å gå med (som ikkje er for lite for har blitt litt større i det siste :p ). Klær til babyen, greit at eg strikker endel om dagene men må jo ha litt annet og.. så må vi rydde rommet som meg og lillegutt skal bruke hos foreldrene mine når vi skal være her de første ukene.. føler eg blir litt overveldet av alt.... Blir stresset her eg ligger av å tenke på det... Og så skal eg jobbe 15 dager totalt i 2014 før det er permisjon, og kun en dag alene :) ellers skal eg ha med meg hun som skal være vikaren min..
Eg fikk spørsmål om hvorfor eg ikkje hadde tatt abort og noen i familien var litt overrasket over dette... Eg sa som sant er, tanken falt meg egentlig ikkje inn.. var ikkje planlagt, men når det først var et faktum så var det ikkje noe valg egentlig.... Så har grublet litt på om hva disse i familien min egentlig tenker no.. er eg totalt idiotisk som gjør dette alene? Er egentlig det som går igjen og igjen i hodet mitt... Uff.. eg får legge meg til å sove og prøve å ikkje tenke for mye eller stresse... Begynner bare å blø neseblod når eg stresser....

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Så ligger eg her... Skal opp når klokken viser 0600 og no er den 0100 og nok en gang får eg ikkje sove.... Ligger og grubler på alt eg må ordne i leiligheten og alt som må kjøpes inn.. kan se ut til at eg får meg oppvvaskemaskin i løpet av uken..
Har lagt en plan for en billig løsning på hyller i skapet mitt :) no må eg bare få pappaen min til å gjøre det... Eller en kompis som er snekker... Så skal eog hente sengen neste helg mest sannsynlig.. og faktisk har fått tak i en kjempefin vogn.. Ble en Emmaljunga City Cross :) eg er superfornøyd.. :D så i tillegg at de hadde babygym på salg på barnashus, vurderer å kjøpe det.. fikk brev fra NAV om at søknaden om foreldrepenger var godkjent :p
Så kom eksen i dag og lurte på om vi kunne bli sammen igjen etter fødselen fordi det ville være lettere for han at eg kunne kjøre han til og fra jobb siden eg bare skulle være hjemme alikevell.... Eg tror ikkje han helt har forstått hvor idiotisk ting han har gjort og at det ikkje er aktuelt å bli sammen igjen...
No får eg gå å tisse for tusende gang i dag, så kanskje eg får sove etterpå.. lov å håpe....

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Det er så kjedelig å våkne midt på natten hver natt og ikkje få sove igjen.... Ska på svangerskapskontroll i morgen.. en uke og en dag til termin... Eg er så lei av å gå å vente..

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Så hadde termindagen vært her.. 13.02.14 og venter enda... som sjefen min sier til meg.. tålmodighet er en dyd som eg aldri har hatt :p hehe.. var på kontroll på KK på torsdag.. satt der hele dagen, for de skulle vurdere igangsetting, noe som legen fant ut ikkje var nødvendig.. Så eg ble sendt hjem igjen.. Men fikk ny kontroll time på torsdag igjen.. og dersom svangerskapskløen min blir for gale eller flytter seg fra magen og hoften til håndflaten så måtte eg komme opp igjen :p No har eg funnet ut at når det klør som besatt og fuktighetskrem ikkje virker, så smører eg på Hvit vask, men dersom eg tar den først og den ikkje funker, så må eg vaske den av og ta på fuktighetskrem :p
Forkjølelsen er nesten forsvunnet i tillegg så no kan eg gå tilbake til min ekstreme sjokolademelk drikking :D Vært 3-4 laaaange dager uten no :p hehe..
No har eg fått så mye klær å velge mellom at eg fortsatt ikkje har bestemt meg for hentesett.... Komplisert.. hehe..
soverommet hos foreldrene mine som eg skal bruke når eg kommer hjem igjen :)
No er eg så lei av å gå å vente på at noe skal skje... Så i kveld er det stort familiebesøk på gang :) blir koselig det.. eg får spare krefter til det... er trøtt og sliten.. Men sovet godt i natt, våknet bare tre ganger... Eg får vel sette meg ned og se House of Cards og strikke ferdig armen på en genser eg holder på med.. :)
 
Så, etter lørdag den 15. Med stort middagsselskap av med nærmeste familie så var eg sliten.. Hadde blitt dratt med ut på tur (fysisk aktivitet er bra for deg!) og en teskje eller tre med konsentrert chili (dette skal få fart på sakene!) så var eg utslitt og gikk å la meg i 23 tiden.. Sovnet.. Sov godt frem til to tiden, våknet og måtte på toalettet, igjen.. Så kjentes det litt ut som menssmerter i ryggen, men tenkte ikkje noe på det.. Sikkert fordi eg hadde gått lang tur.. Så rett før tre våknet eg igjen og måtte tisse... Så kjente eg at disse mens smertene nesten pulserte... Varte i ett minutt tid og kom med ca fire minutters mellomrom... Så eg vekket mor.. Vi kom inn på klinikken i lag med min søster ca 0430 og eg ble undersøkt, viste seg å være tre-fire cm... Eg fikk valget, kunne reise hjem, var jo førstegangsfødende så dette kom til å ta tid.. Eller siden det var natt kunne eg få bli værende.. Så da ble vi værende og det er eg veldig glad for.. Kom meg inn på fødestuen og ble plassert i sengen, eg klarte ikkje slappe av for reine kom så tett... Sleit meg ut.. Så etter en stund, sier jordmor at ho skal legge meg i badekaret så kanskje eg klarer slappe litt av... Etter det eg tror er to-tre minutter i badekaret så kjenner eg at reine blir kraftigere.. Eg hadde jo spurt jordmor om å få epidural men da måtte eg nå 6 cm først... Så kom jordmor inn for å undersøke.. Ser litt overrasket på meg og sier: det blir ingen epidural for du er 10 cm og har presseerfaring så tror vi skal få deg ut av badekaret... Og etter det mest slitsomme eg noen sinne har vært med på så er klokken 0642 den 16.2 og lille trøbbelmakeren til mamma er født.. 3945 gram, 50 cm og 36 rundt hode.. Herlig liten gutt.. :)

Etter to dager på barselavdelingen var eg utslitt av alt maset og ville bare hjem.. Så den 18.2 reiste vi hjem på kveldstid.. Hadde ikkje engang fått skikkelig melkeproduksjon i gang.. Skulle inn den 20. På barselpoliklinikken og veie han og snakke med jordmor om amming.. Hadde da heftig melkespreng, skikkelige såre bryst og følte meg skikkelig dårlig.. Var en tur innom fastlegen på veien pågang hadde fått elveblest som dekket meg fra rett under brystene og ned til tærne pga en sprøyte eg måtte ta som eg var allergisk mot så fikk allergimedisiner og da samtidig synes han eg såg så dårlig ut at han ville ha en blodprosent.. Så da ble den målt til 8,5 som er veldig lavt.. Dermed fikk eg ikkje lov å bære babyen min lengre og ble veldig avhengig av hjelp... Heldigvis stiller familien min opp for meg...

Så senere den kvelden når han skulle ha mat, ligger på sengen og skriker.. Så brått, slutt på skrik og han ligger med lukket munn og kulerunde øyne i sengen og bare stirrer på meg, uten å puste.... Fikk snudd han rundt.. Hørte han gispe etter luft.. Så var moren min der og tok han opp til seg og sjekket at han pustet skikkelig... Vi prøvde ringe barseltelefonen som vi hadde fått beskjed om når eg reiste hjem... Det skjedde ikkje... Så da satt vi oss i bilen og kjørte til barneklinikken.. Min mor er dyktig sjåfør og kjenner veien godt så på endel strekninger tok hun forbikjøringer.. Ringte på veien politiet for å anmelde sin egen kjøring, og når de fikk høre at det gjaldt en baby som hadde sluttet å puste så koblet de inn AMK umiddelbart og de prøvde få en ambulanse til å møte oss, men når den var klar til å kjøre og møte oss var vi bare noen hundre meter fra sjukehuset.. Min søster tok trøbbelmakeren til mor og løp inn, eg tuslet stille og rolig etter siden eg var så svimmel... Etter knappe halvtimen var det konstatert at han har blitt smittet med det beryktede RS viruset... Så da ble vi lagt inn begge to den natten, det ble sjekket alt mulig.. Ekg, røntgen, blodprøver og mye annet.. Så nå er det gått en uke.. Gutten min er 10 dager gammel og har tilbrakt 8 av de på sjukehuset... Legen som var innom i dag tidlig sa at ca 1-3 uker er vanlig liggetid for disse små med dette viruset.. Så siden 1 ukenes gjennomført så er det i værstefall bare 2 uker igjen.... Men venter enda på at han skal få jevn pust og hjerterytme så eg kan reise hjem...

Det er utrolig slitsomt å bli alenemamma og begynne den første uken vår i lag slik som dette... Prøver enda å finne litt rytme i lag.. No har han sovet tre timer siden han spiste sist... Han har siden 1500 tiden i går mast om mat en gang i timen frem til 2300 i går kveld, så ble eg vekket klokken fire av at han sku ha mat og så igjen halv seks, halv syv, halv åtte, halv ni.... Blir utrolig sliten av å amme så ofte.... Enda mer sliten når det hele tiden er så tørr luft på sjukehuset og masse folk, lyder og har egentlig ikkje vært ute av rommet siden torsdag, ikkje fått merke noe særlig frisk luft... Men hva er det de sier, det er i motbakkene det går oppover... Eller som ol reklamen, det er da du må i kjelleren å hente krefter..... Eller sitte å se på TV2 og NRK hver dag mens han sover og håpe at noen kommer på besøk og sier hei....
No får eg vel vekke trøbbelmakeren og gi han mat.. Mens eg ser på Klaus på kanten på TV2.
 
Back
Topp