Lucmam`s tanker

ORIGINAL: Kakken

ORIGINAL: Lucmam

Skjønner frustrasjonen! [:'(] Håper virkelig han får tenkt seg om og skjønner at det ikke funker sånn. Han er jo av en annen genrasjon, men håper dere får løst opp i dette.
Og så håper jeg du får gode tips her inne og hjelp i barnehagen. Det kan nok være lurt å snakke med dem, og finne ut en måte å jobbe på som er lik både hjemme og i barnehagen.
Hvis det er det med at han er redd for å gå glipp av noe gøy, så kanskje det hjelper at dem spør han før de begynner med aktiviteter. Kanskje han syns det er stas å gå på do når en annen lekekamerat også skal på do. Kanskje belønningssystem med klistremerker funker. Eller rett og slett at han får satt ord på det selv på hvorfor det skjer og jobbe ut i fra det.
Dere finner sikkert ut av det. Man må bare prøve og feile. Det viktigste er at han ikke opplever at de voksne rundt han blir skuffa når det skjer uhell. For sånt skjer jo. Lykke til! [:)]

Takk for gode ord, Kakken! Her kom det mye bra[:)].
Ja,han er av en annen generasjon, men er fremdeles ikke 50... så uansett blir det helt feil for meg. Han er en meget svart\hvitt fyr[:'(].

Har bestilt time hos legen for å snakke litt med henne om hva\hvordan. Og vi har dialog med bhg, muligens vi bør ha en enda tettere dialog med dem?

Da håper jeg du får noen svar av legen [:)] Og jeg ville snakket mer med barnehagen, ja. Bedre med for mye enn for lite [:)] Og forhåpentligvis får dere full forståelse og hjelp. Bare husk å snakk med dem uten L tilstede, så han ikke opplever det flaut

Ja, det håper jeg og[:)]. Skal snakke litt mer med bhg, ja. Når jeg skal til legen, er det kun meg som drar, og med tanke på bhg så prater jeg litt med dem i forbindelse med avlevering, og da er han forlengst løpt avgårde for å leke[8D][:)]

ORIGINAL: Lambi`83

Uff, så kjedelig![&o]
Ikke veldig fint gjort av faren din heller nei... Håper at ikke Lucas føler at han blir straffet av bestefaren sin fordi han tisser på seg[8|]

Jeg har ikke spesiell erfaring med dette...men noe må det være. Og fint at dere får til legen for plutselig så kan det være noe fysisk og ikke bare psykisk!

Håper dere finner ut av dette, og hold oss gjerne oppdatert![:)]

[:'(]Ja, han har ingen høy stjerne hos meg nå, heller ikke hos samboer. Så det blir en "spennende" tid fremover. Han mener nå at jeg har avskrevet han fra mitt liv. Du skjønner jeg har en skikkelig drama-queen av en far[8|]. Nei, jeg håper ikke han vil føle det sånn... Men da kommer jeg til å snakke litt med L om morfaren hans[;)].

Det med fysisk har jeg og tenkt litt på, men har nok en følelse av at det ligger mer på det psykiske plan, men det er alikevel greit og ta en prat med legen[:)]

*sniker*

Uff, skjønner du er litt frustrert over at faren din ikke vil passe ham pga bleier [&:]
Leste i den andre tråden at du vil prøve pengebelønning, det er nok ikke så dumt.
Noe jeg har brukt i jobben er hyppig oppfølging, rett og slett hvert 20. minutt. Da MÅTTE barnet på do, enten det ville eller ei. Det tok ikke så lang tid før uhellene forekom sjeldnere, for siden hun ble beordret på do så ofte ble det ren rutine/vane. Prøv det sammen med pengene en stund [:)]

ORIGINAL: Imogene

*sniker*

Uff, skjønner du er litt frustrert over at faren din ikke vil passe ham pga bleier [&:]
Leste i den andre tråden at du vil prøve pengebelønning, det er nok ikke så dumt.
Noe jeg har brukt i jobben er hyppig oppfølging, rett og slett hvert 20. minutt. Da MÅTTE barnet på do, enten det ville eller ei. Det tok ikke så lang tid før uhellene forekom sjeldnere, for siden hun ble beordret på do så ofte ble det ren rutine/vane. Prøv det sammen med pengene en stund [:)]

Han er en sta f**n, det som frustrerer er at han skal gjøre som han vil, ikke som vi sier, av den rene grunn at hans måte er den rette! Idiot av en mann!

Det med "tvang" så ofte har vi prøvd lenge, men det gav dårligere resultat- det førte til at han hadde flere uhell enn bare ett[&o]. Da ble det en protest fra han sin side... Men det med penger har jeg troen på, for det har vi ikke prøvd ennå. Bestilte time hos lege sånn at jeg kan få pratet litt med henne, tenker igrunn mest på hvordan jeg skal håndtere dette for det er noe jeg ikke makter[:(]. Jeg er såå frustrert og lei, selv om det kun er snakk om ett uhell pr. dag, ca. Så det er jo ikke mye... Og han er jo egentlig flink hele tida, men jeg fokuserer kun på den gangen det går galt[:'(] Føler meg som en fryktelig dårlig mor når jeg gjør det, og så klarer jeg ikke å la det ligge[:(]

Uff, så kjedelig![&o]
Ikke veldig fint gjort av faren din heller nei... Håper at ikke Lucas føler at han blir straffet av bestefaren sin fordi han tisser på seg[8|]

Jeg har ikke spesiell erfaring med dette...men noe må det være. Og fint at dere får til legen for plutselig så kan det være noe fysisk og ikke bare psykisk!

[:'(]Ja, han har ingen høy stjerne hos meg nå, heller ikke hos samboer. Så det blir en "spennende" tid fremover. Han mener nå at jeg har avskrevet han fra mitt liv. Du skjønner jeg har en skikkelig drama-queen av en far[8|]. Nei, jeg håper ikke han vil føle det sånn... Men da kommer jeg til å snakke litt med L om morfaren hans[;)].

Det med fysisk har jeg og tenkt litt på, men har nok en følelse av at det ligger mer på det psykiske plan, men det er alikevel greit og ta en prat med legen[:)]

Det der kan fort høres ut som faren min også... *Sukk*[:o]

*sniker*

Han er en sta f**n, det som frustrerer er at han skal gjøre som han vil, ikke som vi sier, av den rene grunn at hans måte er den rette! Idiot av en mann!

Det med "tvang" så ofte har vi prøvd lenge, men det gav dårligere resultat- det førte til at han hadde flere uhell enn bare ett[&o]. Da ble det en protest fra han sin side... Men det med penger har jeg troen på, for det har vi ikke prøvd ennå. Bestilte time hos lege sånn at jeg kan få pratet litt med henne, tenker igrunn mest på hvordan jeg skal håndtere dette for det er noe jeg ikke makter[:(]. Jeg er såå frustrert og lei, selv om det kun er snakk om ett uhell pr. dag, ca. Så det er jo ikke mye... Og han er jo egentlig flink hele tida, men jeg fokuserer kun på den gangen det går galt[:'(] Føler meg som en fryktelig dårlig mor når jeg gjør det, og så klarer jeg ikke å la det ligge[:(]

Sånn er man jo gjerne skrudd sammen, og spesielt som mor - at det negative ofte har det med å bli hauset opp. Men noen dårlig mor er du ikke, og  du skriver jo faktisk selv at han er flink mesteparten av tida. Og det er et godt utgangspunkt, det!
Men jeg tror nok det er lurt å få veiledning av legen nå, mtp høsten som kommer med skolestart og ikke minst få kyndige råd. For det kan jo rett og slett være noe "enkelt", som en lege kan hjelpe med.
Vi mødre greier ikke ALT selv *klemmepåvennen*

Uff, så kjedelig![&o]

Det der kan fort høres ut som faren min også... *Sukk*[:o]

Så trist, Lambi[&o]

Har ikke noe nytt å tiløye de mange råd og tips du har fått jeg.. Men skjønner at det må være frustrerende med uhell..

Min nevø hadde samme problem i lang tid, og foreldrene hadde flere samtaler med blant annet helsesøster. Han fikk belønning for alle dagene uten "uhell" Sparte seg opp noen kort på en måte, og kunne igjen veksle dem inn i diverse som var skrevet ned og avtalt på forhånd. Feks 10 kort - spille fotball med far i 30 min osv.. 15 kort - kino med mor.. Det fungerte veldig godt! Nå skjer det ikke lenger![:D]

Lykke til med lille L, det går seg til![:D]

*sniker*

Sånn er man jo gjerne skrudd sammen, og spesielt som mor - at det negative ofte har det med å bli hauset opp. Men noen dårlig mor er du ikke, og  du skriver jo faktisk selv at han er flink mesteparten av tida. Og det er et godt utgangspunkt, det!
Men jeg tror nok det er lurt å få veiledning av legen nå, mtp høsten som kommer med skolestart og ikke minst få kyndige råd. For det kan jo rett og slett være noe "enkelt", som en lege kan hjelpe med.
Vi mødre greier ikke ALT selv *klemmepåvennen*

Du er god du, vennen, tusen takk for gode ord.

Ja, jeg håper litt på at legen kan hjelpe meg litt.. Idag har det gått kjempefint, ingen uhell og han fikk 5 kronestykker å putte på sparebøssa si

God klem til vennen min

ORIGINAL: WISH

Har ikke noe nytt å tiløye de mange råd og tips du har fått jeg.. Men skjønner at det må være frustrerende med uhell..

Min nevø hadde samme problem i lang tid, og foreldrene hadde flere samtaler med blant annet helsesøster. Han fikk belønning for alle dagene uten "uhell" Sparte seg opp noen kort på en måte, og kunne igjen veksle dem inn i diverse som var skrevet ned og avtalt på forhånd. Feks 10 kort - spille fotball med far i 30 min osv.. 15 kort - kino med mor.. Det fungerte veldig godt! Nå skjer det ikke lenger![:D]

Lykke til med lille L, det går seg til![:D]

Tusen takk[:D]
Ja, det gjelder visst og finne det rette belønningssystem. Idag har vi prøvd noe nytt, han skulle få 5 kr om han klarte seg uten uhell og det funket! Ihvertfall idag[;)].

God helg vennen! [:D]
Håper belønningssystemet har fortsatt å virke idag [:)]
*klem*

Tusen takk for mange gode og oppmuntrende ord, jenter. Det varmer!

Idag har ikke vært en så god dag for L mtp uhell[:'(]... 2 ganger gikk det galt, og den siste gangen ble jeg ikke sint. Men jeg foreslo at han skulle gå på rommet og leke litt, og at han kunne komme ned når han måtte på do. Og etter det har det gått greit.

Til tross for uhell, jeg er bare så glad for at han ikke gjør nr.2 i buksa lenger[X(][8|]

God adventshelg mine herlige snupper
Håper det blir en koselig tid med familie og\eller venner.

Her blir det julegavehandling og litt vasking og rydding. Må passe på og bruke helga godt når jeg har fri. Så blir det en liten grøtfest hos onkelen til HJ, før han skal på julebord og jeg blir hjemme...

God helg til deg også, snuppa! [:D]
Her er det taco i dag med niesa til E. I morgen skal vi spise pinnekjøtt med broren hans og dama. Og på søndag skal vi handle julegaver. En rolig og koselig helg [:D]
Og selvfølgelig litt ekstra kos da [;)]

God helg til deg også, snuppa! [:D]
Her er det taco i dag med niesa til E. I morgen skal vi spise pinnekjøtt med broren hans og dama. Og på søndag skal vi handle julegaver. En rolig og koselig helg [:D]
Og selvfølgelig litt ekstra kos da [;)]

Så kos
Ja, taco er fast fredagsmat for vår del.
Kos dere masse, masse. Jeg håper nå på at jeg får det til å klaffe neste runde jeg. Satser på september... Ble bare en gang i halmen denne gangen her, og nå er det forsent(tror jeg)

Nyt helga til det fulle, snuppa

Inatt drømte jeg om noe som jeg tror de fleste av oss drømmer i prøvetida.... jeg drømte at jeg tok en positiv test[:D][:D][:D]. Og må innrøme at jeg ble litt skuffet da jeg skjønte at det hele kun var en drøm[8D].

Men jeg får se positivt på det, klaffer det ikke nå kan jeg kose meg masse i jula, sengekos inkludert[;)][;)]

Inatt drømte jeg om noe som jeg tror de fleste av oss drømmer i prøvetida.... jeg drømte at jeg tok en positiv test[:D][:D][:D]. Og må innrøme at jeg ble litt skuffet da jeg skjønte at det hele kun var en drøm[8D].

Men jeg får se positivt på det, klaffer det ikke nå kan jeg kose meg masse i jula, sengekos inkludert[;)][;)]

Håhåhå[;)][:D]

Da kommer det jo noe godt av det uansett [;)] Men jeg håper du er sanndrømt da! [:D] Drøm gjerne litt om meg og. Hehe [8D]

Håper virkelig du er sanndrømt snuppa!! [:D]
Å uansett så blir det jo en kjempe fin jul [:D]

Back
Topp