* Lovebelly Diary*

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
SYMPTOMER 5+0

I dag 4/8 testet jeg positivt- terningen viste seg å være 9/4-15 og jeg er nå 5 uker på vei.

Puppene har blitt store og nippelsene ømme!!!

Noe små kvalm på kveldstid! :talk017

Mye svimmel, og har mye synsforstyrrelser og hodepine!

Magen er støl og det kjennes godt at det strekkes :)


TuMmY LoVe

:Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue
 
Last edited:
I dag 4/8 testet jeg positivt- terningen viste seg å være 6/4-15 og jeg er nå 5 uker på vei.

Puppene har blitt store og nippelsene ømme!!!

Noe små kvalm på kveldstid!

Mye svimmel, og har mye synsforstyrrelser og hodepine!

Magen er støl og det kjennes godt at det strekkes :)


TuMmY LoVe
samme symptomene som jeg har hatt tidlig også....... :) Gratulerer med svangerskapet.. :D
 
ImageUploadedByBV Forum1407235864.115279.jpg


Ett lite skryte bilde av testen 5+0


TuMmY LoVe
 
Last edited:
SULTEN 5+2

Ahhh.... Denne sulten tar snart knekken på meg! hvordan er det mulig å være så sulten HELE tiden? Spiser jeg ikke noe så merker jeg at jeg brått kan gå over til å bli små kvalm.... Så mat må jeg ha!:violent4

Men ellers er formen super :) Om man ser bortifra at jeg omtrent sovner med en gang jeg setter meg i en stol, og at jeg har begynt å kjenne bekkenløsningen jeg fikk ved de to senere svangerskapene.

Tenkte jeg skulle prøve å være flink med dagbok denne gangen, og etter uke 12 kan det nok hende at det kommer opp en del personlige ting fra tidligere svangerskap/Fødsler, som jeg forøvrig har vært så heldig å ha to stk av tidligere ;)

:Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue
 
Last edited:
KRAMPER!!!!! 5+3

Fy søren, visste ikke det gikk ann å ha så intense kramper! Jeg bråvåknet i natt av at det var noen smertefulle kramper- i BEGGE ben!

Ikke ble jeg kvitt de, for når jeg trodde de var på vei bort, jeg prøvde å sove så - BANG!- der var de igjen gitt...:angry4:angry4

Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få de bort? Alle tips mottas med stoooor takknemmlighet!:notworthy

:Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue
 
Last edited:
KRAMPER!!!!! 5+3

Fy søren, visste ikke det gikk ann å ha så intense kramper! Jeg bråvåknet i natt av at det var noen smertefulle kramper- i BEGGE ben!

Ikke ble jeg kvitt de, for når jeg trodde de var på vei bort, jeg prøvde å sove så - BANG!- der var de igjen gitt...:angry4:angry4

Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få de bort? Alle tips mottas med stoooor takknemmlighet!
Kramper i leggene kan være tegn på kalsium og/eller magnesium mangel. Kjøp noen tilskudd på apoteket, så hjelper det forhåpentligvis. :)
 
SVANGERSKAPSTIME BESTILT OG OPPBLÅSTo_O 5+5

Da var første svangerskapstime bestilt- 25 august! Tar den første timen hos legen, så får vi se om resten av timene blir hos jordmor. Det avhenger av om jeg blir dårlig eller ikke ;)

Det blir spennende å se om de finner ut noe mer om hvor langt jeg er på vei. Jeg har jo bare blødd ett par dager innimellom, så har ikke hatt ordentlig mensen de siste mnd. Men jeg tror jeg har regnet ut riktig, og at når jeg skal til legen er jeg 8uker på vei :)

Slenger med ett bilde fra i dag 5+5 hvor man kan se hvor godt oppblåst jeg er ;)

ImageUploadedByBV Forum1407617198.526197.jpg


TuMmY LoVe

:Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue
 
Last edited:
KVAAAAAAAALME.......:puke 6+2

Jaja, jeg skal vel egentlig ikke klage, jeg kaster jo ikke opp.. Jeg går å er småkvalm/uggen hele dagen, blir ekstra ille når jeg kjører bil. Og det passer jo innmari bra når jeg har 1 time hver vei på jobben.

Ellers så har jeg nå fått meg to nye mammabukser! De er helt fantastiske!! Myke og gode. Jeg fant de på H&M og det beste av alt: De var på salg til 100,-!!! :) Me like:)
I samme slengen kjøpte jeg meg en del topper og gensere, omtrent alt jeg har hjemme nå ser altfor lite ut når jeg har det på meg. Og jeg vil føle meg vel, ikke som en hval som har presset seg inn i en altfor trang bukse:dance018 Og til slutt kjøpte jeg meg en god ammebh! Det er alfaomega mener nå jeg. Uten spiler og med godt hold. Man kan aldri begynne for tidlig med amme BH ;)

Da får jeg se om vi ikke får fortalt nyheten til noen kommende tanter og onkler i dag, jeg er av den typen som synes det er bedre at de er der for meg og kan støtte meg om det går galt, enn å gå å skjule det ;) De fleste av søsknene n,
våres har bare gått å ventet på dette tror jeg, jeg har alltid sagt at jeg ønsker meg 3 barm så det kommer ikke som ett sjokk ;)

Ønsk meg lykke til med å spre nyheten :)

:Heartblue:Heartpink:Heartblue:Heartpink
 
KVAAAAAAAALME.......:puke 6+2

Jaja, jeg skal vel egentlig ikke klage, jeg kaster jo ikke opp.. Jeg går å er småkvalm/uggen hele dagen, blir ekstra ille når jeg kjører bil. Og det passer jo innmari bra når jeg har 1 time hver vei på jobben.

Ellers så har jeg nå fått meg to nye mammabukser! De er helt fantastiske!! Myke og gode. Jeg fant de på H&M og det beste av alt: De var på salg til 100,-!!! :) Me like:)
I samme slengen kjøpte jeg meg en del topper og gensere, omtrent alt jeg har hjemme nå ser altfor lite ut når jeg har det på meg. Og jeg vil føle meg vel, ikke som en hval som har presset seg inn i en altfor trang bukse:dance018 Og til slutt kjøpte jeg meg en god ammebh! Det er alfaomega mener nå jeg. Uten spiler og med godt hold. Man kan aldri begynne for tidlig med amme BH ;)

Da får jeg se om vi ikke får fortalt nyheten til noen kommende tanter og onkler i dag, jeg er av den typen som synes det er bedre at de er der for meg og kan støtte meg om det går galt, enn å gå å skjule det ;) De fleste av søsknene n,
våres har bare gått å ventet på dette tror jeg, jeg har alltid sagt at jeg ønsker meg 3 barm så det kommer ikke som ett sjokk ;)

Ønsk meg lykke til med å spre nyheten :)

:Heartblue:Heartpink:Heartblue:Heartpink

Lykke til med å spre den fine nyheten, de kommer til å bli SÅ glade :-D

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Pakke i posten! 6+3

Jippi, i dag kom det pakke i posten :) ImageUploadedByBV Forum1408031584.622640.jpg
Herlig lesestoff til mor og far :) bestilte to stk av svangerskapsboken, slik at far kan ha en alene :) alle bøkene var gratis, man får de jo hos legen, men jeg ville ha de nå ikke om flere uker ;)

Så på kveldstid fremover nå så gleder jeg meg til å synke ned i sofaen med teppe og en av disse. Jeg koser meg veldig med å lese om graviditeten, jeg er så fasinert av alt som skjer :)

Har du fått bøkene enda? Om ikke kan de bestilles på godboken, man betaler kun frakt på 29,- :)


TuMmY LoVe
 
EN TANKE TIL ALLE SOM BLØR!

Ønsker bare å fortelle dere som blør, min historie fra forrige svangerskap :)

Fra uke 4 begynte jeg å spotte litt, det var blod på papiret hver gang jeg var på do. Ikke store mengder, men selvfølgelig nok til at jeg ble bekymret. Kontaktet lege i uke 6, da hadde jeg hatt blod på papiret omtrent hver dag siden uke 4... Legetimen kom i uke 8, det var uansett ingenting de kunne gjøre, og jeg hadde ikke smerter. Ble henvist til ul i uke 12 om det ikke var skjedd forandringer innen da. Dagene gikk saaakte! Friskt blod,brunt blod, slintrer, mye blod og lite blod... Blod i alle varianter tror jeg.

Uke 12 kom og dagen for ultralyd var her! Ingen blod på papiret på morgenen, morgenene hadde alltid vært værst! Ingen blod før ultralyd i det hele tatt... Innvendig og utvendig ultralyd ble tatt, og ett friskt bankende hjerte lyste mot oss! Alt var bare bra!! Blødningene kom av normalen som lå å dekket foran, og forårsaket ett lite sår, som hele tiden ga litt blod.

Etter ul blødde jeg aldri igjen, og ett tegn på at ting ikke trenger å være så farlig selvom alt ser mørkt ut!

Lykke til til alle som blør :)


TuMmY LoVe


TuMmY LoVe
 
NYTT MAGEBILDE:excited001 7+2

7+2.jpg 7+2 navel.jpg

Og som dere ser nå så har navlen flatet ut, ALLEREDE.... Er redd jeg kommer til å bli den hvalrossen:laughing025
Men men, det er ingenting å få gjort noe med ;)
Nå er det ikke mange dagene igjen til jeg skal til legen, skal dit til mandag og jeg er da 8 uker på vei.(tror jeg:laughing002) Så da blir det spennende å se om hu kan finne en mer nøyaktig termin til meg, er redd den jeg har er feil.. Men om hun setter meg tilbake 1 uke, da:angryfire Hater å bli satt tilbake, da går tiden så uendelig sakte..

Formen om dagen er relativt grei. Kvalmen kommer og går litt, men er faktisk mer i bedre form enn jeg er kvalm. :thumleft

:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred
 
Ly
NYTT MAGEBILDE:excited001 7+2

Vis vedlegget 73511 Vis vedlegget 73512

Og som dere ser nå så har navlen flatet ut, ALLEREDE.... Er redd jeg kommer til å bli den hvalrossen:laughing025
Men men, det er ingenting å få gjort noe med ;)
Nå er det ikke mange dagene igjen til jeg skal til legen, skal dit til mandag og jeg er da 8 uker på vei.(tror jeg:laughing002) Så da blir det spennende å se om hu kan finne en mer nøyaktig termin til meg, er redd den jeg har er feil.. Men om hun setter meg tilbake 1 uke, da:angryfire Hater å bli satt tilbake, da går tiden så uendelig sakte..

Formen om dagen er relativt grei. Kvalmen kommer og går litt, men er faktisk mer i bedre form enn jeg er kvalm. :thumleft

:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred
gratulere og lykke til hos legen:)
 
NYTT MAGEBILDE:excited001 7+2

Vis vedlegget 73511 Vis vedlegget 73512

Og som dere ser nå så har navlen flatet ut, ALLEREDE.... Er redd jeg kommer til å bli den hvalrossen:laughing025
Men men, det er ingenting å få gjort noe med ;)
Nå er det ikke mange dagene igjen til jeg skal til legen, skal dit til mandag og jeg er da 8 uker på vei.(tror jeg:laughing002) Så da blir det spennende å se om hu kan finne en mer nøyaktig termin til meg, er redd den jeg har er feil.. Men om hun setter meg tilbake 1 uke, da:angryfire Hater å bli satt tilbake, da går tiden så uendelig sakte..

Formen om dagen er relativt grei. Kvalmen kommer og går litt, men er faktisk mer i bedre form enn jeg er kvalm. :thumleft

:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred
Wow, så fin mage!! er du sikker på at du bare er 7+2? Kanskje det er flere inni der, for det ser jo ut som livmoren din er langt over symfysen?
 
LEGETIME I DAG 8+0

Åh, har omtrent ikke sovi i natt, har vært så spent og nervøs...nervøs for at dette bare er noe jeg innbiller meg, at jeg vil komme til legen og at det ikke er noe graviditet. Idiotisk å tenke slik...

HOS LEGEN
Legen var jo selvfølgelig 30 min forsinket og jeg begynte allerede å stresse fordi jeg skulle på jobb. Urinprøve hadde jeg helt glemt bort og legen visste ikke hvorfor jeg hadde time. Da jeg sa jeg var gravid igjen, lyste hun opp og gratulerte så mye :) hun husket godt at jeg hadde to jenter fra før og praten gikk lett. Så spurte hun hvor langt jeg var på vei, jeg sa som det var at jeg var rundt 8 uker pluss... Jeg har jo vært usikker.. Jaja, da tar vi å tester Ultralyden her i dag , sa hu! Å herregud jeg ble helt forfjamset, visste ikke om jeg skulle bli glad for å se den lille eller redd for å ikke se noe...

Oppe på benken lå jeg å var lettere spent, det skalv litt i kroppen. Hun gjorde alle undersøkelser hu måtte først, så dro hu ul helt bortti meg... Og startet den.... Jeg så ingenting som minnet om fostersekken, absolutt ingenting. Helt til hun vred litt på staven. Der så vi en fostersekk! Men var det noe inni? Det var helt forferdelig kvalitet på bildet, så var utrolig vanskelig å se noe spesifikt for min del. Hun fant ett embryo, men med den kvaliteten fikk hun ikke sett mye! Og embryoet så litt rart ut, det var på en måte så langt! Oi sa hu, kanskje vi har to stk inni her!!!! 2-TO STK??? Haha, jaja tenkte jeg, dette blir livlig. Men som hu sa så var det ikke lett å se, så hu henviste meg videre til sykehuset til ny ul. Så da er det bare å Vente på brev i posten :)

Det viktigste for meg i dag var at ja, jeg er gravid :)


TuMmY LoVe
 
KYNNERE 8+3

Denne gangen har kynnerene kommet tidlig. Det strammer seg gjentatte ganger nederst i magen og kan være riktig så ubehagelig innimellom.
Men når det er sagt så går jeg bare her å venter på ny ul time, denne gangen på sykehuset med "litt" bedre utstyr enn hos legen ;) det har jo kun gått noen få dager siden henvisninger ble sendt, men kjenner jeg er litt utålmodig allerede ;)


TuMmY LoVe
 
Back
Topp