Ønsker deg masse masse lykke til!Ul-kontrollen viste 6 egg totalt, betydelig mindre enn hva jeg har hatt før (12-21). Litt nervøs for det kjenner jeg og ingen justering på medisinene heller.
Uttak onsdag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ønsker deg masse masse lykke til!Ul-kontrollen viste 6 egg totalt, betydelig mindre enn hva jeg har hatt før (12-21). Litt nervøs for det kjenner jeg og ingen justering på medisinene heller.
Uttak onsdag
Åååh [emoji7] Så spennende dager i vente! [emoji16][emoji173]5 egg ut, 4 befruktet - beste score jeg har hatt!
Innsetting i morgen, vi går for 2 om muligheten byr seg [emoji15]
Gratulerer så masse! [emoji170][emoji172][emoji169][emoji171][emoji178][emoji173] [emoji4] Det er tøft å være gravid etter å ha mista. Masse mer å tenke på, usikkerhet, sorg og glede på samme tid! Ta dag for dag [emoji4] Veldig glad for å høre at det gikk såpass raskt for deg igjen! Denne gangen skal det gå bra, 2017 er et godt år [emoji169]
Jeg er 15+6 i dag, og det har gått sakte og fort samtidig. Plutselig er du der!Takk, kjenner jeg bekymrer meg ekstra mye nå ja, blir veldig sliten av det. Hvor langt er du på vei er du nå?
Jeg er 15+6 i dag, og det har gått sakte og fort samtidig. Plutselig er du der!
Fortsatt bekymrer jeg meg en del, spesielt siden jeg denne gangen kjenner lite til bevegelser. Med Eva som jo var så syk itillegg kjente jeg nemlig ekstremt tidlig, fra uke 13. Denne er nok mer bedagelig av segVi har for tiden verken fastleger eller jordmor her jeg bor, så svangerskapsomsorgen er elendig og rett og slett fraværende. Det har uroa meg ekstra fordi jeg hadde virkelig trengt litt tettere oppfølging. I går fikk jeg doppler i posten. Jeg prøvde den og fant lille sin hjertelyd med en gang [emoji7] Sterk og gjevn lyd. En drøm å høre på! Man er ikke anbefalt å bruke det så mye for det kan stresse babyen. Men akkurat nå i den fasen hvor jeg ikke kjenner liv enda og jeg nærmest ikke får oppfølging så hjelper det meg å slappe av.... Bare det å vite at babyen lever inne i meg selv om jeg Ikke kan kjenne det enda var betryggende til tusen! I går kjente jeg litt bevegelse også, så om ikke lenge vil jeg kunne beholde roen ved å kjenne det
![]()
Vi var på organrettet tul i Trondheim for tre uker siden. Vi trodde ikke vi skulle få gå glade ut derfra igjen, holdt gleden veldig på vent! Men alt så fint ut pr nå. Likevel gikk det bare noen dager før jeg var like bekymra igjenHuff....! Regner med det blir lettere etter ordinær ul og etter enda en sjekk på fostermedisinsk senter i uke 20. Uke 20 var da vi mistet Eva, så for meg er det en milepæl å komme over den grensa.
Når skal du til kontroll, hvordan er formen, hvilke oppfølging vil du få og hvor langt på vei er du i dag? Det ble mange spørsmål på en gang, svar etter ønske![]()
Håper du får en god søndag!
Gratulerer så mye! [emoji173]️[emoji173]️ nå ble jeg glad på dine vegne.
Gratulerer så mye!!![]()
Så fantastisk, gratulerer så mye [emoji173]
I starten snegler det seg av sted ja, sukk...! Men etter 12.uke begynner tiden plutselig å få litt fart på seg igjen! [emoji1]Wow, 15+ uker høres såååå lenge til, men husker at etter 12 sist så føk de av sted... utrolig kjipt å høre at svangerskapsomsorgen er så dårlig. Kan du få noe fra nabo-kommunen ?
Plassering av morkaka kan jo også ha betydning for hvor tidlig du kjenner sparka, samt hvordan fosteret ligger. Sa de noe om det på TUL? Deilig å ha første undersøkelse unnagjort, men forstår veldig godt uroen og jeg vil nok også bære på den til uke 20.
Siden dette er prøverør får jeg ul-kontroll på klinikken uke 7 så skal dit 2. mars - syns tiden snegler seg av sted. Etter det bestiller jeg meg legetime for å få henvisning til TUL + duotesten tror jeg det er jeg skal ha. Utover det vet jeg ikke enda, men har en okei lege så skal høre litt med henne når jeg er der.
Formen har vært grei, litt småkvalm innimellom og ellers veldig sliten/trøtt fra 13:00-tiden (akkurat som sist). Akkurat i dag har jeg vært mye kvalmere og drukket ingefær-te, laget smoothie med ingefær til i morgen, tatt på seabands mm, men ikke hjulpet noe. Muligens jeg er ekstra sliten etter å ha vært alene med 2-åringen siden fredag og han har våknet 05:30 hver dag og sov i min seng i natt [emoji42] Uvanlig han og ingen god søvn for noen av oss. Så gleder meg til mannen er tilbake i morgen.
Hvordan er formen din?
I starten snegler det seg av sted ja, sukk...! Men etter 12.uke begynner tiden plutselig å få litt fart på seg igjen! [emoji1]
Uke sju kommer. [emoji173] Mars er her om ikke så lenge! (Selv om det ikke føles sånn)
Morkaken ligger bak fosteret og ikke ut mot magen om du skjønner hva jeg mener. Dårlig forklaring [emoji16] Men den hindrer derfor ikke bevegelsene. Siste dagene har jeg kjent litt innimellom. Men ikke likt som sist. Lurer på om denne skatten ligger mye med ryggen mot magen min, for det lille av bevegelse jeg kjenner er mye mykere. Med Eva var det mer lette og kjappe"pokes".
Jeg var hos en lege i dag, og nå var det kommet opp en lapp på legekontoret om at gravide kan ta kontakt med jordmor i nabokommunen. Bra at de endelig har fått til en avtale. Jeg skal få satt opp et møte for meg og mannen min. Vi sliter litt for tiden... Tror tyngden av opplevelsene det siste året begynner å komme til overflaten i forholdet. Som om vi har holdt hverandre oppe så lenge, og nå klarer vi det ikke helt lengre. Det går nok bra, men det er veldig slitsomt akkurat nå.
Kjedelig å bli plaget av kvalme! Og når ingen ting virker, haff.... Krysser fingrene for at du slipper alt for mange uker med det! Det føles kanskje ekstra tungt nå siden du nettopp har gjennomgått den fasen i fjor... Sånn opplevde jeg det, selv om jeg er sjeleglad for den nye graviditeten også!![]()