Litt oppgitt...

ORIGINAL: Mamma til Adrian

Synes det er litt skummelt å skrive på generelt fordi ofte så er det enkelte som ikke klarer å ha empati og forståelse for at alle er forskjellige.. er lov å ytre meninga si ja, men går ann å ytre den på en diplomatisk måte.. [;)]

Jeg og vegrer meg ofte for å skrive innlegg i diskusjoner, redd for å bli halshugd av noen som har stikk motsatt oppfatning og mening enn meg. Nå skal det også sies at i 99% av trådene, så har jeg ikke tilstrekkelig med erfaring som gjør at jeg kan ta et standpunkt og holde fast ved det.

Jeg har ikke barn, men liker å lese diskusjoner om bleieslutt, barnehage osv. Føler ikke at det er noe vits i å skrive noe a là "Vet ikke hva jeg mener, er enig i mange ulike argumenter", når trådstarter ber spesielt om råd/meninger e.l.

Er veldig enig i at enkelte skriver før de tenker seg om, har selv gjort det! Og om man går vekk fra PCn en stund (er ikke alltid jeg har tid eller anledning til å sitte å vente på at temaet jeg er med å diskuterer skal bli ferdigdiskutert), så har det plutselig kommet mange innlegg imot deg, og da er det ganske tungt å begynne å forsvare meningen sin på andre måter om man har poengtert visse ting tidligere.

Veldig enig med HI! Godt skrevet!

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

og ei kjempejente følte hun måtte slette seg fra bv etter å ha fått trusselmeldinger på pm etter at hun sto åpent fram om fødselsdepresjon. DET er stygt det!

Det er faenmeg sykt, de som står bak de truslene burde virkelig gå inn i seg selv, for der er det noe ALVOLRIG galt! Skamme seg!

Veldig mange som er enige i slike innlegg, men alikevel er det vanskelig å gjøre noe med det. Lurer på hva som gjør det slik at det blir sånn. Er det hormoner?? Eller er det noen som kanskje sitter her LITT for mye? 

ORIGINAL: Sicily

og ei kjempejente følte hun måtte slette seg fra bv etter å ha fått trusselmeldinger på pm etter at hun sto åpent fram om fødselsdepresjon. DET er stygt det!

Jeg har mottatt drapstrusler mot både meg og barna mine pr PM bare pga diskusjoner her inne.. [&:] Andre grove trusler forekommer. Dere kan bli overrasket hva som skjuler seg bak fasaden til flere "populære" brukere her..

Jeg håper virkelig du andmeldte det, nettsted eller ikke, det er langt over grensen for hva man skal tillate folk.

Veldig enig i HI. Men ser også at en del tar mer til seg enn hva som strengt tatt er nødvendig. Ting som kanskje var ment som en subjektiv mening eller tips og råd blir tatt som personlig kritikk mot en annen, eller en annen gruppe mennesker, noen er mer hårsåre enn andre. Så ikke alltid det hjelper å være hyggelig, kan bli tatt negativt like vel.

Men klart det du beskriver er jo aktiv mobbing.[:@]

ORIGINAL: EricaJenta

Veldig mange som er enige i slike innlegg, men alikevel er det vanskelig å gjøre noe med det. Lurer på hva som gjør det slik at det blir sånn. Er det hormoner?? Eller er det noen som kanskje sitter her LITT for mye? 

Kanskje de som føler seg truffet lar være å skrive noe...

ORIGINAL: Frøken S

Ja det kan godt hende.. men da skjønner jeg ikke at de ikke kan ta hintet snart.. Hvis de leser slike tråder som denne, og ser at det faktisk sårer mange her inne. Da må de da skjønne at de burde skjerpe seg??

Jeg har mottatt drapstrusler mot både meg og barna mine pr PM bare pga diskusjoner her inne.. [&:] Andre grove trusler forekommer. Dere kan bli overrasket hva som skjuler seg bak fasaden til flere "populære" brukere her..

Helt sjokkert jeg, det går ikke an..
Det en må huske på selv om det "bare" er internett er at det er virkelige mennesker bak data skjermene som leser og skriver. Ting som skrevet her inne kan såre like mye som om det hadde blitt sagt irl. Empati, sympati, forståelse og respekt er det en del her inne som mangler.

Nja, njo. Er enig i det du sier, men IGJEN så er det snakk om nyanser.. Et diskusjonsforum har ikke vondt av en skikkelig brennheit diskusjon som både engasjerer og provoserer. Samtidig bør den enkelte bruker kanskje tenke på hvor mye dette forumet betyr.. Bør enkelte kommentarer gjøre det så hardt at man blir så forbanna at man sender trusselmeldinger? Eller bør man ta det så hardt at man blir pottesur i evigheter? Hvor mye bør man egentlig ta innover seg?

Men i utgangspunktet er jeg HELT enig! [:D]

Jeg må tilføye at jeg har møtt meg selv i døra en del ganger i løpet av livet mitt, så jeg er laaangt i fra feilfri mtp å kunne være forutinntatt, men jeg mener at jeg iallfall er ydmyk nok til å kunne innrømme det når det skjer, og ikke minst lære av det.

Seriøst??
Har ikkje opplevd drapstrusler någengang her inne.. men får stygge brev heile tiå.

ORIGINAL: Frøken S

Ja det kan godt hende.. men da skjønner jeg ikke at de ikke kan ta hintet snart.. Hvis de leser slike tråder som denne, og ser at det faktisk sårer mange her inne. Da må de da skjønne at de burde skjerpe seg??

Godt spørsmål! Kanskje enkelte bare går inn for å lage kvalm? Har sett mange tråder som denne rundt omkring, og det er jo normal folkeskikk å prate høflig til hverandre, spesielt når man ikke kjenner den man prater til! Vet aldri hvordan den du sikter til tar til seg tøff kritikk.

ORIGINAL: Niiiitah87

Seriøst??
Har ikkje opplevd drapstrusler någengang her inne.. men får stygge brev heile tiå.

Håper du ikke tar deg nær av breva

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg må si jeg synes det er utrolig trist og egentlig urovekkende at en del folk er så arrogante of selvgode at de sitter å rakker ned på andre folk når de ikke har vært i samme situasjon selv.
Dette gjelder ikke bare i den  bleieslutt-tråden, men også når det kommer til svangerskap, fødsler, barn og søvn osv osv.

Har jo sett flust av eksempler her på BV om folk som hinter om at en er veik hvis en blir sykmeldt i svangerskapet (en var nemlig så FLINK selv som ikke ble sykmeldt...øh), er veik hvis en bruker epidural under fødselen (for alle fødsler er jo like...), er satan i egen person hvis en lar ungen sin gråte litt, er morder om en tar abort, er lat hvis ungen ens ikke er bleiefri innen 3 år osv - og den beste kommentaren av de alle: "Jeg kunne aldri, og kommer aldri til å gjøre det og det"

Mangler det virkelig så mye empati og forestillingsevne hos mange, at det ikke er før de selv opplever noe de tidligere hadde sine klare meninge rom at en faktisk skjønner at OJSANN enhver situajson ER faktisk ulik, det er ikke nødvendigvis en som person det er noe "galt" med/veik.

YDMYKHET og EMPATI er to veeeldig fine egenskaper...[8|]

Jeg er optimistisk, og velger å tro at folk ikke er så dumme som de utgir seg for å være på nettet..

Virker som enkelte er særdeles konfliktorienterte

Nå går det faktisk kaldt over hele kroppen på meg her! Om noen virkelig er SÅ ondskapsfulle så er det seriøst MYE som mangler mellom ørene! Fryktelig trist at hun slettet seg (aner ikke hvem det er snakk om) Det er jo et så ufattelig viktig tema at vi alle burde vere glad og takknemlige for at noen tør å vere åpen og snakke om det! DET er noe som kan hjelpe andre det!

Er forøvrig veldig enig med HI[:)]

ORIGINAL: Lille Bea

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg må tilføye at jeg har møtt meg selv i døra en del ganger i løpet av livet mitt, så jeg er laaangt i fra feilfri mtp å kunne være forutinntatt, men jeg mener at jeg iallfall er ydmyk nok til å kunne innrømme det når det skjer, og ikke minst lære av det.

Signerer både hovedinnlegget ditt og dette.. Jeg er så glad for at du finnes på dette forumet, når folk tar av og kaller hverandre late, pedofile(ja, om du ammer barnet etter at det har begynt å gå f.eks) og ikke minst mordere[&:] er det godt å lese at noen evner å se verden i litt mer enn svart hvitt. Takk for godt innlegg[:)]

Tusen takk, så kjekt å høre! Like wise[:)]

Signerer deg. Det er stusselige greier, patetisk. Dessverre gjelder det like mye utenfor bv. Folk er kunnskapsløse og full i fordommer. I kombinasjon med behov for annerkjennelse gjennom å rakke ned på andre, gir dette ganske grunne resultater.

Men - noen ganger syns jeg det aller tristeste er at så mange lar det gå innover seg. Hvis det er så dust det som blir sagt, hvorfor ikke ignorere det, la det passere. Hvorfor bry seg? Hvor er den sterke integriteten, hvor er troen på seg selv?

Back
Topp