Litt oppgitt...

ORIGINAL: *snart2barnsmor*

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

og ei kjempejente følte hun måtte slette seg fra bv etter å ha fått trusselmeldinger på pm etter at hun sto åpent fram om fødselsdepresjon. DET er stygt det!

Nå går det faktisk kaldt over hele kroppen på meg her! Om noen virkelig er SÅ ondskapsfulle så er det seriøst MYE som mangler mellom ørene! Fryktelig trist at hun slettet seg (aner ikke hvem det er snakk om) Det er jo et så ufattelig viktig tema at vi alle burde vere glad og takknemlige for at noen tør å vere åpen og snakke om det! DET er noe som kan hjelpe andre det!

Er forøvrig veldig enig med HI[:)]

hun prøvde å fortelle sin historie for å hjelpe andre, men istedetfor forståelse for en alvorlig depresjon fikk hun trusselmeldinger om at de skulle ringe barnevernet på henne og at hun var verdens dårligste mor osv.
hun er en sterk og flott jente, og jeg håper hun kommer tilbake snart - men forstår godt hun trengte å få denne dritten på avstand ja.

ORIGINAL: Juliette

Signerer deg. Det er stusselige greier, patetisk. Dessverre gjelder det like mye utenfor bv. Folk er kunnskapsløse og full i fordommer. I kombinasjon med behov for annerkjennelse gjennom å rakke ned på andre, gir dette ganske grunne resultater.

Men - noen ganger syns jeg det aller tristeste er at så mange lar det gå innover seg. Hvis det er så dust det som blir sagt, hvorfor ikke ignorere det, la det passere. Hvorfor bry seg? Hvor er den sterke integriteten, hvor er troen på seg selv?

Ja det kan du si...og du har helt rett.

Men i forhold til det å ta til seg eller ikke; det er visse temaer som er ømmere enn andre, og mange av disse temaene blir tatt opp nettopp her på BV som f.eks svangerskap, fødsel, amming og andre situajsoner/problemstillinger knyttet opp mot dette.
Å bli kritisert, insinuert eller å oppleve å bli nedvurdert, latterliggjort o.l på en del slike svært personlige områder hvor det er knyttet mye forventninger opp til som kvinne og mamma, både fra en selv og i fra samfunnet, vil nok for mange stikke langt dypere enn å bli kritisert for hvilken bil en har kjøpt eller om barna blir kledd i merkeklær eller ikke. (laaang og dårlig setning, sorry[;)])

Dette gjelder selvsagt ikke bare her på BV, men også i det virkelige liv.

ORIGINAL: Lissyjane

Veik? Ja jeg ser den som går på skift i en ferskvaredisk når de spyr fem ganger for dagen,det kommer blod opp av halsen og man har invalidiserende bekkenløsning fordi man ble påkjørt i sjette mnd. Gud jeg håper den personen som synes jeg er veik,står frem!

Og det er faktisk ikke alle som er klare for å slutte med bleie når de er tre,og ja man blir faen meg skrullete i hodet når man er alene med en unge som lager helvete fire timer hver kveld når han skal legge seg. Gad det er mange tragiske sjeler. Synes synd på de som er så uvitende og uempatisk og ikke eier evnen til å vise ydmykhet. De kommer virkelig til å gå på en kjempesmell endag.

oyesssir!! *resier meg opp og klapper*

Veik? Ja jeg ser den som går på skift i en ferskvaredisk når de spyr fem ganger for dagen,det kommer blod opp av halsen og man har invalidiserende bekkenløsning fordi man ble påkjørt i sjette mnd. Gud jeg håper den personen som synes jeg er veik,står frem!

Og det er faktisk ikke alle som er klare for å slutte med bleie når de er tre,og ja man blir faen meg skrullete i hodet når man er alene med en unge som lager helvete fire timer hver kveld når han skal legge seg. Gad det er mange tragiske sjeler. Synes synd på de som er så uvitende og uempatisk og ikke eier evnen til å vise ydmykhet. De kommer virkelig til å gå på en kjempesmell endag.

Nei du kjente nok bare litt for godt etter tror jeg...du vet; alle får jo litt vondt her og der når de er gravide. Du har nok bare litt lavere smerteterskel enn de som aldri ble sykmeldt i svangerskapet, og som jobbet uten å klage. Og hadde de ikke plager så var det også deres egen fortjeneste. For må ikke glemme - graviditet er ingen sykdom, så da skal en heller ikke fremstå som syk...Er bare å bita tenna sammen, hvis ikke har en dårlig arbeidsmoral -gravide kvinnfolk tåler jo ingenting i dag, og blir sykmeldt uten at de trenger det/leger sykmelder aaaltfor slepphendt gravide - and so on, and so on...

Huff, får høyt blodtrykk bare av å skrive dette SVÆRT ironiske innlegget (som jeg går ut i fra at du tok[;)])

ORIGINAL: MammaOkt

Signerer deg. Det er stusselige greier, patetisk. Dessverre gjelder det like mye utenfor bv. Folk er kunnskapsløse og full i fordommer. I kombinasjon med behov for annerkjennelse gjennom å rakke ned på andre, gir dette ganske grunne resultater.

Men - noen ganger syns jeg det aller tristeste er at så mange lar det gå innover seg. Hvis det er så dust det som blir sagt, hvorfor ikke ignorere det, la det passere. Hvorfor bry seg? Hvor er den sterke integriteten, hvor er troen på seg selv?

Ja det kan du si...og du har helt rett.

Men i forhold til det å ta til seg eller ikke; det er visse temaer som er ømmere enn andre, og mange av disse temaene blir tatt opp nettopp her på BV som f.eks svangerskap, fødsel, amming og andre situajsoner/problemstillinger knyttet opp mot dette.
Å bli kritisert, insinuert eller å oppleve å bli nedvurdert, latterliggjort o.l på en del slike svært personlige områder hvor det er knyttet mye forventninger opp til som kvinne og mamma, både fra en selv og i fra samfunnet, vil nok for mange stikke langt dypere enn å bli kritisert for hvilken bil en har kjøpt eller om barna blir kledd i merkeklær eller ikke. (laaang og dårlig setning, sorry[;)])

Dette gjelder selvsagt ikke bare her på BV, men også i det virkelige liv.

Jo,  jeg har full forståelse for det. Det var derfor jeg skrev noen ganger...
Hvis noen f.eks slenger ut at jeg er en dårlig mor som går ut med søpla etter ungen er lagt (og ungen er alene), og fortsetter med linker til forskning rundt skader/senskader hos barn som blir forlatt, og jeg blir veldig trist....
Det er litt trist, syns jeg.

Jeg blir selv provosert her inne og i livet ellers, eller oppgitt, men som regel går det på folks uvitenhet og arroganse basert på uvitenhet. Jeg kan bli lei meg av betydningsfulle andre, sjeldent av duster (dilla på ordet dust, kjenner jeg, det er så barnslig herlig[:D])

Jeg jekker meg opp og slenger "dritt" om to emner; røyk og alkohol i svangerskap.

En god diskusjon er fint, så lenge man er saklig og greier å sette seg inn i den andre sin situasjon.
( Det greier jeg dårlig når det gjelder røyking og drikking i svangerskap.. desverre ingen sjanse )

Og ang den bleieslutt-saken og lignende saker.... ikke alle barn er like, men det er vel ikke alle som har fått med seg det.

At folk har fått trusselbrev-drittslengingsbrev sjokkerer meg ikke, men jeg syns det er helt på tryne!

Jo,  jeg har full forståelse for det. Det var derfor jeg skrev noen ganger...
Hvis noen f.eks slenger ut at jeg er en dårlig mor som går ut med søpla etter ungen er lagt (og ungen er alene), og fortsetter med linker til forskning rundt skader/senskader hos barn som blir forlatt, og jeg blir veldig trist....
Det er litt trist, syns jeg.

Jeg blir selv provosert her inne og i livet ellers, eller oppgitt, men som regel går det på folks uvitenhet og arroganse basert på uvitenhet. Jeg kan bli lei meg av betydningsfulle andre, sjeldent av duster (dilla på ordet dust, kjenner jeg, det er så barnslig herlig[:D])

Hehe dèn er jeg helt med på - det kommer veldig an på HVA det blir sagt noe kritikkverdig om (som eks om søpla du kom med f.eks), og også HVEM som kommer med diverse utsagn (altså hvor seriøst en gidder å ta det som blir sagt osv)[:)]

Jeg blir veldig oppgitt selv. Men har kommet frem til at det kanskje er nyttesløst. I en verbal/virkelig diskusjon så forsvinner ordene i det de kommer ut av munnen på noen ettersom det er snakk om lyd, neo som gjør da at hvis noen kommer inn i rommet 5 minutter etterpå så vet de ingenting om hva som har blitt sagt og dermed dør uenigheter/krangler ganske fort ut og i hvertfall ikke sprer seg.

I tekstmedium og forum derimot, hvis man "konverterer" det til en virkelig situasjon, så ville det tilsvart at lyden som kommer ut av munnen når man diskuterer blir hengende som synlige ekko i rommet til all evig tid, og når noen kommer inn i rommet 6 mnd. senere så kan de se alt som har blitt sagt av hvem (inkl. personer som har gått ut av rommet for lenge siden) og dermed kaste seg på bølgen. Dette fungerer fint hvis man tar forhåndsregler, men når sinne/frustrasjon/urett kommer inn i bildet får den ekko-lyden som henger igjen en evig massesuggerende effekt, som igjen gjør at man ender ofte opp med å gjenge seg opp mot noen som kommer med et synspunkt.

Av den grunn blir krangler langt vanskeligere å stoppe på et diskusjonsforum for ordene henger jo igjen i luften ennå (med mindre alle sletter postene sine).

Når man i tillegg er anonym på et forum og ikke ser ansiktet til den man angriper, så får det en uvirkelig "setting" som gjør at mange da slipper alle hemninger hva angår folkeskikk og ikke tror at det gjør så stor skade på mottager, når tilfellet ofte er det motsatte: Det er ofte vanskeligere å forsvare seg distansert over nett via tekst, og mister muligheten til å utrykke ordentlig hvor vondt det gjør når noen f.eks mobber/hetser (i virkeligheten kan man jo skrike i ansiktet på den som mobber, slå tilbake, gå bananas og få utløp for frustrasjonen), noe som igjen gjør at man blir sittende inne med de følelsene i stedet.

Som om ikke det var ille nok, får man ofte en tilhørighetsfølelse på et forum, og når man har blitt åpenlyst hetset en gang, føler man seg utstøtt/fryst ut og dermed får man en sorgprosess oppå det hele, og *vips* så tar noen livet av seg, slik flere har gjort etter nettmobbing på forumer og sosiale medier, for de sitter igjen alene uten å få utløp for de vonde følelsene som bygger seg sakte men sikkert opp.

Jeg tror det er en tapt kamp, og det blir ikke noe bedre av at ofte de aller værste mobberne er ofte de som henger seg på tråder som f.eks denne for å vise sin støtte og avstand mot noe de selv er værstingene på (Da sikter jeg ikke til trådstarter). Jeg merker på meg selv at jeg bryr meg mindre og mindre.

Helt enig med deg...
Men tror mange sitter her inne dag ut og dag inn, blir vel litt trangsynte etterhvert. Men vært mye rart, og enkelte er jo superwoman selv!

De blir kanskje møte på realiteten selv en dag, det de ikke har opplevd har de ingen erfaringer om,så det...

ORIGINAL: lille nupp

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

og ei kjempejente følte hun måtte slette seg fra bv etter å ha fått trusselmeldinger på pm etter at hun sto åpent fram om fødselsdepresjon. DET er stygt det!

Jeg har mottatt drapstrusler mot både meg og barna mine pr PM bare pga diskusjoner her inne.. [&:] Andre grove trusler forekommer. Dere kan bli overrasket hva som skjuler seg bak fasaden til flere "populære" brukere her..

ORIGINAL: Kal-El

Jeg blir veldig oppgitt selv. Men har kommet frem til at det kanskje er nyttesløst. I en verbal/virkelig diskusjon så forsvinner ordene i det de kommer ut av munnen på noen ettersom det er snakk om lyd, neo som gjør da at hvis noen kommer inn i rommet 5 minutter etterpå så vet de ingenting om hva som har blitt sagt og dermed dør uenigheter/krangler ganske fort ut og i hvertfall ikke sprer seg.

I tekstmedium og forum derimot, hvis man "konverterer" det til en virkelig situasjon, så ville det tilsvart at lyden som kommer ut av munnen når man diskuterer blir hengende som synlige ekko i rommet til all evig tid, og når noen kommer inn i rommet 6 mnd. senere så kan de se alt som har blitt sagt av hvem (inkl. personer som har gått ut av rommet for lenge siden) og dermed komme med sin mening. Dette fungerer fint hvis man ftar forhåndsregler, men når sinne/frustrasjon/urett kommer inn i bildet får den ekko-lyden som henger igjen en evig massesuggerende effekt, som igjen gjør at man ender ofte opp med å gjenge seg opp mot noen som kommer med et synspunkt.

Av den grunn blir krangler langt vanskeligere å stoppe på et diskusjonsforum for ordene henger jo igjen i luften ennå (med mindre alle sletter postene sine).

Når man i tillegg er anonym på et forum og ikke ser ansiktet til den man angriper, så får det en uvirkelig "setting" som gjør at mange da slipper alle hemninger hva angår folkeskikk og ikke tror at det gjør så stor skade på mottager, når tilfellet ofte er det motsatte: Det er ofte vanskeligere å forsvare seg distansert over nett via tekst, og mister muligheten til å utrykke ordentlig hvor vondt det gjør når noen f.eks mobber/hetser (i virkeligheten kan man jo skrike i ansiktet på den som mobber, slå tilbake, gå bananas og få utløp for frustrasjonen), noe som igjen gjør at man blir sittende inne med de følelsene i stedet.

Som om ikke det var ille nok, får man ofte en tilhørighetsfølelse på et forum, og når man har blitt åpenlyst hetset en gang, føler man seg utstøtt/fryst ut og dermed får man en sorgprosess oppå det hele, og *vips* så tar noen livet av seg, slik flere har gjort etter nettmobbing på forumer og sosiale medier, for de sitter igjen alene uten å få utløp for de vonde følelsene som bygger seg sakte men sikkert opp.

Jeg tror det er en tapt kamp, og det blir ikke noe bedre av at ofte de aller værste mobberne er ofte de som henger seg på tråder som f.eks denne for å vise sin støtte og avstand mot noe de selv er værstingene på (Da sikter jeg ikke til trådstarter). Jeg merker på meg selv at jeg bryr meg mindre og mindre.

Er enig i at det fort kan utvikle seg krangletråderher inne, og at mange kan henge seg på (massesuggesjon som du nevner) og føler samhørighet ved å rotte seg sammen mot enkeltpersoner osv Utrolig dumt at det kan bli slik, og at en del sikkert ikke ser hvilken rolle de selv spiller i dette.

Men det jeg ville frem til med denne tråden var rett og slett bare at jeg synes det er trist at mange er nødt til å erfare noe før de klarer å forstå. Bare for å ta et eksempel; en som hadde en superlett fødsel førstegang som hoverer overfor andre hvor flink hun var, og at det (les: å føde) slett ikke er så jævlig som mange skal ha det til, at fødselen hennes var slik den var pga hennes egen smerteterskel/gode evne til å takle riene (ergo de som sier de hadde en grusom fødsel er pyser/ikke "flinke").
Og så ved fødsel nr 2 så får vedkommende oppleve en grusom fødsel - og først DA skjønner hun hvor arrogant og uvitende hun har oppført seg på den tiden da kun hadde erfart en lett fødsel. Samme med barseltid (f.eks mye vs lite gråting) og de tiltak en som forelder prøver og feiler med.
Synes mange kommer med utrolig bombastiske utsagn og dømmer veldig raskt, uten å vite hvordan det er å være i den ekstakte situasjoen  og faktorene rundt, som de uttaler seg om.

Og ang det med folkeskikk og internett, så er det så sant (jeg skrev noen ord om mitt syn på det tidligere i tråden).

ORIGINAL: Mamamora

Helt enig med deg...
Men tror mange sitter her inne dag ut og dag inn, blir vel litt trangsynte etterhvert. Men vært mye rart, og enkelte er jo superwoman selv!

De blir kanskje møte på realiteten selv en dag, det de ikke har opplevd har de ingen erfaringer om,så det...

En skulle tro at det ville hatt motsatt effekt, at noen øyne ble åpnet. Dette mtp hvor mange som poster innlegg her inne om ulike temaer, så burde jo en del se etterhvert hvor ulike situajsoner kan være og dermed få nye impulser og tankevekkere...[&:]

Men det jeg ville frem til med denne tråden var rett og slett bare at jeg synes det er trist at mange er nødt til å erfare noe før de klarer å forstå. Bare for å ta et eksempel; en som hadde en superlett fødsel førstegang som hoverer overfor andre hvor flink hun var, og at det (les: å føde) slett ikke er så jævlig som mange skal ha det til, at fødselen hennes var slik den var pga hennes egen smerteterskel/gode evne til å takle riene (ergo de som sier de hadde en grusom fødsel er pyser/ikke "flinke").

Ja, i den kategorien tror jeg personene som har en slik holdning ofte har en like arrogant/snever holdning til det med selvopplevelse i virkeligheten som på forum desverre - alle har vel en slik fetter/kusine/søster/svigersøster m.m ett eller annet sted som ødelegger en tilsvarende opplevelse for noen i virkeligheten på ett eller annet tidspunkt.

ORIGINAL: Kal-El

Ja, i den kategorien tror jeg personene som har en slik holdning ofte har en like arrogant/snever holdning til det med selvopplevelse i virkeligheten som på forum desverre - alle har vel en slik fetter/kusine/søster/svigersøster m.m ett eller annet sted som ødelegger en tilsvarende opplevelse for noen i virkelighetlite en på ett eller annet tidspunkt.

Uten tvil.

Husker tilbake til tiden da jenta mi var 1-1.5 år, og mannen min ofte sa at det var vår fortjeneste at hun var blitt så trygg, blid og selvstendig - og at hun var utrolig lite krevende mtp søvn og gråting etc.
Jeg ble irritert rett og slett, for jeg mener det er å gi seg selv litt vel mye credit. Vi var heldige, vi fikk en unge som ikke hadde kolikk eller andre plager, var sjelden syk, hadde et godt sovehjerte etc. Selvsagt ble hun også påvirket og "formet" etter hvordan vi møtte henne og var overfor henne - men å si at vi hadde en så easygoing unge kun (95 %) pga oss selv synes jeg var arrogant, i og med at vi ikke kunne vite hvordan neste unge ville bli.

Denne gangen har vi fått en mer krevende unge, blid og alt det der, men han har vært en del plaget med magen OG flere låsninger i rygg/nakke - ergo mer grining og MYE MINDRE søvn både natt og dag. Han krever også mye mer kos enn søsteren gjorde. To vidt forskjellige barn med andre ord.
Så nå skjønner mannen min litt mer hvorfor jeg var en smule irritert på det han sa tidligere hehe.[;)]

Sånn her har det vært i alle år jeg har vært her.. så ikke så mye som sjokkerer lengre..

Men at noen brukere kan få seg til å true en annen bruker!?!?[:@] Og at folk ikke engang kan komme med problemene sine uten å bli halshugd! Dette sjokkerer meg! Mange eier ikke empati for andre.. desverre..

Det er forskjell på å ønske å ha troen på seg selv - og det å virkelig ha troen på seg selv. Jeg tror veldig få til enhver tid har virkelig troen på seg selv (Jeg er i hvertfall ikke en av de veldig få). 95% av menneskeheten tror jo på en eller annen form for gudommelig skikkelse nettopp fordi vi underbevisst/underliggende ikke har 100% troen på oss selv.

Alle er sårbare til en viss grad på ett eller annet tidspunkt i livet vil jeg tro, og det er de gangene man ikke lar det passere.

Nei du kjente nok bare litt for godt etter tror jeg...du vet; alle får jo litt vondt her og der når de er gravide. Du har nok bare litt lavere smerteterskel enn de som aldri ble sykmeldt i svangerskapet, og som jobbet uten å klage. Og hadde de ikke plager så var det også deres egen fortjeneste. For må ikke glemme - graviditet er ingen sykdom, så da skal en heller ikke fremstå som syk...Er bare å bita tenna sammen, hvis ikke har en dårlig arbeidsmoral -gravide kvinnfolk tåler jo ingenting i dag, og blir sykmeldt uten at de trenger det/leger sykmelder aaaltfor slepphendt gravide - and so on, and so on...

Huff, får høyt blodtrykk bare av å skrive dette SVÆRT ironiske innlegget (som jeg går ut i fra at du tok[;)])

Off course[8D] Ja det susier er sikkert helt riktig[:)] Jeg var nok så fokusert på smertene og at det måtte gjøre vondt hele tiden at jeg ikke kjente annet[&:] For after all,jeg skal jo bare være glad for at jeg kan få barn og da har jeg ikke lov til å klage[;)] Og så valgte jeg jo det selv da[:-] Alle får nem,lig barn av egoistiske grunner og om jeg ikke ville ha barnet,så kunne jeg bare tatt abort[;)]

åh, nå ble jeg glad faktisk:) ikke mange som forstår at det å spy blod og galle 15 ganger i døgnet, ha bekkenløsning så man kun kan bevege seg fra sofa til do på krykker og må ha hjelp til å løfte beina over dørstokken, ha svangerskapsmigrene, svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning, FAKTISK er invalidiserende nok til at man bør kunne ta ut sykemelding med god samvittighet. og det aller mest irriterende er at folk ikke engang unner en en liten tur ut på kafé hvis man har et par gode timer en dag, for da er man tydeligvis i så god form at man heller burde vasket hus o.l. hjemme, siden man jo er lat og tydeligvis ikke gjør en dritt. stakkars mannen lizzzzzzzzzom!
puh. måtte få det ut. ble glad fordi noen forstår at et svangerskap kan være et helvete, selv om man har valgt det selv, hatt sex, ikke har tatt abort og faktisk er glad for at man kan bli gravid midt oppi det hele.
oi. ble langt.hihi. men takk lissy;)

Så enig så enig!

Back
Topp