Lillegutt skal bli storebror !

de tror det var fordi en død valp stoppet opp fødselen tror jeg. Huff, leit altså. Dyrlegen trodde det bare var 4 valper på ultralyd, men eier trodde selvsagt mer, og 10 er jo fantastisk, men ikke når 7 dør.
 
Tusen takk vennen. Ja vi hadde så inderlig håpet at vi skulle få valp nå. Men sånn ble det altså ikke. Men venter man på noe så fantastisk, venter man ikke forgjeves, uansett hvor lang tid det skulle ta.
 
Ja ille spent på timen på sykehuset, gjorde ikke noe at den ble flyttet litt, passet oss bedre likevel i forhold til kællens jobbliste. Men er ille nervøs. For han spesialisten var han som sjekket om egglederne var åpne med kontrastveske, og jeg mins at jeg syntes han var ille krass. Så håper han ikke bare aviser oss igjen. Dritt lei av å bare få beskjeder som jeg har forsøkt i lang lang tid [:'(] Skal holde deg oppdatert da vennen! Masse klemmer
 
Syklus dag 8
 
Off, tror jeg har fått bihulebetennelse eller no, helt gøra i dag. Og typisk da at kællen er på døgnvakt. Pytt sann, får bare håpe små'n holder seg frisk. Ligger nå rett ut i godstolen og studerer bilen sin [:D]
 
Det er noe jeg ikke skjønner i syklusen, etter mens så blir jeg altså så øm innvendig i underlivet. Merker det veldig når vi , og det varer altså til rundt el tider (om jeg da har det, er i så fall til ca. 14 dager før mensen igjen) Synes det er rart, skjønner ikke helt hva det kommer av, håper virkelig ikke det har forverret seg etter jeg fikk små'n. At noe har skjedd galt, men får vel håpe jeg får noen svar på gyn.timen.
 
Off, nei i dag blir det rolig dag, føler hode skal sprenge. Får håpe små'n har tålmodighet med meg i dag [;)]
 
 
 
Syklus dag 10

Så er vi i gang med å tømme utbygget for å lage 2 soverom og bad. Synes det er veldig spennende, særlig på hvordan det blir til slutt. Skal starte med å sette inn vindu etter påske.
Så er jeg utrolig spent på timen hos spesialist på barnløshet onsdag. I morgen tar vi oss en tur til Sverige for å shoppe litt, så vender vi nesa vestover på tirsdag. Så tar vi kosedag i Førde før og etter timen på sykehuset. Håper bare så inderlig det blir en bra dag, ikke en trist. Driter i om det tar tid, bare vi kan få litt hjelp. Tar gjerne pergotime også jeg [:D]  Så får jeg bare håpe bihulene vil være med på ferden og lar meg sove i natt [;)]

Så i morgen er en ny start igjen, med sunn mat, lite karbo, og trening.....(eh, trilletur i så fall....har ikke så mye treningsmuligheter hos svigefar) Slik blir det glamandag, istede for blåmandag [:)]
 
ORIGINAL: maej22

Oi, så spennende med utbygging da!![:D] legg gjerne ut bilder under oppussingen[;)]
Lykke til på kvinneklinikken på Onsdag, håper dere får de svarene dere venter!! [:D]

 
Bilder ja, det må jeg ta, får ta det over påske [;)]
Takk for lykke ønskninger, trenger det virkelig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"bitenegler"
 
Syklus dag 13

Masse egg, en fantastisk livmor med perfekte hinner, men ingen tegn på eggløsning var det legen så i dag.

Men for en fantastisk lege, han var så behagelig og positiv. Snakket masse med meg og med mannen. Så da var vi i gang, det eneste negative er ventetiden, men den opplever vi jo alle. Og vi trenger den tiden. Mannen skal ta sædprøve om 20 dager, og jeg skal ta blodprøver på dag 3 i syklusen, altså om godt over 20 dager tenker jeg [;)] Så skal jeg ringe inn en uke etter min prøve og få greie på om vi kan prøve oss på eggløsnings medesin. Men da ikke Pergotime, noe sterkere som er mer kontrolert, men jeg husker fader ikke navnet (irritert på meg selv for deg, mannen husker heller ikke) Hadde vært veldig interessant å lest litt om det nemlig. Kostet vist en del, men vi vil absolutt forsøke. Men alt beror jo da på sædprøven og min blodprøve. Er de for dårlige blir vi satt rett opp på IVF. Men....nå fikk vi da vite, at ettersom vi har et barn, så havner vi bak i kø, så ventetiden kan bli lang. Fikk også vite at BMI på der jeg først blir søkt inn, er på 32, så er en del kg som må av nå.
 
Så nå vet vi veien videre : Sædprøve, Blodprøve, Eggløsningsmedisin og så IVF....men mest av alt få av kiloer [;)]
 
Uff...

Visste ikke dette jeg[:(]


Husker du nevnte noe i en mld for ikke lenge siden at det kanskje bare ble lillegutt. Nå fikk jeg svaret.[:(]
 
Ja, snakker ikke så mye om årsaken, vi prater lite om det generelt, derfor så deilig å ha denne dagboken vettu [:)]
Men det er håp, jeg har egg, så da er det håp, så får vi bare håpe at ikke mannen er forverret
 
aaaaaaaaaaaaaaaaaaw er så herlig du vennen, hva skulle jeg gjort uten deg !!!!!
Om det er Gonal F vet jeg ikke, husker ikke Gonal, men navnet han sa startet på F.
Så får leve i spenning ut April måned [;)] Han vet i så fall hva han gjør, var jo ledende innen barnløshet,
så stoler fult på ham. Så nå hiver vi som gale inn på påskegodt frem til søndag, så er det stengt....hahahha [8|]
Jaaaaaaaaaaaaaa....jeg sa vi var snopgriser. Neida, har faktisk bare spist frukt. Er bare 6 kg jeg må ned, og det SKAL jeg klare [:)]
 
Jeg holder deg oppdatert jeg vettu, så fort det dukker opp noe nytt
Masse klemmer fra oss til dere, spesielt en god bedring til storegutt som har aua øre
 
Syklus dag 15
 
Oj for en dag, Anders skulle være med farmor og farfar på tur, mens mannen min skulle jobbe og jeg skulle bare kose meg alene og se på film, men fikk telefon tidlig på morgenen at Oldemoren til Anders var alvorlig syk, ekstrem blødning og mulig hjertestans, skulle overflyttes fra et sykehus til et annet. Så vi pakket i hop og reiste avgårde til akuttmottaket, forberedt på det verste. Men traff heldighvis en tøff, våken og klar dame i en sykehus seng. 88 år gammel, men ei skikkelig tøff dame rett og slett, så glad for at vi kom. Så dagen i dag har vi vært på sykehuset. Flinke Anders som har hatt kjempe tålmodighet. Vet ikke hva blødningene kommer fra, men går heldighvis veldig bra. Så får håpe det ikke er alvorlig. Det var heller ikke hjertestans, som er veldig bra.
 
Fikk telefon i kveld om at de venter med videre undersøkelse, de er redd hun skal få blødninger igjen. Så skulle få litt hvile, og hun var veldig opplagt på kvelden også. Så da håper vi det fortsetter den veien...
 
Ja vennen, du vet akkuratt hvordan ting bør gjøres, jeg er veldig enig nemlig, jeg trenger trening, det er der jeg må starte og kombinere det med sunt kosthold til daglig. Så vi koser oss litt i helgen, med god samvittighet [;)]
Håper ikke dagen er alt for langt unna vi heller, men er forberedt på det. Så skal prøve å legge det litt på is, mens jeg følger veien til riktig BMI [:D]
 
Ønsker deg og Gustemann er fantastisk påske. Er jo bare noen få dager til Roma også. Spennende !!!!
Mega klemmer fra oss
 
Syklus dag 16
 
Hm, for å få barn, må man vel  
Ja....og det er lett når mannen har døgnvakt siden torsdag morgen til mandag morgen.
Neeeeeei.... fikk action på torsdag, men det er jo en stund siden nå,
sånt blir det ikke baby av nei. Og da selvsagt rundt den tiden jeg "kan" ha mulig el.
Men, ingen spesielle tegn på det denne gang, så ingen forventninger.
Regner uansett ikke med vi har noen sjans før vi vet mer av prøvene og eventuelt får medisiner.
 
 
 
Syklus dag 23
 
Forstår ingenting jeg, de siste dagene har jeg hatt mye mer utflod, og det virker som tappen er litt åpen. Merkelig. Jaja....alt er jo merkelig hele tiden, ikke til å bli klok på den kroppen min.
Tirsdag skal jeg til lege, hadde vist masse feil på prøver, så spennende å se om det kan være grunnen for at vi ikke blir gravide også, blant annet stoffskifte er jo fortsatt feil.
 
I dag har vi kosa oss masse ute, og grilla for første gang. Men nå gjør vi i stand for lillegutt som vi skal feire bursdag for i morgen, egentlig 2 år på tirsdag, men da får vi ta det i morgen. Så nå er kaken baket, mat handlet inn, og gele står klar på bordet. Så får vi lage ormen den lange i morgen, og pakke inn alle gavene vi har ordnet fra familie. Lillegutt  kommer til å bli helt gal i morgen av alle pakkene og alle kakene....moro [:D]
 
Syklus dag 27
 
Er ille spent på om mensen kommer sent eller tidlig denne gangen. Ingen tegn enda.
 
Var hos legen i går, og prøvene var ikke alt for gali, men må nå begynne på omega 3 også.
Føler meg som en pille narkoman. Tar altså 6 piller om dagen, neste spray 2 ganger på kveld. Omega 3 og 3 andre vitaminer. Folat og kanskje en pille til om litt også.....himmel altså. Ikke bare bare det nei [:D] Sånn det blir når jeg gir alt jeg har til Anders når han ble laget....hihi
 
Jaja....nå er altså vår herlige sønn 2 år gammel. Og vi venter en liten en igjen, nei nei....ikke baby, men en 4 beint. For vi ble faktisk de heldige utvalgte som fikk den ene lille mirakel valpen. Så føles som vi vant i lotteri. Gleder oss uendelig mye til vi kan hente han hjem. Men skal få kose seg hos mamma'n sin noen uker til....

 
 
åh du! så nudelig!
 
Syklus dag 29
 
Ingen mens....blir lang syklus tenker jeg, men vet godt hvorfor. Fru Pcos har tatt overtaket denne måneden, og kan bare skylle på meg selv [:(] ! Men har vært en utrolig stressende tid. Og mye vanskelig som skjer, men ser lysningen i tunnelen nå, så det skal gå bra. Frem til da, skal jeg bare ta dag for dag, og glede meg over det jeg har akkuratt nå. Verdens beste mann, verdens herligste lille gutt og en liten 4 beint mirakel som snart kommer hjem.
 
ååååå.....du er så god du vennen. Og vi hadde aldri i verden forventet hilsen fra deg på dagen hans, du var da tross alt meget opptatt med noe veldig viktig selv [;)]. Men kan jo fortelle at Anders storkosa seg noen dager før bursdagen sin med familie, kake, gaver og masse kos [:D] Så en super fornøyd 2 åring den dagen. Helt ufattelig hvor tiden har blitt av, enda sprøere er det å tenke på at gutten din faktisk bare er 1 år eldre en Andersgutten, vi var ikke langt fra hverandre gitt !
 
Formen er litt opp og ned om dagen, men går veldig fint. Takler det som best vi kan. Nå venter jeg bare på at tanta skal komme på plass igjen, og vi skal komme oss hjem til Østfold. Går på veggen her oppe jeg, Anders også. Skulle liksom tatt oss en tur til syden alle 3, 1 mai, men nå tørr vi ikke bestille pga. denne dumme aska. Må reise før 18 mai se, ellers blir det ferie i norge. Så da får vi jo bare belage oss på det. Litt skuffet, men kan ikke gjøre noe med moder jord.
 
Jaja, nok om oss.....skal holde deg oppdatert, og du må absolutt gjøre det samme.
Kjempe klem fra familien Klungreset
 
ORIGINAL: maej22

Hei[:D]

Tenkte bare å spørre om sambo har fått svar på testen han tok den 20. ?
Vi har fortsatt ikke fått svar selv om vi fikk beskjed om at vi skulle få høre i løpet av uken.. håper sånn at prøven er normal denne gang!!

 
Hei du !!!! Vet du, vi var så uheldige at han ikke fikk tatt testen, fordi han måtte gå opp til fagbrev akkuratt den dagen, så vi må høre om ny time vi [:'(] Håper virkelig at dere får positivt svar, kanskje dere kunne ringt på mandag, ettersom dere burde hatt svaret nå [;)]
 
Nå skal vi snart starte på tilbygget, med 2 soverom, gleder oss masse, skal bli såååå deilig å få bedre plass. Mye som skjer nå, og det er positivt. [:D] Lillegutt fikk sykkel av morfar og mimmi i går....stolt som en hane gikk han rundt i hjelm, men skjønte ikke helt det med å trå på sykkelen. Så har vi sett nye bilder av valpen vår, og han er såååå søt, skal besøke han på torsdag....juhuuu !
 
 
Back
Topp