Syklus dag 13
Masse egg, en fantastisk livmor med perfekte hinner, men ingen tegn på eggløsning var det legen så i dag.
Men for en fantastisk lege, han var så behagelig og positiv. Snakket masse med meg og med mannen. Så da var vi i gang, det eneste negative er ventetiden, men den opplever vi jo alle. Og vi trenger den tiden. Mannen skal ta sædprøve om 20 dager, og jeg skal ta blodprøver på dag 3 i syklusen, altså om godt over 20 dager tenker jeg [;)] Så skal jeg ringe inn en uke etter min prøve og få greie på om vi kan prøve oss på eggløsnings medesin. Men da ikke Pergotime, noe sterkere som er mer kontrolert, men jeg husker fader ikke navnet (irritert på meg selv for deg, mannen husker heller ikke) Hadde vært veldig interessant å lest litt om det nemlig. Kostet vist en del, men vi vil absolutt forsøke. Men alt beror jo da på sædprøven og min blodprøve. Er de for dårlige blir vi satt rett opp på IVF. Men....nå fikk vi da vite, at ettersom vi har et barn, så havner vi bak i kø, så ventetiden kan bli lang. Fikk også vite at BMI på der jeg først blir søkt inn, er på 32, så er en del kg som må av nå.
Så nå vet vi veien videre : Sædprøve, Blodprøve, Eggløsningsmedisin og så IVF....men mest av alt få av kiloer [;)]