Lillegutt skal bli storebror !

FruStina

Gift med forumet
Er det ikke rart ? Hvor lang en vei skal være noenganger. Dag ut, dag inn....vente, lengte, håpe.
Og selv om man har vært igjennom det før, er ingenting forandret, alt er likt, samme håp, lengting og venting.

Jeg er da altså ei jente på 28 år. Er gift og har en sønn på snart 2 år. Det tok over 2 år prøving for å bli gravid med vår sønn, og var også innenfor assistert befruktning. Vår sønn ble ikke laget i et glass, men han var veldig nært for å bli det. Vårt første forsøk ble negativt, men av en eller annen fantastisk grunn ble vi gravide første syklus etterpå.

Vi føler oss uendelig heldige, som har vår sønn. Men ønsker da, som de fleste å få en liten baby til, en søster eller bror til lille gullet vårt. Vi har nå forsøkt siden september 2008, og uten prevansjon siden april 2008. Men ingen spire, bare kjemisk graviditet i sommer. Men håpet lever fortsatt, og vi nærmer oss ny utredning på sykehus for barnløshet.

Så denne dagboken lager jeg, bare for å ha et sted for å få ut litt av alle følelsene rundt den lange veien, både gleder, sorger og livet generelt.
 
Min pcos syklus [:)] (siden jeg begynte å måle da [;)] )

Syklus 01 : 39 dager
Syklus 02 : 32 dager
Syklus 03 : 38 dager
Syklus 04 : 41 dager
Syklus 05 : 30 dager
Syklus 06 : 34 dager
Syklus 07 : 41 dager
Syklus 08 : 39 dager
Syklus 09 : 29 dager
Syklus 10 :
 
shiiiiit....noenganger blir jeg bare så babysyk at jeg blir smårar. Og da egentlig hele prosessen. Fra å teste til babyen ligger i armene våre. Den tiden virker så lang når man står i den, men nå føler jeg den bare har blåst forbi meg. Jeg elsker å gå gravid, aldri vært så frisk, og fødselen gikk jo så bra, tross komplikasjoner. Og så er det den følelsen da, av å ha lille babyen på magen, og bare snuuuuse inn lukta. "sukk"
Guuuuuu som vi ønsker dette igjen, samtidig er vi jo så heldige, som har vår solstråle i livet, som koser, klemmer, nusser, som lener hode mot brystkassa vår og mmmmmm'er. Som vi kan snuuuuuuse på og bare nyte. Med smil, latter, glede, tårer og hyl. Hele pakken er jo bare perfekt. Og vi blir jo daglig minnet på hvor fantastisk heldige vi er, for et mirakel, for et fantastisk underverk vi har laget.

Det er rett og slett en forvirrende følelse, man er så tilfreds, men likevel savner man å oppleve alt igjen.
Jeg elsker mannen min, jeg elsker sønnen min, jeg elsker livet vårt.
Likevel er veien så lang, det er så mye der foran oss....men vi har bestemt oss, vi skal glede oss, kose oss, ta en dag av gangen. Nyte livet. Vi må, vi kan, vi vil....

MÅ alle i verden som ikke har opplevd et slikt mirakel få oppleve det !!!
 
hihi, tuuuusen takk. Må jo prøve å være så positiv en kan, og det er slettes ikke så vanskelig når man har en liten pjokk rundt beina også. Jeg er jo heldig jeg
 
hihi....i dag er jeg på dag 14 i syklus, noe som egentlig sier meg NADA !!!
For ikke vet jeg når jeg har el eller hvor lang syklus jeg får denne måneden.
Men pytt sann. Fikk time på Gyn.pol Førde i dag....ENDELIG !!!
Blir spennende hva jeg får beskjed denne gangen....gå hjem og slank deg. HA....som den ikke prøves ut hver eneste dag. Glad er jeg uansett, men ender vel med mensen rett i timen da, for er jo selvsagt på syklus dag 40, som kan bety at mensen nettopp har kommet eller kommer da. Om hu da ikke skulle bestemme seg for å komme tidlig denne månedene......KNIS !!......ja sææææærlig.

Så da har vi en dato å se frem til : 29 MARS
 
Gratulere med dagbok[:)] Satser på at spiren sitter snart[;)]
Håper du får noe fornuftig ut av gyn.pol.. Kjedelig med "det skader ikke å gå ned noen kilo"[;)] Den fikk jeg[8D]
 
Hihi....ja, veeeeeeeeeet jo at det hjelper å gå ned, men hallo....tror de virkelig man ikke har forsøkt det når man har prøvd å bli gravid så lenge alt. Jeg er i så fall på BMI grensa da, så får håpe det hjelper [:D]
 
Dag 19 i syklusen, og hvor er jeg før, under eller etter kroppen vil prøve/burde ha el. Who knows.....ikke jeg i så fall. Har hatt mindre utflod en tidligere, ikke så øm i underlivet, men nå er det brystene som sender tegn. Husker når jeg var gravid, at jeg hadde så vondt i knoppene at jeg kunne skrike, føltes som om noen rev de med rivhjern. Fy fader så vondt, og det ble ekstra ille av kulde, så pakket de pent inn i mine ull innlegg. Men nå er jeg da ikke gravid, men likevel fikk jeg så sinnsykt vondt i går kveld. Fy fader som denne kroppen kan rote det til. Snøft ! Må være noe annet det kommer av, så alle disse idotiske tegnene er vel verken for at kroppen prøver på el, eller annet....øsj.
 
Venter i spenning på timen min på kvinneklinikken, men frykter beskjed om å gå hjem og slank deg som tidligere. Jepp. Jeg har ikke forsøkt det en million ganger før kanskje, nei hva får dem vel til å tro det. [;)]
 
Syklus dag 22 :
 
Å jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker 72 prosent kakao sjokolade. Når man da forsøker å leve et "sunt" liv pga. denne fordømte pcos. Så ELSKER jeg virkelig den !!!! MMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmm altså bare 15 kalorier på en liten pinne, men den lille pinnen er mer en nok for meg, bare å få den deilige sjokoladesmaken i munnen for jo sansene til å renne over.
 
Jaja, syklus dag 22, og hva betyr det ? Haha....ingenting som alltid, føles som kroppen min forsøkte en liten el for over uka siden, og nå står den på stedet hvil. Altså, enten kommer da mensen rundt 18 til 21 mars. Som da gir meg en syklus på rundt 29 - 32 dager. Men kjenner jeg min syklus rett, drøyer den nok til 27 - 31 mars som gir en syklus på 39 - 42 dager..... [:'(]
 
øsj ja vet du hva, denne tanta gjør jo aldri som vi sier....kanskje vi burde revurdere taktikken.....[;)] siste syklus på meg var 39, som hu kommer vel midt imellom 30 og 40 tenker jeg.
 
Men nå skal det sies at jeg har jo ingen tidsfrist å følge, så vil mye heller at hu kommer til deg raskest en meg !!!!!!!!! Jeg er bare lykkeglad for å få hu i hele tatt, gikk 12 år uten, og hadde gjennomsnitt på 3 ganger i året før jeg fikk Anders. Så ny rekord for meg [:D]
 
Syklus dag 26 - Min bursdag, hele 28 år i dag.
Fikk melding fra ei venninde i går, hun er gravid. Så glad på hennes vegne,
men klarer liksom ikke la vær å felle en liten tåre likevel.
En god blanding mellom glede og litt tristhet.
For selv om det er svært få jeg unner en positiv test små mye som henne
skulle jeg så inderlig ønske det selv også.
Men sånn er livet. Vi prøver jo bare videre vi.
Og nå er de bare 2 uker til timen på kvinneklinikken !!!
Og jeg DRITER i om jeg har tante eller ei, jeg nekter å avbestille timen [8|]
 
Syklus dag 29, og ingen tegn til tanta, men så pleier jeg jo aldri ha så kort syklus heller, så er ikke forventet på noen dager enda. Prøver å finne ut fremtiden vår litt nå, og håper det skal ende med utbygging der vi for tiden oppholder oss. Hadde vært så fantastisk, som vil gi en så utrolig økonomisk trygghet. Venter bare på klart svar fra huseiere, og så finansiering, så er prosjektet i gang. 2 soverom og bad. Herli herli !
 
Pluss at vi venter på vår kjære firbente som skal komme til verden om bare noen dager, håper av hele mitt hjerte at de er friske og raske, og at selvsagt vår lille luring har gjemt seg i magen på Tilla vår. Krysse fingrene.
 
 WHAT ??????????????????????????????????????
Tante RØD kom i dag, IDAG !!!!!!!!!! Det betyr jo at jeg har en syklus på 29 dager denne gang. Det er ny rekord. Happy happy happy . Kanskje den nye dietten virkelig er bedre for meg med pcos. Ble helt gira jeg nå. Tenk å bli så glad for tante rød da, herregud. Men jeg vet jo så godt at sjansen vår er bite liten for å klare dette selv, så tar med meg det positive jeg kan, og en syklus på 29 dager er jo knall bra. Nå skal jeg bestille meg el tester bare for moro, sjekke litt når jeg føler kroppen har el [:D]
 
noenganger blir jeg bare sååååååååå [:@] !!!!!!!!!!!!!
Faen ta folk som er frekke og vil lage kvalme.
ØSJ ØSJ ØSJ !!! Måtte bare få det ut [>:]
 
åååååååååååå...god snuppa mi !!!!  Så moro med August som prater, må være herli herli ! For ja, vi er jo sååååå heldige, men de kan godt få være litt baby enda også, hihi.
 
Ja jaggu kom tanta på 2 tallet, helt utrolig, men tror kanskje vi må bytte om timen på sykehuset litt, ellers må vi være såååååå lenge på vestlandet denne gang, og det har ingen av oss lyst til. Skal ringe i morgen å høre, men vi har ventet så lenge, så vi kan vente litt til. Slik at vi får en time som passer bedre til kællen's jobb.
 
Kjempe koselig du kommer innom dagboken min, trengte et sted å blåse ut litt [;)]
Masse klemmer til begge 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Syklus dag 6
 
Ja så blir det utbygging her, og gleder oss masse. Men føler at hode er all andre steder en det burde være. Vet at vi kan bli hormonelle under tante rød, men burde det ikke gå over snart ? Huff, merker jeg er veldig irritabel og føler at kiloene tynger så inn i granskauen, samtidig føler jeg for å fylle en handlevogn av bare usunne varianter og sette meg nedi selv, for å så mumse opp alt. Lyst til å bite hode av alle som snakker til meg, og jeg har lyst til å spise, spise normal mat, spise når jeg er sulten. ARG !!!
For vet du hva, jeg blir IKKE METT AV 2 EGG TIL FROKOST [:@][:@][:@][:@][:@]
 
Venter i mens i spenningen på om vesle vova snart skal føde, hadde termin igår og her går vi å biter negler, tenker meg det er mye verre for matmor, men blir jo nervøse vi å [;)]
 
Så ble timen på kvinneklinikken flyttet litt på, fra mandag til onsdag. Men det er helt greit. Er vist en spesialist på barnløshet som jeg har fått time hos. "bite negler" veldig glad mannen skal være med.
 
[:(] off, nå er vi bare triste. Vår nydelig leonberger mamma fikk bare 3 levende valper, hele 7 stykk døde, så forferdelig trist. Det går bra med de foreløbig, men vet jo kanskje ikke 100% om det vil gå bra enda. Stakkars mamma'n, stakkars matmamma, og stakkars små som ikke fikk vokse opp [:(].
Så vi må vente lenge enda før vi får en ny firbeint i familien. Off, savner det sånn
 
Back
Topp