Lille prøvedagboken

Lille_84

Glad i forumet
Jeg er ganske ny her, og har aldri skrevet en dagbok på nett, men syns det er en fin måte å få ut tanker og ikke minst holde litt orden på prøvetiden [:)]

Jeg er ei jente på snart 25 og bor sammen med en herlig mann på 26. Vi har vel aldri snakket noe særlig om det å få barn før, men jeg har ikke lagt skjul på at det er noe jeg ønsker meg i nærmeste fremtid. Til min store overraskelse kom han til meg, og spurte om jeg ikke hadde lyst til å slutte på pillen. Jeg prøvde å forholde meg rolig til det han spurte meg om, men innvendig jublet jeg. Har jo ikke tenkt på noe annet den siste tiden! Og det at han kom til meg, synes jeg er fantastisk [:D]
I min iver har jeg trålet gjennom internett etter den informasjon som går an å finne om graviditet og fødsel, og må vel innrømme at det har gått meg litt til hodet Jeg har ikke en gang sluttet på pillen enda!
Dette blir vårt første barn, og det er hundre ting jeg lurer på og ikke minst er nysgjerrig på. Jeg både gruer og gleder meg til testen blir positiv, og de siste nettene har jeg drømt om fødsler, som ikke alltid har vært så koselige [;)]

Planen min er å slutte på pillen om en ukes tid. Da har jeg hatt siste mens, og håper det fort blir orden på syklusen min igjen. Har jo gått på pilla i fryktelig mange år nå. Så bare tar vi det som det kommer. Enten om det kommer fort eller tar litt tid [:)] Nå skal vi bare kose oss med tanken. Til helgen reiser vi til utlandet en tur, og skal bare kose oss vi to [:)] Nå må vi nyte alene tiden så lenge den varer [;)] Har jo et lite håp om at det klaffer bare etter noen måneder, men man kan jo aldri vite.
 
Gratulerer så mye som prøvere! [:D]

Håper du blir fort gravid!! lykke til!!
 
 
Håper det klaffer fort for dere [:D]
 
Lykke til!
 
Tusen takk for lykkeønskningene [:)]

Nå nærmer siste pille seg, og det skal bli fantastisk deilig å slutte på disse hersens hormonbombene. (Har nemlig ikke vært bare heldig med bivirkningene, jeg har vel hatt de fleste. Byttet merke mange ganger.)

Kjæresten min og jeg har blitt nyforelsket igjen nå som vi har bestemt oss for å begynne å prøve, og det er så deilig. Jeg ser på ham på en helt annen måte enn før, og han er så omtenksom og søt mot meg. Får meldinger fra han mens vi er på jobb der han sier hvor mye jeg betyr for ham. Han har alltid vært flink til det, men nå har det blitt enda mer av det ;) Det er rart at en sånn avgjørelse får følelsene til å blusse opp på ny. Jeg har jo alltid vært like glad i ham, fra første dag vi møttes. Men jeg må jo innrømme at det er deilig å se det glimtet av kjærlighet i øynene hans når han ser på meg, som han ga meg da vi var nyforelsket [:)]
Ble klissete det her, hehe.

Det blir spennende fremover, som dere sier [:)] Det som er mest spennende akkurat nå er at foreldrene våre hinter om barnebarn, men vi fortsetter å si at vi ikke er klare for det enda. Det er så mye vi vil se og oppleve først [;)] De skulle bare visst. [:D]

Jeg prøver å ikke ha for store forhåpninger, og bare ta det som det kommer. Er ikke lett, men jeg vet jo at det kan ta tid før det skjer noe. Så krysser fingrene for at EL kommer fort! Siste jeg sluttet på pillen fordi kroppen min ikke klarte dem tok det et halvt år før mensen kom tilbake! [&o] Så får håpe at jeg er heldigere denne gangen.
 
Huff og huff... En stor usikkerhet har kommet over meg. Skal til syden om to mnd, og vil ikke ha mensen da. Blir ikke mye og vondt i korsryggen og oppblåst mage er ikke det jeg ønsker da, om det ikke er av andre grunner selvfølgelig [;)] Hvis jeg går rett tilbake til samme syklus jeg hadde for maaange år siden skal jeg faktisk ha el da. Men den sjansen er jo så minimal.

Så grubler og tenker om jeg skal gå på pillen litt til. Men jeg vil jo så gjerne slutte nå! Bare komme i gang. To dager til å tenke på. Sannsynligheten for at jeg får den da er jo egentlig ganske liten Men med min flaks får jeg den vel hele uken
Gruble gruble... aner jo ikke hvordan ting oppfører seg. Kanskje bare hoppe i det og satse på at alt går min vei?

 
Sukk...nok en dag med overtidsjobbing. Er sliten og lei og klarer ikke holde meg unna BV
Drømmer om baby, og føler at jeg burde tenke på noe annet. Men klarer ikke la være!! *sukk*
Savner kjæresten min som jeg nesten ikke har sett hele uka. Men nå er det snart helg, og da blir det bare kooos! [:D]
Bare en pille igjen på brettet.
 
Det er andre dag uten pilla, og jeg har menslignende smerter i hele underlivet, korsryggen og nedover bena. Hadde ikke gjort noe om mensen kom med en gang, og vips hadde jeg normal syklus igjen... Er vel alltid lov å håpe[;)]
Ble kveldskos i går [;)] og det var nesten rart uten prevensjon. Så nå blir det spennende fremover [:D] Bare menssmertene ville forsvunnet....har akkurat blitt ferdig med de, så hadde vært deilig å slippe de litt.
 
Oisann...der kom TR gitt! Da kan jeg forhåpentligvis begynne å regne på syklusene mine. Det gikk fortere enn planlagt. Nå håper jeg bare at den ikke kom en liten tur innom for så å gå igjen og så komme igjen. Hater uregelmessigheter.

Syklus 1
16.08: tr
17.08: ingen tr, litt mensmurring. Er nok ikke helt i gang enda nei.
18.08: null tr, null menssmerter. Utrolig magevondt på morgningen. Etter noen timer var det borte...

30.08:EL?
 
Litt menssmerter der, men etter en god time med hard trening forsvant de. Stikker litt innimellom i magen fremdeles da. Ubehagelig å ikke vite når mensen kommer. Overrasket meg i går, men har ikke sett tegn til den i dag.

Deilig å komme tilbake til det normale livet etter ferien igjen. Jobb og treninger og masse vennebesøk :) Og en liten kribling om at det kanskje, bare kanskje sitter en spire i meg om noen måneder :)
 
Våknet med sinnsykt magepine i dag. Klart nesten ikke å gå på do, og urinveisinfeksjon var det første som falt meg inn. Æsj...
Men nå er smertene helt borte igjen. Tr har ikke vist seg i dag heller gitt... Så da var det bare falsk alarm. Dumt, men greit og ikke ha mensen to uker på rad!
 
Lei... Stikker og klør i underlivet. Redd for at det er soppinfeksjon, IGJEN. Jeg har ikke lyst til å ha det nå... Stikkpiller har aldri fungert for meg, og må ta det oralt. Liker ikke det... Vet ikke om jeg burde ta det en gang. Nå som jeg faktisk prøver å bli gravid.
Men jeg kan jo ikke gå rundt sånn heller... Egentlig burde jeg komme meg til legen. Men det er som alltid et tiltak.

Nå har jeg gitt opp syklusen som jeg trodde var i gang igjen hvertfall [;)] For det var den tydelig ikke. Har små smerter nedentil ofte om dagen, så regner med at det skjer noe snart.

Har fått dilla på makrell i tomat, og det er jo positivt! Hehe.
En uke siden pilleslutt nå! (i morgen hvertfall)
 
I´m feeling good! Og i dag er det bryllup [:)] Håret er satt opp, sminken er klar så nå er det bare kjolen igjen. Gleder meg! Er alltid koselig i bryllup[:D]

Stikking er borte, kløe er borte. Og bortsett fra litt smerter i underlivet innimellom, føler jeg med veldig bra! [:D]
 
Er rimelig trøtt og sliten etter en vellykket dag i går [:)] Hadde det utrolig gøy! Ble rimelig bedugget kan man si [;)]
Og da blir det alltid myye
Kjæresten min sa så pent at "blir det ikke en skikkelig griseunge av det her, så vet ikke jeg!"
Nå blir det nok en laaang dag på sofaen, og masse usunn mat i dag. Huff...[:D]
 
Hvis jeg teller fra siste gang jeg hadde mens med piller, så hadde jeg EL i går. Har hatt EL slim flere ganger, også med blod noen dager før dette, og håper, håper at jeg faktisk har hatt det.
Har vondt i korsryggen og magen så og så hele tiden. Hadde egentlig forventet at TR skulle komme i går, på grunn av smertene, men den har ikke vist seg. I dag har jeg også smerter i korsryggen og i den ene eggstokken, om jeg kan si det, hehe. Det bare føles sånn ut. Vi har vært flinke og hatt sex annenhver dag! Samboeren er veldig, veldig fornøyd om dagen [;)] Ikke for det..vi hadde det før vi fant ut at vi skulle prøve også. Nesten hvertfall [;)]

Så nå er det bare å komme seg på jobb. Nok en dag med overtidsjobbing, så blir ingen kosing i kveld. Kommer så innmari sent hjem. Men flere dager kommer, og jo nærmere kommer da jeg egentlig skal ha TR, hvis kroppen min følger p-pille syklus. Og jeg er spent! *prøve å ikke være det, men klarer ikke la være*

[:D]
 
I dag kom graviditetstestene i posten. Jeg gikk til innkjøp av en liten haug billigtester. Kjekt å ha, tenkte jeg [:)] Særlig nå som jeg ikke aner når mensen kommer. Er jo dumt å dra på flatfylla hvis jeg faktisk er gravid mener jeg. Og typen har lovt at han skal stumpe røyken når jeg blir gravid, så skal være kjapp der [;)]
Har lyst til å teste nå! Men vet jo at det bare er tåpelig.

Er skikkelig tett i nesa, og nyser hele tiden om dagen. Blæ...er nok en forkjølelse på gang.
Smertene i underlivet har fremdeles ikke gitt seg. Jeg sitter bare og venter på at mensen skal komme, men er ikke noe tegn til den enda.

Er sliten i dag etter en lang jobb dag i går. Ble altfor sent, og jeg har vært plaget med hodepine i hele dag. Gleder meg til de normale ukene kommer tilbake. *sukk*
 
Nå er jeg virkelig lei av å måtte jobbe overtid... Blir så sliten av det, og det er ikke bra!
Til helgen er det den årlige venneturen, og jeg vet at det blir en del alkohol. Testene ligger og frister i skapet, men fremdeles er det altfor tidlig i det hele tatt å tenke på det! Men det ligger i bakhodet, og egentlig vil jeg holde meg unna alkohol denne helgen. Men vet at det blir så mange spørsmål, og jeg klarer nok ikke vri meg unna dem. Vil jo ikke at noen skal vite at vi prøver. Da blir det så mye greier rundt det. Og det skal jo være en overraskelse når det faktisk er noe å fortelle [:D]
Jeg får ta det pent... Er jo ingen som teller hvor mange glass vin jeg drikker heller.

Har vært plaget med kløende brystvorter i det siste, og prøver å tenke at jeg bare leter etter et eller annet tegn på noe, som jeg har gjort veldig mye i det siste [;)] Men jeg vet at dette ikke er innbildning da. Tenkte ikke over at det kunne være noe før jeg faktisk begynte å klø. Er nok bare hormoner som har gått løpsk. Kjenner at humøret går i bølgedaler, så skal ikke forundre meg mens kommer om ikke altfor lenge. Selv om det egentlig er over en uke til jeg skal ha den. Om ting går sin vante gang da.
 
Den er veldig spennende denne prøvetiden. Men man blir så fryktelig skuffet når TR kommer!
Skjønner godt at du ikke vil fortelle noen om prøvingen. Jeg føler at temaet er litt sår. Spesielt når man muligens har litt problemer med å bli gravid.
 
Ja, jeg vil virkelig ikke ha noe press på meg med at andre spør og maser om hvordan det går. Er like greit at andre ikke vet når man ikke aner hvor lang tid det kan ta selv. Og det blir jo en enda større overraskelse om folk ikke vet [:D]

Dette har vært en slitsom helg. Mye folk og mye mas, men også koselig. Ting blir ikke noe bedre at jeg har konstant smerter i magen og nedover lårene. Når skal det gi seg!! Om bare mensen kunne kommet, så hadde jeg hatt litt mer kontroll. Men men, får da en dag av gangen [:D] Nå er det en nye uke, med mindre jobbing og mer fritid [:)]
 
Jaja, da har jeg fått soppinfeksjon. Så nå blir det sexpause en periode. Fryktelig ergerlig....men men. Har jo uansett ikke noe kontroll på EL eller TR, så da får det bare bli sånn og satse på at alt går bedre etter ferdig kur [:)]
 
Nå begynner endelig soppinfeksjonen å slippe taket. Samboern begynner å bli utålmodig [;)]
I morgen skal jeg teste for første gang! Jeg har vel egentlig ingen forventninger. Det er nok litt tidlig enda, og uansett har jeg vel ikke noen tro på at den er positiv. Vi skal på fest i morgen, så er vel mest derfor jeg vil teste. Sånn i tilfelle. Uansett vil jeg prøve å meg i skinnet, trenger jo ikke være sørpe dritings heller [;)] Men hvis, HVIS, den er positiv, noe jeg absolutt ikke tror den er, så kommer jeg ikke til å drikke noe. Huff...både gruer og gleder meg. Nå har vi jo tatt en pause i sengekosen også, så har på en måte fått alt litt på avstand.
 
Back
Topp