Lille nurket <3

bra du synes den dietten funker. Eg e nok litt for lite flink til å følge den, men har klart å holde meg unna rein melk da.
Men min e blitt mye bedre etter at hun for te til hvert måltid.
Sitter å gleder meg til hun e 3 mnd og denne mageknipen skal forsvinne :)

Får babyen din te?
 
Får babyen din te?
Yes.. det gjør hun. Har funket veldig godt her. Merker stor forskjell på måltid der hun for te først og måltid der hun ikkje for.. Har prøvd å ikkje gi til hvert måltid, men det e noe eg må gjøre.. Hun spiser bedre å, når hun for te
 
Yes.. det gjør hun. Har funket veldig godt her. Merker stor forskjell på måltid der hun for te først og måltid der hun ikkje for.. Har prøvd å ikkje gi til hvert måltid, men det e noe eg må gjøre.. Hun spiser bedre å, når hun for te

Så du lager ammete som du avkjøler? Visste ikke at de små kunne få annet enn melk eller kokt vann jeg.
 
Så du lager ammete som du avkjøler? Visste ikke at de små kunne få annet enn melk eller kokt vann jeg.
Lager ikkje ammete, lager fennikel te. Skal hjelpe mot luft i magen. Sånn at de lettere for ut den luften de har. Så koker opp litt vann, ha te posen oppi en liten stund(skal ikkje være like sterk som når voksne drikker, så må passe på at den ikkje blir for sterk) avkjøler og setter i kjøleskapet i 24 t før eg må lage ny. Da for hun 5 ml romtemperaturert fennikel te til vært måltid. Eg gir via sprøyte, dette går veldig fint
 
Lillegutt har tatt ultralyd av hoftene i dag. Tipp topp stand der. Vi veide han i dag og han veier 4530 g. Opp over 700 g på to uker. Gått opp vel 300 g hver uke siden fødsel...

Er godt å se han får i seg næring og vokser godt.
 
Samme sier eg å. Litt av en vektoppgang på han. Men e jo bra det å da. Så har han litt å gå på om han blir syk og spiser lite.
Min har ingenting å gå på. Hun ligger lav nede på vektkurven, men det gjorde også eg når eg var liten.
 
Nå er lillegutt snart 6 uker. I morgen (etter 0000) er han 6 uker og jeg får lov til å trene! :) det skal bli deilig selv om overskuddet til trening er ikke helt tilstede. For ikke å snakke om sex. Hvordan blir det første gang? :S

I natt har lillegutten sovet fra elleve til seks på mårran. Slike netter er gode. Håper denne natta blir slik å.

I morgen lurer jeg på å gå på kino med ei venninne. Jeg har ferdig pumpet melk til faren og tror det blir godt for faren å få alenetid med lille herligheten :) Selv om mor syns det blir rart..
 
I går var min kjære søte baby 6 uker. Han er så nydelig. Jeg elsker å se på han. Alt går veldig bra om dagen. Han sover lett 6-7 timer om natta nå. Det er deilig. Men han sliter sånn om mårran med bæsjinga. Han griner og trøkker. Spurte om dette da jeg ringte ammehjelpen ang ofte spising. Hun jeg snakket med sa det trolig er fordi han er så løs i magen at det er vanskelig for dem å trykke ut vann. Stakar. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at magen hans skal stabilisere seg og ikke gi han trøbbel om mårran. I dag hjalp ikke puppen for å få det ut heller. De andre bæsjebleiene ila dagen er ikke så trøbbel for han. Hmmm. Han drakk lite fenikkelte i går. Kanskje det har noe å si... Akkurat nå syns han det var deilig å ligge på magen over fanget å bli strøket på ryggen. Fjerner presset på magen og tarmene.
 
Kjære kjære. For en kveld. Det har vært koselig men fy så mye gulp. Han er jo ikke en gulpeunge egentlig, men i kveld har han tatt av. Hver gang han spiser kommer det mengder ut igjen. Merkelig nok er både jeg og faren kleine i magen i dag. Kan det være kyllingsalaten vi laget, eller all den tørka frukten vi har spist. Huff. Familien KLEIN i kveld...
 
Sliter med det samme. Har ingen gulpebaby eg heller, men noen ganger gulper hun opp hele måltidet sitt.
 
Min gulpet veldig da eg startet på sukkervann. Så sluttet med det og ga te. No de siste 2 ukene har hun hatt en eller annen influensa eller så var det er virus. Så tror det var derfor hun gulpet opp all maten sin
 
Min gulpet veldig da eg startet på sukkervann. Så sluttet med det og ga te. No de siste 2 ukene har hun hatt en eller annen influensa eller så var det er virus. Så tror det var derfor hun gulpet opp all maten sin

Ååå. Jeg har sukker i fenikkelteen. Det var visst en fin blanding av te og sukkervann. Så kanskje det er sukketet...
 
I går var vi på 6 ukerskontroll. Lille Max var helt på normalen. 56 cm lang, 5145 g og hodeomkrets 39 cm. Han legger fortsatt på seg over 300 g i uka. De fortalte at all bæsj er normal bæsj iden jeg ammer. Det er så variabelt hva slags konsistens man får av mm. Så rennende som vann er ikke noe å bekymre seg for. Hmm. Håpet på en løsning for fastere bæsj som ikke kommer så mange ganger daglig... Og det med at jeg har sluttet med melk var egentlig ikke nødvendig. Babyer er ikke født med allergi, og tarmen trenger bare venne seg til kumelk. I dyreriket går man ikke til andre pattedyr for melk... Så da har jeg starta påm melk igjen. Minifomen fungerer kjempefint på Max. Han gråter ikke ut bæsjen mer på mårran. Jippi : D
 
I går var vi på 6 ukerskontroll. Lille Max var helt på normalen. 56 cm lang, 5145 g og hodeomkrets 39 cm. Han legger fortsatt på seg over 300 g i uka. De fortalte at all bæsj er normal bæsj iden jeg ammer. Det er så variabelt hva slags konsistens man får av mm. Så rennende som vann er ikke noe å bekymre seg for. Hmm. Håpet på en løsning for fastere bæsj som ikke kommer så mange ganger daglig... Og det med at jeg har sluttet med melk var egentlig ikke nødvendig. Babyer er ikke født med allergi, og tarmen trenger bare venne seg til kumelk. I dyreriket går man ikke til andre pattedyr for melk... Så da har jeg starta påm melk igjen. Minifomen fungerer kjempefint på Max. Han gråter ikke ut bæsjen mer på mårran. Jippi : D
Eg fikk anbefalt å holde meg litt unna. Men ikkje pga allergi meg nafesmerter. Men, men. Alle sier ikkje likt.
Min ble ikkje målt på 6 ukerskontrollen. Har eg går måler de ikkje før 3 mnd kontrollen.
Lykke til videre. Du e heldig som har en liten en som går så bra opp i vekt.
 
Eg fikk anbefalt å holde meg litt unna. Men ikkje pga allergi meg nafesmerter. Men, men. Alle sier ikkje likt.
Min ble ikkje målt på 6 ukerskontrollen. Har eg går måler de ikkje før 3 mnd kontrollen.
Lykke til videre. Du e heldig som har en liten en som går så bra opp i vekt.

Ja han legen på helsestasjonen nevnte de forskningene og at det var uvisst hvor mye av kumelka, eller laktosen som faktisk går over i melka. Men jeg på min side tror det er nok til at magen blir vond på de små. Merka jo bedring dagen etter jeg slutta med det. Men krysser fingrene for at opptrappinga fungerer for magen hans.
 
Ja han legen på helsestasjonen nevnte de forskningene og at det var uvisst hvor mye av kumelka, eller laktosen som faktisk går over i melka. Men jeg på min side tror det er nok til at magen blir vond på de små. Merka jo bedring dagen etter jeg slutta med det. Men krysser fingrene for at opptrappinga fungerer for magen hans.
Eg spiser mat med melk i, men ikkje rein melk. Dette fungerer veldig fint her.
 
8 uker på fredag.. 2 mnd til onsdagen.. tida flyr. Lille sjarmtrollet sover hele natta. Som regel fra 23 eller 00 til 06 eller 08. Veldig deilig! Eneste som ikke er deilig med det er brystsprengen jeg får.
Han er så snill. Rolig og fin. Sterk og nysgjerrig. Ligger han på magen så sparker han seg framover. Glaner og kaver.

Snart skal vi kose oss i basseng. Sikkert neste uke. Det blir spennende. Synd man sikkert må betale full billett for å være der et kvarter. Men sånn er det vel. Er nok verdt det
 
Last edited:
Back
Topp