Lillas IVF-dagbok

17. januar ble bursdagen til lillesøster. Fødselen startet med vannavgang kl 1430. Riene startet forsiktig, ikke vondere enn kraftige kynnere etter litt over en halvtime. Siden forrige fødsel gikk veldig raskt dro vi på sykehuset før kl 16. Ble godt tatt i mot av en veldig erfaren jordmor som fulgte oss helt til jenta var ute kl. 21:45. :) Fødselen gikk veldig bra, og jeg var i fin form rett etterpå. Hun var 3490 gram og 51 cm lang❤️
Gratulerer så mye <3
 
Hurra!! ❤ gratulere så mye!!
 
Tusen takk for alle gratulasjonene!❤️ I går kom lillesøster og jeg hjem. Hun er foreløpig en veldig rolig baby, sover nesten hele tiden. Hun har ikke fått navn enda, vil gjerne se henne litt våken først.;-) Jeg er utrolig lettet over at fødselen er over, og at alt har gått så bra. Både jeg og lillejenta er i super form, og alt går bedre enn forventet❤️ Jeg føler meg ekstremt heldig.
 
Gratulerer så mye med prinsessa ❤ :)
 
26.01.16:

I dag er termindatoen! Og vi har allerede fått ni bonusdager med lille godjenta. Hun sover fremdeles veldig mye, men er mer våken og søkende med blikket de stundene hun er våken. Hun liker å sutte på tommelen sin, samtidig som hun koser med de andre fingrene på kinnet sitt. Hun har fått smokk et par ganger når vi har kjørt bil, vil egentlig heller at hun skal ta det enn sutte på tommelen. Selv om hun er kjempesøt med tommelen i munnen❤️ I morgen skal vi på nyfødtfotografering, det gleder jeg meg til:)
 
Gratulerer så mye❤️
 
Da drar jeg frem igjen denne dagboken, som jeg hadde god hjelp i for ganske nøyaktig to år siden når vi var i gang med vårt første IVF-forsøk. Det kunne ikke gått bedre, og nå har vi hatt den nydelige jenta vår i 15 måneder. Livet med henne er helt herlig, og de rundt sier at lykken vises utrolig godt på meg❤️

Mannen min har syntes det har vært slitsomt, selv om han også selvfølgelig koser seg veldig med den blide jenta vår. Han har derfor vært veldig negativ til å få flere barn. Først i mars fikk jeg mensen tilbake, noe som satte i gang mange tanker hos meg. Jeg ønsker jo at lille skal få et søsken hun kan leke med. Storesøster er med oss på lånt tid, og vi vet at det blir mange tøffe tak i årene som kommer, med operasjoner og andre utfordringer. Etter å ha tenkt en stund for meg selv spurte jeg derfor mannen en kveld om ikke vi kunne søke om å få søskenforsøk ved UNN, selv om vi har to barn sammen. Overraskende nok sa han ja til det:)

Ikke mange dagene etterpå ringte jeg til UNN. Først fikk jeg til svar at om man har to barn sammen, må man gå privat. Men når jeg fortalte om situasjonen med vår eldste fikk jeg beskjed om å søke likevel. Vi kunne søke selv, uten å gå via lege. Så da gjorde vi det uka før påske.

Allerede uka etter påske fikk vi brev i retur. Jeg tror det er samme papirene som vi fikk første runde. Et infoark vi må fylle ut, og en lang liste med prøver vi begge må ta. Det står at søknaden blir behandlet når alle prøvesvar foreligger. Men jeg velger å være veldig positiv til brevet vi fikk. Om de skal gi oss avslag ville de vel ikke bedt oss ta en haug med prøver?

Nå blir utfordringen min å slutte å amme. Jenta vår er veldig glad i puppen, så det blir tøft. De på UNN sa at jeg må ha vært "ammefri" i tre måneder før alle hormonene er ute av kroppen, så må vente like lenge på å ta hormonprøvene. Jeg prøver nå å kutte ned på ammingen. Skal se hvordan det går. Om det blir for vanskelig skal jeg uansett på helgetur i slutten av mai, så i verste fall blir det avsluttet da.
 
Velkommen tilbake og gratulerer med vellykket ivf sist gang [emoji5]
Håper de tillater søskenforsøk nå, og det virket jo litt sånn når du forklarte og de ba deg søke likevel. Veldig leit å høre om storesøster...

Lykke til med ammeslutt [emoji6]
Blir spennende å følge deg når du kommer ordentlig i gang igjen med forsøket.
 
Velkommen tilbake hit [emoji4] Håper dere får søskenforsøk [emoji169] Masse lykke til med ammeslutt [emoji4]
 
Velkommen tilbake og gratulerer med vellykket ivf sist gang [emoji5]
Håper de tillater søskenforsøk nå, og det virket jo litt sånn når du forklarte og de ba deg søke likevel. Veldig leit å høre om storesøster...

Lykke til med ammeslutt [emoji6]
Blir spennende å følge deg når du kommer ordentlig i gang igjen med forsøket.
Tusen takk Bubbly:) Bra du er enig i at det høres positivt ut;-)
 
Så vondt med storesøster. Men håper det ordner seg med søskenforsøk
 
Velkommen hit igjen :)
Trist å lese at dere ikke får beholde storesøster så lenge som dere vil :Heartred
Håper dog at søskenforsøk vil komme og gå som en lek :)
 
Back
Topp