Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Ååååh gratulerer :Heartred

Er bare gubbens ring som kom nå, min egen tok jeg med i lommen fra gullsmeden.. :) Men er skikkelig fornøyd med dem, og gledes til å ta i bruk!

Har forøvrig også booket lokale for oktober, og har lagt plan for mat.. kjole er bestilt.. skal se hvordan den ser ut, før jeg evt bestiller sko og veske...

Så er jo et steg på vei !
Må bestille navnefest-sermoni for mini, og få tak i vigsler; det er høyeste prioritet nå. Resten er jo "små detaljer", som.. dekorasjoner og slikt.

Vis vedlegget 401250

Jeg er fornøyd ❤️

Da er det bare resten av planleggingen og sånt igjen .. :hilarious:
Fine ringer :) Veldig lik våre faktisk. Bare at jeg har bare 3 stener, og de ble kjøpt på Thune. Men ellers så de klin like ute. Så veldig fine ;) Lykke til med planlegging! Jeg rakk å planlegge både sommer og vinter bryllup før det til slutt ble høstbryllup grunnet korona. Så rakk å bli ganske lei :playful: Spenstig med bryllup så kort tid etter fødsel da :happy:

I dag fikk jeg eksen til å hjelpe meg med å tømme alt av vhs filmer, den gamle sprinkelsengen og et ødelagt klorestativ.. så nå er det kastet. Han skulle til byen, jeg skulle til byen (gifteringen til gubben er kommet, OG må handle), sååå.. like greit å kjøre sammen. Så slapp jeg også unna å bære tunge sekker med VHS :hilarious:

Så, ikke så mye hvile, da. Men fikk i det minste hjelp til tungt arbeid, så det er da noe.

Så fint dere har et såpass godt forhold, på tross av at dere er ekser :happy119 Er ikke alle som greier det❤️ Så deilig du fikk litt hjelp og jaggu meg fikk unnagjort en del idag også:gen014 Hvordan er ryggen og bekkenet nå?

Last edited:
Fine ringer :) Veldig lik våre faktisk. Bare at jeg har bare 3 stener, og de ble kjøpt på Thune. Men ellers så de klin like ute. Så veldig fine ;) Lykke til med planlegging! Jeg rakk å planlegge både sommer og vinter bryllup før det til slutt ble høstbryllup grunnet korona. Så rakk å bli ganske lei :playful: Spenstig med bryllup så kort tid etter fødsel da :happy:

Jeg husker ikke hvilket merke dette var, men gullsmed Aas var eneste aktuelle gullsmed for oss; for det var den eneste jeg kunne finne som hadde et ok utvalg i ringer, av typen vi kunne tenke oss. :P leita en god del på nett først. Fant dem i Trondheim da vi var der sist, og fikk fantastisk god hjelp og service ❤️

Og ja. Men nå orker jeg ikke at det skal drøye mer; får bare bli. :P

Så fint dere har et såpass godt forhold, på tross av at dere er ekser :happy119 Er ikke alle som greier det❤️ Så deilig du fikk litt hjelp og jaggu meg fikk unnagjort en del idag også:gen014 Hvordan er ryggen og bekkenet nå?

Bekkenet er.. litt banka enda :p
Ikke så vondt i rygg. Litt kynnere; ikke sånn at det er noe ubehag egentlig, for jeg må nesten ta hånden på magen og klemme for å kjenne; men blir bittelitt trykk nedover når det skjer. (Ikke direkte nedpress, bare.. lett trykk gjennom magen).

Fiiine ringer:love7 Våre ringer er også fra gullsmed Aas av merket Breuning❤️
Husker seriøst ikke merket her.. Prøvde se om jeg fant eksakt like ringer på nettsiden, men det gjorde jeg ikke :p
Men hun som jobbet der skrøt veldig av selve merket, "kjent for topp kvalitet!", så.. er vel greie ringer :hilarious:

Bekkenet er.. litt banka enda :p
Ikke så vondt i rygg. Litt kynnere; ikke sånn at det er noe ubehag egentlig, for jeg må nesten ta hånden på magen og klemme for å kjenne; men blir bittelitt trykk nedover når det skjer. (Ikke direkte nedpress, bare.. lett trykk gjennom magen).

Husker seriøst ikke merket her.. Prøvde se om jeg fant eksakt like ringer på nettsiden, men det gjorde jeg ikke :p
Men hun som jobbet der skrøt veldig av selve merket, "kjent for topp kvalitet!", så.. er vel greie ringer :hilarious:

Får du litt rolige dager framover?❤️ Kanskje et godt karbad kan lindre litt? Kynnere trigges jo litt av aktivitet også:angelic:

Synes dere har kjøpt dere flotte ringer:love017

Får du litt rolige dager framover?❤️ Kanskje et godt karbad kan lindre litt? Kynnere trigges jo litt av aktivitet også:angelic:

Synes dere har kjøpt dere flotte ringer:love017

I helgen er jeg alene med mini, så blir da med det. Ikke muligheter for å gjøre sååå mye, men må vel gå å rydde ca hele dagen. Og lese masse "Gok!".
Så blir det å spise middag hos stemor.som har bursdag :)

23+0
Nå er det I ALLE FALL innafor å ringe føden om det skulle være noe rart noe. Det er jo greit bare det!

Man kan også PRØVE redde lille om hun skulle bli født, men realistisk sett.. Så måtte jeg ha kommet meg inn på sykehus og fått helikopter relativt kjapt, og riedempende, og så blitt fraktet til sykehus med nyfødtintensiv.. Hvis man rekker det, så er likevel overlevelses raten under 50% (48%). 27% for alle levendefødte i uke 23+x - men usikker på om det gjelder "fordi man ikke rekker det", eller om tallet dras ned av dem som kommer ut i såpass dårlig tilstand at de ikke er "verdt å prøve" f.eks..
For i så fall er jo 48% et ganske godt tall, for alle som blir forsøkt reddet..?? Og ei uke til, så øker jo sjansen betraktelig...
Men det skal jo ikke skje noe, da! Det er bare jeg som liker tall og statistikk.

Ellers!! Går det greit nok. Lille er aktiv i magen hver dag, og pappaen har fått kjent henne flere ganger!

I går var vi i bursdag for min stemor. Servering av bl.a. vårruller og sticky rice er ikke feil ❤️

I dag har det vært banehopping med eldste. Fikk levert mini over til besteforeldrene, så jeg fikk hjelpe eldste "i fred". Hun var kjempeflink, og alle fikk rosett etter de var ferdige med å hoppe :)
Røytesesongen er visstnok begynt da, så vi brukte ekstremt med tid bare på å fjerne løse hår sånn at hesten skulle se OK ut :p Men det ble da hopping!

IMG_20230319_161034.jpg

Har sensurert bildet litt, så ingen ansikter skal være gjenkjennelige..

Etterpå tok hun en liten SMS runde for å høre hva folk skulle ha til middag. Jeg vant ikke den kampen, Besta skulle ha kveite; så da dro hun dit etterpå :hilarious:

Nå er jeg derimot sliten. Å stå lenge og stelle hesten, samt sitte på en vond trebenk.. liker visst ikke verken rygg eller hofte. Bekkenet synes det var ugreit. Nå prøver jeg å bake brød og pizza (mer stående aktiviteter), men må hvile litt nå som det hever.
. Hunden skulle EGENTLIG ha vært lufta skikkelig og (bare fått tissa noen ganger ute her, ikke mer).. Men... Jeg er strengt tatt ikke gangfør, merker jeg o.O også er det ingen hjemme heller, bare jeg og mini.
Må vel greie løse det på et vis også. Først hvile litt. Så lage mat. Verste fall får han bare løpe litt ute mens jeg står og ser på, også får evt gubben gå liten tur når han kommer hjem i kveld. :rolleyes:

23+0
Nå er det I ALLE FALL innafor å ringe føden om det skulle være noe rart noe. Det er jo greit bare det!

Man kan også PRØVE redde lille om hun skulle bli født, men realistisk sett.. Så måtte jeg ha kommet meg inn på sykehus og fått helikopter relativt kjapt, og riedempende, og så blitt fraktet til sykehus med nyfødtintensiv.. Hvis man rekker det, så er likevel overlevelses raten under 50% (48%). 27% for alle levendefødte i uke 23+x - men usikker på om det gjelder "fordi man ikke rekker det", eller om tallet dras ned av dem som kommer ut i såpass dårlig tilstand at de ikke er "verdt å prøve" f.eks..
For i så fall er jo 48% et ganske godt tall, for alle som blir forsøkt reddet..?? Og ei uke til, så øker jo sjansen betraktelig...
Men det skal jo ikke skje noe, da! Det er bare jeg som liker tall og statistikk.

Ellers!! Går det greit nok. Lille er aktiv i magen hver dag, og pappaen har fått kjent henne flere ganger!

I går var vi i bursdag for min stemor. Servering av bl.a. vårruller og sticky rice er ikke feil ❤️

I dag har det vært banehopping med eldste. Fikk levert mini over til besteforeldrene, så jeg fikk hjelpe eldste "i fred". Hun var kjempeflink, og alle fikk rosett etter de var ferdige med å hoppe :)
Røytesesongen er visstnok begynt da, så vi brukte ekstremt med tid bare på å fjerne løse hår sånn at hesten skulle se OK ut :p Men det ble da hopping!

Vis vedlegget 401435
Har sensurert bildet litt, så ingen ansikter skal være gjenkjennelige..

Etterpå tok hun en liten SMS runde for å høre hva folk skulle ha til middag. Jeg vant ikke den kampen, Besta skulle ha kveite; så da dro hun dit etterpå :hilarious:

Nå er jeg derimot sliten. Å stå lenge og stelle hesten, samt sitte på en vond trebenk.. liker visst ikke verken rygg eller hofte. Bekkenet synes det var ugreit. Nå prøver jeg å bake brød og pizza (mer stående aktiviteter), men må hvile litt nå som det hever.
. Hunden skulle EGENTLIG ha vært lufta skikkelig og (bare fått tissa noen ganger ute her, ikke mer).. Men... Jeg er strengt tatt ikke gangfør, merker jeg o_O også er det ingen hjemme heller, bare jeg og mini.
Må vel greie løse det på et vis også. Først hvile litt. Så lage mat. Verste fall får han bare løpe litt ute mens jeg står og ser på, også får evt gubben gå liten tur når han kommer hjem i kveld. :rolleyes:

Tenk at du nå er 23+1 og i din 24 uke:nailbiting::love7 Det går jaggu meg fort, snart er jo lillemor her:love017

Hvordan er formen? Du holder deg nå gående og igang da, søta❤️

Så herlig med god bursdagsmat og bursdagsfeiring:joyful:

Så fint bilde av eldstesnuppa som hopper med hesten:love017

Haha, ringerunde for å høre hvor det er best middag:hilarious: Ungdom ass:cool:

Tenk at du nå er 23+1 og i din 24 uke:nailbiting::love7 Det går jaggu meg fort, snart er jo lillemor her:love017

Hvordan er formen? Du holder deg nå gående og igang da, søta❤️

Så herlig med god bursdagsmat og bursdagsfeiring:joyful:

Så fint bilde av eldstesnuppa som hopper med hesten:love017

Haha, ringerunde for å høre hvor det er best middag:hilarious: Ungdom ass:cool:

Plutselig er vi der! Om en måned, så er jeg plutselig i tredje trimester. Og disse månedene går altså fort...!
Synes vi nettopp var i januar liksom...
Merker det på lilleA også; hun begynner bli stor. Halvannet år om to uker, og hun er skikkelig for seg. Gjør seg godt muntlig forståelig, i alle fall! Og begynt å bli skikkelig fjøs jente, så GJETT hvor hun skal få tilbringe sommeren, mens mammaen gjør seg klar for å føde.. :p

Formen er ok, jeg er i alle fall gangfør igjen :p Men vurderer gå til en behandler for bekkenet, altså. Er jo mange uker igjen, og hadde vært greit å få noe øvelser sånn at jeg kanskje kan slippe å bli verre; og greier med dagligdagse ting.

Jepp!! Hun dro dit det var best mat, selskapet var ikke så nøye :hilarious:

Hærlig at kveite var det beste ❤️ jeg hadde valgt noe heeeelt annet☺️

Høres lurt ut å få sett litt på bekkenet og slikt, er jo som du sier fortsatt lenge igjen, spesielt om det streiker helt (får satse på at det ikke gjør det!)

Og, nå har jeg skikkelig lyst på kveite gitt!

Hærlig at kveite var det beste ❤️ jeg hadde valgt noe heeeelt annet☺️
Jeg og :bag:

Planen var å dra innom selv og sjekke ståa mtp mat, skjønner du. (Jeg og mini var egentlig alene i helga; gubben jobbet og de to eldste var hos pappaen.. og mamma har alltids mat til flere :angelic: Men kveite.. Da lagde jeg pizza istedenfor :hilarious:)

Høres lurt ut å få sett litt på bekkenet og slikt, er jo som du sier fortsatt lenge igjen, spesielt om det streiker helt (får satse på at det ikke gjør det!)

Og, nå har jeg skikkelig lyst på kveite gitt!

Jeg får sånne dager hvor det er skikkelig vondt, og det.. vil jeg helst ikke ha VERRE i alle fall o.O Skal prøve høre rundt om hvilke behandlere som funker for gravide! For det er det slett ikke alle som gjør...

Jeg får sånne dager hvor det er skikkelig vondt, og det.. vil jeg helst ikke ha VERRE i alle fall o_O Skal prøve høre rundt om hvilke behandlere som funker for gravide! For det er det slett ikke alle som gjør...
Lurt å forhøre seg ja :) blir jeg gravid igjen tenker jeg på å oppsøke manuellterapeut, da jeg har sett så ekstremt gode resultater av deres behandling. Hadde bestilt time til baby før den ble født til en også :D manuellterapeuten jeg har tatt barna mine til mener alle babyer burde ha behandling, fordi det tar på å bli født ;)

Plutselig er vi der! Om en måned, så er jeg plutselig i tredje trimester. Og disse månedene går altså fort...!
Synes vi nettopp var i januar liksom...
Merker det på lilleA også; hun begynner bli stor. Halvannet år om to uker, og hun er skikkelig for seg. Gjør seg godt muntlig forståelig, i alle fall! Og begynt å bli skikkelig fjøs jente, så GJETT hvor hun skal få tilbringe sommeren, mens mammaen gjør seg klar for å føde.. :p

Formen er ok, jeg er i alle fall gangfør igjen :p Men vurderer gå til en behandler for bekkenet, altså. Er jo mange uker igjen, og hadde vært greit å få noe øvelser sånn at jeg kanskje kan slippe å bli verre; og greier med dagligdagse ting.

Jepp!! Hun dro dit det var best mat, selskapet var ikke så nøye :hilarious:

Helt sjuuukt hvor fort det har gått:chicken: :wideyed: ojj, kun en mnd igjen til tredje og siste trimester:eek:

Ja, de små vokser til❤️ Helt rart de er bittesmå mennesker:love017 Hun er så søt i drakta si, når hun er klar for fjøset:love017

Er nok lurt å gå til behandling med bekkenet❤️ Greit å forebygge for at det skal forverres iallefall❤️ Tenker det er ganske så lurt, og en god investering for bekkenet:happy119

Lurt å forhøre seg ja :) blir jeg gravid igjen tenker jeg på å oppsøke manuellterapeut, da jeg har sett så ekstremt gode resultater av deres behandling. Hadde bestilt time til baby før den ble født til en også :D manuellterapeuten jeg har tatt barna mine til mener alle babyer burde ha behandling, fordi det tar på å bli født ;)

Tror ikke vi har det her... Men ja, er liksom ikke alle behandlere som er egnet for gravide... Fysio sist sa bare at jeg skulle vente til det gikk over omtrent, så... ><

Helt sjuuukt hvor fort det har gått:chicken: :wideyed: ojj, kun en mnd igjen til tredje og siste trimester:eek:

Ja, de små vokser til❤️ Helt rart de er bittesmå mennesker:love017 Hun er så søt i drakta si, når hun er klar for fjøset:love017

Er nok lurt å gå til behandling med bekkenet❤️ Greit å forebygge for at det skal forverres iallefall❤️ Tenker det er ganske så lurt, og en god investering for bekkenet:happy119
Ikke sant?! Plutselig er jeg der..!

Haha, ja - den blir nok godt brukt i sommer..! Nå er det enda utedress som gjelder. Litt for kaldt. :P
Men glad i fjøset da. Vil helst ikke ut derfra :p
De aller aller fleste gangene, så vil hun mest bæres av meg. Men inni fjøset, så skulle hun bare være med besta i geitebingene; forslaget om å dra tilbake til mamma igjen, ble avvist sterkt med "neineinei!!". :P

Ja, tenker så! Men må først finne en god behandler da.

Ikke sant?! Plutselig er jeg der..!

Haha, ja - den blir nok godt brukt i sommer..! Nå er det enda utedress som gjelder. Litt for kaldt. :p
Men glad i fjøset da. Vil helst ikke ut derfra :p
De aller aller fleste gangene, så vil hun mest bæres av meg. Men inni fjøset, så skulle hun bare være med besta i geitebingene; forslaget om å dra tilbake til mamma igjen, ble avvist sterkt med "neineinei!!". :p

Ja, tenker så! Men må først finne en god behandler da.

Er jo fortsatt en del mnd igjen, da❤️ Så god tid til å forberede seg på❤️

Så søtt hun stortrives i fjøset med besta, og er bastant på å bli igjen der :hilarious: :love017

Håper du finner en god behandler❤️ Har dere fysio som er spesialisert på gravide? Eller Manuellterapeuter?

Back
Topp