Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Da har mellomste fått skoleplass på montesorriskolen ved oss :love017

Liker pedagogikken, også synes jeg det er helt fantastisk med skole hvor de får to måltider+ frukt hver dag, og er mye ute :bag:

Så herlig:gen014:Heartred Gratulerer med skoleplass:wavFikk beskjed igår om at E har fått barnehageplass fra oktober her også :D

Ja, det er jo sant❤️ Håper virkelig det blir gjort noe med det, for vi alle fortjener en mer verdig behandling i helsevesenet❤️❤️❤️
Nei, fy søren, det var heslig. Herlige damer og menn som jobber der, men dit vil en helst ikke❤️

Håper. Så de tok opp dette med barselomsorg i debatten i går. Ikke sett det enda, satser på å få sett det i kveld..!

Håper. Så de tok opp dette med barselomsorg i debatten i går. Ikke sett det enda, satser på å få sett det i kveld..!

Tenkte jeg skulle se den selv idag også :happy: Gleder meg til å se den❤️ satte den på nå. Takk for påminnelsen

Blir sikkert godt med barnehageplass ❤️❤️
Iallefall når man, forhåpentligvis, er gravid samtidig..!

Han krever en del og mye aktivisering, ellers er det en del grining og sutring, og merker han nok har godt av å komme i barnehagen snart:laughing002 Heldigvis har han søsken å leke med også❤️ Jeg håper jeg blir gravid innen den tid, er jeg heldig så:angelic:

22+2

Jeg trodde det var 23+0 som var levedyktig foster...? Eller.. Jeg visste jo egentlig at f.eks øvre abortgrense er 21+6, fordi det etter det regnes som levedyktig; men.. NHI sier 23+0, eller 500g.. Rart det er en hel uke i forskjell sånn, men kan være det er en slags.. glidende grense?

Bare slenger med noe screenshots..

Screenshot_2023-03-14-13-35-04-38_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

(De skriver 21+6 spesifikt lenger opp, altså).

Screenshot_2023-03-14-13-34-24-55_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Men her er det 24 uker (eller mener de 23? For baby vil jo være ca 500g ila uke 22+x).

Screenshot_2023-03-14-13-33-43-34_0ba5fdbc9b2edf16aa2e7869b8428ab4.jpg

Siden vi ble beregnet 2 dager frem på ultralyd nå sist (men beholder samme termin!), så er det ikke usannsynlig at lille baby er ca 500g allerede.

Det med levedyktighet var bare et innfall som slo meg akkurat nå, ikke relevant for noe som har skjedd :hilarious:

Det går uansett fint her, da. Foreløpig. Bekkenet kjennes godt, men ellers ganske rolig. Lille har ikke vært SÅ aktiv i magen de siste dagene, men mistenker hun bare har snudd seg litt annerledes; for jeg kjenner henne, bare ikke like mye eller ofte.
Måtte finne doppleren her om dagen etter et innfall. Lite liv liksom.
Nå; jeg er fullt klar over at man ikke skal gå etter kun tilstedeværelse av hjertelyd..!
Men; jeg hørte det smalt godt inni der (hun rørte seg, og sparket rundt), pulsen gikk opp og ned, og hun dultet også mot doppleren så jeg kjente det på utsiden. Godt nok for meg, det! Har kjent henne i ettertid også. Men hun ligger nok bare annerledes.

Begynner vel å komme såpass langt at det er innafor å ringe føden ved bekymringer nå, så :) Men doppleren hjalp mye der og da..!
Enda ikke hørt noe fra ultralydstudenten, da. Tenkte de skulle ringe enten ila forrige uke, eller starten på denne... Håper virkelig de ringer snart...! For er jo ikke noe time jeg har KRAV på, det hadde bare vært hyggelig å få sett lille en ekstra gang snart. :angelic:

Her stenger de også fødeavd i 4 uker. (På bursdagen min av alle ting).
Jeg har fått termin 4/8 (flyttet fra 8/8 på oul) og siden det blir KS denne gang så får jeg det før de stenger. Det er litt utenfor protokoll ettersom de ikke tar ks Tidligere enn 10 dager før termin, men har flere faktorer som gjør at de har «muntlig» akseptert det.
Styrtfødsler (alle)
Født før termin
Historikk med premature rier
Og skal i utgangspunktet ikke ha rier denne gang.

Men, her har flere av de jeg kjenner som har termin i juli fått beskjed at de kan bli satt i gang på termin +- noen dager for å få være på sykehuset før de stenger. Det virker som om jordmødrene er veldig imot stenging og gjør det de kan for at flest mulig skal slippe å reise 1.5 time unna.
Når har du termin og når stenger de hos deg?
Håper det ordner seg❤️

Her stenger de også fødeavd i 4 uker. (På bursdagen min av alle ting).
Jeg har fått termin 4/8 (flyttet fra 8/8 på oul) og siden det blir KS denne gang så får jeg det før de stenger. Det er litt utenfor protokoll ettersom de ikke tar ks Tidligere enn 10 dager før termin, men har flere faktorer som gjør at de har «muntlig» akseptert det.
Styrtfødsler (alle)
Født før termin
Historikk med premature rier
Og skal i utgangspunktet ikke ha rier denne gang.

Men, her har flere av de jeg kjenner som har termin i juli fått beskjed at de kan bli satt i gang på termin +- noen dager for å få være på sykehuset før de stenger. Det virker som om jordmødrene er veldig imot stenging og gjør det de kan for at flest mulig skal slippe å reise 1.5 time unna.
Når har du termin og når stenger de hos deg?
Håper det ordner seg❤️

Jeg har jo ikke lyst på igangsetting eller så da. Vil jo at det skal foregå mest mulig naturlig; men har jo dyttet det i gang med klyx og stripping da.. men medikamenter for rier, øker jo sjansene for intervensjoner og komplikasjoner, og det ønsker jeg jo ikke...
Har termin 19. Juli (17. fra OUL, men.. ivf, så 19. består). Har tidligere født 35+4, 38+3 og 40+6, så kan jo føde "når som helst" der.
Sykehuset stenger 26. Juni, og åpner 24. Juli..

Dvs, fra jeg er 37+1 til jeg er 41+1. Så mest sannsynlig føder jeg på det andre sykehuset lengst unna... Eller hjemme. Med fødsler på ca 5 timer de siste to gangene fra første rie, så blir det jo ganske knapt. ><

Men jeg kan jo selvsagt prøve klyx igjen. Ta meg inn på hotell for natta, og prøve :p Men selv om klyx + stripping har funket 2 ganger, så er det ikke sikkert klyx alene funker... (Men hotell er jo ikke feil uansett... :P )

Enten har nestingmodus tatt seg inn, eller så er det bare at sola titter innom..

Har begynt å gå litt igjennom ting som skal og burde kastes, og har ellers laget meg en liten liste over ting som må vaskes. Gubben, irriterende nok, får vondt i sjela når jeg snakker om å kaste ting, spesielt når jeg ber HAM gå gjennom og kaste ting; men altså... MÅTE på hvor mye drit man trenger.

Har selv akkurat solgt unna et stort hamsterbur med utstyr som tok masse plass. Lagt ut en antikk klokke (den gjør litt vondt, faktisk; men.. ja. Den fortjener å stå på display i stuen hos noen, ikke gjemt på en bod). Lagt planer for å kaste hele VHS samlingen min. :p Lagt til side noe brettspill som jeg skal selge rimelig unna..

Og tilkalt hjelp fra stepappa til å fikse loftsluken og en skuff; for nå orker jeg ikke at det skal være sånn. :p

Så, ja. Noe giv har jeg fått i meg de siste dagene. Mulig bare fordi energien plutselig er der. Har vært så mye sliten, men har plutselig litt energi nå!

Enten har nestingmodus tatt seg inn, eller så er det bare at sola titter innom..

Har begynt å gå litt igjennom ting som skal og burde kastes, og har ellers laget meg en liten liste over ting som må vaskes. Gubben, irriterende nok, får vondt i sjela når jeg snakker om å kaste ting, spesielt når jeg ber HAM gå gjennom og kaste ting; men altså... MÅTE på hvor mye drit man trenger.

Har selv akkurat solgt unna et stort hamsterbur med utstyr som tok masse plass. Lagt ut en antikk klokke (den gjør litt vondt, faktisk; men.. ja. Den fortjener å stå på display i stuen hos noen, ikke gjemt på en bod). Lagt planer for å kaste hele VHS samlingen min. :p Lagt til side noe brettspill som jeg skal selge rimelig unna..

Og tilkalt hjelp fra stepappa til å fikse loftsluken og en skuff; for nå orker jeg ikke at det skal være sånn. :p

Så, ja. Noe giv har jeg fått i meg de siste dagene. Mulig bare fordi energien plutselig er der. Har vært så mye sliten, men har plutselig litt energi nå!
Så deilig med en energiboost! Og godt med en liten vårrengjøring, så får gubben bare holde ut og slenge seg med :hilarious: Flink altså! Håper du får beholde energien en tid fremover:Heartred

Herlig med mer energi og i ryddemodus- da får en unna ting i en fei:D

Så deilig med en energiboost! Og godt med en liten vårrengjøring, så får gubben bare holde ut og slenge seg med :hilarious: Flink altså! Håper du får beholde energien en tid fremover:Heartred

Ja altså... Vi har så mye ting!! Drevet og sett på rydderevolusjonen, og altså.
"Jadda, det fenomenet der høres kjent ut...". Det MÅ kastes ting innimellom.
To prosjekt jeg anser som viktig per nå, som JEG kan ordne; kaste de vhs filmene, og gå gjennom ALT vi har av luer og votter. (For det er så mye ...).
Så har vi jo å gå gjennom julepynten da, for der synder jeg masse... Men det står ikke på prosjektlista per nå. Den gjør litt vondere å ta tak i, så. :angelic:

Herlig med mer energi og i ryddemodus- da får en unna ting i en fei:D
I en fei er å ta i, men det blir plutselig gjort noe...! Og det er ikke så verst bare det...!!

Måtte bare energien opprettholdes..!

To prosjekt jeg anser som viktig per nå, som JEG kan ordne; kaste de vhs filmene, og gå gjennom ALT vi har av luer og votter. (For det er så mye ...).
Så har vi jo å gå gjennom julepynten da, for der synder jeg masse... Men det står ikke på prosjektlista per nå. Den gjør litt vondere å ta tak i, så. :angelic:

I en fei er å ta i, men det blir plutselig gjort noe...! Og det er ikke så verst bare det...!!

Æsj vi har og to boder full av driiiiit! Ryddet LITT da. Jeg lider dessverre av at jeg er en liten samler, og har vondt for å kaste ting :hilarious:
Julepynten kan vente, det er da ikke sååå lenge til jul:angelic::hilarious:

Æsj vi har og to boder full av driiiiit! Ryddet LITT da. Jeg lider dessverre av at jeg er en liten samler, og har vondt for å kaste ting :hilarious:
Julepynten kan vente, det er da ikke sååå lenge til jul:angelic::hilarious:

Ikke sant?! Skulle gjerne vist deg, men det tror jeg ikke at jeg legger ut offentlig altså :hilarious: :hilarious: Har en FULL garasje. Et fullt uthus. En full gang. En kjeller med masse ting..
Og gubben? Har et helt hus. Full av ting.
Altså... Det har ingen ende...
Og så mye skrot...
Gubben er glad i å samle på alt mulig rart. Jeg også har et litt for sterkt forhold til kopper, pledd og julepynt.. men må vel greie bli kvitt noe drit. Jeg er så lei av å vasse i ting jeg ikke trenger :p

Godt når man er igang og ser man får ryddet litt unna :smiley-bounce012 men må huske litt på å passe på bekkenet også❤️ Vet det er godt å være igang altså, men er til tider vondt når kvelden da kommer, når man har vært litt for ivrig❤️❤️❤️

Godt når man er igang og ser man får ryddet litt unna :smiley-bounce012 men må huske litt på å passe på bekkenet også❤️ Vet det er godt å være igang altså, men er til tider vondt når kvelden da kommer, når man har vært litt for ivrig❤️❤️❤️

Joda, ikke planer om å løfte så tungt.. egentlig. Men kjenner det i kroppen nå likevel. Ikke pga bekkenet nødvendigvis.. Men jeg vasket vinduer, før jeg *gikk* bort til mamma (tar vel drøye 10 min å gå hver vei). Dro hjem etterhvert... Gikk da og. Og stod lenge og lagde lapper til ungene. Jeg trodde jeg skulle dævve på meg..
Er nå sååå sliten.. ryggen holder på å krepere litt ><

Typisk at man bruker opp all energien når man først har den :bag:

Joda, ikke planer om å løfte så tungt.. egentlig. Men kjenner det i kroppen nå likevel. Ikke pga bekkenet nødvendigvis.. Men jeg vasket vinduer, før jeg *gikk* bort til mamma (tar vel drøye 10 min å gå hver vei). Dro hjem etterhvert... Gikk da og. Og stod lenge og lagde lapper til ungene. Jeg trodde jeg skulle dævve på meg..
Er nå sååå sliten.. ryggen holder på å krepere litt ><

Typisk at man bruker opp all energien når man først har den :bag:

Er ikke så lett å holde igjen, når man endelig kjenner på at energien er tilbake, så blir en gjerne glad og står på(gjerne litt for mye)❤️ Uff, har du mulighet til litt hvile på sofaen?

Er ikke så lett å holde igjen, når man endelig kjenner på at energien er tilbake, så blir en gjerne glad og står på(gjerne litt for mye)❤️ Uff, har du mulighet til litt hvile på sofaen?

I dag fikk jeg eksen til å hjelpe meg med å tømme alt av vhs filmer, den gamle sprinkelsengen og et ødelagt klorestativ.. så nå er det kastet. Han skulle til byen, jeg skulle til byen (gifteringen til gubben er kommet, OG må handle), sååå.. like greit å kjøre sammen. Så slapp jeg også unna å bære tunge sekker med VHS :hilarious:

Så, ikke så mye hvile, da. Men fikk i det minste hjelp til tungt arbeid, så det er da noe.

Back
Topp