Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Wow da! Spennende med nye hester og i hus!

Det er spennende ! Jeg har ønsket meg hest siden mamma solgte den forrige for over 15 år siden :p men har ikke fått gjort noe med det. Så, da mamma sa at hun vurderte hest igjen, men da måtte jeg dele ansvaret litt, så tenkte jeg ikke stort over det. (Min mor bor 10 min gangavstand herfra).

I hovedsak ble de anskaffet for min eldste datter, som har litt.. greier psykisk (litt sånn.. kostbar terapi! Var i alle fall unnskyldningen til mamma, men hun hadde vel et savn selv :p). Men ser at jeg tipper mellomste på straks 5 kommer nok til å begynne med hest i alle fall. Hun elsker hest på generelt basis, og er absolutt uredd alt på to og fire bein. (Eller, litt skeptisk til fjærkre, faktisk, men.. det er alt)
 
Lillafrosk ❤ Så skjønn jente du har! Masse lykke til med prøving på nr 3 til høsten
 
Lillafrosk ❤ Så skjønn jente du har! Masse lykke til med prøving på nr 3 til høsten

Takk ❤️

Kan legge ved et litt nyligere bilde av henne, hun er så gullegod ❤️


IMG20220623140740.jpg
 
Ja, vokser fort disse o.o
Hvordan går det med deg? ❤️
Ekstremt fort ❤ Det går fint med meg. Har lagt prøvingen på hylla, og funnet roen med det. Har 4 egg i DK om jeg skulle få lyst senere. Er innom av og til likevel og heier litt og oppdaterer meg på dere fine her inne ❤
 
Ekstremt fort ❤ Det går fint med meg. Har lagt prøvingen på hylla, og funnet roen med det. Har 4 egg i DK om jeg skulle få lyst senere. Er innom av og til likevel og heier litt og oppdaterer meg på dere fine her inne ❤

Dobbeltsjekket dagboken din for litt siden, for å se om du hadde postet noe jeg ikke hadde sett; så jeg har tenkt på deg! Det er godt å høre at det går fint ! :)
 
Oppdaterte tittelen og hovedinnlegget; så får jeg bare fortsette her på prøving til nr4. :)

Venter TR i de nærmeste dagene, og tenkte prate med St. Olavs når den kommer (.. da har jeg en stabil syklus å vise til, og kan forhøre meg mtp innsett i august!). Kan vel prøve finne eggløsning denne syklusen og legge inn noe aksjer selv, men ikke noe stress. Har egentlig ikke så lyst til å bli gravid før august uansett; godt å ha kroppen for seg selv på sommeren. 8)

Har begynt på folsyre allerede, så kroppen er noenlunde klar til høsten :)
 
Oppdaterte tittelen og hovedinnlegget; så får jeg bare fortsette her på prøving til nr4. :)

Venter TR i de nærmeste dagene, og tenkte prate med St. Olavs når den kommer (.. da har jeg en stabil syklus å vise til, og kan forhøre meg mtp innsett i august!). Kan vel prøve finne eggløsning denne syklusen og legge inn noe aksjer selv, men ikke noe stress. Har egentlig ikke så lyst til å bli gravid før august uansett; godt å ha kroppen for seg selv på sommeren. 8)

Har begynt på folsyre allerede, så kroppen er noenlunde klar til høsten :)

Så spennende Lillafrosk!! :Heartred Tenk at nr 4 er i planleggingsfasen! Gøyyyyyy!
 
Så spennende Lillafrosk!! :Heartred Tenk at nr 4 er i planleggingsfasen! Gøyyyyyy!

Ja, blir spennende! Håper første egg går denne gang også; men om det er mulig å ha sånn flaks, vet jeg ikke :smiley-angelic002
 
Whohoo, litt spotting på gang nå i kveld! Forhåpentligvis betyr det tr i morgen eller overmorgen; som igjen betyr relativt stabil syklus. :)
Sjeldent man blir så fornøyd med tr :p
Tenkte kartlegge med eggløsningstest denne runden; har en digital liggende i skuffen :) Litt usikker på når jeg burde starte, men.. får se. :)
 
CD3.
Ringte st.olavs i dag. Hun jeg pratet med var litt mer skeptisk mtp amming og innsett, i forhold til hun jeg snakket med sist; men hun skulle snakke med en lege og ringe meg opp. Så får vi se om det blir august eller september, og om jeg må trappe mer ned på ammingen.
Har aldri ammet så lenge som med denne babyen, så jeg er forsåvidt ganske fornøyd..!
Men hadde gjerne sett at det ble naturlig nedtrapping, ikke fordi jeg "må". Men... August er faktisk en måned til. Halvannen til neste eggløsning. Så vet jo aldri, kan bli mindre til da uansett.

Også, denne runden tar jeg litt cyklokapron, for å minske mine ekstreme mens-blødninger. Det funker. Men har likevel hatt et nødbind på i tilfelle, i tillegg til menskopp.
.... Også.. haha. Har jeg vært og ridd i dag. Noen som vil gjette hvordan kombinasjonen "skjevt bind" og "ridning" endte..? :p Au :p

Men. Ja. Får se hvordan det blir. Hun sykepleieren skulle ringe meg opp etterhvert, antagelig i morgen, også får vi se om vi evt bare må prøve selv litt, eller ikke. :)
 
Ny tlf fra St Olavs; legen mente at ammingen burde reduseres enda mer (mindre enn 4gg pr dag i alle fall!) før man setter inn egg. Får se hvordan det går den neste måneden, også ringer jeg på senere! Får prøve selv et par måneder da :)
 
Wow!! Så spennende, Lillafrosk! Så utrolig nydelig lille jenta deres er. Synes også du er litt gal som allerede tenker en til Men for en glede det nok blir! Heia heia Forresten veldig koselig å se hvordan deg går. Ikke innom her så ofte

(Så sjelden at jeg ikke forstår emojiene??!)
 
Wow!! Så spennende, Lillafrosk! Så utrolig nydelig lille jenta deres er. Synes også du er litt gal som allerede tenker en til Men for en glede det nok blir! Heia heia Forresten veldig koselig å se hvordan deg går. Ikke innom her så ofte

(Så sjelden at jeg ikke forstår emojiene??!)
Ååh , så hyggelig å se deg igjen her nå ❤️
Haha, forumet ble nylig oppdatert. Skulle gjerne sett at de byttet forelsket-emojien med bare hjerte, men :p

Verste er at jeg ser det MER hyggelig med to tette som nr 3&4, enn det jeg synes etter nr1 eller nr2. Til tross for flere barn å ta seg av, og selv om nr3 er verdens mest klengete. :p Men kan være flere grunner til det.
Prøver nå å få en viss oversikt over syklusen. Er på CD5 nå, venter på at tr skal forsvinne, før jeg evt kan gå i gang med EL tester. Så får vi se hvordan det går. Tviler på at det kommer noe spire selv, men lov å prøve ;)

Hvordan går det med dere??
 
CD10
Hadde et par sånne stikninger, var redd for at EL skulle komme tidlig :p Ingen fare for det, ser jeg :p
Antar det enda er 10 dager til EL, så.. God tid enda.
Screenshot_2022-07-11-22-04-53-03_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5~2.jpg
 
PP1 - CD 17
Ene appen min tror jeg har eggløsning i dag. Andre appen mener jeg har om torsdagen. Tipper app nr2 har mest rett; om jeg i det hele tatt HAR eggløsning. (Hvem vet, kroppen kan vel surre masse etter fødsel og amming?)

Den digitale testen ser enda ganske kjedelig ut
IMG20220718073617.jpg

Så.. bare å vente litt til. :)
Driver og hiver i meg både bidronninggele og q10 denne runden; selv om det bare er runde1. Vet jo at sjansene er relativt laber uansett, så.. får bare gønne på :)

Ellers ikke så mye å oppdatere på. Den andre hesten skal visst endelig komme ila uka, da.
 
CD20.
Fremdeles negative eggløsningstester..!
Om jeg får brått positiv i morgen, så vil jeg fremdeles ha en OK lutealfase. Dvs, få mens på 12dpo. Det går greit. Men om eggløsningen drøyer noe mer.. så blir jeg litt usikker på om lutealfasen blir holdbar nok.
Dette sett at syklusen blir på sine 33 dager, da. Nå er det jo ikke gitt at syklusen er helt 100%. :)

Kjenner jeg er litt sånn usikker mtp den ammingen og evt fryseforsøk til høsten. Det er jo i så fall bare en måned til jeg må ringe og avtale, og jeg ser ikke for meg at det blir noe naturlig nedtrapping sånn sett. Lille A vil helst ammes masse enda. Sikker på at hun helst ville ha krøpet inn igjen om hun kunne x) Hun skal helst bæres så mye som mulig. Sånn sett ikke rart hun gikk over termindatoen; fremdeles ikke helt klar, hun :p
 
Back
Topp