Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Hjelper på lukta, ja. Også, hvis man har mindre mengder, eller evt litt.. fastere oppkast... Så tørker det ikke inn før du får tid til å ta rede på det. :bag:
Åh fy… :depressed: :hilarious: Supert tips å ta med seg da, men guuuuu så ekkelt :hungover: Snakket med farmoren til L i dag, de hadde L søndag. Kastet opp i dag de da:smiley-ashamed005 Litt dårlig samvittighet kan man si. Rart hvordan det smitter, L kastet opp siste gang natt til fredag!

Åh fy… :depressed: :hilarious: Supert tips å ta med seg da, men guuuuu så ekkelt :hungover: Snakket med farmoren til L i dag, de hadde L søndag. Kastet opp i dag de da:smiley-ashamed005 Litt dårlig samvittighet kan man si. Rart hvordan det smitter, L kastet opp siste gang natt til fredag!
Smitter så veldig, ja. :p skulle jo tro 48t+ var nok men..

En skulle jo virkelig tro det.. Tror de også allerede føler seg bedre, det hørtes sånn ut på samboer i går :happy:

Så spennende at dere er i gang med prøvingen igjen! Sniker litt i dagboka di, er ekstra koselig når det er «kjentsfolk» tilbake her :love7
Bra det går over i alle fall ❤️

Og, hyggelig at du følger med, håper det blir noe spennende å oppdatere om snart :angelic:

Status syklus
En oversikt over sykluser etter fødsel

Skal vi se. Lo godt da jeg kom over dette notatet i FF:
IMG_8013.jpeg
Lo ikke så mye da det pågikk, det var en lang dag på jobb!
Første mens etter fødsel:
9 mars 25, CD 1
Syklus slutt 9 april, syklus lengde: 31 dager

Andre mens:
9 april 25, CD 1
Blødde like mye denne gangen også
Syklus slutt 14 mai, med EL på CD 27/28!
Syklus lengde: 36 dager (kort lutealfase, 8 dager)

Tredje mens:
15 mai 25, CD 1
Mer normal mens ! Hurra!
Tipper EL ca CD 19/20. LF på 10 dager, noe bedring.
Syklus slutt 14 juni, syklus lengde: 30 dager

Fjerde mens, pågående:
14 juni 25, CD 1.
Overkommelig blødning denne gangen også.
Er nå på CD 6 og kun spotting, tipper helt fri for det ila i morgen/lørdag.
El er litt bingo, men vi håper på rundt mer normale tider for det også.

Status syklus
En oversikt over sykluser etter fødsel

Skal vi se. Lo godt da jeg kom over dette notatet i FF:
Vis vedlegget 462985
Lo ikke så mye da det pågikk, det var en lang dag på jobb!
Første mens etter fødsel:
9 mars 25, CD 1
Syklus slutt 9 april, syklus lengde: 31 dager

Andre mens:
9 april 25, CD 1
Blødde like mye denne gangen også
Syklus slutt 14 mai, med EL på CD 27/28!
Syklus lengde: 36 dager (kort lutealfase, 8 dager)

Tredje mens:
15 mai 25, CD 1
Mer normal mens ! Hurra!
Tipper EL ca CD 19/20. LF på 10 dager, noe bedring.
Syklus slutt 14 juni, syklus lengde: 30 dager

Fjerde mens, pågående:
14 juni 25, CD 1.
Overkommelig blødning denne gangen også.
Er nå på CD 6 og kun spotting, tipper helt fri for det ila i morgen/lørdag.
El er litt bingo, men vi håper på rundt mer normale tider for det også.

Hehe, sånn har jeg også hatt det. Blødd som faen og måtte ha medisiner.. Litt ugreit når det står på!! Men fint at det gikk over.

Femte syklus

Ja, jeg vil jo tørre å påstå at det begynner å bli ganske stabil syklus!
Denne gangen havnet cd 1 på 16 juli!
Den fjerde syklusen varte da i 32 dager, med EL på cd 21/22. Det gir meg en dpo på 11-12 dager, noe jeg under prøving kun hadde ved hjelp av progesteron. Ålreit at kroppen ordner litt selv altså, om enn litt lang syklus og noe sen EL:smiley-ashamed004

Jeg har tydeligere symptomer på EL enn før. Eller, kanskje jeg bare kjenner de godt etter så lang tid som prøver?

Symptomer jeg kjenner:
- økt lyst
- utfloden blir faktisk eggehvite og strekkbar
- smerter i eggstokk den siden egget slipper

Trives fremdeles svært godt uten prevensjon i hormon-form! Kjedelig å alltid kle på han andre, men det går helt fint. Det aller beste er at nå koser vi oss fordi vi har skikkelig lyst til det :dance008

Med det sagt: vi tror nok vi er fornøyd med våre to, men skulle uhellet være ute (haha, det skjer ikke hos oss. Ikke 20 ville hester kan overbevise meg heller) så tror jeg nok vi ville beholdt. En liten del av meg har lyst på en til, en annen ikke. Fremdeles ingen endring der altså.

Avslutningsvis har jeg hatt to uker ferie, innmari deilig med dette været her! Kost oss med is, liten ferietur, hverandre og vannlek ute. Virkelig hatt ferie følelse. Gleder meg til lenger ferie neste år :happy093
Ønsker dere alle en riktig god sommer og lykke til med svangerskap, fødsler og ikke minst tiden etterpå som jeg ser på div andre grupper at mange glemmer å forberede seg på. Det er helt normalt at babyen din ikke sover i egen seng, lenge. Les deg opp litt på tiden etterpå, fødselen er liksom over på et øyeblikk, men resten av livet skal være fint det også :Heartred

Sommerklem:Heartred

- Ammeslutt -

L er snart 1,5 år, og vi ammer fremdeles. Jeg startet for en stund siden å kutte ned en og en amming av gangen, og endte opp med å amme morgen, ved legging og om natten. Da hun begynte å bli mer aktiv (reise seg og å gå) gikk hun ikke lenger opp i vekt, og etter noe sykdom og en lang periode med at hun spiste særdeles lite uansett hva hun ble tilbudt, syntes jeg det var enda vanskeligere å skulle kutte ut amming helt, særlig på natt og ved legging. Ammingen gav meg en sikkerhet på at hun da i alle fall fikk i seg noe.

Nå har det gått seg veldig til med fast føde, og jeg er helt sikker på at barnehagestart har hatt en positiv innvirkning på hele mat-styret. De spiser felles frokost sammen med alle barna som kommer tidlig, og det ser ut til at det hadde god effekt. Merkelig nok, vi spiser jo alltid samlet her også og passet på at det var matro. Likevel glad for at det nå endelig går så mye bedre med mat. Og at vekten stagnerer er helt normalt, men jeg klarte ikke å ikke bli bekymret likevel.

Vi prøver nå å kutte amming ved legging. Dette er hittil det verste, og på mange måter føles det også så feil å nekte henne, men samtidig kjenner jeg en enorm lettelse. Endelig kan pappaen også legge henne uten at hun hylgråter og roper på meg. Det kan skje enda, og da bytter vi slik at jeg tar over, eller at han tar over for meg. Veldig godt å få mer tid for seg selv på kvelden! Har lagt henne så og si hver eneste natt siden hun kom! Selvsagt er det hyggelig og det er en tid jeg aldri får tilbake, men det er også belastende å være den eneste som har blitt godtatt.

Nattamming er litt til og fra. Hun nøyer seg tidvis med å få kose (KLYPE!) puppen om hun ikke ammer. Blir selvsagt illsint når mamma sier au og flytter hånden.

Jeg føler meg delvis tilfreds med tilnærmingen til ammeslutt. Trives med å trappe ned, men det er som skrevet vanskelig å si nei. Må si jeg er overrasket over hvor mange følelser som dukker opp ang ammingen! Jeg er trist fordi det snart er over, og her forleden kveld fikk hun pupp ved legging og det føltes så avslappende og rett. Som når siste brikken i puslespillet er lagt og alt faller på plass. Også går det 15 minutter og jeg vil ha tilbake kroppen min. Jeg jobber stadig med å akseptere at jeg kan ha mer enn en følelse for samme situasjon/hendelse. En nyoppdaget greie for min del. Det er fint, og rart.

Så hvor ville jeg egentlig med dette da.. Det måtte vel bare få utløp, tror jeg. Ned på papiret. Lille venn sover fremdeles inne hos oss, legges over i egen seng og sover første del av natten der også er det rett opp i sengen vår. Akkurat det kommer jeg nok ikke til å slutte med før hun er større og overgangen føles mer naturlig. Der er vi selvsagt forskjellige, men for meg er hun fremdeles så nær, en del av meg, eller en forlengelse av meg om det gir mening.

Å være mamma er virkelig en forunderlig reise. Jeg er så takknemlig for begge vidundrene mine :Heartred

Man må nok bare ta alt i et tempo man selv er komfortabel med ❤️ det er jo ikke kritisk med ammeslutt om det ikke er noe du ønsker, men det er jo veldig godt å få kroppen sin tilbake! Husker ikke helt når vi sluttet med nr 4, men med nr3 måtte jeg kutte til 2-3 amminger per dag for å få innsett, og da tok det bare noen måneder med graviditet før jeg ble så sjukt sliten av amming at jeg måtte kutte det helt. Fælt når de blir lei seg, men det tappet så energi av meg.

Og, nr4 sover på vårt rom enda, hun og. Hun er passert 2 år. Men vi må nok omgjøre litt på soverommene uansett før hun kan sove på eget rom. Har ikke noe ledig soverom per nå uansett liksom. :p

Men det er nå helt innafor det. Bare trygt å ha dem i nærheten..!

Man må nok bare ta alt i et tempo man selv er komfortabel med ❤️ det er jo ikke kritisk med ammeslutt om det ikke er noe du ønsker, men det er jo veldig godt å få kroppen sin tilbake! Husker ikke helt når vi sluttet med nr 4, men med nr3 måtte jeg kutte til 2-3 amminger per dag for å få innsett, og da tok det bare noen måneder med graviditet før jeg ble så sjukt sliten av amming at jeg måtte kutte det helt. Fælt når de blir lei seg, men det tappet så energi av meg.

Og, nr4 sover på vårt rom enda, hun og. Hun er passert 2 år. Men vi må nok omgjøre litt på soverommene uansett før hun kan sove på eget rom. Har ikke noe ledig soverom per nå uansett liksom. :p

Men det er nå helt innafor det. Bare trygt å ha dem i nærheten..!
Det er sant, og det trives jeg også best med, så sånn sett går det veldig fint! Nå er hun blitt skikkelig pappa-jente, og jeg er nesten misunnelig :hilarious:

Det er denne energien ja, den tappes helt ut.. Fremdeles vanskelig å si nei om natten, særlig og fordi jeg sovner jo bare av :hilarious:

Usj må de ha egne rom tidlig da, synes bare det er koselig at hu er inne hos oss enda jeg, full kontroll og slipper å gå ut av senga om natten :Heartred:hilarious:

Det er sant, og det trives jeg også best med, så sånn sett går det veldig fint! Nå er hun blitt skikkelig pappa-jente, og jeg er nesten misunnelig :hilarious:

Det er denne energien ja, den tappes helt ut.. Fremdeles vanskelig å si nei om natten, særlig og fordi jeg sovner jo bare av :hilarious:

Usj må de ha egne rom tidlig da, synes bare det er koselig at hu er inne hos oss enda jeg, full kontroll og slipper å gå ut av senga om natten :Heartred:hilarious:

Ja, men er jo ingen krise. Kan nattamme så lenge dere vil; finnes ingen regel på det.

Næh. Egne rom kan være greit når nestemann kommer evt, men ellers, så er det jo bare trygt å ha dem.med seg.
Jeg håper vi greier finne ut noe før lillebror kommer, men det er ikke krise uansett.

Det er jo èin kjempefordel mtp immunforsvar å amme gjennom første året i barnehagen.

Back
Topp