Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Fertilitetsklinikken i Porsgrunn :) følte meg veldig godt ivaretatt, inn til ul etter letrozol gor å sjekke egg osv :hilarious: også bare ta kontakt med de i app for å informere om når det var posotitv el test og om tr kom eller en fikk positiv test for veien videre! Så ingenting å si på oppfølgning der altså. Og selvom sykepleierne så meldingene først, så tok de kontakt med lege eller så fikk jeg svar av lege også, relativt raskt.

Kjedelig å måtte styre og passe på selv, synes jo en skal slippe sånt når en er inne i systemet...
Æsj, så trist erfaring å sitte med.. men alltid noen som ikke skulle vært i jobben sin!

Heldig ❤️ kunne melde fra i app første gang jeg var inne på St Olavs, men måtte ringe inn andre gang på EL. Før kunne man sende spm i appen også..
Men fikk altså ingen overinformasjon noe sted. Gikk jo GREIT, men det var mange sånne småting som jeg husker jeg kjente at "det kunne jo vært kjekt om de hadde nevnt". :P

Og ja, de gynekologene her er ikke til å skryte av.. når hun ene ikke greide finne livmoren min på første forsøk, ble jeg litt sånn "eh?" ....

Heldig ❤️ kunne melde fra i app første gang jeg var inne på St Olavs, men måtte ringe inn andre gang på EL. Før kunne man sende spm i appen også..
Men fikk altså ingen overinformasjon noe sted. Gikk jo GREIT, men det var mange sånne småting som jeg husker jeg kjente at "det kunne jo vært kjekt om de hadde nevnt". :p

Og ja, de gynekologene her er ikke til å skryte av.. når hun ene ikke greide finne livmoren min på første forsøk, ble jeg litt sånn "eh?" ....

Ja, nå er det vårt lokale sykehus, veldig heldig, men skjønner at folk reiser langt for å få hjelp av fertilitetsklinikken I Porsgrunn!
Ahh, tungvint å ringe inn, og det er jo alltids noooe en lurer på! Husker bare 2 pp med letrozol om det var "nok blødning til å regne som cd1" :hilarious: greit å høre med de da!
Men det var jo bare veldig kjekt/praktisk, en hadde jo sansynligvis klart seg uten, men fint at de kan forenkle noen ting!

Oiii, såpass :wacky: da føler en seg godt ivaretatt :shy:

Beklager å kuppe dagboka di, @Lil_sol2 :hilarious:

PP 10 - CD 27
4/5 dpo
Medicus - oppfølging

Dagen i dag har som jeg trodde gått vanvittig fort! 11 timers arbeidsdag, det er en god torsdag det. Startet med kurs fra kl 9, og da det var ferdig var det bare å komme seg på jobb. Først nå i kveld jeg har hatt tid til å lese meldingen fra Medicus :shy:

Alle prøver er normale. Det er en lettelse, og føles godt! Da kan det gå! Vi får tilsendt en plan for veien videre per post, og det blir enkel stimulering med Femar først når jeg får mensen nå også skal jeg ha en ultralyd ca 10 dager etter endt kur hvis jeg forstod det riktig. Jeg har sendt over hvilke gyn jeg kunne tenke meg, så håper det lar seg gjøre! Må virkelig si at jeg er svært fornøyd med at vi valgte å dra dit, og ikke minst oppfølgingen! Jeg har ikke behøvd å mase en eneste gang, de sender selv beskjeder og det er altså så godt! Da senker skuldrene seg når man ikke føler man må passe på at andre gjør jobben sin! Så dersom det ikke er noen spire nå, så har vi faktisk en plan fremover:Heartred

Nå skal jeg straks finne senga, i morgen er siste arbeidsdag før litt ferie:Heartred
Så fint at alle prøver var normale :joyful: Må være godt å være i gang og ha en plan. Og godt du er fornøyd med Medicus:happy:

Ja, nå er det vårt lokale sykehus, veldig heldig, men skjønner at folk reiser langt for å få hjelp av fertilitetsklinikken I Porsgrunn!
Ahh, tungvint å ringe inn, og det er jo alltids noooe en lurer på! Husker bare 2 pp med letrozol om det var "nok blødning til å regne som cd1" :hilarious: greit å høre med de da!
Men det var jo bare veldig kjekt/praktisk, en hadde jo sansynligvis klart seg uten, men fint at de kan forenkle noen ting!

Det går helt fint, hyggelig med aktivitet, og jeg lærer jo masse :hilarious:

Godt at du har fått god behandling da; egentlig! ❤️
Jeg har hatt det OK på st Olavs altså, men måtte passe litt på selv da.
Gynekologene her, får meg til å sette spørsmål til hele helsevesenet :bag:

Jeg. Er. Så. TRØTT!
Legg hva dere vil i det, jeg håper to rosa streker på riktig test om noen dager er forklaringen :hilarious:

Det var mitt første symptom føre positiv test noen dager senere :D

Godt at du har fått god behandling da; egentlig! ❤️
Jeg har hatt det OK på st Olavs altså, men måtte passe litt på selv da.
Gynekologene her, får meg til å sette spørsmål til hele helsevesenet :bag:

Blæ, så trist! Sier jo litt om opplegget!

Blæ, så trist! Sier jo litt om opplegget!

Ja, men tror de sliter med å få tak i god kompetanse der (lokalsykehuset altså. St Olavs har greie leger). Enten har de vært dårlige faglig, eller så har de vært dårlige på pasientkommunikasjon.. og noen begge deler. :bag:

Ja, men tror de sliter med å få tak i god kompetanse der (lokalsykehuset altså. St Olavs har greie leger). Enten har de vært dårlige faglig, eller så har de vært dårlige på pasientkommunikasjon.. og noen begge deler. :bag:

Leger kan være en egen kategori av type mennesker :hilarious: og pasientkommunikasjon er ikke en av dem sterkeste sider :wacky:

Leger kan være en egen kategori av type mennesker :hilarious: og pasientkommunikasjon er ikke en av dem sterkeste sider :wacky:

Neida, altså, jeg har en sosialt.. rar... Lege. Mistenker en liten grad aspergers; for han er en RACER på å huske ting, men sosialt er han altså rar. (Noe som jeg ikke ser på som noe negativt altså, jeg digger legen min. Han er dyktig og utøver god håndtering av pasienter likevel.).
Men av de fem ulike gynekologene jeg har vært borti på lokalsykehuset, så skortet noe på alle av dem... Men de som virket faglig dyktige, var av østeuropeisk opprinnelse, og jeg tror mye av kommunikasjonen og empatien blir litt lost pga språklig og kulturell bakgrunn, om du skjønner.

Men nå føler jeg at jeg kanskje har sporet nok av i dagboken her :hilarious: :hilarious:
Sorry..!!

Neida, altså, jeg har en sosialt.. rar... Lege. Mistenker en liten grad aspergers; for han er en RACER på å huske ting, men sosialt er han altså rar. (Noe som jeg ikke ser på som noe negativt altså, jeg digger legen min. Han er dyktig og utøver god håndtering av pasienter likevel.).
Men av de fem ulike gynekologene jeg har vært borti på lokalsykehuset, så skortet noe på alle av dem... Men de som virket faglig dyktige, var av østeuropeisk opprinnelse, og jeg tror mye av kommunikasjonen og empatien blir litt lost pga språklig og kulturell bakgrunn, om du skjønner.

Men nå føler jeg at jeg kanskje har sporet nok av i dagboken her :hilarious: :hilarious:
Sorry..!!

Skjønner hva du mener har vørt borti en del leger med jobben (er sykepleier) og leger er ofte noe for seg selv :hilarious: mange er veldig hyggelige og omsorgsfulle, da helst fastleger, men leger på ulike avdelinger på sykehuset derimot :bag:

Heheh. Ja vi skal slutte nå! Lover:shy::hilarious:

PP 10 - CD 29
6/7 dpo

Kjenner litt på mensmurring, så er redd det ikke har gått denne gangen heller. Venter til hvertfall mandag før jeg tar en test til, også får vi vel bare se! Hvis tr kommer like fort som forrige syklus så kommer jeg sikkert til å spotte allerede tirsdag. Heldigvis da så har jeg jo en plan videre på vei i posten! :happy: Hadde vært utrolig fint om jeg var gravid nå, men det får vel bli som det blir denne gangen og :happy:

I går var jeg veldig trøtt, har vært ganske trøtt i dag også. Tisset mye og en del luft, men dette er jo og typisk før mensen. Ingen ømme bryster denne syklusen heller, hvertfall ikke enda:hilarious:

Hahahaah dere to altså :hilarious: jeg syns det er bare hyggelig jeg! Gøy å lese deres erfaringer også! Har vært borti litt forskjellige gyn selv, alle har heldigvis sett livmora mi da:hilarious:

Det var da enda godt ! :hilarious:

Hun fant den tilslutt da, men får da være måte på :angelic:

PP 10 - CD 29
6/7 dpo

Kjenner litt på mensmurring, så er redd det ikke har gått denne gangen heller. Venter til hvertfall mandag før jeg tar en test til, også får vi vel bare se! Hvis tr kommer like fort som forrige syklus så kommer jeg sikkert til å spotte allerede tirsdag. Heldigvis da så har jeg jo en plan videre på vei i posten! :happy: Hadde vært utrolig fint om jeg var gravid nå, men det får vel bli som det blir denne gangen og :happy:

I går var jeg veldig trøtt, har vært ganske trøtt i dag også. Tisset mye og en del luft, men dette er jo og typisk før mensen. Ingen ømme bryster denne syklusen heller, hvertfall ikke enda:hilarious:

Jeg har kjent på mensmurring som gravid! 7dpo forrige gang; og da tenkte jeg bare "NÅ festet egget seg". Og det måtte det ha gjort og. For synes jeg ante NOE på testen 9 dpo, men slo det fra meg.. men 10 dpo var det strek.

Så...... krysse fingre for murring pga egget fester seg heller, jeg !!

Jeg har kjent på mensmurring som gravid! 7dpo forrige gang; og da tenkte jeg bare "NÅ festet egget seg". Og det måtte det ha gjort og. For synes jeg ante NOE på testen 9 dpo, men slo det fra meg.. men 10 dpo var det strek.

Så...... krysse fingre for murring pga egget fester seg heller, jeg !!
Jeg hååååper såååå at det er pga det!! :angelic:
Også denne trøttheten da, vanligvis er jeg da greit opplagt på dagtid, men i dag har jeg ikke vært det! Vi får håpe det er pga egget som fester seg!!:Heartred

PP 10 - CD 30
7/8 dpo

Okei, jeg kommer sikkert til å ta en tidligtest nå når jeg står opp :hilarious:

Jeg har ikke tempet denne runden, jeg skulle jo det men så klarte jeg ikke helt å huske på det. Ble nysgjerrig nå, så jeg tok tempen før jeg hadde beveget meg noe særlig, altså like etter jeg våkna. Og den er på 36.62, det har den ikke vært 7/8 dpo tidligere. Det er litt spennende!

Temp nå:
69618709-E77D-4244-9E2F-3CB1E25D02A8.jpeg

Temp feb/mars 2022:
7ABD45F9-98D5-40EA-BB97-05A21C7579DB.jpeg

Temp august 2022:

6D4F81AF-75FE-430B-AC66-FA91C8B16EFE.png

Prøve å huske å ta temp i morgen og da, blir jo ikke veldig nøyaktig, men ser da om den stiger/synker fra i dag:angelic:

PP 10 - CD 30
7/8 dpo

Okei, jeg kommer sikkert til å ta en tidligtest nå når jeg står opp :hilarious:

Jeg har ikke tempet denne runden, jeg skulle jo det men så klarte jeg ikke helt å huske på det. Ble nysgjerrig nå, så jeg tok tempen før jeg hadde beveget meg noe særlig, altså like etter jeg våkna. Og den er på 36.62, det har den ikke vært 7/8 dpo tidligere. Det er litt spennende!

Temp nå:
Vis vedlegget 399806

Temp feb/mars 2022:
Vis vedlegget 399807

Temp august 2022:

Vis vedlegget 399808

Prøve å huske å ta temp i morgen og da, blir jo ikke veldig nøyaktig, men ser da om den stiger/synker fra i dag:angelic:
Spennende :woot: Krysser fingrene :Heartred

Back
Topp