Levering i barnehagen

Min ble levert 9.30 og hentet 14.30, det var kjernetiden. Fikk likevel masse tid med han.

Ofte er erfaringen med barn som alltid kommer sent at de sliter med å komme inn i gruppen.Det kan være lurt å tenke over

Er desverre ikke slik at alle her mulighet til å hente så tidlig. Jeg må ned til 6 timers arbeidsdager (pendler 8mil hver dag), og da får jeg fortsatt ikke hentet i bhg. før 16-16:30.. Så om jeg har mulighet til å levere senere (11-12) de dagene jeg jobber sent, så finnes det ingen dårlig samvittighet for dette.

Er desverre ikke slik at alle her mulighet til å hente så tidlig. Jeg må ned til 6 timers arbeidsdager (pendler 8mil hver dag), og da får jeg fortsatt ikke hentet i bhg. før 16-16:30.. Så om jeg har mulighet til å levere senere (11-12) de dagene jeg jobber sent, så finnes det ingen dårlig samvittighet for dette.
Jeg tror hun mener til ts mtp at hun tydeligvis er hjemmeværende.
Jeg jobber i bhg og å komme kl 12 er faktisk myyye bedre enn 10 minutter etter at samling/aktivitet har startet. Da tenker jeg du fint kan prioritere kvalitetstid sammen med barnet ditt framfor opplegg i bhg :) Å ligge å dra seg et kvarter ekstra mens ungen sitter på ipad som ta blir liksom litt anderledes....

Men ingen har vel heller sagt det at barn må komme innen halv ti uten unntak. Dette du snakker om er to dager i uken, så da er det tre dager barnet ditt blir levert til vanlig tid. (Dersom barnet har 100%)
Og det går jo an å høre med personalet om de ser at dette fungerer fint for ungen din, noe det muligens gjør siden det virker som at det ikke er blitt sagt noe annet. ;)

For det første så syns jeg kjernetiden i bhg må respekteres. Greit at vi betaler for det, men veldig mange av oss hadde vært hjelpeløse uten bhg. Og det å nyte morgenen med barna kan en rekke viss en ikke skal være i bhg før 9.30. Men hvor mye kos er det for barnet å se på mamma som sover og spille på ipad? Da har barnet det bedre i bhg, og mamma har det bedre når hun kan sove skikkelig uten barnet hjemme.

Oi det var mange svar og mange ulike meninger. Til de flestes informasjon, jeg ringer alltid hvis vi blir senere enn 0930. Og det skjer ikke hver dag at vi er sene. Kanskje en dag i uka. Vi har som oftest akkurat nok tid, men de dagene gutten min finner ut at han ikke vil være med på noen ting (feks klæ på seg) eller at han må bæsje akkurat i siste liten så blir vi sene.

Vi legger han mellom 1900-1930 hver dag og han våkner vanligvis rundt 0645-0730.

Jeg skal prøve å bli flinkere til å stå opp på morgenene, har lest manges mening og er egentlig enig i at det er greit å få han inn så han kommer inn i gruppa.

Og nei jeg synes ikke det er greit å komme for sent. Men etter at jeg fikk barn så synes jeg det er forferdelig vanskelig å komme tidsnok...

Jeg synes det er greit å levere til det tidspunktet de sier. De holder jo på med aktiviteter som er planlagt.

Godt vi er forskjellige, vi elsket rolige morninger. Snakker ikke om å levere etter 9.30 for vi var der stort sett til det.
Ja, det er greit, men å gi barnet ipad så du kan ligge å sove?? Nei, ærlig talt.

Der er vel heller ingen barnehager som krever at barna er der i kjernetiden, men det er et ønske. Det er jo også for barnas beste. Vi hadde problemer med bilen i går slik at vi kom litt for sent og jeg var kjempe flau for å levere midt i samling. De andre barna ble urolige og gutten min litt usikker. Om man ikke vil holde kjernetiden skjønner jeg heller ikke hva man skal ha ungene i barnehage etter.

Og, levere på en annen avdeling? Hadde aldri fallt meg inn! Barn trenger stabilitet og om jeg ikke gidder å somle meg ut av døra om morgenen skal virkelig ikke gutten min lide for det!

Nei, jeg ville gjort hva jeg kunne for å komme meg dit før kjernetiden starter. Det er til det beste for både barnehagen og barnet ditt. Om han sover så lenge om morgenen hadde jeg kanskje vurdert å legge tidligere ja. Her er vi oppe kl. 06.00 og får derfor masse tid til både slumring, lek og kos før barnehagen.
Det kommer ann på barnehagen, men der jeg jobbet led ikke en unge selv om de ble levert på en annen avdeling. Tvert imot var det spennende for dem.
Men det skjedde ikke ofte.

For det første er TS gravid, da er det lov å være sliten og trøtt, og ting kanskje går tregt om morgenen.
For det andre er det ikke bare å bytte barnehage som mange av dere sier, det kan skape ustabilitet hos barnet, og så er det ikke sikkert det er plass i noen andre barnehager.

For det første er TS gravid, da er det lov å være sliten og trøtt, og ting kanskje går tregt om morgenen.
For det andre er det ikke bare å bytte barnehage som mange av dere sier, det kan skape ustabilitet hos barnet, og så er det ikke sikkert det er plass i noen andre barnehager.
Så mange unnskyldninger. Har vi ikke (nesten) alle vært gravide? Skal det gå ut over barna?? Det er ingen problem å levere i bhg og dra hjem igjen å sove. Det skaper ustabilitet å bli levert sent også, for da går barnet glipp av aktiviteter og det sosiale. Mye bedre å være i bhg og leke og lære enn å sitte på ipaden mens mamma sover. Jaja, det er tungt å være gravid, det vet jeg alt om, men høres ikke ut som det bare er derfor TS liker å halvsove lenge på morrakvisten.

Så mange unnskyldninger. Har vi ikke (nesten) alle vært gravide? Skal det gå ut over barna?? Det er ingen problem å levere i bhg og dra hjem igjen å sove. Det skaper ustabilitet å bli levert sent også, for da går barnet glipp av aktiviteter og det sosiale. Mye bedre å være i bhg og leke og lære enn å sitte på ipaden mens mamma sover. Jaja, det er tungt å være gravid, det vet jeg alt om, men høres ikke ut som det bare er derfor TS liker å halvsove lenge på morrakvisten.
Jeg er ikke enig at det går ut over ungen. Hva som om ungen spiller litt på iPaden. Jeg ser virkelig ikke problemet.

Det kommer ann på barnehagen, men der jeg jobbet led ikke en unge selv om de ble levert på en annen avdeling. Tvert imot var det spennende for dem.
Men det skjedde ikke ofte.
Du om det, jeg ville aldri med viten og vilje levert min unge på en annen avdeling kun fordi jeg likte å ligge å sløve om morgenen. Om barna er så store at du kan forklare og få til svar at det er greit er nå en ting, men selv da hadde jeg kun gjort det om jeg virkelig måtte! Barn trenger trygge rammer og rutiner og selv om de virker til å ta en situasjon greit kan det likevel skape stress og usikkerhet.

Jeg er ikke enig at det går ut over ungen. Hva som om ungen spiller litt på iPaden. Jeg ser virkelig ikke problemet.
Du ser ikke problemet, nei.. Hvorfor skal et bhg barn spille på ipaden hver dag før barnehagen fordi mor vil sove? Når det fører til at barnet kommer sent og går glipp av læring, aktiviteter og lek i bhg? Ser du virkelig ikke problemet med at barnet sitter alene fra det står opp til mor orker å dra seg ut av sengen? Nei, vet du hva. Bruker ikke noe mer tid på å forklare hvorfor det er dumt, om du virkelig ikke kan se problemet selv.

Du ser ikke problemet, nei.. Hvorfor skal et bhg barn spille på ipaden hver dag før barnehagen fordi mor vil sove? Når det fører til at barnet kommer sent og går glipp av læring, aktiviteter og lek i bhg? Ser du virkelig ikke problemet med at barnet sitter alene fra det står opp til mor orker å dra seg ut av sengen? Nei, vet du hva. Bruker ikke noe mer tid på å forklare hvorfor det er dumt, om du virkelig ikke kan se problemet selv.
Det er snakk om et kvarter. Man leker, lærer og er med på aktiviteter resten av barnehagedagen også.

Det er da ikke snakk om at jeg ligger å halvsover i flere timer.... Og at ungen sitter alene. Vi koser oss litt først før han får ipaden, hvor jeg da får tid til å få kroppen i gang og våkne. Maks en halvtime. Og ungen spiller ikke på iPad hele den tiden, og absolutt ikke hver dag.

Det er snakk om de dagene hvor ting er ekstra vanskelig. Og jeg er faktisk sykemeldt fordi jeg er helt utslitt, da er det ikke bare å hoppe opp av sengen om morgenen. Ikke alle har det like enkelt i graviditeten.

Har også skrevet et innlegg til litt lengre opp i tråden for å klargjøre opp et par misforståelser!

For å sette det på pissen: hva med de timene som er utenfor kjernetiden? Han går jo glipp av det samme fra 0715-0930. Er det meningen jeg skal levere han med en gang barnehagen åpner så han ikke går glipp av noe?

Det virkar jo ikkje som ts har spurt om det er greit at ho leverar seinare, og kvifor ikkje berre gå 15 min før, og følge "reglene" i sin barnehage. 15 min er ikkje akkurat allverdens kvalitetstid å gå glipp av, om det i tillegg går ut over ungen.
Skjønnar godt at dei blir irriterte eg, men dei burde ta det opp med ts på eit møte, ikkje berre virke sure;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gir bestandig beskjed når vi kommer sent. Og de vet at jeg er både gravid og utslitt.

For å sette det på pissen: hva med de timene som er utenfor kjernetiden? Han går jo glipp av det samme fra 0715-0930. Er det meningen jeg skal levere han med en gang barnehagen åpner så han ikke går glipp av noe?
Jeg hadde hyperemesis, bekkenløsning og var inn og ut av sykehuset hele svangerskapet. Jeg var 100% sykmeldt hele svangerskapet, så jeg vet alt om at det er tungt å være gravid.

For det første, så bør du som voksen respektere kjernetiden i barnehagen. Tror ikke noe på at det bare er 15 min det dreier seg om i ny og ne.

For det andre, så er det samlinger i barnehagen, felles beskjeder, aktiviteter osv som skjer i kjernetiden. Hvor kult er det ikke for barnet og stadig vekk komme sent? Og må da vel være flaut når du til og med får kommentarer om dette fra personalet.

Jeg leverte i bhg ca kl 09.00 og hentet kl 15.00 slik at vi hadde tid sammen både før og etter bhg. Nå er jeg hjemme i svangerskapspermisjon og lever ca 09.00 og henter kl 16.00 fordi hun har sagt at hun vil ha mer tid med vennene i bhg.

Det er du som skriver innlegg her om at du ligger å halvsover mens barnet ditt sitter på ipaden, og at dere kommer sent og får kommentarer på dette. Det er ikke meningen at du skal levere 07.30 og hente -17.00, om du har anledning til å hente tidligere, men du må tåle at andre syns det er respektløs av deg å ikke kunne holde deg til avtalt tid. ;)

FYI skriver du at du er så glad i å halvsove om morningen mens gutten ser på ipad, spesielt nå som du er gravid. Jeg tolker det at du er glad i å sove lenge om du er gravid eller ei, og det er greit det, men respekter tid er min mening ;)

Jeg hadde hyperemesis, bekkenløsning og var inn og ut av sykehuset hele svangerskapet. Jeg var 100% sykmeldt hele svangerskapet, så jeg vet alt om at det er tungt å være gravid.

For det første, så bør du som voksen respektere kjernetiden i barnehagen. Tror ikke noe på at det bare er 15 min det dreier seg om i ny og ne.

For det andre, så er det samlinger i barnehagen, felles beskjeder, aktiviteter osv som skjer i kjernetiden. Hvor kult er det ikke for barnet og stadig vekk komme sent? Og må da vel være flaut når du til og med får kommentarer om dette fra personalet.

Du tror ikke noe på at det gjelder i ny og ne? Neivel, det vet jo sikkert du bedre enn meg?

Og kjempe fint at du klarte å gjøre det du skulle og var pliktoppfyllende, er ikke alle som har like stor viljestyrke!

Back
Topp