Ahhhh, ikke lenge igjen altså!! Føles fremdeles helt uvirkelig syns jeg. Snart er jentene våre her
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja vet!!! Helt uvirkelig! Gleder meg så utrolig masseAhhhh, ikke lenge igjen altså!! Føles fremdeles helt uvirkelig syns jeg. Snart er jentene våre her
Masse lykke til med fødsel om du ikke skriver her inne før den tid. Tvi tvi for en lett fødsel. Dette blir spennendeUke 38+1: Nå begynner jeg snart å føle meg klekkeklar og gleder meg bare sååååå fælt til å bli tobarnsmor. Endelig er jeg snart fremme i målet til en herlig jente til <3 Kan faktisk ikke be om mer. <3 Hjertet mitt er fylt med glede og masse kjærlighet å gi til et barn til. Skjønner ikke greia med at enkelte tar slike ting så lett???? Blir kvalm og uvel å tenke på det. Nei for dette er livets underverker, ingen må ta forgitt.
jeg føler meg beæret at jeg får bære frem et liv. Livets goder! Ja nå er jeg kvalmende positiv, men for meg er dette sant!
Er så glad i min lille familie og setter pris på min sambo som er en god far og hjelper til som bare det. Kunne ikke vært bedre. <3 Jeg er ekstremt sentimental fortiden, for disse hormonene spinner litt med meg. Stakkars storesøster får så mye kos og klem at hun blir lei. Sier jeg elsker henne minst fem ganger om dagen. Men hun smiler alltid tilbake, og sier hun er glad i meg. Hun skjønner vel at mamman sin ikke er helt i sine fulle fem fortiden hehe.
Ja dette var et følsomt innlegg, men det er slik jeg er om dagen. Klekkeklar, sentimental og sårbar.
Gikk forresten helt flotters på vekstkontrollen igår. Hun har livlig, frisk og kunne ikke hatt det bedre inni magehuset. Hun har stangert litt på kurven sin, men ingen bekyrming over det. Legen trodde hun kom til å bli rundt 3200gr. Så for meg høres ikke det så ille utMen jeg har litt troen på at hun blir rundt 3400-3500gr. Så vi får se
Uansett ikke noe tenker for mye på. Som legen sa, så er jeg nok den typen som ikke får noe gigababy, og hadde en fin vekt og vekst. Så neste kontroll blir når jeg 40+4
Om hun ikke har kommet før da
![]()
Går til modningsakupunktur og er spent på om det fungerer like godt denne gangen, som med storesøsterTiden vil vise.
Er veldig flink med å sove litt på dagen, siden nettene er lange, og våken så og si hele natta. Så da sover jeg når jeg klarer. Vil være uthvilt til fødselen! Så alle mine små prosjekter tar jeg kun om jeg orker. Nå har jeg og sambo fått unna mye som har plaget oss i lang tid. Og gått å få det i orden før lillemor kommer![]()
Takker! Håper på en lettere fødsel denne gangenMasse lykke til med fødsel om du ikke skriver her inne før den tid. Tvi tvi for en lett fødsel. Dette blir spennende
Åhhhh spennendeTakker! Håper på en lettere fødsel denne gangennå venter jeg bare til at hun skal komme og er en dag på overtid
![]()
Tenk snart er hun herUke 40+4: venter fortsatt på skatten i magen. Merker faktisk jeg begynner å bli utålmodig, som er et godt tegn. Jeg har hatt ekstremt angst for å føde igjen, men den har forsvunnet med at jeg føler meg så klar for å føde nå. Så var bare snakk om tiden å vente
Hadde kontroll idag på Ullevål og de ville avvente hvertfall til neste uke mandag hvor jeg er 9 dager over termin. Da blir det en vanlig sjekk og en snakk om videre vurdering. Nye angsten er å gå for lenge over... Tanken på å miste skatten i magen er forferdelig. Gråter bare jeg tenker på det. Forstår tanken til legen at det beste er å få kroppen til å få i gang fødselen selv, men tenker mitt. alt over ti dager er uaktuelt for meg.
Det positive med sjekken idag er at hun sjekket åpning der nede og jeg hadde faktisk 2 cm åpning og jeg ble også strippet. For dette kan gi fortgang eller trigge litt mer til modning. Livmorhalsen hadde også gått fra 4 til 2 cm. Og ja hodet ligge langt ned i bekkent og har vel så og si festet segså får man bare krysse for at noe vil skje fremover.
Jeg kjenner ei som er jordmor og min jordmor jeg har gått til anbefaler å ha mye kos og sex frem til fødsel. Må innrømme at det er kanskje ikke alltid det man tenker på når man er høygravid. Men jeg gir det forsøk. Er visst veldig bra for å få i gang til at ting skal skje.
Ellers syns jeg dagene er trege nå. Prøver å sove ut, spise og hvile. Men sååååå utrolig kjedelig det er!
Merker de siste dagene at jeg er utålmodig med alle rundt meg, og hater meg selv for det... Egentlig ingen grunnmen er vel noe som går over håper jeg. Prøver å styre meg så godt jeg kan.
En del syt! Men alt i alt gleder jeg meg bare masse!
Hatt en dårlig dag, men kjenner jeg meg selv rett så går den tilbake til normalenaltså å være positiv
er fortsatt like godt å kjenne spark og den gravide magen som jeg VET jeg kommer til å savne.
TakkMasse lykke til! Hun kommer i kveld!![]()
SpennendeTusen takk alle!neste uke er hun her helt sikkert hvertfall
og godt blir det
![]()