Lenebeb dagbok!

Skjønner godt den følelsen din :) Jeg vil absolutt ikke ha flere enn tre!! Men tror også jeg hadde tenkt på de eggene i fryseren om vi hadde hatt liggende. Lillemann er jo liten enda. Se det an litt så kanskje han ombestemmer seg? 5 år kan de ligge i fryseren :) Hvor lenge har de ligget nå?
Hehe jeg kunne tenkt meg en fjerde ;) men forstår jo selvfølgelig mannen! Ja oki fem år ja :) de har ligget siden 2014 :) så da har vi fortsatt 3 år på oss eventuelt. Så får vi se ❤️
 
Lenge siden jeg har vært her inne og vil bare si at tiden går så altfor fort. Melvin er snart 8 mnd og verdens herligste. Livet generelt går så fort at jeg blir dårlig inni meg, for ønsker at timene og dagene skal gå mye saktere. Jeg begynner å jobbe igjen den 20 februar og er ikke klar for det i det hele tatt. Ammer fortsatt og Melvin er super avhengig av meg, så spent på hvordan det blir når jeg ikke får dratt hjem for å amme. Jobben er for langt unna til å få tid til desverre. Heldigvis bare i ti uker før jeg skal gå i ulønnet perm i over 3 mnd minst.

Melvin har begynt å sitte idag faktisk, og åler seg rundt. Nærmer seg mer og mer krabbing og er kry som bare det av alt han får til. Lillemann er nysgjerrig, utforskende, målbevisst, glad og lykkelig over det minste. Han ler masse og smilene deles ut til stadig. Søstrene elsker pjokken og han elsker dem. Syns synd på
Min lille skatt som sliter med refluks, så medsiner må til og nå må vi også snart få utredning på matallergier. Mistenker noe mer enn bare refluks, siden fast føde er vanskelig for han med masse magevondt.

Siden jeg fortsatt har to på frys, så syns jeg det er vemodig å kaste dem eller ikke bruke dem, men mannen har ikke vært helt klar for det. Vi har kommet til en enighet at før de skal bli kastet av sykehuset så prøver vi å lykkes med dem. Så i 2019 skal vi gi dem en sjans som gjorde meg overlykkelig! Gode og snille mannen har forstått hvor mye det betyr for meg å få barn og jeg ikke føler meg helt ferdig før jeg har gitt de to eggene en sjans. Så kanskje blir det fire barn eller ikke, tiden vil vise og jeg får en mer indre ro. Ønsket mitt er fire barn, så da får vi se. Føler meg uendelig heldig, for uansett så har faktisk IVF gitt oss to barn.

Ikke gi opp damer! For sjansen ligger der for dere :) støtter og forstår følelsene og frustrasjonen dette spillet kan gjøre.
 
Koselig med en oppdatering fra deg:) Tenk at han er 8 mnd snart, tiden går alt for fort ja!!! Blir rart å være borte fra han på dagtid når du starter å jobbe, jeg gruet meg som bare det selv... Godt det bare er for en kort periode før du har litt mer tid med han:)
Så bra at mannen har gått med på å gi de to små fryseeggene en sjanse om ett par år! Kanskje dere er heldige å få fire gull:)
 
Koselig med en oppdatering fra deg:) Tenk at han er 8 mnd snart, tiden går alt for fort ja!!! Blir rart å være borte fra han på dagtid når du starter å jobbe, jeg gruet meg som bare det selv... Godt det bare er for en kort periode før du har litt mer tid med han:)
Så bra at mannen har gått med på å gi de to små fryseeggene en sjanse om ett par år! Kanskje dere er heldige å få fire gull:)

Tiden går så altfor fort og det er så trist :( ja ekstra sårt å reise fra han når det er bare mamma som gjelder. Men få tro det går bra i bare 10 uker ;)

Ja! Ble veldig glad for det altså, men forventer ingenting og det er like greit. Det blir som en bonus bonus baby :)
 
Siden jeg og Sambo fortsatt har to egg på frys, men må brukes innen 2019.. så lurer jeg fælt på om kvaliteten på de fryste eggene blir dårlig med tiden? Eller kaster dem eggene fordi plassmangel?
 
Siden jeg og Sambo fortsatt har to egg på frys, men må brukes innen 2019.. så lurer jeg fælt på om kvaliteten på de fryste eggene blir dårlig med tiden? Eller kaster dem eggene fordi plassmangel?
Jeg er litt usikker, men lurer på om det er en regel bioteknologiloven har? Hvor gammel er minstemann når dere tenker å bruke fryseegg?
 
Jeg er litt usikker, men lurer på om det er en regel bioteknologiloven har? Hvor gammel er minstemann når dere tenker å bruke fryseegg?

Hmm ja oki.. han blir da tre år det året :)
 
Da har jeg og mannen blitt delvis enig at vi skal forsøke med de to siste eggene om vi klarer å få ordnet større bolig innen den tiden. Vi har tre soverom, men trenger nå 5 soverom. Så nå blir det fra min sin side og jobbe som normalt fra august, for å få tatt det lånet vi trenger. Mannen kommer til å se etter ekstra jobb for å få inn ekstra i kassa! Så jeg har et lite håp om hvertfall å få brukt opp eggene. I verstefall blir det ingen spire der vurderer jeg å kontakte utlandet for prøver av meg og mannen, for å se om vi trenger antiobiotika kur :)

Forresten så har jeg nå jobbet i snart ti uker og skal tilbake i permisjon med Melvin :) det blir så kos og så deilig! Virkelig nyter tiden hjemme med minsten og få vært tilgjengelig for barna. Melvin blir 1 år 16 juni og det er så sårt at tiden har flydd så fort. Lille babyen min er ingen liten baby mer [emoji22]han er i full fart med å utforske verden med å krabbe og gå rundt bord og gjenstander, smiler, ler, sier mamma og pappa, og sjarmerer oss alle med å være så fornøyd sjel.

f14b69d34fba841a9b29bdb8d5479c9f.jpg
 
Last edited:
Så spennende dette var[emoji2] Når ser dere for dere at det blir å sette inn egg?

Huff kjenner igjen den følelsen der med at de blir fort store[emoji20] Jeg synes den babytiden går altfor fort. Plutselig hadde vi en 2-åring liksom. Husker jeg tenkte sånn etter førstemann og, så med andremann nå brukte jeg mye mer tid på å gripe tak i de koselige øyeblikkene der de sover på brystet. Husker jeg tenkte at akkurat det her øyeblikket skal jeg aldri glemme, og det gjør jeg ikke. Høres sikkert rart ut, men du skjønner nok hva jeg mener[emoji12]

Så skjønn han er[emoji170] Begynner å bli stor gutt!
 
Så spennende dette var[emoji2] Når ser dere for dere at det blir å sette inn egg?

Huff kjenner igjen den følelsen der med at de blir fort store[emoji20] Jeg synes den babytiden går altfor fort. Plutselig hadde vi en 2-åring liksom. Husker jeg tenkte sånn etter førstemann og, så med andremann nå brukte jeg mye mer tid på å gripe tak i de koselige øyeblikkene der de sover på brystet. Husker jeg tenkte at akkurat det her øyeblikket skal jeg aldri glemme, og det gjør jeg ikke. Høres sikkert rart ut, men du skjønner nok hva jeg mener[emoji12]

Så skjønn han er[emoji170] Begynner å bli stor gutt!

Jeg håper kanskje slutten av 2018 :) men vi får se om ting ordner seg til da med større hus [emoji7]eggene kan bare ligge til februar 2019 eller noe mener jeg... skal dobbeltsjekke med å ringe dem [emoji4]

Ja herremin som jeg har kost meg! Så forstår akkurat hva du mener[emoji7] godtar at han ville sove på meg, puppe eller kose så mye han har ønsket og virkelig setter pris på de små øyeblikkene [emoji173]️ babytiden flyr avgårde og derfor har jeg nok blitt sånn at jeg har blitt veldig bedagelig og ikke stresset at alt skal gå på skinner med rutiner osv med en gang. Var nok mer innenfor "boka" med første, nå nytes hvert sekund [emoji7]

Nå håper jeg det blir din tur snart! Følger med dagboka di ;)
 
Fine Melvin! Når går dere i gang med nytt forsøk?

[emoji173]️[emoji170][emoji173]️ blir nok ikke før slutten av 2018 om ting ordner seg :) skulle ønske før, men det blir det nok ikke :)

Planlegger du noe søskenforsøk? [emoji7]
 
[emoji173]️[emoji170][emoji173]️ blir nok ikke før slutten av 2018 om ting ordner seg :) skulle ønske før, men det blir det nok ikke :)

Planlegger du noe søskenforsøk? [emoji7]

Ja, det rykker i eggstokkene mine. Tror det blir nytt forsøk i september[emoji173]️[emoji173]️ Eventuelt oktober/november. Gleder meg så vanvittig. Skal på fertilitetssenteret 24. mai.

Blir spennende når du skal i gang igjen!
 
Så fint at mannen nå er med på å prøve de nedfrosne eggene:) Håper det ordner seg med bolig og at det blir en liten til på dere❤️
 
Ja, det rykker i eggstokkene mine. Tror det blir nytt forsøk i september[emoji173]️[emoji173]️ Eventuelt oktober/november. Gleder meg så vanvittig. Skal på fertilitetssenteret 24. mai.

Blir spennende når du skal i gang igjen!

Åh så herlig [emoji7][emoji173]️ det blir veldig spennende da :) har du noen på frys? Eller må du gjennom hele prosessen?
 
Så fint at mannen nå er med på å prøve de nedfrosne eggene:) Håper det ordner seg med bolig og at det blir en liten til på dere[emoji173]️

Ja er så glad for det [emoji7]så ja jeg krysser for at alt ordner seg før den tiden [emoji173]️
 
Så spennende at dere vil bruke de siste eggene :D

Veldig! Jg forventer selvfølgelig ikke at det skal gå atter en gang, men lov til å ha et lite håp hvertfall [emoji4]må innrømme det hadde vært kjempe stas! [emoji173]️

Forresten så spennende at du er preggo! Hurra! [emoji7]
 
Vi kikker etter nytt hus! Men får desverre ikke like høyt lån som vi håpte på pga mannen har fått dårligere lønn med å bytte jobb :( så alternativet er at han må se etter en ekstra jobb... Og jeg tenker ikke på noe annet enn de to siste eggene som venter ... vil gjerne rekke dem før dem går ut i 2019 :( og mannen sier det er uaktuelt å prøve dem før vi får et nytt hus, for eller så beregner banken inn enda et barn... bedre lønn vet jeg han får med tiden, men når vi uansett skal flytte muligens et helt annet sted så er det liten vits å gjøre en iherdig innsats med å finne drømmejobben her vi bor.

Håper egentlig på å få orden på noe småtteri her vi bor nå, så vi kan ta en verdivurdering i løpet av sommeren! Vet om en billig tomt ved broren til mannen som jeg vil gjerne ha. Håper vi kan rekke det så vi også kan se på huspriser osv...
 
Mange jern i ilden forstår jeg! Får håpe dere finner en løsning på både hus og jobb slik at det ikke bare blir med tanken på eggene deres i frysa.
Å bygge nytt hus er forresten virkelig å anbefale! Vi bor i et hus som blir 1 år nå til sommeren og stortrives med at alt er nytt og vedlikeholdsfritt :) Blir selvsagt litt jobb med opparbeiding av utearealer, men det er mest kos ;)
 
Back
Topp