Leie på babyen

Jada, de fleste gjør jo det og det er god tid enda. Men blir litt stressa likevel, da både seteleie og KS (og for meg er seteleie = KS) er mine verste mareritt :rolleyes: Nei, det er vel ikke vanlig at de legger seg til allerede nå. Første festet seg aldri så denne gjør nok neppe det.
Skjønner godt at du blir stressa! KS er ett av mine mareritt også (jeg har skrekk for alt av sprøyter, bedøvelse og inngrep), så ille faktisk at jeg tror jeg hadde bedt om å få føde vanlig selv ved seteleie:nailbiting: (skal sies at min familie føder små barn, så jeg innbiller meg liksom at det hadde vært mulig)

Heldigvis snur de fleste seg riktig vei til slutt :shy:
 
Jeg har ei venninne med en dramatisk setefødsel bak seg og med min forrige fødselsopplevelse så skjer det ikke at jeg føder i seteleie rett og slett.

Meen, får vel prøve og ikke ta sorgene på forskudd :hilarious:
Jeg ser den! Har inntrykk av at flere og flere anbefales KS ved seteleie. Og jeg synes virkelig at det er supert at det alternativet finnes!
Men jeg har ei venninne som var gjennom et heftig keisersnitt med masse komplikasjoner, så det styrer nok min frykt en god del.

Men ja, ikke så mye vi får gjort den ene eller andre veien, så det hjelper ikke akkurat å grue seg :hilarious:
 
Fortsatt seteleie her.. Hun ligger som en ball øverst på høyre side, med beina skrått nedover eller over hodet. Håper ikke hun skal bli liggende sånn. Forrige lå i hodeleie på denne tiden og fortsatte med det, tror jeg.
Slik ligger han pøbelen min også. Hodet oppe ved høyre side/ribbein, og veiver og sparker alle veier
 
Kontroll hos jm i dag hun sjekket ikke leie enda (27+1), men siden hun fant hjertelyden høyt oppe på min hø side, og all bevegelse jeg kjenner er ned mot endetarm/blæra, så styrker det mistankene om seteleie på lillebror også. Storesøster satt fra uke 20 og snudde seg ikke seøv med fire vendingsforsøk, så jeg kjenner jeg tviler mer og mer på at jeg skal få oppleve en vanlig fødsel:( Jeg hadde planlagt KS med storesøster og en fantastisk fødselsopplevelse likevel, men jeg har så innmari lyst til å få prøve meg på en vaginal fødsel også!
 
Det forstår jeg godt. Håper han snur seg!
Ja, jeg krysser alt jeg kan. Forrige gang var jeg nesten glad det ble ks for det kjentes så kontrollert og trygt. Nå døles det litt kokko å ønske seg så mye smerte og tull, men jeg er rett og slett nysgjerrig og har lyst til å kjenne kroppen få prøve seg og se hvordan jeg takler smertene.
 
Er jeg den eneste som ikke har noen klar formening om babyens leie? Dette er tredje gang jeg er gravid og likevel har jeg fortsatt ikke fått med meg hvordan man kjenner forskjell på de ulike kroppsdelene til babyen :hilarious:

Syns lillebror romsterer så mye og at jeg kjenner ham på så mange ulike steder i løpet av et døgn at jeg genuint ikke aner hvordan han ligger til enhver tid! Men satser på at han tar til vettet og legger seg i hodeleie i tide til fødselen slik begge storesøstrene hans gjorde :)
 
Er jeg den eneste som ikke har noen klar formening om babyens leie? Dette er tredje gang jeg er gravid og likevel har jeg fortsatt ikke fått med meg hvordan man kjenner forskjell på de ulike kroppsdelene til babyen :hilarious:

Syns lillebror romsterer så mye og at jeg kjenner ham på så mange ulike steder i løpet av et døgn at jeg genuint ikke aner hvordan han ligger til enhver tid! Men satser på at han tar til vettet og legger seg i hodeleie i tide til fødselen slik begge storesøstrene hans gjorde :)
De er jo veldig ulike disse babyene og noen snur på seg omtrent hele tiden.
Jeg kjenner sjelden forskjell på kroppsdeler sånn sett. Spesielt ift mange jeg hører om her inne.

hadde en UL der han helt på slutten hadde lagt seg i seteleie og hvordan jeg da kjente bevegelser hadde jeg aldri gjort før så da vet jeg at det er sånn det kjennes når han er i seteleie. Ellers har jeg stort sett bare vennet meg til hvordan det kjennes i den stillingen jeg har kjent mest og stort sett sett på ul
 
Jeg har ikke noen klar fornemmelse av hva som er hva på babyen. Jeg føler "spark" og dytt og press av ulik styrke og karakter overalt i magen, så jeg bare antar at han snur seg masse i alle retninger. Men om han ligger opp eller ned nå for eks aner jeg ikke :joyful:
 
Akkurat nå ligger han på tvers!:banghead: Ikke godt og ikke noe jeg liker, så han får snu seg snart så jeg kan sove litt.
 
Er jeg den eneste som ikke har noen klar formening om babyens leie? Dette er tredje gang jeg er gravid og likevel har jeg fortsatt ikke fått med meg hvordan man kjenner forskjell på de ulike kroppsdelene til babyen :hilarious:

Syns lillebror romsterer så mye og at jeg kjenner ham på så mange ulike steder i løpet av et døgn at jeg genuint ikke aner hvordan han ligger til enhver tid! Men satser på at han tar til vettet og legger seg i hodeleie i tide til fødselen slik begge storesøstrene hans gjorde :)
Jeg fikk moren min som er jordmor til å kjenne etter sist hun var på besøk, så da viste jeg.
Men kjenner så stor endring i bevegelsene (Og noen ganske ubehagelige vendinger) at jeg vet det fortsatt er mye endring.
 
27+2 og bebi lå i hodeleie da jeg var på ul i helga :)
 
Er jeg den eneste som ikke har noen klar formening om babyens leie? Dette er tredje gang jeg er gravid og likevel har jeg fortsatt ikke fått med meg hvordan man kjenner forskjell på de ulike kroppsdelene til babyen :hilarious:

Syns lillebror romsterer så mye og at jeg kjenner ham på så mange ulike steder i løpet av et døgn at jeg genuint ikke aner hvordan han ligger til enhver tid! Men satser på at han tar til vettet og legger seg i hodeleie i tide til fødselen slik begge storesøstrene hans gjorde :)
Hos meg som har en med hodet oppe til høyre, så kjenner jeg spark særlig nedover mot venstre siden. Armene er ikke like sterke men virker som han stort sett romsterer med de rundt hodet. Derfor skjønner jeg stort sett hva som er føtter og armer. Kjenner også hodet godt når jeg anstrenger meg litt. Hard ball følelse oppe ved høyre ribbein. Litt creepy følelse.
 
Jordmor sjekka forrige uke, 28+6, og da hadde han lagt seg med huet godt ned i bekkenet. Beroligende, synes jeg, sjøl om jeg vet det er godt med turneplass ennå.

Uka som gikk hadde jeg noen serier med skikkelig vonde nedpress, så da tipper jeg han lå og brukte bekkenbunnen som trampoline...! Ellers kjenner jeg mye romstering av små hender ganske langt nede, og kjenner føtter som sparker mot mageskinnet nært navlen min. Og at hele magen skjelver og lager blupp og blopp :p Det er herlig fascinerende. Stort sett holder han på når jeg sitter og ligger ned, men har også begynt å merke spark (i det som kjennes som verdens strammeste gravidmage) når jeg står, feks i kø på butikken eller på bussen.
 
Her ligger fortsatt ei i hodeleie og hu andre i seteleie. I tillegg til at de småkrangler om hvem som skal være tvilling 1 :rolleyes: Håper virkelig at det blir hu som ligger i hodeleie!
 
Back
Topp