Leggetid

Vi har begynt å få litt mer mønster her. Hun har en dupp rundt 18-19, så tar vi stellet etter storesøster er lagt. Rundt 20-20:30 går jeg inn på vårt soverom (som da er mørkt og stille) og ammer til ca 21:15, da har hun sovnet godt. Sover da som regel til 5:30, får litt påfyll og sover til 7-8.

Hadde ikke storesøsteren våknet kl 6 hver morgen, og krevd at mamma stod opp (aldri pappa :( ) ville nettene vært ganske perfekte!

Hun regulerte seg selv rundt 10-12 uker og da kunne vi fint begynne kveldsstell med pysj og flaske rundt kl 18 og så slapper hun av litt før vi legger a. Hu sovner som regel etter 5-10 min og sover hele natta (dvs til kl 7-8) med en mating på natta.

Ser ut så mini her er klar for og legge seg litt tiligere her og nå :) deilig med noen timer alene eller med mannen før vi legger oss :) skal jobbe oss frem mot kl 2000. To kvelder han har sovna kl 2100. Gleder meg til det blir 1900 :p

Her føler jeg meg meget priviligert på søvn og leggetid! Mine tar kveld en gang mellom 18 og 19, alt etter om jeg legger de eller storesøster først. Og så har vi natt til 06.00-07.00 :D med nattamming to-tre ganger (utenom ved økedøgn som der er mange av). Helt herlig, men har ingen gode tips da disse bare er sovegutter og storesøster aldri hadde noen god innsovning før hun var rundt året...

Her sovner lille nå kl 19 - 19.30 og sover til 2/3 for første amming. Er vi heldig så sover han til kl 6 før neste amming, men hender ofte at det er amming en gang i mellom også. Men føler det hjelper nå :) før var det hver time mellom 00 og 06! Får pupp å så flaske før han legges i sengen og sovner. Hender han må ha kose pupp etter flaske igjen i et par min før han sovner :)

Her har vi leggetid mellom 6-8. At ettersom når han sov sist. Men vi starter alltid leggerutinene i sekstiden.

Blei legging halv 8 i kveld. Men måtte inn og amme han i søvn etter 45 min. Han er ikkje sulten. Men må ha kosen for og sovne igjen. Men det var godt og få gjort litt ting i huset alene på kvelden. Så noen minutter med amming skal eg tåle :)

Blei legging halv 8 i kveld. Men måtte inn og amme han i søvn etter 45 min. Han er ikkje sulten. Men må ha kosen for og sovne igjen. Men det var godt og få gjort litt ting i huset alene på kvelden. Så noen minutter med amming skal eg tåle :)

La du han våken i senga da, eller ammet du han i søvn først? Jeg må ofte også inn igjen en tur etter 30-40 minutter med litt amming, men så kan han sove noen timer før han må ha mat igjen :)

La du han våken i senga da, eller ammet du han i søvn først? Jeg må ofte også inn igjen en tur etter 30-40 minutter med litt amming, men så kan han sove noen timer før han må ha mat igjen :)
Amma han i søvn. Blei mye mer pupp i natt en vanlig. Så tror vi må jobbe litt der :p å morgen før kl7. Pleier og såve til 8/hal 9. Litt greit å kunne stelle meg å jentene før han vokner :p men det går seg vell til :)

Amma han i søvn. Blei mye mer pupp i natt en vanlig. Så tror vi må jobbe litt der :p å morgen før kl7. Pleier og såve til 8/hal 9. Litt greit å kunne stelle meg å jentene før han vokner :p men det går seg vell til :)

Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men vi går på badet halv sju ca... Færdig ca 19:00 og da går vi i senga og ammer... Varierer når han sovner, men i det siste har han sovnet raskt... Men har erfart at selv om vi forsøker å drøye leggetiden sover han ikke noe lengre på morgenen likevel :/

Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men vi går på badet halv sju ca... Færdig ca 19:00 og da går vi i senga og ammer... Varierer når han sovner, men i det siste har han sovnet raskt... Men har erfart at selv om vi forsøker å drøye leggetiden sover han ikke noe lengre på morgenen likevel :/
Hjelper ikkje og drøye legge tiden for dei eldre barna. Det blir heller værre :p men han minste har aldri lagt seg tilig så tenker det hjelper ein stund. Blei mye styr i kveld uansett. Skulle snike meg ut ein tur. Det blei ikkje populært. Så måtte hjem i gjen :p

Er så deilig å se at det går riktig vei her nå, får skikkelig mestringsfølelse når leggingen går bra, og hun legger seg "tidlig"!:HeartpinkI kveld var ho i seng litt før halv 10, det er ny rekord for oss!:) de siste kveldene har klokka vert rundt 10, og for ei uke eller to sida sovna ho klokka 11, så det går sakte men sikkert nedover. Deilig!

Her har vi fått fast leggetid klokken 20-21 på kvelden, men det er egentlig noe frøkna styrer selv og ikke noe vi har lagt opp til.

Fram til 3,5 mnd var det alt mellom 21.30 og midnatt, fekk ingen rutine på det. Men no som pappaen har hatt regien i snart tre veker mens eg er på sjukehus, har det jaggu blitt vei i vellinga! No er det ingen lur etter kl 18 og legging ca kl 20. Og då søv han i alt frå 4 til 7 t. Om det er pappaen som er magisk eller babyen som har blitt eldre veit eg ikkje, kanskje ein kombinasjon. Eg har berre tenkt å nyte at det har blitt orden på det.

Er det kun her at baby ikke tar kveld kl 19??? :o

Han har starta en trend med sutring og kaving til kl 22 og da kapitulerer han endelig mens jeg bysser og bærer.

Går vi inn på soverommet kl 20/21 kan han sovne i 3 minutter for så å sette i et vræl igjen. Gråter utrøstelig til vi forlater rommet og da er han stille igjen. :confused:

Føler som om alle andres babyer magisk tar kveld kl 19, mens min bare sutrer, kaver og finner ikke roen til å sove. Sovner han mot all formodning våkner han uansett etter 30min og gråter/er våken.

Han har starta en trend med sutring og kaving til kl 22 og da kapitulerer han endelig mens jeg bysser og bærer.

Går vi inn på soverommet kl 20/21 kan han sovne i 3 minutter for så å sette i et vræl igjen. Gråter utrøstelig til vi forlater rommet og da er han stille igjen. :confused:

Føler som om alle andres babyer magisk tar kveld kl 19, mens min bare sutrer, kaver og finner ikke roen til å sove. Sovner han mot all formodning våkner han uansett etter 30min og gråter/er våken.

Vi hadde en fin rutine der han sovna 19 - 19.30, (få pupp, vaske og skifte til pysj, så flaske å så senga) men den siste uka har det blitt 20.30 pga mye magevondt. Hylskrik til han til slutt sovner på puppen i vår seng... nekter å sovne selv.. prøvde en ny vri i dag ved å gi flaske, ha han på skuldra en stund for så å legge han på magen, og så snu han når han hadde sovna og i skrivende øyeblikk så skal jeg inn å snu han! Krysser fingrene for at det går bra! :) i førsten var det ikke lett å få lagt han ved 19 - 19.30 tiden men det gikk seg til. Var mye gråt og skrik noen dager.. håper din lille finner roen snart også :)

Hvor mye sover han på dagen?

Back
Topp