Legevakten.

Herregud, verste jeg har hørt! Han kan i alle fall få igjen skolepenga sine. Jeez. Ring føden og forklar situasjonen, de tar deg nok inn til sjekk!
 
Ja.. skal man le eller gråte av slike leger. .
 
Da ser jeg hvordan det går i natt også ringer jeg evt. i morgen tidlig. Vi har jordmorvakt i kommunen óg, men vet ikke om man kan bruke den så tidlig. Trodde alt måtte gå igjennom legevakten!
Nå fungerer dette sikkert på forskjellige måter i de ulike kommunene, men jeg spurte i hvert fall jordmor om jeg kunne ringe den jordmoren som er på vakt hvis det (mot all formodning) skulle skje noe, og hun sa at det var bare å ringe (hvis utenfor helsestasjonens åpningstid, for da kan jeg jo bare ringe direkte til henne)! Håper det går bra med dere!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Herregud, verste jeg har hørt! Han kan i alle fall få igjen skolepenga sine. Jeez. Ring føden og forklar situasjonen, de tar deg nok inn til sjekk!
Ja. Og visst det var en spontanabort, så var det uansett ingenting å gjøre. Var bare å reise hjem og slappe av! Ush... jeg gruer meg til natten :(
 
Nå fungerer dette sikkert på forskjellige måter i de ulike kommunene, men jeg spurte i hvert fall jordmor om jeg kunne ringe den jordmoren som er på vakt hvis det (mot all formodning) skulle skje noe, og hun sa at det var bare å ringe (hvis utenfor helsestasjonens åpningstid, for da kan jeg jo bare ringe direkte til henne)! Håper det går bra med dere!


Sent from my iPhone using BV Forum
Da kan jeg helst sikkert det! Hun skrev et vaktnummer på skjemaet mitt, så går utifra at det kan brukes :)
 
Er han norsk? Han skjønte at nitten var tallet 19 og han vet forskjell på dager og uker?
Pakistansk utseende, men ellers så norsk som det går an å bli! Svangerskap er ikke hans sterkeste side. Trodde ikke det var mulig å være så uviten!
 
Det der er for dårlig. En ting er at man kan være usikker på enkelte ting, man da bør man ha vett til å skjønne det og spørre noen som kan mer om akkurat det. Men det der er jo direkte feil. Det er jo akkurat den typen der som er farlig - de som ikke vet, men heller ikke vil innrømme det og bare sier noe. Uff, blir flau :oops:
 
Det der er for dårlig. En ting er at man kan være usikker på enkelte ting, man da bør man ha vett til å skjønne det og spørre noen som kan mer om akkurat det. Men det der er jo direkte feil. Det er jo akkurat den typen der som er farlig - de som ikke vet, men heller ikke vil innrømme det og bare sier noe. Uff, blir flau :oops:
Huff, ja. Syns det er skummelt. Om jeg ikke var så bekymret når jeg reiste ned, så ble jeg i hvert fall det etter den turen. Håper jeg får sove i natt!
 
Nettopp kommet hjem fra legevakten etter blødning igår og idag. Fikk beskjed om å komme ned for å ta hcgprøve i morgen fordi det var for tidlig for ultralyd!! Er snart 19 uker. Var til og med fastlegen min. Er litt rystet :p
Da jeg hadde en blødning i uke 13 ringte jeg legevakten. Alt etter uke 12 skulle sjekkes fikk jeg beskjed om. Så jeg fikk ul dagen etterpå, alt var bra heldigvis :)
 
Nettopp kommet hjem fra legevakten etter blødning igår og idag. Fikk beskjed om å komme ned for å ta hcgprøve i morgen fordi det var for tidlig for ultralyd!! Er snart 19 uker. Var til og med fastlegen min. Er litt rystet :p
Herregud, er det mulig !! De fleste her inne kan jo bli bedre leger enn han der !!!!!! BYTT FASTLEGE.....

Ring føden, de vil hjelpe deg. Du er 19 uker på vei, og blødning skal jo sjekkes med UL såklart. Da kan de se hvor blødningen kommer fra,
 
Foreslår i ringe føde/gyn mottaket. Jeg havnet der ved blødning uke 12. Jeg hører til Ullevål. Sikkert landets travleste mottak, men de er veldig greie der.
 
Har det skjedd noe mer?? eller stoppet det?
 
Håper det gikk bra!
 
Håper det gikk bra!
Lurer også på hvordan det gikk??
Går det bra med deg og den lille?
Hvordan gikk det?
Lurer på det samme! Er rystet!!!!
Har det skjedd noe mer?? eller stoppet det?
Takk for at dere bryr dere!

Jeg gjorde ikke noe mer med det etter turen på legevakten onsdag siden jeg hadde time hos jordmor fredag. Fortalte alt til henne og ble sendt videre inn på sykehuset. Viste seg at jeg blør fra morkaken. Nå skal jeg ta det med ro, ikke løfte tungt osv. Nå kan jeg heldigvis ringe rett inn på gyn om det er noe, så slipper jeg turen innom legevakt/fastlege! Blør enda, men prøver å følge rådene fra legen. Har fått time til ny kontroll og blir fulgt opp nøye :)
 
Back
Topp