Legevakten.

miliie25

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Nettopp kommet hjem fra legevakten etter blødning igår og idag. Fikk beskjed om å komme ned for å ta hcgprøve i morgen fordi det var for tidlig for ultralyd!! Er snart 19 uker. Var til og med fastlegen min. Er litt rystet :p
 
For tidlig for ul? Hva?
 
Hva? Det gir jo ingen mening? Fikk du spurt om han var helt med? :p


Og så håper jeg det går godt med deg og lille!
 
For tidlig for ul? Hva?
Hva? Det gir jo ingen mening? Fikk du spurt om han var helt med? :p


Og så håper jeg det går godt med deg og lille!
Jeg må nesten bare le. Det var visst for tidlig for både doppler og ul. Er så gale! Og HCG er vel noe de bare går utifra tidlig i svangerskapet? Det jevner vel seg ut?

Er jo litt bekymret, men har ingen følelse på at noe er galt! :)
 
Jeg må nesten bare le. Det var visst for tidlig for både doppler og ul. Er så gale! Og HCG er vel noe de bare går utifra tidlig i svangerskapet? Det jevner vel seg ut?

Er jo litt bekymret, men har ingen følelse på at noe er galt! :)
1390430125957-jpg.48008


Tror ikke HCG-prøve gir et sikkert svar hvertfall ;)
 
Jeg må nesten bare le. Det var visst for tidlig for både doppler og ul. Er så gale! Og HCG er vel noe de bare går utifra tidlig i svangerskapet? Det jevner vel seg ut?

Er jo litt bekymret, men har ingen følelse på at noe er galt! :)
Herlighet! Hadde bytter fastlege om min sa det til meg:p
 
Oida, håper alt er bra med deg og den lille. Men mulig at legen din burde ta seg en sjekk, for h*n høres ikke helt frisk ut ;-)
 
Skulle ikke hatt lov til å ta seg av gravide pasienter når han ikke vet bedre! Håper alt er bra med deg og den lille da :)
 
Oida, håper alt er bra med deg og den lille. Men mulig at legen din burde ta seg en sjekk, for h*n høres ikke helt frisk ut ;-)
Håper det! Har en god følelse. Vet ikke om det hjelper å høre med føden så tidlig? Må vel forsatt innom legevakten, og DET gidder jeg ikke engang til :p
 
Skulle ikke hatt lov til å ta seg av gravide pasienter når han ikke vet bedre! Håper alt er bra med deg og den lille da :)
Nei. Var hos han i uke 9 på første kontroll, og da sjekket han ingenting. Verken blodtrykk eller urinprøve. Husker jeg spurte jordmor i uke 14 om jeg bare kunne gå til henne! Heldigvis kan jeg det :)
 
Altså, jeg håper han blander deg med en av de andre pasientene sine. Ikke at det er helt godt det heller, men det er da bedre enn at han er helt uviten!
 
Håper det! Har en god følelse. Vet ikke om det hjelper å høre med føden så tidlig? Må vel forsatt innom legevakten, og DET gidder jeg ikke engang til :p
Bare til å ringe føden!! Tror du er langt nok til at de skal ville ha deg inn for sjekk! Verdt et forsøk ihvertfall ☺
 
Håper det! Har en god følelse. Vet ikke om det hjelper å høre med føden så tidlig? Må vel forsatt innom legevakten, og DET gidder jeg ikke engang til :p

Hadde selv en ganske stor blødning i uke 15. Var på legevakten da dette var på søndag, men ble sendt rett opp på føden for UL. Hos jordmor fikk jeg utlevert nr til både henne og føden som jeg kunne ta kontakt med om det skulle være noe.
 
Altså, jeg håper han blander deg med en av de andre pasientene sine. Ikke at det er helt godt det heller, men det er da bedre enn at han er helt uviten!
Det tviler jeg på siden han sa i løpet av samtalen at jeg var 19 uker på vei. Føler i hvert fall ikke jeg kan stole på han!
 
Bare til å ringe føden!! Tror du er langt nok til at de skal ville ha deg inn for sjekk! Verdt et forsøk ihvertfall ☺
Da ser jeg hvordan det går i natt også ringer jeg evt. i morgen tidlig. Vi har jordmorvakt i kommunen óg, men vet ikke om man kan bruke den så tidlig. Trodde alt måtte gå igjennom legevakten!
 
Hadde selv en ganske stor blødning i uke 15. Var på legevakten da dette var på søndag, men ble sendt rett opp på føden for UL. Hos jordmor fikk jeg utlevert nr til både henne og føden som jeg kunne ta kontakt med om det skulle være noe.
Er nok mye bedre det! Vet ikke om alle allmennleger har så god peiling. Min har i hvert fall ikke :p
 
Er nok mye bedre det! Vet ikke om alle allmennleger har så god peiling. Min har i hvert fall ikke :p
Det der hadde han jo strøket i naturfag på ungdomsskolen på! For ikke å snakke om medisinstudiet. Ville kontaktet kommunelegen/fylkeslegen og fortalt om opplevelsen din. Sånn udugelighet er faktisk livsfarlig..

Lykke til i natt og i morgen, håper alt står fint til inni magen. :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp