Håpomattpåklatt
Blir kjent med forumet
Godt å høreHjertet skal begynne å slå 5+1, så om du er sikker på eggløsning skal det ikke være noe problem![]()
sikret eggløsning med otrivelle så den skal være grei
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt å høreHjertet skal begynne å slå 5+1, så om du er sikker på eggløsning skal det ikke være noe problem![]()
sikret eggløsning med otrivelle så den skal være grei
Skal på UL på mandag, da er jeg 6+4. synes det er litt tidlig, og redd for at det skal være vanskelig å se at hjerte banker. Men var da gynekologen min hadde tid.
Hos jordmor har jeg time når jeg er 9+6![]()
Hjertet skal begynne å slå 5+1, så om du er sikker på eggløsning skal det ikke være noe problem![]()
Off nå blir jeg nervøs før min egen ULHjertet begynner slå så tidlig, men ikke alltid man ser det så tidlig, likevel (som uke 5, altså). Jeg hadde blødninger i svangerskap nr3, og var derfor inne på UL 5+5. Da kunne de knapt se noen ting, fant såvidt noe fosteranlegg, og hun var nesten på vei å si at det var tomt inni der.
Blødde på nytt igjen noen dager senere og hadde ny UL 6+4, foster ble målt til 6+2 (tross ivf) men hjerteslag; men det er innen normal-måling. Siden fosteret kan være opp mot 5 dager mindre enn "standarden" uten at noe er galt, og det er forskjell på utstyret som hver enkelt UL-tekniker har.. Så KAN man i teorien få et usikkert svar såpass tidlig (som gjerne er grunnen til at noen ikke tar UL før uke 7). Men mest sannsynlig vil det være hjerteslag å se![]()
Har UL i morgen, 6+0. Har tidligere sett flere av oss på assistert (altså gravide med ivf) som har tatt UL så tidlig, og alle har funnet hjerteslag. Så håper det gjelder for meg og! Fikk 3+ når jeg var 5+0 så hcg bør jo ha kommet godt opp i verdi og.Off nå blir jeg nervøs før min egen ULHar UL i morgen, 6+0. Har tidligere sett flere av oss på assistert (altså gravide med ivf) som har tatt UL så tidlig, og alle har funnet hjerteslag. Så håper det gjelder for meg og! Fikk 3+ når jeg var 5+0 så hcg bør jo ha kommet godt opp i verdi og.
Ringte helsestasjonen i dag, og de sa jeg måtte ringe tilbake om 3 uker, når jeg er 8+0. Satt ikke opp noen timer på ny gravide nå![]()
Ja syntes det var veldig rart, hadde ikke regnet med time før nærmere uke 12 uansett, hun sa de hadde fått beskjed at de ikke tok inn noen mellom uke 4 og 6 nåUuhm, hvis de har noen på tlf, så kunne de vel sette opp?
Evt kunne de skrive på en liste over "personer som venter på time", og sette opp når en voksen kom på jobb..?![]()
Ja syntes det var veldig rart, hadde ikke regnet med time før nærmere uke 12 uansett, hun sa de hadde fått beskjed at de ikke tok inn noen mellom uke 4 og 6 nå

Det blir helt opp til deg/dere! Jeg valgte å ha UL før klinikken sin, og synes det var verdt detJeg ble satt opp på Ultralyd hos klinikken 5.august. Da er jeg 9+2. Det synes jeg er umenneskelig lenge til, men de har sommerstengt nå. Vurderer å bestille UL en annen plass før det, og tenkte å gjøre det siste uka i ferien min. Da er jeg rundt 6+3. Er det noe vits eller burde jeg bare vente?
Anbefaler Oslo jordmor- og ultralydklinikk! De er veldig flinke og har snill pris på 1250 krJeg bestilte første ledige time fastlegen min har og det blir når jeg er ca 10+4.
Mens ultralyd har jeg ikke fått bestilt enda, riksen hadde jo ikke tid, ikke fastlegen, ikke "min" gynekolog. Så da ender jeg vel på aleris eller noe lignende rundt uke 7.
LenkeJa jeg så det var mye stive priser, og siden jeg i utgangspunktet skulle sluppet unna med bare en liten egenandel er det surt å måtte betale masse. Skal sjekke ut den i Oslo, takkAnbefaler Oslo jordmor- og ultralydklinikk! De er veldig flinke og har snill pris på 1250 krAleris skulle vel ha over 2000
Lenke

Ja utrolig mye stive priser rundt om! Helt forferdelig at noen skal ta over 2000 kr bare for 30 minJa jeg så det var mye stive priser, og siden jeg i utgangspunktet skulle sluppet unna med bare en liten egenandel er det surt å måtte betale masse. Skal sjekke ut den i Oslo, takk![]()

Bor i Trondheim, og fant ledig time på en ultralydklinikk når jeg er 6+3. Må betale 1450kr, og det gjør jeg med glede. Lang tid å vente til augustDet blir helt opp til deg/dere! Jeg valgte å ha UL før klinikken sin, og synes det var verdt detVet ikke hvor du bor, men her i Oslo får du UL for 1250 kr. Vel verdt pengene synes nå jeg
![]()

Der har jeg også være en gang, men med Aage Husebye! Han er også veldig flinkAnbefaler Oslo City Legesenter og Linda Johansen hvis man er i Oslo-området! De er eksperter på tidlig UL og veldig flinke! Jeg skal dit hvis jeg bestemmer meg for å ta UL før timen min 8+4![]()

Fikk du sett noe særlig så tidlig? Jeg har bestilt UL til 6+3 og er så spentJeg var på første UL idag 6+0, og alt så bra ut!
Ivf-klinikken hadde egentlig gitt meg time for UL 6+6, men den fikk jeg flyttet til 7+6. Så 13 dager til neste UL![]()