Legetimer og kontroller

Uhhhmmmm jeg hadde inntrykket av nei? Ikke på den der de er godt bemannet av leger tror jeg? Skal spørre litt mer når jeg har samtale med legen. Har iallfall hørt gode historier om å føde i badekar :)
Gjør det. Sykehuset her har hvertfall badekar. Men det er jo et mye mindre sykehus da. Jeg brukte uansett ikke det. Var så livredd for at det skulle skje noe med ungen under fødsel så insisterte på maks fosterovervåkning med probe på hodet hennes. Og da kan man ikke i badekar. Men det var helt greit. Det var bedre for psyken min å vite at hun var helt overvåket og at de ville ta henne ut om det var det minste tegn til noe som helst :happy:

Tror ikke jeg gidder ringe noe sted før jeg er 5 uker på vei, eller i det minste testdag; men skal undersøke mulighetene for TUL et sted..! Har ikke mye sånt rundt oss, og ene tilbudet som er har ikke anledning før jeg nærmer meg 9 uker på vei..

Tror ikke jeg gidder ringe noe sted før jeg er 5 uker på vei, eller i det minste testdag; men skal undersøke mulighetene for TUL et sted..! Har ikke mye sånt rundt oss, og ene tilbudet som er har ikke anledning før jeg nærmer meg 9 uker på vei..
Har inntrykket av at mange steder ikke tar imot nye gravide i sommerferien grunnet ferieavvikling, så innen de har tid tror jeg de fleste er på 10 uker +/-? Har første legetime om 10 dager så får se da, men jordmor hadde ikke tid før jeg er i uke 15 (påbegynnende uke 16).

Har inntrykket av at mange steder ikke tar imot nye gravide i sommerferien grunnet ferieavvikling, så innen de har tid tror jeg de fleste er på 10 uker +/-? Har første legetime om 10 dager så får se da, men jordmor hadde ikke tid før jeg er i uke 15 (påbegynnende uke 16).
Oi! Det var sent? Med jordmor? Eller er det kanskje vanlig? Jeg tenkte å ringe helsestasjonen når jeg fikk svar på dagens blodprøve, men da vet jeg at det kan ta litt tid å få time :smiley-ashamed004

Egentlig driter jeg litt i om jeg får time i uke 6 eller 15 :hilarious: :hilarious: Men jeg ble litt sur da resepsjonisten på helsestasjonen ikke ville la meg få time før uke 14 sist (nei, er jo ikke vanlig å få time før uke 12..).
... Når det på kommunens nettsider står at første time skal være mellom uke 8-12 :hilarious: Det var prinsippsak i første omgang, men også pga henvisning til UL i uke 12 ish.
Så lenge de henviser meg, så spiller ikke kontrollen noen rolle.

Eneste er at jeg håper jeg får "min" jordmor. Hadde samme jordmor i svangerskap nr1 for 16 år siden, og med nr3 og nr4. Med nr2 hadde jeg ikke henne, tror det var pga noe personlig som skjedde med henne rundt den tiden, usikker på om hun var særlig i jobb da.. men jeg var innom et par jordmødre da, og kjemien var ikke der i det hele tatt... Så kjenner jeg er regelrett bekymret for å få en annen jordmor denne gang :bag:

Oi! Det var sent? Med jordmor? Eller er det kanskje vanlig? Jeg tenkte å ringe helsestasjonen når jeg fikk svar på dagens blodprøve, men da vet jeg at det kan ta litt tid å få time :smiley-ashamed004
Tror bare det er pga vi er de uheldige nye gravide i ferien :smiley-ashamed004

Tenker jeg kanskje skal få skaffet meg en privat ultralyd rundt uke 8-10 da for å se at alt er bra med fosteret og for å se om noe har skjedd med myomet. Jeg er litt spent på om de kan se fosteret i det hele tatt eller om myomet havner over og bare lager en stor svart flekk? I så fall må jeg jo bare få sånn ultralyd der de tar den saken inn i skjeden i stedet. Den går liksom hele veien fra navlen til høyre hofte, så veldig sannsynlig at den ligger i veien for sånn ultralyd oppå magen type ultralyd

Tror bare det er pga vi er de uheldige nye gravide i ferien :smiley-ashamed004

Tenker jeg kanskje skal få skaffet meg en privat ultralyd rundt uke 8-10 da for å se at alt er bra med fosteret og for å se om noe har skjedd med myomet. Jeg er litt spent på om de kan se fosteret i det hele tatt eller om myomet havner over og bare lager en stor svart flekk? I så fall må jeg jo bare få sånn ultralyd der de tar den saken inn i skjeden i stedet. Den går liksom hele veien fra navlen til høyre hofte, så veldig sannsynlig at den ligger i veien for sånn ultralyd oppå magen type ultralyd
De kan helt sikkert ta innvendig UL. Det gjør de jo uansett tidlig i graviditeten :) Jeg tror også jeg skal booke privat UL. Jeg får jo UL en eller annen gang i uke6-7 gjennom klinikken, men hvis jeg ikke får TOUL før i uke 13 så vil jeg gjerne ha bekreftelse på at alt er ok før jeg starter jobb igjen. Da tenker jeg å ta en rundt 9+5/10+0. Men det er nok mest fordi det vil bli fryktelig vanskelig å holde skjult for de nærmeste kollegaene…

Ringte fastlegekontoret i dag, føltes veldig tidlig å ringe 3+6 liksom, men var redd ferien kom til å komme i veien. Og ja, fastlegen har ikke ledig før hun går på ferie 19. juli (vi er uansett vekke 5.-20. juli) og er da ikke tilbake før midten av august. Jeg må starte på blodfortynnende uke 12 (siste uke i august) og vet ikke hvor tidlig man bør henvises til TUL? Hun skulle ringe meg i morgen, så finner vi vel ut av det. Jordmor kan vel også henvise og kanskje også skrive ut resept eller?

Ringte fastlegekontoret i dag, føltes veldig tidlig å ringe 3+6 liksom, men var redd ferien kom til å komme i veien. Og ja, fastlegen har ikke ledig før hun går på ferie 19. juli (vi er uansett vekke 5.-20. juli) og er da ikke tilbake før midten av august. Jeg må starte på blodfortynnende uke 12 (siste uke i august) og vet ikke hvor tidlig man bør henvises til TUL? Hun skulle ringe meg i morgen, så finner vi vel ut av det. Jordmor kan vel også henvise og kanskje også skrive ut resept eller?
Det var bra du ringte! Jeg tror nok det kan være lurt å ta kontakt tidlig i disse dager. Det er så mange som strever med å få time :Heartred

Det er skummelt! Har du en magefølelse?
Jeg skyver vekk. Jeg har egentlig en god følelse, men det hadde jeg sist frem til jeg begynte å blø og helt frem til exu ble fjernet :arghh: så jeg prøver nok å skjerme meg litt. Men symptomer har jeg, ingen tvil om det. Etter jeg fjernet galleblæra for 5år siden, så har magen vært ganske løs til tider. Den ble det nå, men i tillegg blir jeg skikkelig kvalm og er nær på å kaste opp :grumpy: fy, så dårlig jeg ble!

Skal ta ny blodprøve hos fastlege i morgen, 17.dpo. Litt usikker på hva det neste blir, riksen hadde ikke kapasitet til tul i uke 7-8, så den må jeg avtale selv et annet sted.

Jeg har fått TUL 8+4 hos klinikken. Litt sent, men det var det som passet best for meg i sjonglering av klinikkens sommerstengt. Nå lurer jeg veldig på om jeg klarer å vente helt til da, eller om jeg må ta en før… :nailbiting:

Når burde man tidligst ta tidlig UL? Jeg har siste ferie uke når jeg er 6+ noe, er det uke 7 eller burde man ta UL i uke 7+ noe, altså i uke 8?

Skal på UL på mandag, da er jeg 6+4. synes det er litt tidlig, og redd for at det skal være vanskelig å se at hjerte banker. Men var da gynekologen min hadde tid.

Hos jordmor har jeg time når jeg er 9+6 :happy:

Skal på UL på mandag, da er jeg 6+4. synes det er litt tidlig, og redd for at det skal være vanskelig å se at hjerte banker. Men var da gynekologen min hadde tid.

Hos jordmor har jeg time når jeg er 9+6 :happy:
Hjertet skal begynne å slå 5+1, så om du er sikker på eggløsning skal det ikke være noe problem :Heartred

Back
Topp