Legetimer og kontroller

Snakket med sekretæren. Legen hadde skrevet i henvisningen at han henviste meg til ultralyd i uke 18…. Sekretæren anbefalte meg å ringe til fødeavdelingen for å forklare situasjonen. Så jeg ringte de, men hun sa det var lite de kunne gjøre før de hadde vurdert henvisningen, men at jeg mest sannsynlig kom til å bli innkalt til ultralyd i uke 13. Så jeg får bare vente å se hva som skjer. Jeg er hvertfall ikke særlig imponert over fastelegen min :think005 har stått på første plass på ventelisten til en ny fastelege i flere måneder, men har enda ikke fått ny.
Egentlig synes jeg sekretæren kunne sendt ham en postit lapp hvor det stod, "DU TAR FEIL". :bag:

Ah, kan se for meg at det er ille i Oslo ja.. :nailbiting: Men da bør det hvertfall gå fint å få henvisning uten å ha time? Blir jo sannsynligvis for sent å bli henvist når du er hos jm.
Skjønner det! Jeg er veldig glad i fastlegen min, men mannen har jo ikke tid :smiley-ashamed004 2 mnd ventetid for 20 min lsm. Jm har masse tid (når det ikke er sommer, lol) og vi kan prate i en time, så jeg skal gå til hun jeg likte godt sist :Heartred Bare til fastlegen for blodprøver (og sist fikk jeg også timer hos jm rundt samme tid alle de gangene).

Jeg tror jeg ville gått til legen og bedt dem fikse henvisning. Det gjorde jeg siden jeg ikke gikk time hos jordmor før om en stund. Nå endte det opp med at fastlege tok første svangerskapskontroll, men tenker jeg uansett møter opp hos jordmor for en prat grunnet min historikk med MA og spørsmål om svangerskapspenger. Blir de irritert fordi jeg allerede har «brukt» første timen hos fastlege spiller jeg bare uviten :angelic:

Fikk svar fra JM i dag og mulighet for time allerede i dag grunnet en avbestilling, men hadde selvfølgelig et viktig møte på jobb akkurat da..
Men hun ringte så vi fikk snakket sammen og ordnet med henvisning.
Hun var supersøt og veldig forståelsesfull på at jeg ønsket OTUL så tidlig som mulig innenfor vinduet den tas i.
Så det var deilig å få unnagjort!

Takk for svar og at dere pushet meg til å ikke bare godta at det ble sånn<3

Snakket med sekretæren. Legen hadde skrevet i henvisningen at han henviste meg til ultralyd i uke 18…. Sekretæren anbefalte meg å ringe til fødeavdelingen for å forklare situasjonen. Så jeg ringte de, men hun sa det var lite de kunne gjøre før de hadde vurdert henvisningen, men at jeg mest sannsynlig kom til å bli innkalt til ultralyd i uke 13. Så jeg får bare vente å se hva som skjer. Jeg er hvertfall ikke særlig imponert over fastelegen min :think005 har stått på første plass på ventelisten til en ny fastelege i flere måneder, men har enda ikke fått ny.
For en håpløs lege som ikke har fått med seg dette. Det må jo han få tilbakemelding på og ta med seg videre.

Bare gå til jordmor og få henvisning til TOUL. Jeg har allerede fått time, skal ikke til legen før om en mnd.

For en håpløs lege som ikke har fått med seg dette. Det må jo han få tilbakemelding på og ta med seg videre.
Ja det er skikkelig dårlig, håper sekretæren gir han en tilbakemelding, evt fødeavdelingen :rolleyes: tenker man bør være såpass oppdatert som fastlege.

Ble henvist til TUL på sykehuset 24. July, og fortsatt ikke fått time. Noen som har opplevd det samme? Bør jeg ringe inn å høre om de har satt opp time? På Helsenorge står det at henvisningen er vurdert (samme dag)

Ble henvist til TUL på sykehuset 24. July, og fortsatt ikke fått time. Noen som har opplevd det samme? Bør jeg ringe inn å høre om de har satt opp time? På Helsenorge står det at henvisningen er vurdert (samme dag)
Du er jo snart uke 10, så ville ringt inn ja.

Endelig fåt gjort unna første legetime og fått sendt henvisning til sykehuset. Vurderingsfristwn er 10 virkedager, men da er jeg 12+4, så håper de er litt kjappere :laughing002

Tidlig ultralyd imorgen, både gleder og gruer meg :nailbiting: Jeg er redd for at det ikke skal stå bra til, engster meg for MA. Haf hatt mareritt om det:rolleyes: Hadde vært såå deilig å bare få bekreftet at alt er bra imorgen, krysser fingrene:Heartred
Jeg har også ultralyd imorgen! Har samme redsel som deg og drømmer om at jeg mister hver natt omtrent:oops: Håper vi begge får bekreftet at alt er fint :Heartred Jeg hadde UL da jeg var 6+4, så er 9+2 imorgen

Jeg har også ultralyd imorgen! Har samme redsel som deg og drømmer om at jeg mister hver natt omtrent:oops: Håper vi begge får bekreftet at alt er fint :Heartred Jeg hadde UL da jeg var 6+4, så er 9+2 imorgen
Åå håper det går bra for oss begge :Heartred Har enda ikke hatt ultralyd, blir første gang i morgen, da er jeg 8+3, skikkelig spent:nailbiting:

Bestilte ny UL nå, for klarer ikke vente helt til 12+4 for å se at alt er som det skal. Så nå blir det en UL når jeg er 10+6. Jeg håper det kan roe nervene litt, for da er jeg jo forhåpentligvis kommet såpass langt at de kan fortelle meg endel. Håper jeg :bag: Hadde UL 8+4, så 10+6 og TOUL 12+4. Føler meg klin gæren, men sånn er det bare:wacky:

Angsten har kicket inn for fullt for UL imorgen tidlig. Kjenner jeg blir uvel og klam når jeg tenker på det. Alle gangene jeg har vært på UL på sykehuset så har det vært for å bekrefte SA/MA, så plassen er sykt triggende. Nesten som det hadde vært bedre å leve lykkelig uviten, samtidig som jeg jo gjerne vil vite om hjerte har begynt å slå og om fosteret er utviklet like langt som det skal. Spent på om jeg blir å klare å komme så mye før timen, for når jeg går forbi venterommet jeg har vært på før så kjenner jeg hjertebanken og svimmelhet med en gang, så vil unødig sitte så lenge..

Angsten har kicket inn for fullt for UL imorgen tidlig. Kjenner jeg blir uvel og klam når jeg tenker på det. Alle gangene jeg har vært på UL på sykehuset så har det vært for å bekrefte SA/MA, så plassen er sykt triggende. Nesten som det hadde vært bedre å leve lykkelig uviten, samtidig som jeg jo gjerne vil vite om hjerte har begynt å slå og om fosteret er utviklet like langt som det skal. Spent på om jeg blir å klare å komme så mye før timen, for når jeg går forbi venterommet jeg har vært på før så kjenner jeg hjertebanken og svimmelhet med en gang, så vil unødig sitte så lenge..
Skjønner deg så godt. Jeg hadde også helt angst for den ultralyden. Og følte at nå kom det helt sikkert til å være tomt.
Men jeg så med EN GANG at det var noe der inne :) (har tatt mye UL i min tid med oppfølging etter uendelige celleforandringer i ca 10 år, og alle rundene på fertilitetsklinikk, så har da begynt å kjenne igjen litt der inne :bag:)
Jeg har også stort sett kjipe minner og følelser til UL, men denne gangen var det så beroligende og koselig.
Lykke til :Heartred

Skjønner deg så godt. Jeg hadde også helt angst for den ultralyden. Og følte at nå kom det helt sikkert til å være tomt.
Men jeg så med EN GANG at det var noe der inne :) (har tatt mye UL i min tid med oppfølging etter uendelige celleforandringer i ca 10 år, og alle rundene på fertilitetsklinikk, så har da begynt å kjenne igjen litt der inne :bag:)
Jeg har også stort sett kjipe minner og følelser til UL, men denne gangen var det så beroligende og koselig.
Lykke til :Heartred
Så fint at der ble en god opplevelse for deg :Heartred

Bestilte ny UL nå, for klarer ikke vente helt til 12+4 for å se at alt er som det skal. Så nå blir det en UL når jeg er 10+6. Jeg håper det kan roe nervene litt, for da er jeg jo forhåpentligvis kommet såpass langt at de kan fortelle meg endel. Håper jeg :bag: Hadde UL 8+4, så 10+6 og TOUL 12+4. Føler meg klin gæren, men sånn er det bare:wacky:
Kommer til å ta to stk før TOUL jeg også. Er jo så mye som kan skje i de tidlige ukene, så syns det er verdt å bruke noen ekstra kroner på det om det roer meg ned :)

Back
Topp