Legebesøk

mia1986

Elsker forumet
Når drar dere til legen? Nå for å sjekke at det virkelig er noe liv? Mener å ha hørt at man ikke skal dra før etter 12 uker, men når hver dag kjennes lang ut så er 3 mnd en evighet! Hva tenker dere andre?

Jeg tenker å bestille privat ultralyd til uke 6-7-8 en gang for å se om det er noe der, og så igjen rundt uke 12-13-14 (da vi mistet sist) for å komme over kneika.

Det står vel at man skal ha første kontroll i uke 8-9?
Jeg har bestilt meg time hos legen i uke 7 for å få tidlig UL for å se hvor mange som bor der inne i magen. (Var to da vi mistet så er "redd" for at det skal være det nå også) ;) :wideyed:

I uke 8-12 mener nettet at man skal på første kontroll leste jeg nå ;-) Men hmm... Dra uke 8 for å bli trygg på at jeg faktisk er gravid, eller uke 12 for å komme lengst mulig forbi de skremmende første ukene med mulighet for SA....?

Jeg tenker å dra til legen uke 7-8 og til privat uke 14 og få se kjønnet forhåpentligvis :D

Hvordan gjøres dette da? Ringer dere bare til legekontoret å sier; ehh, jeg er gravid? Aner ikke hvilken time jeg skal bestille:smiley-ashamed005 kan mannen være med på denne timen?

Kontroll bestiller du ca slik ja, og vil du ha med mannen er det helt ok. Min var med på alle timene med vår første, og noen med andre.

Jeg skal trolig ha ul hos gyn jeg går hos sånn uke 6-7-8 en plass, til legen skal jeg nok noe senere. Dit ringer jeg bare og sier hvor langt på vei jeg er, og så setter de opp time når de vil ha meg inn.

Jeg har avtalt med min lege å teste hcg økning og har legetime i uke 12

Jeg skal altså kontakte gyn rett og slett fordi han har bedt meg om det, jeg har gått der for hormonell behandling for å bli gravid, og han vil se at det sitter der det skal, "også har du jo allerede mistet en gang" som han sa. Ikke at det hindrer at jeg mister, men det er jo en betryggelse å få se liv.

Jeg har blødd i alle mine svangerskap, så jeg så eldstemann på Ulk 7+0 også jeg, yngste kom jeg til uke 15 før det ble blødning og ul. Så jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å blø litt denne gangen også, og da er det å ha avtale med gyn veldig betryggende...

Hvordan gjøres dette da? Ringer dere bare til legekontoret å sier; ehh, jeg er gravid? Aner ikke hvilken time jeg skal bestille:smiley-ashamed005 kan mannen være med på denne timen?
Jeg gikk bare inn på legekontorets hjemmesider og krysset av for "Jeg trenger en time", så fikk jeg en mld tilbake der det stod om når jeg hadde fått time ;) De gangene jeg har ringt har jeg bare sagt "Hei. Jeg vil bestille en time". Om dama på legekontoret spør har hun fått vite hvorfor jeg har kommet, men ikke alltid de gjør det.

Drar til legen rett over uke 12, så jeg er langt nok på vei slik at jeg får tatt blodprøven med det samme :)

Litt usikker faktisk. Mistet i uke 7 sist så er litt i tvil på når jeg skal bestille time. Tenker jeg drøyer et par uker med å ringe..

Jeg ringte gyn i dag og fikk beskjed om at uke 4 (som jeg er nå) er for tidlig, men fikk time om to uker så da er jeg 6+3 :-)

Det er noe nytt, for jeg har tatt den før med de to ungene jeg har fra før. Sånn uke 8-10

Det er jo

Hiv
Blodtype
Rubellavaksine (røde hunder)

Ikke noe av dette forandrer seg fra uke 8 til 12 sånn egentlig

Evt jern eller blodprosent kan man ta neste gang?

Men én god grunn til å drøye førdte kontoll er jo at andre kontroll om alt er vel er ul, og det blir lenge å vente om føste er tidlig.

Back
Topp