Lege/jordmor

Tenkte jeg skulle bestille time neste uke, men er bare i uke 5 så føler det fortsatt er litt tidlig.

Men hvis jeg ønsker oppfølging av jordmor, må jeg gå via fastlegen for å få en jordmor eller kan jeg finne en selv? (første baby...).

Om du ringer kontoret vet de nok når det er på tide med første kontroll :) Jeg fikk i uke 10.
 
Jeg kommer til å vente med å ringe til legen før i uke 9, så spør jeg om å få en time i uke 12:) jordmor blir i uke 24, det var i hvertfall vanlig sist jeg var gravid:)

Samme her:) men tenkte å ta en privat ultralyd litt før uke 12 hos en gynekolog jeg har brukt en del på Volvat. De er veldig dyktige.
 
Samme her:) men tenkte å ta en privat ultralyd litt før uke 12 hos en gynekolog jeg har brukt en del på Volvat. De er veldig dyktige.
Ja jeg skal også bestille en UL time rundt uke 12, klarer ikke vente helt til uke 18 denne gangen;)
 
Her må man bestille time i god tid til jordmor hvertfall for der er det lange ventelister. Du ringer selv og gjør avtale med jordmor. Ville ringt tidlig for å sikre at du får komme inn tidlig nok i sangerskapet:)


Ok, takk! Ringer på mandag :)
 
Jeg skal til legen 16.10, bare for å få litt mer klarhet i hvor langt jeg er på vei og ta en blodprøve bare for å være helt sikker :)
 
Har akkurat skiftet fastlege siden vi har flyttet. Og det trer i kraft 1. Nov. Tenker st jeg bestiller en time da, og får en time når jeg er 10-12 uker på vei. Er vel da det er vanlig med første time, om jeg husker rett fra sis? Kommer i tillegg til å bestille en privat ultralyd hos gynekolog rundt uke 8 tenker jeg.
 
Jeg ringte legen i dag (er 5+1 og visste ikke helt når det er vanlig å ringe). Fikk uanset beskjed om å ringe tilbake i uke 10 for å bestille time til uke 12 :) Men har tenkt å ta kontakt med helsestasjonen før den tid, har hørt flere fortelle at det kan bli fullt på barselgrupper og at det derfor lønner seg å være tidlig ute :)
 
Jeg var hos legen min forrige uke, da var jeg 5+0, tok noen blodprøver, vekt og fikk bøker/hefter om graviditet. Skal tilbake når jeg er 8+4 for å skrive helsekort, ta fler blodprøver osv :) så kunne jeg komme tllbake i uke 12, for da kunne vi høre på hjertelyden til den lille :)
 
Jeg skal på svangerskapskontroll om 14 dager :) virker ut som en evighet :( men gleder meg:) alle småting er en fryd når det er ens første :) veldig spent på hva legen vil si å gjøre :)
 
Var hos legen min i går, av andre grunner, og fikk beskjed om å ha time mellom 8-12. Midten av november. Tenker ul rundt uke 11
 
Da har jeg også avtalt timer med lege og jordmor.
Legetime i uke 9.
Jordmortime i uke 10.
Gleder meg :D :D
 
Back
Topp