Lege/jordmor

Tenkte bestille meg time til privat jordmor for ul i uke åtte, men har ikke tatt kontakt med henne ennå. Vil gjerne til samme som vi var hos sist, da fikk vi vite det var en MA, men dama var så fantastisk med oss, så vil virkelig ha henne nå også! Legetime tror jeg at jeg venter litt med. Var hos fastlegen for andre ting tidligere i uka, men da snakket vi såvidt om at jeg var gravid igjen, var ikke noe prøver e.l iforbindelse med graviditeten denne gangen. Er vel rundt uke ti de helst vil ha oss inn til lege, eller?
 
Jeg kommer til å vente med å ringe til legen før i uke 9, så spør jeg om å få en time i uke 12:) jordmor blir i uke 24, det var i hvertfall vanlig sist jeg var gravid:)
 
Fastlegen ville ha meg inn i uke 12 sist, så da blir det nok det denne gangen også. Det blir privat tidlig UL rundt samme tid
 
Blir full pakke for meg denne gangen grunnet komplikasjoner ved forrige graviditet. Første ultralyd i uke 8, og blodprøver hver annen uke fra i morgen. Kommer nok også til å gå til jordmor ganske tidlig. Hun var en utrolig god støtte forrige svangerskap.
 
Har ikke bestilt time ennå nei, og har ikke helt funnet ut hvor jeg skal ta kontrollene.

Jobben min har en jordmor som kan hjelpe til med tilrettelegging på jobb, men som ikke tar vanlige svangerskapskontroller. Jeg skal snart bestille time hos henne, for å få fylt ut skjema så jeg slipper de neste nattvaktene mine.

Kommunen her lyser ut stillingen som kommunejordmor uten å få noen søkere... :( Kan bli vanskelig å få kontroller der med andre ord... Det er heller ingen jordmødre som jobber privat i området. Spørs om jeg må ta svangerskapskontroller hos lege etterhvert, men jeg venter noen måneder og ser hvordan det går. Foretrekker å gå hos jordmor hvis jeg finner en hyggelig en. Dette blir tredje barnet mitt, så jeg har ikke så mange spørsmål nå i starten, jeg kan godt vente en stund med første kontroll. Regner med at jeg går ca i uke 12-14 for å få tatt blodprøvene.
 
Ikke bestilt time enda. Håper jeg bare kan gå til jm. Har en **** lege. Må jo ta blodprøver der,men håper på å kunne ta kontrollene hos jm.
 
Har ikke bestilt time ennå nei, og har ikke helt funnet ut hvor jeg skal ta kontrollene.

Jobben min har en jordmor som kan hjelpe til med tilrettelegging på jobb, men som ikke tar vanlige svangerskapskontroller. Jeg skal snart bestille time hos henne, for å få fylt ut skjema så jeg slipper de neste nattvaktene mine.

Kommunen her lyser ut stillingen som kommunejordmor uten å få noen søkere... :( Kan bli vanskelig å få kontroller der med andre ord... Det er heller ingen jordmødre som jobber privat i området. Spørs om jeg må ta svangerskapskontroller hos lege etterhvert, men jeg venter noen måneder og ser hvordan det går. Foretrekker å gå hos jordmor hvis jeg finner en hyggelig en. Dette blir tredje barnet mitt, så jeg har ikke så mange spørsmål nå i starten, jeg kan godt vente en stund med første kontroll. Regner med at jeg går ca i uke 12-14 for å få tatt blodprøvene.

Du kan jo gå til privat gynekolog Ellen Jendal i Kr.sund for tidlig kontroll? Dit skal jeg :) Hun har jeg hørt så mye bra om, at hun er kjempeflink. Hun har jobbet i mange år på Kr.sund sykehus. www.sentrumlege.no


Selv skal jeg til første svangerskapskontroll hos fastlege på torsdag. Da er jeg 5+2.
 
Last edited by a moderator:
Du kan jo gå til privat gynekolog Ellen Jendal i Kr.sund for tidlig kontroll? Dit skal jeg :) Hun har jeg hørt så mye bra om, at hun er kjempeflink. Hun har jobbet i mange år på Kr.sund sykehus. www.sentrumlege.no


Selv skal jeg til første svangerskapskontroll hos fastlege på torsdag. Da er jeg 5+2.
Jeg vurderer også om jeg skal ta en UL hos henne. :) Har ikke helt bestemt meg ennå. Har du bestilt time? Vet du om det er lang ventetid.?
 
Time til jordmor er bestilt. Første time er i uke 8. :)
 
Jeg vurderer også om jeg skal ta en UL hos henne. :) Har ikke helt bestemt meg ennå. Har du bestilt time? Vet du om det er lang ventetid.?

Har ikke bestilt time ennå. Skal høre hos fastlegen min på torsdag, om jeg får tidlig UL via sykehuset først :) Hun jobber fire dager i uken, så kan ikke se for meg at det er så veldig lang ventetid.
 
Får oppfølging av sykehuset, så ringer nok om et par uker for å bekrefte graviditet, og få time til tidlig UL.

Blir nok jordmor litt senere i svangerskapet tenker jeg.
 
Jeg skal til lege i uke 9. Tenkte det var greit å være litt på vei;) Så prøver jeg å sambo å bli enig om tidlig UL. Jeg har selv lyst i uke 10.... Da er det bare 8 uker å vente på ordinær UL :p
 
Har bestilt legetime når jeg er 12 uker (skal på tidlig UL når jeg er 11)
 
Tenkte jeg skulle bestille time neste uke, men er bare i uke 5 så føler det fortsatt er litt tidlig.

Men hvis jeg ønsker oppfølging av jordmor, må jeg gå via fastlegen for å få en jordmor eller kan jeg finne en selv? (første baby...).
 
Tenkte jeg skulle bestille time neste uke, men er bare i uke 5 så føler det fortsatt er litt tidlig.

Men hvis jeg ønsker oppfølging av jordmor, må jeg gå via fastlegen for å få en jordmor eller kan jeg finne en selv? (første baby...).
Her må man bestille time i god tid til jordmor hvertfall for der er det lange ventelister. Du ringer selv og gjør avtale med jordmor. Ville ringt tidlig for å sikre at du får komme inn tidlig nok i sangerskapet:)
 
Back
Topp