Leddplager

En tråd i 'Januar 2018' startet av Rina, 26 Mai 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Rina Blir kjent med forumet

Noen andre som sliter med leddplager etter fødsel/ amming? Her føles kroppen veldig gammel og sliten, 4 mnd etter fødsel. Særlig om morgenen våkner jeg opp med stive ledd, da gjerne i fingre, bekken og knær. Kan være hormonelt, eller så er jeg redd det kan være leddgikt e.l. (Har vært hos lege og tatt blodprøve, men ikke fått svar enda.) -noen som kan trøste meg med at dette vil gå over etter ammeperioden?[emoji28]

2. Avocado Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Assistert-jentene Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Dette innlegget kunne vært skrevet av meg. Har så vondt i kroppen nå som jeg aldri har hatt før, stiv og jævlig... :oops:
    Håndledd, ankler og knær er verst.
    Har dessverre ikke merket bedring etter amme/pumpeslutt. Må nok komme meg til legen jeg også...

• Liker Liker x 1
  3. Rina Blir kjent med forumet

Godt å høre vi er flere hvis det er lov å si[emoji5] Er det lenge siden du slutta å amme?

4. Avocado Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Assistert-jentene Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Det er lov å si ;) Og må si meg enig

Sluttet fullamming for ca 2 mnd siden. Har delammet og pumpet etter dette. Nå er jeg tom og pumpet sist på onsdag.
    Ammer du fullt enda?

5. Rina Blir kjent med forumet

Ok, kjipt at du ikke merker bedring nå da.. jeg har delammet nesten helt fra starten, gjør det enda. Du får ta en blodprøve du og! [emoji51]

6. Dyrepasseren Glad i forumet Febbisbebbis'18

Her også! Fingre og knær er verst... spesielt om morgenen men knærne er vonde hele dagen når jeg setter meg og reiser meg opp fra stol eller sofa. Kan det være en amme-greie? Fikk det for kanskje 3 uker siden og har for det meste fullammet i 3mnd. Veldig plagsomt! Har vurdert lege, men så har knærne blitt litt bedre, så jeg har tenkt å vente litt. Spennende å høre hva blodprøvene dine sier!

7. Avocado Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Assistert-jentene Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Får håpe du kjenner bedring når du etterhvert ikke skal amme mer.

Jeg fikk faktisk litt panikk i går siden det ikke har slått meg før nå at dette kan være leddgikt av noe slag... Vi har det jo i familien, i tillegg kan det kanskje forklare hvorfor jeg fikk så kraftig bekkenløsning også...
    Så la inn forespørsel om legetime på helseappen min med en gang.

8. Rina Blir kjent med forumet

Ja akkurat sånn jeg har det, vanskelig å reise seg fra sofaen, særlig på kvelden. Fingre er verst på morgenen. Kan være amme-relatert, eller så kan det være en reumatisk sykdom som kan ha blitt ‘frigjort’ ved fødsel. Sikkert mest sannsynlig at det er det første siden vi er flere som sliter. Blir spennende med blodprøve, jeg skal holde dere oppdatert. Er ikke sikkert jeg får svar på hva som er galt ved den prøven, men det er et skritt på veien.

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  9. Rina Blir kjent med forumet

Ja bra! Er jo ikke meninga å skremme dere, men bedre å sjekke ut enn å vente til det blir verre! Hvis det er leddgikt e.l er det veldig bra å få behandla det såpass tidlig.

Vi får krysse fingra (de stive[emoji5]) for at det bare er hormoner

• Liker Liker x 1
  10. Dyrepasseren Glad i forumet Febbisbebbis'18

Ja, utrolig godt å lese at fler sliter med det samme håper hardt på at det er det første jeg også [emoji120][emoji120]

• Liker Liker x 1
  11. Stargazer Betatt av forumet

Har også problemer med stive ledd og jeg har kun gitt mme.

12. Rina Blir kjent med forumet

Hmm, uffda! Du fikk det etter fødsel? I januar?

13. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Vi som prøver :) Junilykke2018

Sniker

Legen min kaller det ammegikt. Har ingenting med amming å gjøre for så vidt, men det er hormonelt, og veldig vanlig.

14. Stargazer Betatt av forumet

Ja, litt irriterende å føle seg som en gammel dame hver morgen spesielt når jeg ikke hadde smerter da jeg var gravid. Har lest litt nå og det virker som om det er normalt og vil gå over etter hvert

• Liker Liker x 1
  15. Avocado Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Assistert-jentene Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Sa legen din noe om prognose? Går det over igjen?

16. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Vi som prøver :) Junilykke2018

Det går over igjen ja. Husker ikke helt når det ga seg sist runde, men i løpet av det første leveåret en gang?

• Liker Liker x 2
  17. Avocado Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Assistert-jentene Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Får håpe det ikke varer da :)

• Liker Liker x 1
  18. ..christine.. Forumet er livet VIP Snøfnuggene 2018

Mine sykdommer er bedre nå når jeg ammer[emoji173]️ heldigvis

• Liker Liker x 2
  19. Bkno1368072 Første møte med forumet

Hei dere,

Ser det er en stund siden denne tråden, men hvordan går det med dere nå? Er leddplagene blitt bedre?

Snart tre mnd siden fødsel her, og kjenner det i fingre og litt i tær

20. BellaBABY Forelsket i forumet Snøfnuggene 2018

For min del var det ganske bra rundt 6 mnd tror jeg det var. Satt ganske godt i altså. Nå har det vært helt bra i flere mnd. Så det er håp:)

Del denne siden