Leddplager

Rina

Blir kjent med forumet
Noen andre som sliter med leddplager etter fødsel/ amming? Her føles kroppen veldig gammel og sliten, 4 mnd etter fødsel. Særlig om morgenen våkner jeg opp med stive ledd, da gjerne i fingre, bekken og knær. Kan være hormonelt, eller så er jeg redd det kan være leddgikt e.l. (Har vært hos lege og tatt blodprøve, men ikke fått svar enda.) -noen som kan trøste meg med at dette vil gå over etter ammeperioden?[emoji28]
 
Dette innlegget kunne vært skrevet av meg. Har så vondt i kroppen nå som jeg aldri har hatt før, stiv og jævlig... :oops:
Håndledd, ankler og knær er verst.
Har dessverre ikke merket bedring etter amme/pumpeslutt. Må nok komme meg til legen jeg også...
 
Dette innlegget kunne vært skrevet av meg. Har så vondt i kroppen nå som jeg aldri har hatt før, stiv og jævlig... :oops:
Håndledd, ankler og knær er verst.
Har dessverre ikke merket bedring etter amme/pumpeslutt. Må nok komme meg til legen jeg også...

Godt å høre vi er flere hvis det er lov å si[emoji5] Er det lenge siden du slutta å amme?
 
Godt å høre vi er flere hvis det er lov å si[emoji5] Er det lenge siden du slutta å amme?

Det er lov å si ;) Og må si meg enig

Sluttet fullamming for ca 2 mnd siden. Har delammet og pumpet etter dette. Nå er jeg tom og pumpet sist på onsdag.
Ammer du fullt enda?
 
Det er lov å si ;) Og må si meg enig

Sluttet fullamming for ca 2 mnd siden. Har delammet og pumpet etter dette. Nå er jeg tom og pumpet sist på onsdag.
Ammer du fullt enda?

Ok, kjipt at du ikke merker bedring nå da.. jeg har delammet nesten helt fra starten, gjør det enda. Du får ta en blodprøve du og! [emoji51]
 
Her også! Fingre og knær er verst... spesielt om morgenen men knærne er vonde hele dagen når jeg setter meg og reiser meg opp fra stol eller sofa. Kan det være en amme-greie? Fikk det for kanskje 3 uker siden og har for det meste fullammet i 3mnd. Veldig plagsomt! Har vurdert lege, men så har knærne blitt litt bedre, så jeg har tenkt å vente litt. Spennende å høre hva blodprøvene dine sier!
 
Ok, kjipt at du ikke merker bedring nå da.. jeg har delammet nesten helt fra starten, gjør det enda. Du får ta en blodprøve du og! [emoji51]

Får håpe du kjenner bedring når du etterhvert ikke skal amme mer.

Jeg fikk faktisk litt panikk i går siden det ikke har slått meg før nå at dette kan være leddgikt av noe slag... Vi har det jo i familien, i tillegg kan det kanskje forklare hvorfor jeg fikk så kraftig bekkenløsning også...
Så la inn forespørsel om legetime på helseappen min med en gang.
 
Her også! Fingre og knær er verst... spesielt om morgenen men knærne er vonde hele dagen når jeg setter meg og reiser meg opp fra stol eller sofa. Kan det være en amme-greie? Fikk det for kanskje 3 uker siden og har for det meste fullammet i 3mnd. Veldig plagsomt! Har vurdert lege, men så har knærne blitt litt bedre, så jeg har tenkt å vente litt. Spennende å høre hva blodprøvene dine sier!

Ja akkurat sånn jeg har det, vanskelig å reise seg fra sofaen, særlig på kvelden. Fingre er verst på morgenen. Kan være amme-relatert, eller så kan det være en reumatisk sykdom som kan ha blitt ‘frigjort’ ved fødsel. Sikkert mest sannsynlig at det er det første siden vi er flere som sliter. Blir spennende med blodprøve, jeg skal holde dere oppdatert. Er ikke sikkert jeg får svar på hva som er galt ved den prøven, men det er et skritt på veien.
 
Får håpe du kjenner bedring når du etterhvert ikke skal amme mer.

Jeg fikk faktisk litt panikk i går siden det ikke har slått meg før nå at dette kan være leddgikt av noe slag... Vi har det jo i familien, i tillegg kan det kanskje forklare hvorfor jeg fikk så kraftig bekkenløsning også...
Så la inn forespørsel om legetime på helseappen min med en gang.

Ja bra! Er jo ikke meninga å skremme dere, men bedre å sjekke ut enn å vente til det blir verre! Hvis det er leddgikt e.l er det veldig bra å få behandla det såpass tidlig.

Vi får krysse fingra (de stive[emoji5]) for at det bare er hormoner
 
Ja akkurat sånn jeg har det, vanskelig å reise seg fra sofaen, særlig på kvelden. Fingre er verst på morgenen. Kan være amme-relatert, eller så kan det være en reumatisk sykdom som kan ha blitt ‘frigjort’ ved fødsel. Sikkert mest sannsynlig at det er det første siden vi er flere som sliter. Blir spennende med blodprøve, jeg skal holde dere oppdatert. Er ikke sikkert jeg får svar på hva som er galt ved den prøven, men det er et skritt på veien.
Ja, utrolig godt å lese at fler sliter med det samme håper hardt på at det er det første jeg også [emoji120][emoji120]
 
Sniker

Legen min kaller det ammegikt. Har ingenting med amming å gjøre for så vidt, men det er hormonelt, og veldig vanlig.
 
Hmm, uffda! Du fikk det etter fødsel? I januar?

Ja, litt irriterende å føle seg som en gammel dame hver morgen spesielt når jeg ikke hadde smerter da jeg var gravid. Har lest litt nå og det virker som om det er normalt og vil gå over etter hvert
 
Sniker

Legen min kaller det ammegikt. Har ingenting med amming å gjøre for så vidt, men det er hormonelt, og veldig vanlig.

Sa legen din noe om prognose? Går det over igjen?
 
Det går over igjen ja. Husker ikke helt når det ga seg sist runde, men i løpet av det første leveåret en gang?

Får håpe det ikke varer da :)
 
Hei dere,

Ser det er en stund siden denne tråden, men hvordan går det med dere nå? Er leddplagene blitt bedre?

Snart tre mnd siden fødsel her, og kjenner det i fingre og litt i tær
 
Hei dere,

Ser det er en stund siden denne tråden, men hvordan går det med dere nå? Er leddplagene blitt bedre?

Snart tre mnd siden fødsel her, og kjenner det i fingre og litt i tær
For min del var det ganske bra rundt 6 mnd tror jeg det var. Satt ganske godt i altså. Nå har det vært helt bra i flere mnd. Så det er håp:)
 
Back
Topp