Lavkarbo-tråden :)

Una84

Glad i forumet
Nå er det nemlig nok!! Jeg vil ned til min normalvekt, hater å være slik [:(] Så etter helgen begynner et nytt og bedre liv [8D] Så jeg hadde lyst til å prøve den lavkarbod-dietten, men så prøver jeg å lese litt om den på nettet, og det ser jo så komplisert ut! [:@] Akkurat slik jeg IKKE vil ha det! Telle ditt og telle datt, og ketose og ulike varianter! Blir sprø! Noen som har en "enklere variant"? Eller en enklere måte å gjøre det på, eller en enklere måte å si hvordan jeg skal gjøre det [8D][:)] Og har det fungert for dere? Trenger litt motivasjon kjenner jeg [8D]
 
Jeg var i ketolyse, altså ekstrem lavkarbo-diett. 5-10 gram karbohydrater i døgnet.
Ketolyse så skal man holde seg på rundt 40 gram om dagen (for kvinner). Noen sier litt høyere tall mens andre sier litt lavere, men det er 40 som er blitt målt som gjennomsnittet i alle fall.

For meg var det ikke aktuelt å ta noen lavkarbopiller eller shake. Jeg måtte gjøre dette ordentlig og på en måte som jeg visste at jeg gjorde det ordentlig på.

Og for meg funket det fint som snus :) Gikk jo ned de 33 kiloene jeg la på meg under svangerskapet og har holdt meg der siden jeg sluttet på kuren i juli.

Litt styr i begynnelsen med å finne ut hva man kan spise og ikke spise og sånn, men man kommer så fort inn i det og det er jo sååååååååååååå masse godt man kan fortsette å spise!!!

DU må bare finne ut hva som passer best for deg :) Og hvis du skal gå på lavkarbo så HUSK: Low carbs og masse fett!!!! Ikke tell kalorier! Kroppen trenger fett for å holde forbrenningen i gang. Dersom du ikke spiser verken karbs eller fett så vil muskelmassen bli spist av og det er absolutt ikke bra.

Masse lykke til og bare spør hvis du lurer på noe :)
 
ORIGINAL: Trone

Jeg var i ketolyse, altså ekstrem lavkarbo-diett. 5-10 gram karbohydrater i døgnet.
Ketolyse så skal man holde seg på rundt 40 gram om dagen (for kvinner). Noen sier litt høyere tall mens andre sier litt lavere, men det er 40 som er blitt målt som gjennomsnittet i alle fall.

For meg var det ikke aktuelt å ta noen lavkarbopiller eller shake. Jeg måtte gjøre dette ordentlig og på en måte som jeg visste at jeg gjorde det ordentlig på.

Og for meg funket det fint som snus :) Gikk jo ned de 33 kiloene jeg la på meg under svangerskapet og har holdt meg der siden jeg sluttet på kuren i juli.

Litt styr i begynnelsen med å finne ut hva man kan spise og ikke spise og sånn, men man kommer så fort inn i det og det er jo sååååååååååååå masse godt man kan fortsette å spise!!!

DU må bare finne ut hva som passer best for deg :) Og hvis du skal gå på lavkarbo så HUSK: Low carbs og masse fett!!!! Ikke tell kalorier! Kroppen trenger fett for å holde forbrenningen i gang. Dersom du ikke spiser verken karbs eller fett så vil muskelmassen bli spist av og det er absolutt ikke bra.

Masse lykke til og bare spør hvis du lurer på noe :)


Takk for svar [;)] Så flott å høre at det fungerte så bra [:)] Hva bestod f.eks måltidene i løpet av en dag av da? Jeg spiser jo mye brød, så er så usikker hva jeg skal erstatte dette med.. Og spesielt på jobben egentlig, vi spiser sammen med elevene, så jeg må liksom spise noe ordentlig mat [:)] Og til middag så kan jeg vel spise det meste, men holde meg unna poteter, ris og pasta? Kan jeg erstatte med f.eks grønnsaker?

Og tusen takk for for siste setningen [;)] Satt jeg pris på!
 
ORIGINAL: Trone

Fikk plutselig besøk nå, så jeg skal skrive mer utfyllende senere jeg, hvis det går bra? :) :) 


Selvfølgelig! [;)] Går helt fint vet du! [:)]
 
Plutselig gikk besøket igjen, he he!![:D] Så greit da! hihi!!!

Ris, pasta, poteter og brød er "fyfy". Det er fordi det inneholder stivelse.

Brød kan du bytte ut med noe som kalles oopsier. Jeg la ut oppskrift på facebooksiden min (notater).
Det inneholder egg og masse eggehvite. Det blir veeeldig fluffy flate rundstykker. Og smaker helt greit :)
Jeg brukte det som erstatning for brød og sånn. Hadde pålegg på det som på vanlig måte.

Gulerøtter er også fyfy. Det som er så kjipt er at frukt heller ikke er så veldig bra. Det siden det inneholder mye fruktsukker. Blåbær kan spises, men i små mengder.
Bananer er mest fyfy.

Alt av light-produkter er fyfy. For det er det mer karbs i og mindre fett. Eneste light-produktene som "er lov" å innta er lettbrus. Pepsi max og solopluss er det brustypene som har minst karbsinnhold.

Sukkerinnhold deles opp i to kategorier; sukkerinnhold og sukkeralkoholer. Sukkeralkoholene kan du fint spise. Bare hold deg unna de vanlige sukkerene.

Som jeg skrev over her så er det en liten omstilling å gå vekk fra å telle kalorier. For det er jo "det som har blitt gjort i alle år". Men fett er bra! :) :) Det er vår venn i lavkarbodietten, he he!!

Chips og sånn er også fyfy. Men maaruds gullbaconcrisp er bra! Den går an å spise! For det er lavt karboinnhold og masse fett. Vi spiste den til vi ble grønne i tryne, he he!!
Det finnes også ett sukkertøymerke som heter "sukkerfritt". De sjokoladene er også gode. Finnes på helsekostbutikker, ultra og litt større matvarekjeder.
Det du burde legge bak øret med sukkerfri snacks er at sukkeret er byttet ut med ett sukkererstatningsmiddel. Det kan gjøre at dersom man spiser normale mengder av snackes så kan man bli uggen i magen. Jeg` reagerte aldri på det, men vet om andre som har blitt litt småuggen. Så bare prøv deg frem i små mengder om gangen.

Eggeggeggeggegg!!! Vi hadde 18 egg om dagen vi. I alle former og vinkler, he he!! Masse av tingene som vi byttet ut ble erstattet med egg. Gjett om vi fant mange varianter på retter med egg, ha ha!!! Men det gikk helt greit! Ble litt lei av det etter de mndene, men har absolutt ikke fått avsmaken på de, hihi!!

Til frokost/lunsj/mellommåltid/snacks whenever jeg ble småsulten, så spiste jeg cottagecheese og youplait blåbæryougurt. Tok en liten bolle med CC og hadde oppi noen spiseskjeer med yougurt og blandet det.
Jeg måtte bare bli vant til klumpene fra CC`en, men så gikk det helt fint! Og det spiser jeg enda når jeg føler for, he he! Ble min gode følgesvenn faktisk, he he!!

Det er ikke noe sånn at man må spise x-antall måltider om dagen til bestemte tidspunkt. Det er er det som er så latterlig greit med denne kuren! Man spiser det man vil og når man vil! Jeg var livredd for at jeg måtte gi opp bacon, margarin, fløte og sånne good ting, men det måtte jeg jo bare ha enda mer av! Utrolig greit!! :) :)

http://lavkarbo.no
Dette forumet har så syyyykt med oppskrifter!! Finnes utrolig mye godt her inne! Og der er det også masse råd og tips som man kan lese seg til.
Var der jeg begynte å se på oppskrifter i begynnelsen. Tok ikke så lang tid før jeg begynte med mine egne komponeringer. Det gjaldt bare å komme inn i hva som har mye karbs i seg og ikke.

Hvis du vil så kan jeg finne noen oppskrifter til deg som er enkle og goooode!! :) :)
Håper ikke dette ble altfor mye å ta inn nå! Prøvde å begrense meg til det som jeg føler er det viktigste å få med seg, he he!!
 
ORIGINAL: Trone

Plutselig gikk besøket igjen, he he!![:D] Så greit da! hihi!!!

Ris, pasta, poteter og brød er "fyfy". Det er fordi det inneholder stivelse.

Brød kan du bytte ut med noe som kalles oopsier. Jeg la ut oppskrift på facebooksiden min (notater).
Det inneholder egg og masse eggehvite. Det blir veeeldig fluffy flate rundstykker. Og smaker helt greit :)
Jeg brukte det som erstatning for brød og sånn. Hadde pålegg på det som på vanlig måte.

Gulerøtter er også fyfy. Det som er så kjipt er at frukt heller ikke er så veldig bra. Det siden det inneholder mye fruktsukker. Blåbær kan spises, men i små mengder.
Bananer er mest fyfy.

Alt av light-produkter er fyfy. For det er det mer karbs i og mindre fett. Eneste light-produktene som "er lov" å innta er lettbrus. Pepsi max og solopluss er det brustypene som har minst karbsinnhold.

Sukkerinnhold deles opp i to kategorier; sukkerinnhold og sukkeralkoholer. Sukkeralkoholene kan du fint spise. Bare hold deg unna de vanlige sukkerene.

Som jeg skrev over her så er det en liten omstilling å gå vekk fra å telle kalorier. For det er jo "det som har blitt gjort i alle år". Men fett er bra! :) :) Det er vår venn i lavkarbodietten, he he!!

Chips og sånn er også fyfy. Men maaruds gullbaconcrisp er bra! Den går an å spise! For det er lavt karboinnhold og masse fett. Vi spiste den til vi ble grønne i tryne, he he!!
Det finnes også ett sukkertøymerke som heter "sukkerfritt". De sjokoladene er også gode. Finnes på helsekostbutikker, ultra og litt større matvarekjeder.
Det du burde legge bak øret med sukkerfri snacks er at sukkeret er byttet ut med ett sukkererstatningsmiddel. Det kan gjøre at dersom man spiser normale mengder av snackes så kan man bli uggen i magen. Jeg` reagerte aldri på det, men vet om andre som har blitt litt småuggen. Så bare prøv deg frem i små mengder om gangen.

Eggeggeggeggegg!!! Vi hadde 18 egg om dagen vi. I alle former og vinkler, he he!! Masse av tingene som vi byttet ut ble erstattet med egg. Gjett om vi fant mange varianter på retter med egg, ha ha!!! Men det gikk helt greit! Ble litt lei av det etter de mndene, men har absolutt ikke fått avsmaken på de, hihi!!

Til frokost/lunsj/mellommåltid/snacks whenever jeg ble småsulten, så spiste jeg cottagecheese og youplait blåbæryougurt. Tok en liten bolle med CC og hadde oppi noen spiseskjeer med yougurt og blandet det.
Jeg måtte bare bli vant til klumpene fra CC`en, men så gikk det helt fint! Og det spiser jeg enda når jeg føler for, he he! Ble min gode følgesvenn faktisk, he he!!

Det er ikke noe sånn at man må spise x-antall måltider om dagen til bestemte tidspunkt. Det er er det som er så latterlig greit med denne kuren! Man spiser det man vil og når man vil! Jeg var livredd for at jeg måtte gi opp bacon, margarin, fløte og sånne good ting, men det måtte jeg jo bare ha enda mer av! Utrolig greit!! :) :)

http://lavkarbo.no
Dette forumet har så syyyykt med oppskrifter!! Finnes utrolig mye godt her inne! Og der er det også masse råd og tips som man kan lese seg til.
Var der jeg begynte å se på oppskrifter i begynnelsen. Tok ikke så lang tid før jeg begynte med mine egne komponeringer. Det gjaldt bare å komme inn i hva som har mye karbs i seg og ikke.

Hvis du vil så kan jeg finne noen oppskrifter til deg som er enkle og goooode!! :) :) Håper ikke dette ble altfor mye å ta inn nå! Prøvde å begrense meg til det som jeg føler er det viktigste å få med seg, he he!!


Åh, det hadde vært kjempe fint! Tuuuuusen takk Tone, du er så snill!!!! Skal skrive ut alt det du har skrevet her [:D] Og prøve å finne rundstykke-oppskriften din, for da kan jeg jo ha med det på jobben! Nå ble jeg mye mer motivert igjen!! Snille, snille, gode Trone [;)]
 
Ååååh, det var jo så lite! :) :) Fnis!! :)
Er ikke så mye jeg kan brukes til, men akkurat dette føler jeg at jeg hadde kontrollen på, he he!!

Er allerede på vei til å finne oppskrifter til deg :D :D :D
 
Oopsie-rolls3 store egg1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)(litt på spissen av kniven hehe)
100 gram Kremost (jeg brukte Philadelphia og kan bruke forskjellige kremoster)

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser)
Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.

Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "flate rundstykker"

5 karbs i hele røren.

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter.

Kan fryses, og tiner raskt.

Jeg la ett par skiver ost på toppen av de før jeg stekte de. MmmmM!!

*************************
Pølsemuffins
115 g kalkunpølse
1/2 hakket grønn paprika
1/4 løk, hakket
5 store egg
1 stor boks (2 små) skivede champignon ( er mindre karbs i fersk champ)
50 g revet lett gulost

Forvarm ovnen til 175 grader. Smør en muffinsform-panne eller bruk store muffinsformer i papir. Stek pølsebitene, paprikaen og løken i noen få minutter. Avkjøl. Ha i eggene og soppen. Ha røren i muffinsformene og strø over revet ost.
Stekes i 20 minutter eller til eggene har stivnet.
Blir 6 store muffins.

4 karbs i hele oppskriften.

**************************

Sjokolademuffins.
Dette er lavkarbo-muffins. Og om jeg får si så selv, så er de faktisk myyye bedre enn vanlig muffins! :)

Ingredienser:
150 g sjokolade med 70% kakao
70 g smør/Cocosa Pure ( kokosfett)
6 eggeplommer
50 g Sukrin
6 eggehviter
60 g Sukrin


Slik gjør du:
Hakk sjokoladen i biter.
Smelt smøret/kokosfettet og hell den over sjokoladen mens du rører til det smelter (om ikke alt blir smeltet, kan du varme det over vannbad).

Pisk eggeplommer og Sukrin til eggedosis.
Pisk eggehviter og Sukrin til stiv marengs.
Vend inn eggedosisen med sjokoladen.

Vend så inn marengsen forsiktig med en slikkepott.

Hell i store muffinsformer eller ildfaste former som rommer minst 1 dl. Fyll opp slik at kaken blir ca 2-3cm tykk, og stek 20-25 minutter ved 100 grader.
Serveres romtemperert, men er også veldig gode dagen etter (i kjøleskap).



Jeg brukte den mørke sjokoladen til sukkerfritt.no. Jeg lagde de i store muffinsformer, og fikk 17 stykker.. Det vil si 0,4 karbo pr stykk (ved bruk av kokosfett)

Neste gang skal jeg ta en klatt vaniljekrem på dem også.. tror det blir himmelsk godt *suglesugle*
 
Blomkålsuppe ( ca. 1,8 gr. karbohydrater pr 100 gr. suppe)
(Blir omtrent 1,5liter suppe.)


1 blomkålhode (ca 500 gr.)
2 hvitløksfedd (smakssak)
6-7dl kraft (vann og buljongterning)
3dl fløte
2 ss sitronsaft (kan utelates)
Salt og pepper
½ ts. muskat
Olivenolje etter smak (olivenolje ”runder” smaken litt)
ca. 25-30 gr smør

Del opp blomkålen i buketter
Bukettene kokes i kraften ca. 10 minutt. Tilsett fløte og hvitløken. La koke på svak varme til det er mørt. Ha alt over i en foodprosessor, hurtigmikser eller bruk stavmikser rett i kjelen. Mos suppa glatt.

Tilsett resten og la suppa trekke i 4-5 minutt. Rør av og til.

Serveres gjerne med sprøstekt bacon eller strimler av spekeskinke..Og lavkarbo brød...
****************************

Kremet kyllingform.
4 porsjoner:

Ingredienser:
4 kyllingfiletèr
1 løk
2 paprika
2 hvitløksfedd
1 boks hermetiske hakkede tomater
1 dl vann
1 grønnsaksbuljongterning
1 ss tørkede urter*
1 klype revet muskatnøtt
salt
pepper
1 dl kremfløte
revet ost


Fremgangsmåte:
Krydre kyllingfiletene med salt og pepper og brun de lett i smør eller olje. Legg de deretter i en ildfast form.
Rens og vask grønnsakene. Skjær løk og paprika i halve rundinger og riv hvitløken.
Stek løken blank, tilsett paprika og stek noen minutter til. Ha det deretter i den ildfaste formen. Bland sånn at du får grønnsaker både over og under kyllingen.
Ha hvitløk i pannen og stek i ca 30 sekunder. Tilsett deretter tomater, vann og krydderurter. Smuldre over buljongterningen og krydre med salt, pepper og muskat. Hell i fløten og rør godt.
Kok opp, og la sausen småkoke i fem minutter.
Hell sausen i den ildfaste formen og dekk med aluminiumsfolie.
Stek midt i ovnen ved 200 grader i ca 30 minutter. Fjern deretter folien, strø over revet ost og stek videre i ca 15 minutter.

Server med en grønn salat.
**************

Pizzapannekake.
Bunn:
4 egg
4 ss rømme
3 ss rapsolje
2 ss kruskakli
3 ss soyaprotein
1/2 ts salt
1 ss fiberhusk

2 dl revet ost

Fyll:
cherrytomater i skiver
svarte oliven
purre
fetaost
oregano


Tilbehør:
rucculasalat
parmaskinke eller spekeskinke
tacosaus
rømme, gjerne blandet med hvitløk


Fremgangsmåte:
Rør sammen egg, rømme, olje, kruskakli, soyaprotein og salt til en jevn blanding.
Tilsett fiberhusk og bland godt. La røra svelle i 15-20 minutter.
Fyll deretter røra i en liten bakepapirkledd langpanne (20*30 cm), og dryss over ost (jeg brukte mozarella).
Stek bunnen litt under midten i ovnen ved 220 grader i ca 10 minutter, eller til bunnen har stivnet.

Ta ut pannen og legg på tomater, oliven og fetaost og strø over oregano.
Stek videre i ca 15 minutter.

Legg på rucculasalat og skinke på toppen.
Server med rømme og tacosaus.
 
”Smash”

75g mørk sjokolade (jeg brukte sukkerfri), eller annen valgfri sjokolade
45g bacon svor/bacongull

Gjør så her:
-Smelt sjokolade på svak varme, avkjøl litt.

Grovhakk baconsvor og bland det i den smelta sjokoladen.
Smøres utover et bakepapir
Settes i kjøleskap til den har stivnet
Knekkes opp i biter
Oppbevares i kjøleskapet.
******************************************
Sjokoladekake på 3 minutter. 1 porsjon.
1 ss smør smeltes i en kopp i mikroen. La det såvidt smelte bare, og rør det godt, da blir røren luftigere.
Tilsett 1 egg og rør kraftig med en gaffel. Ha i 3 ss Sukrin, 2 ss kakao, 10 dråper vaniljeessens, 1 ss kremfløte og en klype salt.

Hell det i en liiiten mikrosikker form og nuke den i mikroen i ca. 1,5 minutter. Vend den over på en tallerken og server feks. med litt pisket kremfløte og noen bringebær.
*******************************************

Kokosboller.
4 eggehviter
1 dl sukrinmelis
1 ts vaniljepulver eller noen dråper vaniljeessens
4 plater gelatin
200 gram mørk sjokolade, minst 70 %
2 ts kaldpresset kokosolje
Kokos

Legg gelatinplatene i en liten bolle med kaldt vann. De blir bløte etter 5-10 minutter. Stivpisk eggehvitene. De er ferdige når du kan snu bollen på hodet uten at eggehvitemassen flytter på seg. Tilsett deretter sukrinmelisen og vaniljen. Pisk det godt sammen, pass på at det ikke er noen klumper. Smak! Tilsett mer sukrinmelis hvis du vil ha det søtere.
Kok opp litt vann i en kjele. Ta opp gelatinplatene, og klem ut alt vannet. Legg gelatinen i en liten bolle og sett denne ned i det varme vannet. Rør til gelatinen er blitt flytende. La den avkjøle litt. Hell deretter den flytende gelatinen over i eggehvitemassen mens du pisker massen.
Finn fram et brett og kle det med matpapir. Dryss litt kokosstrø på papiret, det gjør at kokosbollene ikke setter seg fast. Ta massen over i en stor plastikkpose, knyt i toppen og klipp et hull på 1 centimeter i et hjørne av posen. Klem deretter ut skumtopper på papiret. Sett de kaldt mens du smelter sjokolade. Sjokoladen kan du smelte på halv effekt i mikroen. Rør godt rundt, og dypp deretter de stivnede toppene i sjokoladen. Bruk to gafler, slik at overflødig sjokolade renner av. Sett toppene tilbake på brettet, og dryss litt kokos over til pynt. Et tips er å smelte ¼ av sjokoladen om gangen. Det kan legge seg småbiter av eggehvitemassen i sjokoladen, og da blir ikke de siste toppene pene!

***********************************

Gele (0 karbohydrater)

6 plater gelatin smeltes i 1/4 liter vann. (Avkjøl blandingen)
Bland i 1/4 liter vann.
Bland i Fun light ublandet saft, jeg bruker bringebær smak, saftkonsentratet må være litt sterk. (skal passe til ca 3/4 liter vann)

Ha i bolle og avkjøl i kjøleskapet til gelen har stivna.


Hjemmelaga vaniljesaus (ca 3,4 g karbohydrat pr 100g saus)
1 pk fløte
50 g ekstra lett melk
3 ts splenda (men dette smaker du til hvor mye du vil ha)
1-2 vaniljestenger
3 egg

Ha fløte og melk i en kasserolle. Skrap ut frøene av vaniljestengene og ha dette i fløten sammen med vaniljestengene. Tilsett eggene og visp det sammen.
Varm dette opp under røring til kremen blir passe tykk. Pass på så sausen ikke koker( da kan den skille seg) Avkjøl i kaldt vann og rør litt i sausen under avkjølingen så det ikke blir snerk på.
Hvis du ikke får den tykk nok kan du ha i litt maisennamel.
Får du den for tykk kan du spe i litt ekstra melk når den er blitt kald.


( NÅ er jeg så sulten etter alle disse oppskriftene at jeg bare MÅ finne meg noe mat, he he!!
Dette er oppskrifter jeg har prøvd selv og liker :) )
 
Wiiiii, takk! [:D] Men så alle typer kjøtt og fisk er greit? Hva med sauser? Og tenkte på det du skrev før med sukkerinnhold og sukkeralkoholer? Er det noe som står oppgitt i varedeklarasjonen, eller hvordan vet jeg hva som er hva? Tror det verste for meg er å kutte ut den safta jeg drikker [:D] Husholdningssaft, men light-versjonen [:D] er jo avhengig av den [8D] Brus drikker jeg ikke, så det går fint [;)] Må prøve å få til middager som både jeg og sambo kan spise, men hvor jeg da kan bare bytte ut/droppe potetene/risen/pastaen. Vil liksom prøve å ha et mest mulig normalt kosthold, men kutte ut/erstatte det som er fy-fy [:)]
 
Kjøtt og fisk generelt er bra! :) :)
Sauser må du se på hva som har mye karbs i seg. Av sånne pose-sauser så fant vi ut at sjysausen og brun saus var ok.

Vi byttet ut stivelsen med grønnsaker og salat :) Funket som bare det :) :)

Sukkeralkoholer står oppgitt på varene ja :)

Glemte å si at funlight-saften også er ok!! Sorry, he he!! :) :)
 
ORIGINAL: Trone

Kjøtt og fisk generelt er bra! :) :)
Sauser må du se på hva som har mye karbs i seg. Av sånne pose-sauser så fant vi ut at sjysausen og brun saus var ok.

Vi byttet ut stivelsen med grønnsaker og salat :) Funket som bare det :) :)

Sukkeralkoholer står oppgitt på varene ja :)

Glemte å si at funlight-saften også er ok!! Sorry, he he!! :) :)


Hmmm, da ser det jo ut som det her kan blir ganske "overlevbart" da [:D] Men tenkte egentlig å bytte ut lørdagsgodteriet med f.eks druer, mango o.l., men det er ikke noe særlig det da...?

Shit, nå er jeg trett her.. Får nesten køye jeg [:)] Men takk igjen for all hjelp [;)]
 
Du må bare finne ut om du vil gå i ketolyse eller lavkarbo.
Skal du på lavkarbo så kan du spise litt frukt en gang innimellom :)

Sove godt og drømme søtt! :) :)
 
Sier bare tusen tusen takk trone...henger meg nok på dette her;) du vil ikke flytte inn hos meg en periode å slave meg til denne dietten vel???;)
 
wow...så bra at denne tråden kom! vurderer nemlig dette etter nyttår, når jeg er ferdig å amme[:)]
 
tusen takk, trone![:)][:)] skal jammen hive meg på denne dietten ja[;)]
 
Back
Topp