Laufey og Skarven

Lykke til[emoji16] Jeg syntes ikke det var vondt. Ikke ubehagelig engang[emoji1303]
 
Tidsmessig er du vel innafor, og det er ikke vondt i det hele tatt. Kan være litt ubehagelig noen timer etterpå men ikke noe verre enn et evt innsett :) Lykke til!
 
Lykke til med scratching! Det er uansett over på null komma niks, så om man synes det ikke er noe særlig, er det overstått før du rekker å synes synd på deg selv ;-) hehe
 
Lykke til med scratching! [emoji173]️ Gi gjerne en oppdatering etter du har fått det gjennomført. Jeg skal gjøre det samme helt i slutten av måneden.
 
Tidsmessig er du vel innafor, og det er ikke vondt i det hele tatt. Kan være litt ubehagelig noen timer etterpå men ikke noe verre enn et evt innsett :) Lykke til!
Takk :D
 
Lykke til med scratching! Det er uansett over på null komma niks, så om man synes det ikke er noe særlig, er det overstått før du rekker å synes synd på deg selv ;-) hehe
Takk :D
 
Lykke til med scratching! [emoji173]️ Gi gjerne en oppdatering etter du har fått det gjennomført. Jeg skal gjøre det samme helt i slutten av måneden.
Takk :D
Oppdateringen kommer nå :)
 
Ok, jeg er herved scratchet :)
Det var på ingen måte behagelig, for å si det sånn. Men som jeg har fått erfare under innsett, så er ikke livmoren min så veldig samarbeidsvillig. Den har en tendens til å trekke seg unna hvis noen prøver å komme seg inn :p Så legen måtte både bruke tang for å holde den i ro, samt bruke et sånt rør som er stivere enn det de prøver først (dagens beste forklaring :p ). I tillegg er den visstnok boomerang-formet. Men det skulle ikke ha noe å si, for forholdene ellers var veldig fine. Jeg har hatt eggløsning denne syklusen, og ut fra ultralyden mente legen at jeg har nok av både østrogen og progesteron.

Det var vondere enn celleprøve, som jeg vanligvis ikke kjenner. En del ubehag mens legen prøvde å komme inn, som menssmerter/kramper, og i det legen "tok tak" for å starte på runden rundt så var det ganske vondt. Men selve runden var grei, og litt ømt etterpå. Kjenner ingenting nå da, men det blør fremdeles mye.

Så det var min erfaring. Jeg visste fra innsettene at livmoren min ikke er den enkleste å få tak i, og det var nok det som utgjorde mesteparten av smertene. Legen sa og at tangen gjorde det verre enn det trengte å være, så for de som har en mer medgjørlig livmor så er det nok bedre. Uansett fullstendig overkommelig, ingen smertestillende eller noen plager etterpå.

Erfaringen med privat klinikk var awesome da, jeg følte meg SÅ mye mer ivaretatt enn offentlig. Ikke minst fordi legen svarte på spørsmålene mine, diskuterte, og hørte på det jeg hadde å si. Jeg følte meg hørt rett og slett. Og jeg vet at jeg betaler i dyre dommer for det, men jeg har fryktelig lyst til å ta privat forsøk på neste syklus nå.. Men det er mye penger, og kanskje det kolliderer med jobbtur uansett... hmmm...
 
Skjønner godt at privatklinikk kan virke mer fristende enn offentlig. Er redd jeg blir bitt av basillen jeg også, når jeg skal til Hausken for scratching [emoji85]
 
Skjønner godt at privatklinikk kan virke mer fristende enn offentlig. Er redd jeg blir bitt av basillen jeg også, når jeg skal til Hausken for scratching [emoji85]
Det var overraskende lett å bli bitt :p
Det har irritert meg en del at stort sett alle spørsmålene mine har blitt besvart med "det må du avgjøre selv" eller "nei" offentlig, og dette er første gang jeg føler jeg har fått faktiske svar. Det er kanskje en overdrivelse, fordi et par av legene jeg har møtt offentlig har vært veldig flinke og forklart og faktisk svart på spørsmål. Men ellers føler jeg meg veldig ofte til bry, og at jeg ikke skal stille spørsmål, bare blindt følge det jeg får beskjed om.

Mannen er dypt imot alt privat omtrent, så tviler på at jeg får ham med på det da..

Ut fra det jeg har hørt om Hausken så er det nok lett å bli bitt :p St Olavs har ikke friske bær på venteområdet liksom :p
 
Det blør fremdeles.. Jeg kommer til å bli blodfattig :p

Kuren går fint, så langt ingen magetrøbbel eller noe.
Jobber som en gal for å få ferdig alt til ny IVF-runde, og hjemme er det massiv oppussing. Jobber i fire forskjellige rom samtidig, det er litt stress.. Men nå kan det se ut til at vi faktisk blir ferdig med det ene, så det er jo gøy. Ulempen med gamle hus som ingen har brydd seg om er at mengden arbeid er ekstrem, og hvis man begynner et sted så baller det fort på seg..
Men det blir bra til slutt :)
 
Begynte du å blø så mye etter scratchingen altså? [emoji15]
 
Innom å snoker og gjør meg litt kjent på Babyverden. Hei hei:D

Gamle hus ja, her driver vi med to rom (gang og ene soverommet), ny platting ute og stabburstrapp (som må behandles) og maler huset utvendig og hjelper til med å pusse opp flere hus... Så alltid noe å gjøre. Huset her er fra 1730 ca, så litt erfaring med gamle hus. Men de har sjarm :love7
Godt å ha noe å drive med i disse tidene. Ikke helt lest hvor du er i løypa med tanke på hjelp. Men godt å ha noe å fordrive tida med :)
 
Begynte du å blø så mye etter scratchingen altså? [emoji15]
Jah.. Kommer fremdeles ut rester her.. Jeg trodde det var over i går, for da var det ikke noe særlig, men i dag er det tilbake på brune rester. Hadde i grunn ikke trodd det :p
 
Innom å snoker og gjør meg litt kjent på Babyverden. Hei hei:D

Gamle hus ja, her driver vi med to rom (gang og ene soverommet), ny platting ute og stabburstrapp (som må behandles) og maler huset utvendig og hjelper til med å pusse opp flere hus... Så alltid noe å gjøre. Huset her er fra 1730 ca, så litt erfaring med gamle hus. Men de har sjarm :love7
Godt å ha noe å drive med i disse tidene. Ikke helt lest hvor du er i løypa med tanke på hjelp. Men godt å ha noe å fordrive tida med :)
Hei hei :D
Velkommen hit :)

Du slår meg glatt på gammelt hus, her er det "kun" fra 1930 :p Men alt er skeivt og skakt og gammelt, og de som har bodd her før har ikke gjort noenting, så her er mye å ta tak i :p

Jeg venter på oppstart på runde 2, etter tre mislykkede innsett hittil i år. Ikke veldig aktiv for tiden, da oppussingen tar mye av tiden, men jeg kommer sterkere tilbake når stimuleringen kommer igang i august en gang :)
 
Back
Topp