Lar du vannet...

Pleide å la det renne, men blitt mye flinkere til å skru det av.

Ja, vi har ikke akkurat nok vann i Norge. :p
Det har da ingentibg med hvor mye vann vi har i Norge pr. Dags dato. Vannreservene verden over er for små, mens her i Norge sløses det med vann så til de grader. Det er uheldog både økonomisk og miljømessig. Det koster tid, det koster penger og det skader miljøet mer npr man bruker så mye vann. Å skru av vannet ved tannbørsting gjør at man kanskje bruker 1 liter med vann pr gang. Lar man det renne bruker man ofte 30 (!) Liter om dagen per person for å pusse tenna. Tenk da en familie på 5. Da er vi oppe i 150 liter om dagen, KUN på tannpuss. Så kommer dobesøk, vaskemaskin, oppvaskmaskin og alt annet oppå det i tillegg.. Det sier seg selv at vi i Norge lever i en boble, der vi tror at vannet vi har er "uendelig". Det stemmer ikke, og det er en grunn til at man blir anbefalt å spare mer på vannet.

Jepp det renner som regel :p

Skrur det av. Men det sparer mere vann å kutte ned på kjøttet vi spiser. En hamburger bruker mere vann på å produseres (fra mat til kua til ferdig produksjon) enn jeg klarer å spare på vann her hjemme.

Skrur det av her.

Vi lar det renne. Sløsing av vann, ja. Ikke tenkt noe særlig over det siden det er det jeg alltid har gjort...

Før lot jeg det renne men nå har vi fått vannmåler å da er jeg mer påpasselig når jeg bruker vann.. :)

Nei, syns det er sløsing av vann. Gubbis lar det renne.

Her renner det :) irriterer meg skikkelig at frøkna på 7 ikke gjør det... Hehe...

Back
Topp