Renner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei sant. Jeg "sløser" med vannet fordi jeg kan, hjelper ikke noen andre med å spare på vannet uansett
Har dere ikke lest de andre innleggene som forklarer hvorfor vi her i Norge også bør spare på vannet???Hadde jeg bodd i California, hadde jeg spart. Hadde jeg bodd en plass lite vann, hadde jeg spart. Men trenger ikke å spare her i Norge. Har nok av vann i snøformat rett utenfor døren.
Skjønner hva du mener, jeg er slapp på det. Hvorfor skal jeg spare på vannet når naboen ikke gjør det osvHar dere ikke lest de andre innleggene som forklarer hvorfor vi her i Norge også bør spare på vannet???
Kjenner jeg blir litt provosert av at noen bare tenker på seg selv og at "nei jeg gidder ikke spare for det hjelper ikke andre uansett" eller "vi har nok vann i Norge"
Her vi bor feks er det stipulert ut ifra et normalt vannforbruk for en familie pr år som ligger innbakt i kommunale avgifter. Alt over det må vi faktisk betale ekstra når vi leser av vannmåleren ved slutten av året.
Og noen ekstra kubikk med vann "fordi jeg ikke gidder å tenke litt" kan faktisk utgjøre mange tusen ekstra i året.
Og det er tydeligvis ikke mange kommuner som praktiserer dette, men med kommuneøkonomien fremover, så kan det være at flere begynner med det
Og så er det noe med å lære sine barn noen holdninger til å tenke på naturens ressurser og at de kanskje ikke varer evig, og ikke bare bruke og bruke.
Sånn. Beklager at min frustrasjon over mye sløsing i Norge gikk ut over dere ;-)
Men jeg mener at vi må stoppe opp og tenke litt lenger enn nesa rekker.
Hvordan vet vi at samfunnet, verden og jorda har det i neste generasjon? Vil det bli en ny verdenskrig som fører til dårlig vann her i Norge også?
Jeg mener ikke at vi skal slutte å bruke, men kanskje tenke oss om en ekstra gang når vi bruker vann. MÅ vannet renne hele tiden, eller kan man skru det av når man vet man ikke skal bruke vann det neste minuttet? Det renner mange mange liter på ett minutt på full styrke i krana feks
Ja nettopp. Hvorfor ikke tenke selv og ikke bare følge strømmen ;-)Skjønner hva du mener, jeg er slapp på det. Hvorfor skal jeg spare på vannet når naboen ikke gjør det osv
Fordi jeg er litt sånn som gjør det bareJa nettopp. Hvorfor ikke tenke selv og ikke bare følge strømmen ;-)
Trenger ikke beklage for at du blir frustrert. Er da noe alle kan bli. Her jeg bor så har vi ikke en vannmåler. Aldri vært borti det. At jeg lar 2 åringen min leke med vann nå betyr ikke at jeg ikke kommer til å lære de om sløsing. Men jeg syns det er verre at flyktninger som kommer til Norge ikke må kildesortere søppelet fordi det er for vanskelig å lære de å sortere.Har dere ikke lest de andre innleggene som forklarer hvorfor vi her i Norge også bør spare på vannet???
Kjenner jeg blir litt provosert av at noen bare tenker på seg selv og at "nei jeg gidder ikke spare for det hjelper ikke andre uansett" eller "vi har nok vann i Norge"
Her vi bor feks er det stipulert ut ifra et normalt vannforbruk for en familie pr år som ligger innbakt i kommunale avgifter. Alt over det må vi faktisk betale ekstra når vi leser av vannmåleren ved slutten av året.
Og noen ekstra kubikk med vann "fordi jeg ikke gidder å tenke litt" kan faktisk utgjøre mange tusen ekstra i året.
Og det er tydeligvis ikke mange kommuner som praktiserer dette, men med kommuneøkonomien fremover, så kan det være at flere begynner med det
Og så er det noe med å lære sine barn noen holdninger til å tenke på naturens ressurser og at de kanskje ikke varer evig, og ikke bare bruke og bruke.
Sånn. Beklager at min frustrasjon over mye sløsing i Norge gikk ut over dere ;-)
Men jeg mener at vi må stoppe opp og tenke litt lenger enn nesa rekker.
Hvordan vet vi at samfunnet, verden og jorda har det i neste generasjon? Vil det bli en ny verdenskrig som fører til dårlig vann her i Norge også?
Jeg mener ikke at vi skal slutte å bruke, men kanskje tenke oss om en ekstra gang når vi bruker vann. MÅ vannet renne hele tiden, eller kan man skru det av når man vet man ikke skal bruke vann det neste minuttet? Det renner mange mange liter på ett minutt på full styrke i krana feks