Lammeskinn

Vi har ull i underste del av vognposen, men kommer til å bruke lammeskinn i vugge/seng :)

Er lammeskinn kjøpt på ikea like bra som andre fra feks babyshop etc ??
Hvis det er ekte :) Men anbefaler korthåret lammeskinn. Langhårete "røyter" litt/slipper litt hår og er ikke heldig for de små å få i munnen..

Kjøpte på barnas hus så ja vi blir å bruke:)

Vi har alltid hatt det i vogna vi, uansett sesong. Bruker det under posen på vinteren, som ekstra isolasjon.

Har to og har avtalt å kjøpe to til ^^ har jo en i vogna til storebror, et til lille si vogn/vogga, og et hver i tvilling vogna :-)

Takk for svar alle sammen :) ser mange gode argumenter for å få lammeskinn i hus. Men hvordan får man vasket ordentlig om bleia lekker? Tiss er greit nok, men avføringen er ikke akkurat fast hos de bitte små, så det re vel fort gjort at det går litt igjennom?

Vi har 2 stk lammeskinn fra barnas hus. Har begge fått de gratis.

Takk for svar alle sammen :) ser mange gode argumenter for å få lammeskinn i hus. Men hvordan får man vasket ordentlig om bleia lekker? Tiss er greit nok, men avføringen er ikke akkurat fast hos de bitte små, så det re vel fort gjort at det går litt igjennom?
Finnes ullshampoo som man kan bruke i maskina. Vask på ullvask uten sentrifuge og gre ulla med en børste etterpå. Funker bra. Men erfaringen min er at man ikke trenger vaske ofte, har ikke vaska på flere år nå. Husk at ull er selvrensende til en viss grad :)

Finnes ullshampoo som man kan bruke i maskina. Vask på ullvask uten sentrifuge og gre ulla med en børste etterpå. Funker bra. Men erfaringen min er at man ikke trenger vaske ofte, har ikke vaska på flere år nå. Husk at ull er selvrensende til en viss grad :)
Har ikke vaska guttungen sin etter han begynte å bruke det:) aldri vært uhell på det da.

Skal ha ett i vugga som jeg tar over i vogna når vi ikke trenger vognposen lengre. Når jeg tenker meg om har vi nok begynt på sportsvogna når vi er ferdig med vognposen, og da blir det et annet slags skinn :P Brukte et i sportsvogna sist som gav plass til seler og sånt, og vil ha samme til lillebror.

Sniker fra oktober :) Vasker man nytt lammeskinn før bruk? Jeg har kjøpt ullshampoo fra nøstebarn til ullklær, er det riktig å bruke den eller er det en skinnshampoo som er tingen? :)

Back
Topp